ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کفاشیان: عید روزی است که مربی تیم ملی را بیاوریم



عکفاشیان: عید روزی است که مربی تیم ملی را بیاوریم

کرش بار دیگر در آستانه پیوستن به تیم ملی فوتبال ایران قرار گرفت. شاید بهترین دلیل برای انتخاب مربی خارجی شروع تکذیب های عباس ترابیان باشد.

 

پرشین فوتبال اولین سایتی بود که این خبر را منتشر کرد و به سرعت دیگر سایت های فارسی زبان از نزدیکی دوباره مرد پرتغالی با فدراسیون ایران سخن گفتند. مرد پرتغالی دو ماه قبل حتی به تهران هم سفر کرد و پس از مذاکراتی جدی با ایران، ناگهان اعلام کرد برای کار به ایران نمی آید و شایعات زیادی درباره دلیلش برای انصراف به راه افتاد.

این خبر اما خیلی زود از سوی عباس ترابیان تکذیب می شود. او می گوید: «هیچ مذاکره جدیدی که منجر به نتیجه باشد با کرش صورت نگرفته است».

انتخاب مربی خارجی برای تیم ملی پس از بن بست در مذاکرات فدراسیون با کرش به فراموشی سپرده شده بود و همه می پنداشتند که امیر قلعه نویی هدایت تیم ملی ایران را در اختیار می گیرد تا بعد از پایان فصل بازگشتی دوباره به تیم ملی داشته باشد. انتخابی که بارها به صورت ضمنی از سوی علی کفاشیان هم تائید شده بود. رئیس فدراسیون فوتبال در این مدت بارها حرف هایی از این دست زد که: «مربیان ایرانی خوبی مثل امیر قلعه نویی، بهترین انتخاب برای تیم ملی هستند... شک نکنید اگر به خاطر برنامه عادل فردوسی پور نبود یک مربی ایرانی می آوردیم؛ اما او با بخش نظرات مردمی اش کمی کارمان را دشوار کرد».

کفاشیان و همکارانش در فدراسیون فوتبال به خواست مردم که بیش از ۹۰ درصد شان خواهان جذب مربی بزرگ خارجی بودند، پرونده استخدام مربی خارجی را از دستور کار هم خارج نکردند. با منتفی شدن نام کرش، اعضای هیات رئیسه فدراسیون به دنبال استخدام فاتح تریم افتادند. تریم که سابقه ای درخشان در همکاری با تیم ملی ترکیه و فیورنتینای ایتالیا دارد. او که سال قبل هم در همین ایام قرار بود جانشین قطبی شود؛ اما با «وتو» شدن طرح برکناری قطبی از سوی سعیدلو، او یک سال گذشته را هم در دوران بازنشستگی سپری کرد.

در همه این ایام تقریبا اهالی فوتبال بحث درباره انتخاب مربی خارجی را بحثی انحرافی برای زمان کشی و انتخاب ناگهانی امیر قلعه نویی می دانستند تا اینکه علی سعیدلو در گفت وگویش با خبرآنلاین، بازی انتخاب سرمربی تیم ملی را وارد مرحله ای جدید کرد. رئیس سازمان ورزش در این مصاحبه به یک موضوع مهم اشاره داشت: «به فوتبالدوستان قول می دهم که انتخاب یک سرمربی خوب و بزرگ، عیدی ما به اهالی فوتبال خواهد بود. همان طور که برای والیبال یکی از بهترین مربیان دنیا را برگزیدیم، برای فوتبال هم به زودی یک مربی انتخاب می کنیم که شنیدن نامش باعث شگفتی و ابراز رضایت همه علاقه مندان شود. این را از طرف من به مردم نوید بدهید».

و این یعنی فتح بابی جدید در مسیر انتخاب مربی خارجی برای جانشینی قطبی. انتخابی که پس از مصاحبه علی اکبر جوانفکر با مجله فوتبال که در آن گفته بود «آقای رئیس جمهور شخصا عقیده دارند مربی داخلی برای تیم ملی بهتر است» به کلی کمرنگ شده بود و مصاحبه های گاه و بیگاه کفاشیان درباره مزایای مربی داخلی هم این امید را که تیم ملی به یک مربی خارجی سپرده شود، کمرنگ و کمرنگ تر می کرد.

