ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کفاشیان: من بی‌گناهم!


رئیس فدراسیون فوتبال گفت:‌ من در انتخاب مدیران استقلال و پرسپولیس بی‌گناهم.

خبرگزاری فارس: محمد دادکان و علی کفاشیان با حضور در برنامه تلویزیونی گفت‌وگوی ویژه خبری با در مورد موضوع فساد در فوتبال صحبت کردند.

علی کفاشیان در پاسخ به این سؤال که آیا وجود فساد در فوتبال را قبول دارید یا خیر، اظهار داشت: بعد از اینکه اعلام کردند در فوتبال فساد وجود دارد من مخالفت کردم، ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد اما با وجود فساد مخالفم. البته باید فساد را تعریف کرد و دید که پول گرفتن و توهین کردن هم فساد است. برخی اتفاقات در جامعه وجود دارد که نمی‌توان آنها را فساد دانست به نظر من همه چیز باید مستند باشد.

وی ادامه داد: ما رکن قضایی داریم همچنین کمیته اخلاق، کمیته انضباطی و کمیته استیناف هم وجود دارد که موضوعات را پیگیری می‌کنند. غیر از اینها من به عنوان یک شهروند در این جامعه زندگی می‌کنم و مشکلاتم را با قوه قضاییه در میان می‌گذارم. ما اطلاعیه‌ای داده‌ایم تا هر کسی فسادی در فوتبال دید حداقل به صورت تلفنی با ما در میان بگذارد تا فدراسیون و دادستان کل کشور آن را پیگیری کنند. اگر کسی بگوید فساد وجود دارد و نتواند آن را ثابت کند خودش فساد ایجاد کرده است.

در ادامه این برنامه محمد دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال با بیان حدیثی از امام موسی کاظم (ع) مبنی براینکه اگر جامعه‌ای روبه فساد می‌رود حتماً در باطن مسئولان آن هم فساد وجود دارد، گفت: فساد در ورزش و غیر ورزش فرق نمی‌کند به نظر من فوتبال باعث نشاط می‌شود و مشکلی ندارد بلکه فساد در آدم‌های فوتبال وجود دارد. همه فکر می‌کنند فساد در فوتبال یعنی خریدن داور، جابه‌جایی پول و... اما آیا دروغ گفتن، حسادت و... فساد نیستند. وقتی فردی را که چیزی از ورزش نمی‌داند روی کار می‌آورند فساد اتفاق نیفتاده است.

کفاشیان با تأیید سخنان دادکان مبنی براینکه فساد در فوتبال نیست و ممکن است برخی آدم‌ها دچار مشکل باشند، خاطرنشان کرد: در سیستم بانکی کشور که بسیار بزرگ است ممکن است در یک شعبه خلاف‌هایی صورت بگیرد آیا باید آن را به کل سیستم بانکی کشور تعمیم دهیم. فوتبال در یک اتاق شیشه‌ای قرار دارد و بسیار مورد توجه است که احتمال دارد اشتباهاتی هم در آن رخ دهد.

محمد دادکان در ادامه گفت: مدیری که از ورزش چیزی نمی‌داند مسئول ورزش می‌شود منظورم با آقای گودرزی نیست اما این اتفاق قبلاً رخ داده است. یک مدیر برای بقای خودش هزینه می‌کند و این باعث ایجاد فساد می‌شود. برای مثال می‌خواهم در مورد باشگاه‌های پرسپولیس یا تراکتورسازی صحبت کنم چرا این روزها تماشاگران کمتری برای تماشای دیدار این دو تیم به ورزشگاه‌ها می‌روند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال افزود: قطعاً مردم نخست به مدیریت، دوم به تغییراتی که در تیم ایجاد شده و سپس به فدراسیون بابت اتفاقاتی که در بازی آخر فصل گذشته رخ داد، اعتراض دارند. در آن بازی داور نتوانست مسابقه را مدیریت کند. آدم‌هایی که به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌آیند و چرا ما آنها را روی کار می‌آوریم.

دادکان خطاب به کفاشیان تصریح کرد: آقای کفاشیان چرا برخی تغییرات را در فدراسیون خود ایجاد کرده و برخی افراد را بیرون گذاشتید. به نظر من تغییراتی که ایجاد کردید اشتباه بود آیا خودتان فکر می‌کنید افرادی که آورده‌اید قوی‌تر از مدیران گذشته هستند.

