ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کلوپ: من نمی‌توانم معجزه کنم


یورگن کلوپ، سرمربی تازه وارد لیورپول به هواداران تیمش هشدار داد قادر به انجام معجزه نیست و تاکید کرده با انتخاب لیورپول، دست به چالش بزرگی زده است.

کاپ: یورگن کلوپ، سرمربی تازه وارد لیورپول به هواداران تیمش هشدار داد قادر به انجام معجزه نیست و تاکید کرده با انتخاب لیورپول، دست به چالش بزرگی زده است.

مربی سابق دورتموند که هفته گذشته با قراردادی 3 ساله جانشین برندان راجرز شد، همچنین اظهار کرده در اولین فصل حضورش در آنفیلد، برای کسب عنوان قهرمانی تحت فشار نخواهد بود: بدون شک من و دستیارانم، چالش بزرگی در پیش خواهیم داشت. زمانیکه این پیشنهاد را پذیرفتیم، به خوبی از این مسئله آگاهی داشتیم. لیورپول، سال های طولانی نتوانسته قهرمانی ای به دست آورد و در این سال ها مدیران تیم فقط مربی را تغییر داده اند. اما اکنون آنها با یک مربی آلمانی مواجه شده اند که قرار نیست معجزه کند. بدون صبر و فرصت کافی، نمی توان پیشرفتی به دست آورد.

من با مدیران باشگاه صحبت کردم. در این فصل آنها انتظار ویژه ای از ما ندارند، فقط می خواهند تیم، فوتبالی قابل قبول با برندی در شان باشگاه ارائه دهد. در مهلت نقل و انتقالات زمستانه، چه پول داشته باشیم و چه نداشته باشیم، برایم اهمیت ندارد. در حال حاضر در ماه اکتبر هستیم و من حتی نمی دانم تا آن زمان چند بازی باید انجام بدهیم. بنابراین در وهله اول باید به بازیکنانی که در اختیار داریم، اعتماد کنیم.


ویدیو مرتبط :
دانلود فیلم کلوپ همسران | دانلود رایگان فیلم کلوپ همسران کامل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منصوریان: نمی‌توانم معجزه کنم


سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 22 سال با کناره‌گیری از سرمربیگری این تیم در بازی‌های عمان گفت: من خروجی فدراسیون محسوب می‌شوم و نباید آسیب ببینم. از طرفی نمی‌توانم دست به معجزه بزنم. باید تیمی را به بازی‌های عمان می‌بردم که سه چهارم از بازیکنان آن در ترکیب من حضور نداشتند.

خبرگزاری مهر: سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 22 سال با کناره‌گیری از سرمربیگری این تیم در بازی‌های عمان گفت: کار را به هومن افاضلی سپردم هرچند اگر او هم بپذیرد ریسک بزرگی انجام داده است.

پس از جلسه‌ی صبح امروز سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 22 سال با مسوولان فدراسیون که از ساعت 10:30 آغاز و تا 14:15 به طول انجامید، منصوریان با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جلسه هم مانند جلسه‌ی دیشب طولانی شد و ما امروز بیش از سه ساعت صحبت کردیم. ابتدا صحبت درباره‌ی کلیت فوتبال ایران و اولویت‌هایش بود. به هر حال اولویت اول فوتبال ما و همین‌طور فدراسیون در تیم ملی بزرگسالان و اجرای درست برنامه‌هایش بوده که برای محقق شدن این برنامه‌ها مسابقات لیگ نمی‌تواند به تعویق بیفتد. از طرفی باشگاه‌ها هم با توجه به مسابقات حساسی که دارند نمی‌توانند از بازیکنان اصلی و کلیدی‌شان چشم‌پوشی کنند. بنابراین من با تغییراتی که به اجبار در لیست بازیکنان زیر 22 سال برای بازی‌های عمان صورت می‌گیرد تنها می‌توانستم با یک سوم یا یک چهارم بازیکنان مدنظرم در این رقابت‌ها شرکت کنم.

