ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کفاشیان: بدهی به داوران را تسویه می‌کنیم



اخبار,اخبار ورزشی,کفاشیان

رییس فدراسیون فوتبال در جمع داوران و کمک داوران لیگ برتر فوتبال گفت: همه تلاش خود را انجام می دهیم که امسال موضوع پرداختی داوران تسویه شود..

به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان در مراسم افتتاحیه کلاس توجیهی داوران و کمک داوران لیگ برتر ضمن عرض خیر مقدم و خسته نباشید، گفت: خوشحالم که در جمع برترین و نخبگان داوری کشور هستم و همچنین تشکر می‌کنم از حضور خوشخوان پیشکسوت داوری و همینطور عسگری که از زحمات وی تقدیر خواهیم کرد.

وی ادامه داد: البته همگی در خدمت فوتبال هستیم و بطور دوره‌ای مسئولیت‌ها را با هم تقسیم می‌کنیم و اینکه فکر کنیم کسی از جامعه فوتبال جدا می‌شود اینگونه نیست. یکی از زیبایی های ورزش بخصوص فوتبال در داوری نمایان است که همگی حرفه به خود عشق دارند و به پیشکسوت خود احترام می گذارند که جا دارد به جامعه داوری تبریک بگویم و علیرغم اینکه در مقاطع کوتاهی مشکلاتی به وجود آمد اما بطور کلی جامعه داوری بسیار منسجم است.

کفاشیان در ادامه افزود: خواسته ما این است که بحث‌های آموزشی و تربیت نسل جوان در کمیته داوران جدی‌تر پیگیری شود. در واقع شاهد اعتراض‌های زیادی هستیم و برخی تقاضای حضور در این جمع را داشته اند اما باید بدانیم که ظرفیت این جمع محدود است. به هر حال از کمیته دوران می‌خواهیم تا کسانی که شایستگی دارند را هم مدنظر قرار دهد و فرصت بیشتر دیده شدن را به آنها بدهد تا انگیزه داوران جوان از بین نرود.

رییس فدراسیون در ادامه بیان کرد: عملکرد داوری در فصل قبل نسبت به فصل‌های پیشین را بررسی کردیم و علیرغم حواشی که به وجود آمد اما عملکرد داوری مناسب بود و قضاوت‌های بهتری را شاهد بودیم و انتظار داریم تا همین روند با پیشرفت بیشتری برای این فصل ادامه داشته باشد.

وی افزود: اینکه در آسیا بیشترین سهیمه داوری را داریم نشان از عملکرد و کارنامه قابل قبول داوری کشورمان دارد و در واقع این موضوع یک افتخار برای جامعه فوتبال کشور است. همه این موارد حاصل کلاس‌های برگزار شده و پیگیری هایی است که توسط کمیته داوران انجام می شود و باید پرقدرت این روند ادامه داشته باشد.

کفاشیان همچنین درخصوص مشکلات داوری گفت: همه تلاش خود را انجام می دهیم تا بحث پرداختی داوران در امسال تسویه شود و سیستم پرداختی داوران را مورد بازنگری قرار خواهیم داد تا این مورد به درستی انجام شود.

 

سال گذشته هم در فدراسیون و هم در سازمان لیگ سال بسیار سختی داشتیم و چیزی حدود هفتاد درصد از تعهدات را نتوانستیم انجام دهیم که البته می دانیم وقتی این تعهدات انجام نشود باعث افت مقطعی همه می‌شود. اما در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های ویژه این نقایص را برطرف خواهیم کرد و در هیات رییسه هم اصفهانیان همواره پیگیر این موضوع است و با دیگر اعضا تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: در چند روز آینده نشستی با سازمان لیگ برگزار خواهیم کرد تا ضمن این که موارد و نقایص پیشین را جبران کنیم، بتواینم برای آینده هم پیش بینی افزایش حق داوری را بررسی کنیم تا داوران دیگر دغدغه‌ای نداشته باشند.

 

می دانیم که پرداختی‌ها در مقابل زحمتی که می‌کشید ناچیز است اما در حال حاضر شرایط مناسبی وجود ندارد به همین دلیل نیازمند همکاری شما همانند گذشته هستیم تا شرایط داخل خانواده فوتبال را به دست هم به زودی درست کنیم.

اخبار ورزشی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
تسویه بخش اول بدهی های بابک زنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کفاشیان: بگوییم داوران ناپاکند بی‌انصافی است/استقلال می‌تواند در آسیا نتیجه بگیرد



 تیم ملی فوتبال ,فوتبال ساحلی,تیم ملی فوتبال ساحلی,علی کفاشیان

پول اسپانسر برسد نام ‌آن را می‌گوییم/مرخصی کی‌روش تمدید شد، شنبه می‌آید

کفاشیان: بگوییم داوران ناپاکند بی‌انصافی است/استقلال می‌تواند در آسیا نتیجه بگیرد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اینکه بگوییم جامعه داوری ناپاک است بی‌انصافی است. داوری که ناپاک باشد نمی‌تواند تا این مرحله برسد.