کفاشان در واکنش به اظهارات دادکان تصریح کرد: من بی‌گناه هستم وقتی دیدم نمی‌توانم خودم را جابه‌جا کنم خواستم در سایر پست‌ها تغییراتی ایجاد کنم. در مورد باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم باید بگوییم که آنها اساسنامه مستقل دارند و ما نمی‌توانیم در آنها اعمال نفوذ کنیم. باشگاه‌ها هیأت مدیره دارند و مجموع آنها مجمع ما را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: چند سال پیش نام چند مربی را اعلام کردند و گفتند آنها مشکل دارند ما نیز استعلام کردیم اگر مدرکی نداشته باشیم نمی‌توانیم مانع فعالیت کسی شویم.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: دوستان در کمیسیون اصل 90 گفتند که من از سال 85 تا 93 حدود 188 سفر داشته‌ام که این رقم درست نیست بلکه تقریباً من نصف این تعداد سفر کرده‌ام شاید دوستان ورود و خروج‌ها را جدا حساب کرده‌اند که به این رقم رسیده‌اند.

کفاشیان در خصوص موضوعات داوری در فوتبال گفت:‌ اینکه حرفی به داور بزنیم و یا اینکه داور اشتباهی مرتکب شود نمی‌توان گفت که تبانی رخ داده در مورد داوری که محروم شد برخی موارد عنوان شد و رکن قضایی ما به جمع‌بندی رسید که آن داور هم بعد از گذراندن دوران محرومت حالا به کارش ادامه می‌دهد. ما در مورد آن مورد خاص نیمه مطمئن بودیم.

در ادامه برنامه محمد دادکان با بیان اینکه اگر در مورد کسی به جمع‌بندی و قطعیت رسیدیم باید با وی برخورد کنیم، گفت: در دوران من در مورد یک داور به جمع‌بندی رسیدیم و وی را کنار گذاشتیم که حتی مسئول وزارت ورزش در آن زمان خواست که این داور به کارش برگردد اما ما مقاومت کردیم و پای حرف خود ایستادیم.

دادکان تصریح کرد: داوری که فدراسیون محروم کرده بود نزد من آمد و گفت که فدراسیون از من خواسته یک بازی را در بیاورم و فرقی هم نمی‌کند این درخواست از سوی کدام کمیته یا سازمان صورت گرفته چرا که تمام آنها زیر نظر فدراسیون هستند این موارد در فوتبال وجود دارد و مهم است که چه کسی از وی خواسته بود این کار را بکند. من کفاشیان را دوست دارم اما سؤالم این است که چرا وی تحت تأثیر یک مجموعه نایب رئیس خود را تغییر می‌دهد.

کفاشیان در واکنش به اظهارات دادکان مبنی بر درخواست از یک داور برای درآوردن یک مسابقه گفت: چنین موردی را نشنیده بودیم گزارش قضایی را هم به ما نمی‌دهند و خودشان پیگیری می‌کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص نقش رسانه‌ها در موضوع فساد در فوتبال تصریح کرد: من چند بار به کمیسیون اصل 90 رفتم آنها اطلاعات خود را از رسانه‌ها می‌گیرند در حالی که برخی مواقع اخبار درستی در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود و برخی‌ها دقت کافی را در کار خود ندارند و گاهی تهمت می‌زنند و دروغ می‌گویند.

وی ادامه داد: خیلی‌ها به من مراجعه می‌کنند و می‌گویند که چون فرزندمان آشنا ندارد نمی‌تواند جایی تست دهد و وارد فوتبال شود باید بگویم برخی دلالان هستند که می‌گویند به ما پول بدهیم تا فرزندان‌تان را وارد فوتبال کرده و قراردادهای میلیونی با آنها ببندیم اما این دلال‌ها کلاهبردار هستند.

دادکان هم در مورد نقش رسانه‌ها گفت: یک مدیر نالایق برای بقای خودش و حفظ رسانه‌ها دست به هر کاری می‌زند و این موضوع فساد ایجاد می‌کند. متأسفانه برخی مواقع افرادی را از ارگان‌هایی مانند ارتش و سپاه می‌آورند که در فوتبال مدیریت کنند یا کارها را به عقب ببرند؟ اگر این افراد خوب هستند در ارگان‌های خودشان فعالیت کنند. کسی که بخواهد سر من را کلاه بگذارد خیلی زرنگ است. نفر بیست و سوم و بیست‌چهارم تیم‌ها اصلاً وجود خارجی ندارد و اینکه مدیران پول آنها را به چه کسی می‌دهند مهم است.


ویدیو مرتبط :
من بی گناهم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هدف بعدی برکناری کفاشیان



 

 

 

البته عظیم زاده با علی آبادی در شهرداری هم همکار بوده است و مسوول ویژه بازرسی و پیگیری معاونت فنی و عمرانی شهرداری بود. اگرچه هم اکنون گزینه های بسیاری برای جایگزینی عظیم زاده مطرح است اما شانس مسعود عنایت از همه بیشتر نشان می دهد.