وی در بیان نتیجه‌ی دوم این جلسه گفت: پس از بازی اول با تیم کره جنوبی تمام بازیکنان به باشگاه‌هایشان عودت داده شدند و نهایتاً تصمیم گرفته شد دومین بازی تیم ملی زیر 22 سال با تیم کره جنوبی لغو شود و از آن‌جا که ما به کره‌ای‌ها قول بازی تدارکاتی در 13 دی‌ماه را داده بودیم که قرار شد تیم گهر دورود که یک هفته استراحت دارد به جای تیم ما برابر کره جنوبی بازی کند. هماهنگی‌های لازم با سرمربی کره هم انجام شد و او پذیرفت. قرار بود بازی دوم چندان سنگین نباشد و دو تیم اجازه داشته باشند همه‌ی بازیکنانشان را تعویض کنند. به همین دلیل کره‌ای‌ها مخالفتی نکردند.

منصوریان در بیان سومین تصمیم حاصل شده از جلسه‌ی امروز به خبرنگاران گفت: پس از صحبت‌هایی که دیشب با کفاشیان، تاج و نبی داشتم و همین‌طور حضور هومن افاضلی در جلسه‌ی امروز بنده گفتم اشکالی ندارد که تمام اولویت‌ها امسال در راستای منافع کارلوس کروش و تیم ملی بزرگسالان باشد. من نسبت به این موضوع انعطاف به خرج می‌دهم اما در عین حال من خروجی فدراسیون محسوب می‌شوم و نباید آسیب ببینم. از طرفی نمی‌توانم دست به معجزه بزنم. باید تیمی را به بازی‌های عمان می‌بردم که سه چهارم از بازیکنان آن در ترکیب من حضور نداشتند. تیم زیر 22 سال باید با مجموعه‌ای کوچک وارد عمان شود. بنابراین من خواهش می‌کنم که همراه این تیم نباشم؛ چون به لحاظ فنی و روحی آمادگی‌اش را ندارم.

وی افزود: بحث ضعف من نیست. به مسوولان گفتم من جزو داشته‌های فدراسیون هستم. پس هر تصمیمی که می‌گیرید داشته‌هایتان را خراب نکنید. تیم ایران با تیم‌های قدرتمندی چون استرالیا و ژاپن باید بازی کند و من نمی‌توانم برای هر بازی ترکیب متفاوتی داشته باشم. از طرفی هم نمی‌خواهم مربیان و باشگاه ها آسیب ببینند. بنابراین ترجیح می‌دهم در این مقطع هدایت تیم زیر 22 سال را در بازی‌های عمان بر عهده نداشته باشم و کار را به هومن افاضلی بسپارم.

منصوریان هم چنین گفت: تا فردا ساعت 3 بعدازظهر هم برای رجیستر شدن نهایی اعضای تیم ایران فرصت باقی است. من هر کاری برای بسته شدن ترکیب نفرات این تیم حاضر باشد انجام می‌دهم و به افاضلی کمک می‌کنم. البته نمی‌دانم افاضلی این مسوولیت را قبول کرده یا نه اما اگر قبول کند ریسک بزرگی کرده است؛ چون تیم امید ایران نیست که به بازی‌های عمان می‌رود بلکه منتخبی از لیست 45 نفره‌ی رجیستر شده در AFC است که پای به این رقابت‌ها می‌گذارد. من آدمی هستم که با علم و منطقم حرکت می‌کنم نه با احساساتم. شاید آدم‌های عجیب و غریبی وجود داشته باشند که بگویند می‌توانند ظرف دو روز ترکیبی از بازیکنان را جمع کنند و تیم آماده‌ای بسازند اما این کار از من برنمی‌آید.

تیم ملی زیر 22 سال در حال حاضر در کف اولویت‌ها قرار دارد. همه‌ی مردم و مسوولان فوتبال منتظر نتیجه‌ی تیم ملی بزرگسالان در جام جهانی 2014 هستند و می‌خواهند در راه آماده‌سازی این تیم بهانه‌ای به دست کارلوس کروش نداده باشند. بنابراین من هم نمی‌خواهم اگر خدای نکرده تیم بزرگسالان در جام جهانی نتیجه نگرفت بهانه‌ای برای توجیه کادر فنی باشم. از طرفی علاقه ندارم در مسیر قهرمانی تیم علی دایی یا تیم‌های دیگر و همین‌طور تیم‌های پایین جدول دخیل باشم.

