ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کفاشیان: بهتر بود «اردلان» در ایران می‌ماند!


رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید که کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان با توجه به مسائل پیش آمده بهتر بود که در ایران می‌ماند و مشکلاتش را حل می‌کرد. وی همچنین در واکنش به صحبت‌های برانکو او را "عصبانی" خطاب کرد.

خبرگزاری ایسنا: علی‌ کفاشیان در رابطه با آخرین مسائل پیش آمده در فوتبال ایران، از تیم ملی فوتسال بانوان گرفته تا حواشی پیرامون آن، صحبت‌های تند و تیز برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس در مورد فدراسیون فوتبال،‌ سرنوشت جلسه تعاملی کی‌روش و خاکپور، بهبود شرایط مالی این فدراسیون، هجمه‌های شدید علیه داوری و بالارفتن درصد خطای داوران در زمین بازی صحبت کرد که در ادامه آن را می‌خوانیم.

* تیم ملی فوتسال بانوان ایران با حجاب کامل توانست به مقام قهرمانی در آسیا برسد، علاوه بر توانایی فنی بالای تیم ملی که همگان شاهد آن بودند و تحسین بسیاری از کارشناسان را به همراه داشت، این قهرمانی پیام‌های ارزشی نیز به همراه داشت.

آن‌ها زحمت کشیدند، تلاش کردند و با عزم بالا قهرمانی را به دست آوردند. حجاب هیچ مانعی برای پیشرفت نیست و از این موضوع جلوگیری نمی‌کند، این بهترین شعار بود که از سوی جمهوری اسلامی ایران صادر کردیم، اینکه ما به بانوان‌مان اهمیت می‌دهیم و برای آن‌ها ارزش قائلیم و حتی در جهان هم مطرح‌شان می‌کنیم.

* کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان به دلیل برخی مسائل در این سفر تیم را همراهی نکرد، این اتفاق با حواشی بسیاری برای تیم ملی همراه بود اما خوشبختانه نتوانست خدشه‌ای را به عملکرد تیم ملی وارد کند هرچند قطعا سختی‌هایی را نیز برای بازیکنان به همراه داشته‌است.

این یک مشکل داخلی و خانوادگی بود، شاید اگر خانم اردلان با همین شرایط می‌آمد آن جنگندگی و صلابت را نداشت و نمی‌توانست با تمام توان در کنار تیم باشد. بهتر بود که او در ایران بماند و مشکلاتش را حل کند اما در آینده قطعا از او استفاده خواهیم کرد چراکه یکی از بهترین ورزشکاران ماست و حتی می‌توانیم در سمت‌های دیگر از او استفاده کنیم. مهم این است بازیکنان ما با روحیه بجنگند و این روحیه‌شان را حفظ کنند.

* در خصوص پیشنهاد برگزاری فوتسال جام باشگاه‌های جهان نیز توضیح دهید.

ما جلسه‌ای را در کمیته فوتسال جهان داشتیم که در آن تقویم بازی‌ها را بررسی کرده و همچنین جام جهانی آینده را مدنظر قرار دادیم. پیشنهادی دادیم تا جام باشگاه‌های جهان را در فوتسال نیز راه‌اندازی کنند و بانوان در اولویت بالاتری قرار دهند و به آن‌ها امکانات لازم داده شود تا توسعه بیشتری در کشورها داشته باشند. در بازی‌های المپیک نوجوانان که سال آینده در آرژانتین برگزار می‌شود رشته فوتبال را حذف کردیم و فوتسال جانشین آن شد و این تصمیماتی بود که در کمیته فوتسال گرفتیم و قرار شد اهمیت بیشتری به آن بدهیم.

