ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کمیل قاسمی فینالیست شد


کشتی‌گیر سنگین وزن تیم ملی ایران در شرایطی راهی دیدار فینال شد که حریف قزاقستانی در اقدامی غیرورزشی دست حریف ایرانی خود را گاز گرفت! با این حال این اقدام هم مانع از پیروزی کمیل قاسمی نشد و وی با پیروزی قاطع برابر کشتی‌گیر کشور میزبان راهی دیدار فینال شد.

خبرگزاری مهر: کشتی‌گیر سنگین وزن تیم ملی ایران در شرایطی راهی دیدار فینال شد که حریف قزاقستانی در اقدامی غیرورزشی دست حریف ایرانی خود را گاز گرفت! با این حال این اقدام هم مانع از پیروزی کمیل قاسمی نشد و وی با پیروزی قاطع برابر کشتی‌گیر کشور میزبان راهی دیدار فینال شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به قزاقستان، بیست و هفتمین دوره رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا از صبح امروز چهارشنبه با مسابقات چهار وزن اول در سالن دولت شهر آستانه قزاقستان آغاز شد که با پیروزی ملی پوشان کشورمان نیز همراه بود.

کمیل قاسمی در وزن 125 کیلوگرم در دور اول با نتیجه 11 بر صفر مقابل کانگ جین نام از کره‌جنوبی به پیروزی دست یافت. وی در دور دوم مقابل آیال لازاریف دارنده مدال برنز آسیا از قرقیزستان با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در دیدار مرحله نیمه نهایی با شکست 12 بر صفر دولت شابانبای از قزاقستان ضمن جبران شکست خود در جام تختی به دیدار فینال این مسابقات راه یافت.

در این مبارزه حریف قزاقستانی که شکست سنگین برابر نماینده ایران برایش غیرقابل باور بود، در اقدامی غیرورزشی دست کمیل قاسمی را گاز گرفت که این کار با اعتراض کشتی گیر ایران مواجه شد. قاسمی قصد داشت با حضور کنار تشک اعتراض خود را به داوران و مسئولان اعلام کند که رسول خادم از وی خواست به کشتی ادامه دهد و کار را تمام کند.


ویدیو مرتبط :
بهترین کشتی کمیل قاسمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کمیل قاسمی به یک چهارم نهایی رسید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کمیل قاسمی به یک چهارم نهایی رسید

کمیل قاسمی نخستین کشتی خود در وزن 120 کیلوگرم را پیروز شد و به مرحله‌ی یک چهارم نهایی المپیک رسید.

سنگین وزن کشتی آزاد ایران که در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شده بود، مقابل آرجان بوهار از کانادا به روی تشک رفت و در دو تایم (1-0، 1-0) به برتری رسید.

در تایم نخست طبق تاکتیکی که به نظر‌ می‌رسید خادم برای کشتی‌گیران تجویز کرده در ثانیه‌های پایانی اقدام به زیرگیری کرد و حریفش را خاک کرد تا این وقت به سود او به پایان برسد.

در تایم دوم قاسمی تلاش کرد تا باز هم با تاکتیکی قبلی یعنی امتیاز گرفتن در ثانیه‌های پایانی حریف کانادایی خود را شکست دهد. قاسمی این کار را در دقیقه‌ی دوم این وقت انجام داد و حریفش را از تشک بیرون انداخت و یک امتیاز گرفت.

پیش از این در رقابت‌های وزن 60 و 84 کیلوگرم، مسعود اسماعیل‌پور و احسان لشگری مقابل حریفان خود به برتری رسیده و به جمع شانزده کشتی‌گیر برتر وزن خود راه یافتند./ورزش3