وی بار دیگر با تاکید بر این‌که از فدراسیون خواسته با وجود عقب‌نشینی که انجام داده اما وضعیت او را در نظر بگیرند، گفت: اگر قرار بود این تعداد از بازیکنانی که الان فکر می‌کنید می‌توانند در عمان بازی کنند را به عنوان ترکیب اصلی تیم زیر 22 سال در نظر بگیریم، باید زودتر از اینها تکلیف این موضوع مشخص می‌شد تا آنها بتوانند در اردوهای مختلف کنار هم تمرین کنند؛ چون ایران در گروه بسیار سختی قرار دارد. همین الان تیم ملی کره جنوبی با چهار بازیکن لژیونر و هشت بازیکن از تیمی که سال گذشته در المپیک 2012 لندن استفاده کرده بود به میدان آمد. متاسفانه تیم زیر 22 سال ایران در سال بدی وارد بازی‌های عمان می‌شود. بازیکنان 22 سال به لحاظ فیزیکی در وضع کاملی قرار دارند و معمولا بازیکنان بسیار آماده‌ای هستند. من حتی نظرم این بود که اگر می‌شود تیم ملی جوانان وارد بازی‌های عمان شود اما نمی‌دانم در بحث رجیستر شدن بازیکنان چقدر امکان این موضوع وجود داشت.

منصوریان با بیان این‌که موضوع کناره‌گیری تیم ملی زیر 22 سال ایران از مسابقات عمان هم مورد بررسی قرار گرفت، در این‌باره خاطرنشان کرد: این صحبت را هم مطرح کردیم که اگر امکانش باشد در این بازی‌ها شرکت نکنیم اما ظاهراً در این صورت ممکن است تنبیهاتی را برای تیم ایران در نظر بگیرند که مهم‌ترین آنها محروم کردنش از حضور در بازی‌های انتخابی المپیک 2016 ریودوژانیرو باشد. بنابراین این تصمیم منطقی نبود.

وی از اعلام نام 23 بازیکن به هومن افاضلی برای ادامه‌ی تمرینات تیم ملی زیر 22 سال خبر داد و به خبرنگاران گفت: من لیستی این بازیکنان را به افاضلی دادم تا او هم بتواند تصمیمش را بگیرد. از فدراسیون هم عذرخواهی کردم و بار دیگر به آنها گفتم وسط این چرخ دنده‌های درشت، من را حفظ کنید. از کفاشیان خواستم تیم تحویل افاضلی داده شود و نهایتا قرار است ایشان تا فردا صبح تصمیم نهایی‌اش را در این‌باره بگیرد.

منصوریان در پاسخ به این‌که اگر خواسته‌هایتان برآورده شود دوباره به تیم زیر 22 سال برمی‌گردید؟ گفت: خواسته‌های من به هیچ وجه برآورده نمی‌شود. مسابقات لیگ را ظاهرا حتی یک روز هم نمی‌توان عقب انداخت. بنابراین خواسته‌های من عملیاتی نیست و تمام مربیان لیگ آسیب می‌بینند. من گفتم اگر قرار باشد علیرضا منصوریان در این سیستم نباشد اما تیم بزرگسالان بتواند به خوبی برای بازی‌های جام جهانی آماده شود و نتایج موفقیت‌آمیزی را در برزیل بگیرد، دوست دارم من هم در شادی مردم کشورم سهیم باشم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صحبت من درباره‌ی کناره‌گیری از مسوولیت تیم ملی زیر 22 سال به هیچ وجه به منزله‌ی استعفا دادن نیست و از این واژه استفاده نمی‌کنم بلکه برای این مسابقات با توجه به شرایط موجود احساس می‌کنم آمادگی پذیرفتن مسوولیت تیم ملی ایران را ندارم. تیم ما با یک بازی خوب توانست کره جنوبی را شکست بدهد و طبیعتا این را هم می‌دانم اگر ما در این بازی تدارکاتی باخته بودیم حوزه‌ی کاری شما رسانه‌ها ایجاب می‌کرد که اکنون از من انتقاد کنید.