* گویا شرایط مالی فدراسیون پس از آزادشدن بخشی از پول‌های بلوکه شده فیفا بهتر شده، تیم ملی به دلیل مشکلات مالی حتی نتوانست در ترکیه اردو بزند اما هم اکنون شاهد برپایی اردوی برای این تیم در امارات هستیم. در کنار توجه به تیم‌های بزرگسال و امید آیا قرار نیست به تیم‌های پایه نیز توجه بیشتری شود؟

خوشبختانه محدودیت ها برداشته و دستمان باز شد اما بدهی زیادی هم داشتیم. همین‌طور که تیم ملی را مدنظر قرار می‌دهیم از تیم‌های دیگر هم غافل نیستیم. نوجوانان، جوانان، امیدها، فوتسال آقایان و بانوان، فوتبال ساحلی و فوتبال پایه را مدنظر قرار داده‌ایم، همه این‌ها هزینه‌های سنگینی دارد و ما باید در همه زمینه‌ها مدعی بودن‌ خود را حفظ کنیم. ما در فوتبال ساحلی، فوتسال آقایان و بانوان اول هستیم که برای ما ارزشمند است اما هزینه زاست. امیدوارم بتوانیم در کنار تمام این برنامه‌ها از تیم ملی هم حمایت همه جانبه داشته باشیم تا به موفقیت برسیم.

* تیم ملی در دیداری حساس در مسقط به مصاف عمان خواهد رفت،‌تا چه حد عمانی‌ها در گروه می‌توانند موقعیت صدرنشینی ایران را به خطر بیندازند؟

بچه ها باید آمادگی کامل و خوب‌ خود را حفظ کنند و نمایش خوبی از خود نشان دهند و با توجه به اینکه در دبی تمرکز خوبی خواهند داشت می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند. بعد از آن هم بازی دوستانه با ژاپن را خواهیم داشت و امیدوارم برنامه‌ها به خوبی برای تیم ملی انجام شود.

* و هنوز حواشی آن جمله شما در مورد اینکه "تاج کارگزار باند اصفهانی‌هاست" فروکش نکرده...

من نگفتم تاج رئیس باند اصفهانی‌هاست. مجری برنامه سوالی پرسید؛ من نیز به شوخی گفتم تاج کارگزار باند اصفهانی‌ها و جزء آن‌هاست. تاج هفت سال است در کنار ما زحمت می‌کشد و در فدراسیون کارهای خوبی انجام داده است.

* اما خودتان گفتید خیلی از حرف‌های جدی خود را به شوخی مطرح می‌کنید!

این کاملا شوخی بود، با تاج شوخی دارم و کاملا صمیمی هستیم.

* درخصوص تیم امید و نیز اولین دوره رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال غرب آسیا نیز شرایط را بازگو کنید.

این رقابت‌ها بازی‌های خوبی برای تیم امید است تا به خوبی محک زده شوند. خیلی امیدوارم که تیم امید در رقابت‌های غرب آسیا نتیجه لازم را کسب کند هرچند این تیم کار سختی دارد. در عین حال خیلی امیدواریم که تیم امید به المپیک صعود کند.

* سرنوشت جلسه تعاملی بین کی‌روش و خاکپور به کجا رسید؟

بعد از بازی عمان که تیم ملی به تهران آمد و تیم امید هم از رقابت‌های غرب آسیا باز می‌گردد این جلسه را برگزار خواهیم کرد. در این جلسه قرار است بر‌نامه‌ریزی های لازم انجام و تصمیم‌گیری کنیم که تا بازی‌های انتخابی المپیک 2018 روسیه چه مواردی را مد نظر قرار دهیم.

* هجمه‌ها علیه داوران به حد اعلا رسیده و قضاوت‌های اشتباه هم کار را برای داوران سخت کرده و هم شائبه‌هایی را توسط مدیران،‌ سرمربیان و بازیکنان تیم‌ها پیش آورده است.

در خصوص مسائل داوری آقای اسلامیان پیشنهاد داده که جلسه‌ای را برگزار کرده و مشکل را حل کنیم. اینکه هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تا استرس داوران کمتر شود و با روحیه بهتری کار کنند. این مشکل حل شدنی است و باید اعتماد به نفس لازم را به داوران بازگردانیم.

