ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کفاشیان: سالی 20 تا 25 سفر می روم


علی کفاشیان رئیس فدارسیون فوتبال در گفتگوی تلفنی با شبکه سوم توضیحات قانع کننده ای درباره موضوع سفرهای بی رویه خارجی اش ارائه داد.

ورزش سه: دقایقی پیش پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس روی خط شبکه سه آمد تا درباره موضوع گزارش خبرساز کمیسیون اصل 90 مجلس توضیح بدهد. او در این مصاحبه تلویزیونی از تخلفاتی گفت که در حوزه فوتبال انجام شده و این کمیسیون آنها را رصد کرده و در قالب یک گزارش جامع آن را ارائه خواهد کرد.این گفت وگو پس از مصاحبه امروز سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس انجام شد و در آن به قسمتی از حرف های سخنگو اشاره شد. موضوع، 188 سفر رئیس فدراسیون فوتبال به خارج از ایران بود که بعضی از آنها غیرضروری تشخیص داده شده است.

علی کفاشیان که روی خط برنامه آمده بود، در پاسخ به این موضوع گفت: به هر حال رفت و آمدهای من به بیرون از ایران کاملا مشخص است. من در این مدت 2 گذرنامه داشتم که یکی از آنها باطل شده و دیگری در دست من است. اما تعداد 188 سفر به هیچ وجه درست نیست. من نهایتا سالی 20 تا 25 سفر کاری به خارج دارم که البته هیچ کدام غیرضروری نبوده و ما به دعوت مراجعی مثل فیفا و ای اف سی به اکثر این سفرها رفته ایم و هزینه سفر و اقامت مان هم برعهده آنها بوده است.

وی ادامه داد: سفرهای ما به خارج ثبت شده. من هیچ وقت به همراه تیم به سفر نمی روم اما در اجلاس های ای اف سی و فیفا و کنگره ها شرکت می کنم و البته اگر به کمیسیون های آسیایی و جهانی دعوت بشویم سالی یکی، دو بار سفر خواهیم رفت. من حاضرم فردا گذرنامه خودم را با آقای پورمختار بدهم تا دقیقا سفرهای ما را ببینند. کاش از ما سوال می کردند. من سالی 20 تا 25 سفر خارجی می روم و آمار 188 سفر را قبول ندارم. خروج از این مملکت ثبت می شود و من هم دو گذرنامه ندارم و تمام سفرهای من مشخص است. ضمنا تمام سفرهای ما به اطلاع شورای برون مرزی می رسد و با تایید آنها انجام می شود. غیر از آن هم ما سفری نرفتیم و خانواده مان رابه سفر نمی بریم و همسر من هم از این موضوع ناراحت است و می گوید چرا ما را به سفر نمی برید.

وقتی مجری از پورمختار درباره توضیحات کفاشیان و زیرسوال بردن عدد مطرح شده سوال کرد، وی در پاسخ گفت: حالا تعداد سفرها خیلی مهم نیست و حضور ذهنی در این باره ندارم. البته همه مستندات هست.

نکته جالب این است اگر کفاشیان در طول 2 سال به 188 سفر رفته باشد، به این معناست که هر 4 روز یک سفر خارجی را تجربه کرده که به نظر نمی رسد این موضوع چندان درست باشد. چراکه رئیس فدراسیون فوتبال ایران در اغلب اوقات کاری خود در تهران و دفترش به سر می برده است.

حالا باید دید آیا سایر مستندات موجود در گزارش این کمیسیون نیز با همین میزان دقت جمع آوری شده یا مدارک ارائه شده با تحقیق میدانی و دقیق به ثبت رسیده اند.


ویدیو مرتبط :
در گذشته روم بوده یا نه؟ سفر کردن چه؟فرد منتقد تاریخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مجلس: دولت 25 میلیارد دلار در جیب مفسدان گذاشت/ رانت 20 هزار میلیارد تومانی!



نماینده مجلس: دولت 25 میلیارد دلار در جیب مفسدان گذاشت/ رانت 20 هزار میلیارد تومانی!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در چهار ماه و نیم اول سال 17 تا 25 میلیارد دلار ارز به نرخ مرجع در اختیار کسانی قرار گرفت که رانت اقتصادی حدود 20 هزار میلیارد تومانی برایشان ایجاد شد و این مفسدان اقتصادی باید شناسایی شوند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سید جلال یحیی زاده در گفتگو با مهر با بررسی ریشه های مشکلات بازار ارز در چند هفته اخیر گفت: تعطیلی توزیع ارز در چند هفته اخیر هیچ توجیهی نداشت و موجب شد قیمت ارز صعود داشته باشد و برای باز گرداندن آن به وضعیت عادی با مشکلات زیادی رو به رو باشیم این اقدام دولت در افزایش ویرانگر قیمت ارز طی روز های اخیر نقش به سزایی داشت.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چهار ماه و نیم اول سال در مورد توزیع ارز به هیچ وجه با توجیه و برنامه عمل نشد، 17 تا 25 میلیارد دلار ارز به نرخ مرجع در اختیار کسانی قرار گرفت که رانت اقتصادی حدود 20 هزار میلیارد تومانی برایشان ایجاد شد.

وی باتاکید بر اینکه مفسدان اقتصادی که از این رانت اقتصادی استفاده کردند باید شناسایی شوند تصریح کرد: کالاهای وارداتی با نرخ ارز مرجع به هیچ وجه وارد بازار نشد و این مفسدان اقتصادی از دلار با نرخ مرجع برای واردات استفاده کردند اما این کالاها را با نرخ دلار بازار آزاد به فروش رساندند و از این راه سود زیادی به جیب زدند.

واردات 4 میلیون دلار عروسک از چین با ارز مرجع

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در ماه های اول سال اولویت بندی درستی برای اختصاص ارز مرجع به کالا ها وجود نداشته و 4 میلیون دلار از چین با ارز مرجع عروسک وارد می شود فاجعه است.

یحیی زاده خاطر نشان کرد: در ماه های ابتدایی سال دولت در اختصاص ارز بدون برنامه و اولویت بندی ولنگاری کرده و 25 میلیارد دلار سرمایه مملکت را به مفسدان اقتصادی داده است و از سوی دیگر تعطیلی و ایجاد وقفه در توزیع ارز حتی برای واردات کالاهای اساسی به مشکلات دامن زده است.

وی طرح موضوع ایجاد بورس ارزی را یکی از عوامل موثر در بی ثباتی بازار ارز خواند و گفت: در این مدت بارها برخی دلسوزان اقتصادی خواستار روزه سکوت مسئولان اقتصادی بودند خیلی از مصاحبه ها و اظهارت در خصوص بورس ارز بدون اینکه زیر ساخت های این کار فراهم باشد به مشکلات دامن زد./مهر