نظر یکی از بازدیدکنندگان سایت تابناک درباره منصور عظیم زاده رئیس مستعفی کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال که در بحران نامه به یک اسرائیلی مجبور شد استعفانامه یی بنویسد بسیار جالب و عجیب است. «راستی، راست می گن ایشون از طرفدارهای پر و پا قرص خاتمی بوده؟» درباره این عضو موثر فدراسیون فوتبال حرف و حدیث های بسیاری شنیده می شود اما شاید قرابت او با سیدمحمد خاتمی به سال های حضورش در دانشگاه امام صادق(ع) بازمی گردد که پیش از انتخابات سال ۷۶ و در بحبوحه جنگ تبلیغاتی چپ ها و راست ها به عنوان نماینده سیدمحمد خاتمی در مقابل نمایندگان ناطق نوری و ری شهری در سالن همایش دانشگاه حاضر شد و در تریبون آزاد دانشگاه امام صادق(ع) که به دعوت بسیج دانشجویی شکل گرفته بود به دفاع از نظرات و آرای خاتمی پرداخت اما در فعالیت های اجرایی نشان داد در گروه اصولگرایان قرار می گیرد.

شاگرد اول هفت ساله دانشگاه امام صادق که با معدل ۴۸/۸۸ از ۱۰۰ فارغ التحصیل شد و به مدت دو سال رئیس انجمن صنفی این دانشگاه محسوب می شد از شهریور ۸۳ رئیس دفتر مدیرعامل و مدیر روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهر تهران، وابسته به شهرداری تهران بود که اعضای هیات مدیره اش افراد صاحب نامی در دولت های نهم و دهم شدند. علی سعیدلو، محمد علی آبادی، سیدمهدی هاشمی و داوود مددی که نشان می دهد دوستی عظیم زاده با آنها به پیش از انتخابات ۸۴ باز می گردد کمااینکه همین چند ماه پیش از او به عنوان جایگزین محمد آخوندی در سازمان تربیت بدنی نام می بردند که البته بنا به دلایلی از سوی عظیم زاده رد شد و او حضور در فدراسیون را پسندید.

رئیس مستعفی کمیته بین الملل فدراسیون البته از دی ماه ۸۴ به سمت مدیرعامل و رئیس هیات مدیره موسسه فرهنگی - هنری آتیه و همچنین مدیرمسوول نشریات آتیه (خورشید) و تامین هم منصوب شد که البته در ماجرای درگیری مددی و مصری در دولت نهم طرف مددی را می گیرد و در نشریات از مواضع وزیر دفاع نمی کند تا بعد از چند روز از کار برکنار شود و جایش را به افرادی چون پاریاب دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، جعفر بهداد رئیس سابق خبرگزاری ایرنا و کاوه اشتهاردی مدیرمسوول موسسه ایران بدهد. البته عظیم زاده با علی آبادی در شهرداری هم همکار بوده است و مسوول ویژه بازرسی و پیگیری معاونت فنی و عمرانی شهرداری بوده و ریاست روابط عمومی حوزه معاونت فنی و عمرانی را نیز برعهده داشته است.

● فدراسیون تحت فشار

دیروز تلفن همراه علی کفاشیان از ظهر خاموش شد و رئیس دفترش اعلام کرد حاج آقا به جلسه یی رفته اند که البته می توان تشخیص داد از چه درجه اهمیتی برخوردار است چراکه کفاشیان در طول حضورش در فدراسیون تنها یک بار و آن هم بعد از انتخاب قطبی و برای دور ماندن از توصیه سازمان چنین کاری کرده است. اگرچه هم اکنون گزینه های بسیاری برای جایگزینی عظیم زاده مطرح است اما شانس مسعود عنایت از همه بیشتر نشان می دهد. اینکه کفاشیان چگونه در حال تماس با سازمان تربیت بدنی است تنها به بخشی از جریان بازمی گردد اما او شاید به این نکته توجه نداشته باشد که ناخواسته قدم در راهی می گذارد که به برکناری او ختم می شود و البته خطر دیگری را بر فوتبال ایران تحمیل خواهد کرد.

اگرچه تیم ملی برای بازی با سنگاپور آماده می شود و هدف هم جام ملت های آسیا اعلام شده اما روند تحرکات دولتی و زمینه سازی رسانه های نزدیک به دولت نشان می دهد آنها می خواهند سرنوشت قطبی و کفاشیان را به هم گره بزنند تا در صورت آماده شدن فضا و ایجاد بهترین فرصت ایده هایشان را پیاده کنند و مقدمات برکناری کفاشیان را فراهم سازند. زمان نشان می دهد مردم درباره عملکرد کفاشیان چه قضاوتی می کنند چراکه در دوران صفایی و دادکان هم جو عمومی این گونه بود که مردم ناراضی هستند. اما حالا همه حسرت می خورند.