* و سرنوشت خصوصی سازی سرخآبی‌ها؟ گویا پرونده همه چیز بسته شد!

هر زمانی که بحث حق پخش تلویزیونی، هزینه های تبلیغات و سایر مسائل درست شود این مشکل نیز حل خواهد شد.

* برانکو عنوان کرده بود گاهی اوقات به فدراسیون شک می‌کند، اینکه افرادی در فدراسیون فوتبال هستند که نمی‌خواهند او با پرسپولیس نتیجه بگیرد.

من به فدراسیون شک ندارم، هیچ مشکلی از این بابت وجود نداشته و ندارد. در این مورد نیز حتما برانکو عصبانی بوده و یک حرفی زده است.


ویدیو مرتبط :
تذکر کفاشیان به کی روش بی نتیجه ماند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کفاشیان: کی روش پیشنهادی بهتر از ایران ندارد



اخبار,اخبارورزشی,علی کفاشیان


 اخبار ورزشی - کفاشیان: کی روش پیشنهادی بهتر از ایران ندارد

رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید قرارداد ارسالی کی روش را اصلاح کرده است و مجددا برای او فرستاده و اگر کی‌روش قبول کند این هفته امضا می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، علی کفاشیان درباره آخرین وضع کی‌روش گفت: ایشان با داشتن وکلای بسیار حرفه‌ای و کاربلد قراردادهای مختلفی را برای ما آورد ولی فدراسیون بعد از بررسی مواردی را تعدیل کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره موارد اختلافی در قرارداد کی روش افزود: مبالغ سرجای خودش هست ولی مواردی وجود دارد که ما قبول نکرده ایم مثلا کی روش گفته است اگر پول من دیر پرداخت شود باید بهره آن را بدهید که از نظر ما قابل قبول نیست یا تمایل دارد اگر اختلافی پیش امد دادگاه‌های حقوقی خارج از کشور به ان رسیدگی کنند که بازهم نظر ما این بود که مرجع رسمی فیفا و دادگاههای داخلی مرجع صالحه هستند یا کی روش می گوید درصورت فسخ قرارداد ایشان پولش را تا اخر بگیرد که بازهم مورد نظر ما نیست در نهایت تلاش کی روش و وکلای او بر این است که قرارداد به نفع انها بچربد ولی فدراسیون معتقد است همه چیز باید متعادل باشد.

کفاشیان که با بخش خبری بیست و سی شبکه دو صحبت می کرد درباره میزان پول قرارداد کی روش گفت: دستمزد او و دستیارانش سالیانه دو و نیم میلیون دلار بود که همین میزان را در قرارداد فعلی حفظ کردیم منتها تعداد دستیارانش کم شده و باید از مربیان ایرانی هم بهره بگیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود : البته متن قرارداد جدید را کی روش هنوز ندیده است و با ان چیزی که خودش فرستاده تفاوت زیادی دارد ما قرارداد را فرستاده ایم و ممکن است قبول نکند و نیاید قطعا کی روش باید با فدراسیون هماهنگ باشد و اینطور نیست که فقط حرف حرف کی روش باشد الان برگشتن او دست ماست.

کفاشیان در مورد دخالت وزارت ورزش در قرارداد کی روش گفت : نه وزارت و نه شخص وزیر تا الان در مورد کی‌روش چیزی به من نگفته اند و فدراسیون مستقل در مورد کی روش تصمیم می گیرد.

رییس فدراسیون فوتبال درباره احتمال بازگشت کی روش به تیم ملی فوتبال ایران گفت :  تصور می کنم بازگردد چون پیشنهادی بهتر از ایران ندارد والا عمل میکرد.


 اخبار ورزشی - وزارت ورزش و جوانان