ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کفاشیان و هیئت رئیسه حق رأی ندارند


رئیس کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال آخرین تغییرات اساسنامه فدراسیون فوتبال را اعلام کرد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از سایت فدراسیون فوتبال هوشنگ نصیرزاده، رئیس کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال در خصوص برخی اخبار منتشر شده درباره اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال گفت: در عرف رسانه، اتکاء به منبع خبر به عنوان پشتوانه آن بسیار اهمیت دارد. متأسفانه در حالی که 75 لوح فشرده از اساسنامه پیشنهادی فدراسیون فوتبال در اختیار تمامی اعضای مجمع است، مطالبی در خصوص ترکیب اعضای مجمع به اشتباه منتشر شده که خلاف رویه رسانه‌ای است.

وی افزود: تغییرات اساسنامه و به روز رسانی آن برای مواجه شدن با موارد جدید، همیشه ضرورت دارد و قوانین در صورتی پویا و مدرن به حساب می‌آیند که خود را به روز رسانی کنند. فدراسیون فوتبال ایران برابر توصیه فیفا در جلسه 7 اکتبر 2014 که در زوریخ برگزار شد، در برخی از کمیته بندی‌ها، روش‌های اجرایی و نگارش متن اساسنامه را به گونه‌ای در آورده که با اصول روز فوتبال برابری داشته باشد.

رئیس کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال ادامه داد: آرای وزیر ورزش و معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارتخانه، به عنوان نمایندگان دولت در مجمع عمومی همچنان پا برجاست. دولت به عنوان متولی تمامی ورزش‌ها، در مجمع فوتبال همچنان حضور دارد و شایعاتی مبنی بر حذف این آرا مطلقاً صحت ندارد و فدراسیون فوتبال بدون پشتوانه وزارت ورزش و جوانان، نمی‌تواند به تنهایی مشکلات فوتبال را مرتفع کند.

نصیرزاده گفت: همانطور که اطلاع دارید در عرف مجامع، رئیس فدراسیون و اعضای هیئت رئیسه فاقد حق رأی هستند و این مورد همچنان مراعات شده و از طرفی دیگر فردی که رئیس مجمع می‌شود، به دلیل داشتن اختیار اداره مجمع، از حق رأی محروم است و لذا فردی مجمع را اداره می‌کند، در رأی‌گیری شرکت نکند.

وی خاطرنشان کرد: از سویی دیگر در برخی از رسانه‌ها به دلیل عدم اشراف به ترجمه نام کمیته‌ها، برخی با اتکا به پسوند "ها" که برای اعضای کمیته‌های اجرایی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است، آن را به تمام کمیته‌های این دو تشکیلات تسری دادند. در حالی که کمیته اجرایی ترجمه لغت «EXCUTIVE COMMITTEE» است که در ایران به آن هیئت رئیسه می‌گویند و بر همین اساس در مقطع فعلی به جز یک نفر، شامل حال فرد دیگری نمی‌شود. ضمنا این نگارش در مورد این بخش دقیقا همان نگارش کمیته انتقالی است و از طرف دیگر تمام کمیته‌ها در عرف مدیریت فوتبال، نقش مشورتی و سیاست گذاری دارند. تنها یک کمیته در عرف فدراسیون‌ها اجرایی بوده و آن هم هیئت رئیسه فدراسیون است که  ترجمه آن به فارسی کمیته اجرایی می‌شود.

رئیس کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال افزود: چند کمیته نیز ادغام شده و کمیته اخلاق، دارای دو رئیس مجزا در بخش تحقیقات و قضایی است که آن هم یک رویه بین‌المللی برای کمیته و دیگر فردی به طور مستقل به عنوان کمیته اخلاق شبیه آنچه که در فیفا و کنفدراسیون‌هاست، در اساسنامه نیز پیشنهاد شده است.

نصیرزاده در پایان گفت: لوح فشرده این تغییرات در مجموعه‌ای است که به همراه فهرست موارد مالی و حسابرسی برای 75 عضو مجمع ارسال شده و از آنها خواسته شده که تا 10 روز قبل از برگزاری مجمع، نظرات خود را برای اصلاح اعلام کنند.

با این شرایط علی کفاشیان و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نمی‌توانند در انتخابات رأی بدهند و اگر محمود گودرزی هم بخواهد رئیس مجمع باشد، حق رأی ندارد.


ویدیو مرتبط :
لحظه رأی دادن کفاشیان در انتخابات فیفا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه محرمانه هیئت رئیسه برای کفاشیان



اخبار,اخبار ورزشی ,علی  کفاشیان

 

اخبار ورزشی - نامه محرمانه هیئت رئیسه برای کفاشیان

در حال حاضر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال منتظر دستور جلسه‌ای برای برگزاری نشست هستند تا توضیحات کفاشیان را در خصوص مسائلی که مطرح کرده‌اند بِشنوند و بعید نیست در این جلسه دبیرکلی نبی غیرقانونی تلقی و فدراسیون فوتبال دستخوش تغییراتی اساسی شود.

 اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در نامه‌ای محرمانه خواستار توضیحاتی از سوی علی کفاشیان شده‌اند.


 به گزارش تسنیم، وضعیت فعلی فدراسیون فوتبال و فعالیت‌های علی کفاشیان باعث شده تا اعضای هیئت رئیسه فدراسیون دست به کار شوند و طی نامه‌ای محرمانه از رئیس توضیح بخواهند.


این نامه محرمانه که در چند بند به دست کفاشیان رسیده بخش‌هایی اساسی از جمله مسائل مالی فدراسیون و بحث دبیر کلی مهدی محمدنبی را شامل می‌شود و اعضای هیئت رئیسه خواستار توضیح رئیس فدراسیون در خصوص این مسائل شده‌اند.


در حال حاضر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال منتظر دستور جلسه‌ای برای برگزاری نشست هستند تا توضیحات کفاشیان را در خصوص مسائلی که مطرح کرده‌اند بِشنوند و بعید نیست در این جلسه دبیرکلی نبی غیرقانونی تلقی و فدراسیون فوتبال دستخوش تغییراتی اساسی شود.


مسائلی که در این نامه محرمانه مطرح شده و به دست کفاشیان رسیده رئیس فدراسیون فوتبال را ناچار می‌کند تا پیش از برگزاری مجمع فدراسیون پاسخگوی اعضای هیئت رئیسه باشد. باید دید تا زمان برگزاری مجمع چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و کفاشیان پاسخگوی اعضای هیئت رئیسه خواهد بود یا خیر.

اخبار ورزشی - تسنیم