اختلاف میان اعضای هیات رئیسه و کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال هم بر سر انتخاب گزینه مناسب خارجی برای تیم ملی بر این حساسیت ها دامن می زد. اینکه شایعه شده بود علی کفاشیان دیدارهایی را با محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی برای پذیرش هدایت تیم ملی داشته. انتخاب هایی که پشتوانه تایید ضمنی رئیس جمهور را هم به همراه داشتند. در همین گیر و دار بود که امیر قلعه نویی هم ادعا کرد تیم ملی باید یک مربی ایرانی داشته باشد و با شنیدن حرف های مشاور رئیس جمهور گفت: «تیم ملی مبارک آقای مایلی کهن. کسی با من مذاکره ای نداشته اما باز هم می گویم تیم ملی ما با این شرایطی که در زیرساخت ها داریم، نیاز به مربی ایرانی دارد. عده ای از شما خبرنگاران باید دست از اجنبی پرستی بردارید و واقعیت های فوتبال ما را ببینید».

حرف های سعیدلو اما بازی انتخاب مربی را که به نمایشی تلخ برای علاقه مندان فوتبال بدل شده است، دوباره تغییر داد. رئیس سازمان تربیت بدنی از تاریخی قطعی و بازه ای کمتر از ۱۰ روز حرف زد. او از انتخاب سرمربی بزرگ خارجی سخن گفت. نکته ای که کفاشیان تحقق آن را خیلی محتمل نمی داند و می گوید: «حالا هر روزی که ما سرمربی را بیاوریم، برایمان روز عید است. فکر نمی کنم تا پایان فروردین هم این اتفاق بیفتد. فعلا هم خیلی مذاکره با مربیان خارجی جدی نیست».

او می گوید: «انتخاب مربی برای تیم ملی کار دشواری است. باید هزار جای یک انتخاب را بررسی کنیم. ایرانی، خارجی یا هر انتخابی باید هدفدار باشد. فعلا که خبری نیست. ما در تلاشیم اما هنوز که به جمع بندی نرسیدیم. شما هم نیازی نیست که خیلی عجله کنید!»

او چیزی راجع به احتمال قرارداد دوباره با کرش نمی گوید و تنها ادعا می کند: «فقط می دانم که ترابیان، هنوز با این مربی در ارتباط است». نکته ای که تربیان هم کتمانش نمی کند اما می گوید این مذاکره خیلی هم نتیجه بخش نبوده است. کرش پس از پاسخ منفی به ایران مذاکراتی با عربستان داشت اما منجر به عقد قرارداد نشد. او پس از این راهی برزیل شد و دوره مربیگری کوتاهی را برای مربیانی در این کشور برگزار کرد. این مربی پرتغالی پس از سفر برزیل، راهی کشور موزامبیک شد تا در زادگاهش به بیمارستان هایی برود که یکی از موسسانش است برای کمک به مردم فقیر سرزمین مادری اش بنا شده.

او که به واسطه این سفرهای دور دنیایی اش، دو ماه پایانی محرومیت ۶ ماهه خود به دلیل درگیری با افسران مبارزه با دوپینگ را به پایان رساند، حالا در بازه ای ۲۰ روزه تا انتهای محرومیتش می تواند با خاطری آسوده به دنبال بررسی پیشنهادهای کاری اش باشد. کرش در تهران ادعا داشت: «من این قدر پیشنهاد دارم که بی کار نمانم؛ اما ایران برایم تجربه چالشی جدید است»؛ اما او انگار حالا به این اطمینان رسیده که ایران برایش دغدغه آمیز نیست و دوباره به رابط ایرانی این قرارداد گفته دوست دارد با فدراسیون کشورمان همکاری کند. مذاکراتی که این بار سبب کاهش رقم قرارداد مربی پرتغالی هم خواهد شد؛ اما فدراسیون ایران که تا دیروز مدام از ادامه مذاکرات با کرش سخن می گفت، حالا که خبر توافق دوباره آنها با کرش قوت گرفته، از بررسی پیشنهادهای جدیدتر سخن می گوید. از اینکه ترابیان در سه روز پایانی هفته به ترکیه سفر می کند و مذاکراتی را با فاتح تریم، یک مربی برزیلی و یک گزینه سرشناس اروپایی خواهد داشت.

مهدی تاج در این باره به خبرآنلاین می گوید: «آقای سعیدلو تاکید کردند که اگر مربی خارجی برای تیم ملی آورده شود، همه هزینه هایش را تقبل می کنند. فدراسیون هم هنوز مذاکراتش در این زمینه ادامه دارد. ما به زودی با اعزام نماینده مان به ترکیه، مذاکرات با گزینه های اصلی را جدی تر پیگیری می کنیم. البته این را هم تکذیب نمی کنم که مذاکرات با کرش هم به صورت قطعی، به بن بست نرسیده است. نمی توانم بگویم کی این مذاکرات چندجانبه نتیجه می دهد؛ اما همان طور که قبلا هم گفتم، فعلا اولویت مان انتخاب یک مربی خوب خارجی است».

در فاصله ۱۰ روز تا پایان سال، هنوز سرگردانی درباره انتخاب مربی تیم ملی ادامه دارد. هنوز اخباری از این دست که یک مربی خارجی برای تیم ملی می آید، سبب شادی مردم می شود؛ اما کفاشیان از مربی ایرانی سخن می گوید تا اگر به زودی یک گزینه خوب خارجی هدایت تیم ملی را در دست گرفت، شادی مردم مضاعف باشد. گزینه ای که شاید این بار دیگر قطعا کارلوس کرش سرشناس باشد. البته شاید هم فاتح تریم!.../خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
مصاحبه مرجان عید، مربی تیم ملی بحرین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشاگری مربی سابق تیم ملی فوتبال بانوان درباره کفاشیان



اخبار,اخبارورزشی,دختران فوتبالیست

 

  اخبار ورزشی - افشاگری مربی سابق تیم ملی فوتبال بانوان
کفاشیان گفت دختران آبرو‌یمان را می‌برند!

 سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بانوان با انتقاد از تبعیض فدراسیون بین زنان و مردان گفت: خدا جای حق نشسته است؛ نتایج تیم فوتبال مردان نشاندهنده تبعیض است.

مریم ایراندوست درباره نتایج ضعیف تیم ملی فوتبال امید، گفت: کفاشیان با حضور دختران فوتبالیست در اینچئون مخالفت کرد و گفت به این مسابقات می‌روید و ۴ تا ۴ تا گل می‌خورید و آبرویمان می‌رود. خدا جای حق نشسته است آقای کفاشیان!

وی افزود: از باخت تیم امید به خاطر عِرق ملی ناراحت هستیم، اما نتیجه این همه تبعیض این می‌شود. حداقل بانوان ایرانی به عنوان زن باحجاب مسلمان تاثیرگذار هستند و می‌توانست حضور آنها به عنوان یک کار فرهنگی مطرح شود.

سرمربی سابق تیم فوتبال بانوان با بیان اینکه با رژه بانوان اردنی حسرت خوردم، عنوان کرد: از حضور بانوان اردنی فقط آه کشیدم که چقدر دختران فوتبالیست ما مظلوم واقع شده‌اند. بانوان ایرانی سختی زیادی می‌کشند. اینها همان ورزشکارانی هستند که به خاطر حجاب از حضورشان در مسابقات با مخالفت فیفا ممانعت شد. شاید حضور در این بازی‌ها می‌توانست بعد از موافقت با حجاب بازتاب ویژه‌ای داشته باشد.

ایراندوست با اشاره به اینکه امیدوارم ۱۰ درصد از بودجه مردان برای بانوان هزینه شود، تصریح کرد: ببینید چقدر در فدراسیون‌های دیگر به بانوان مانند مردان بها می‌دهند. آقای کفاشیان! درست است که من از مربیگری چیزی نمی‌دانم و اصلا فوتبال در خونم نیست، اما باید از حق فوتبالیست‌های دختر که مظلوم واقع شده‌اند دفاع می‌کردم!

مربی سابق تیم فوتبال بانوان ملوان با بیان اینکه ما ایرانی هستیم و با اخلاق و معتقد، اظهار داشت: شاید خون مربیان خارجی رنگین‌تر و اطلاعات‌شان بیشتر باشد، اما ای کاش اینقدر ایران و ایرانی را پایین نمی‌آوردید. امیدوارم در این زمان باقی‌مانده بیشتر به فوتبال بزرگسالان اهمیت بدهید و آنها را به تورنمنت‌های بین‌المللی اعزام کنید، چون ایران سمبل ایثار و مقاومت است.


 اخبار ورزشی - فارس