علی کفاشیان در خصوص صعود تیم ملی فوتبال ساحلی به مرحله یک چهارم نهایی و مسائل و اختلافات گوناگونی که اخیرا در فوتبال رخ داده صحبت‌هایی انجام داده که در زیر می‌خوانید:


 تیم ملی فوتبال ساحلی برای اولین بار توانست راهی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی شود نظرتان در این باره چیست؟
به نظرم مزد زحمات چندین ساله را گرفتیم فوتبال ساحلی سال گذشته دو بار در آسیا اول شد یک بار در مسابقات انتخابی جام جهانی و بار دیگر در بازی‌های آسیایی بازیکنان بسیار زحمت کشیده بودند و حق‌شان بود.

 

بسیار خوشحال هستیم که توانستیم از گروه سخت صعود کنیم. هم اکنون در فوتسال هم مسابقات جام جهانی کوچک را داریم که در گروه سختی قرار داریم. به هر حال تیم‌ها باید از این شرایط دشوار عبور کنند. فکر می‌کنم بازیکنان در بازی‌های‌ آینده انگیزه بهتری دارند و بهتر کار می‌کنند.

 

 در مرحله یک چهارم نهایی مقابل روسیه مدافع عنوان قهرمانی بازی داریم نظرتان در این باره چیست؟
فکر می‌کنم که بازی خوبی انجام دهند انگیزه بالایی دارند و با این صعود انگیزه‌شان را هم بیشتر شد.

 حمایت‌های چند ساله بود که توانستیم به این مهم برسیم.
با وجود اینکه مربی ما برزیلی است و گفتند که او را رد کنیم اما ما این کار را انجام ندادیم و آن را حفظ کردیم اوکتاویو مربی خوبی است. همچنین این نتیجه ثمره برگزاری مسابقات لیگ و برگزاری بازی‌ها در شهرستان‌هاست برخی جاها که زمین ساحلی ندارد مانند یزد بازیکنان خوبی حضور دارند اما شهرهایی هم مثل کیش بوده‌اند که حمایت لازم را انجام ندادند البته قشم در این زمینه اقدامات خوبی انجام داد.

 با توجه به اینکه برای اولین بار صعود کردید از حالا به بعد سطح انتظارات بالا می‌رود چه برنامه‌ای برای این تیم دارید؟
امیدواریم که بازیکنان و تیم بهتر از این هم عمل کند ما چندین بار در بازی‌هایی مقابل اوکراین به برتری رسیده بودیم اما شکست مقابل این تیم در جام جهانی نشان می‌دهد آنها مثل قبل آماده نبودند. ما در این بازی عبداللهی را در اختیار نداشتیم که در بازی مقابل روسیه او به ترکیب تیم اضافه خواهد شد.

 فیفا رسما اعلام کرد که تمام عناوین و نقشه‌هایش با نام خلیج فارس خواهد بود. رایزنی‌های ما چقدر توانسته در این امر مثمرثمر باشد؟
پس از اینکه آنها از واژه جعلی استفاده کردند ما به اسناد و مدارک خود روی آوردیم غیر از ما که در فدراسیون این کار را کردیم سایر ارگان‌ها، مردم و تمام افراد اسناد و مدارک را ارائه کردند آنها هم وقتی اسناد و مدارک درست باشد به آن عمل می‌کنند. فدارسیون در این زمینه سهم کوچکی داشته است و سایر افراد از جمله رسانه‌ها و مردم سهم زیادی در این زمینه داشتند. همه متحد بودیم و این امر شکل گرفت و امیدواریم دیگر شاهد چنین موضوعی نباشیم.

  از فیفا به خاطر این موضوع تشکر نمی‌کنید؟
زمانی که سب بلاتر به ایران بیاید با آنها بیشتر در این زمینه صحبت می‌کنیم.


 کارلوس کی‌روش دقیقا چه زمانی به ایران برمی‌گردد؟
او بار دیگر مرخصی خود را تمدید کرد و شنبه هفته آینده به ایران بازخواهد گشت. دو سه روز دیگر در پرتغال خواهد ماند زیر کارهای دادگاهی او باقی مانده است.

 پول کی‌روش واریز شده است؟
بله مشکلی در این زمینه نیست.

 دیدار دوستانه تیم ملی چه شد؟
ما با چند گزینه صحبت کردیم اما خود کی‌روش هم اعتقادی ندارد که هم اکنون اعلام کنیم. کی‌روش می‌خواهد تیم و نوع بازی را مشخص کند باید خودش بیاید و ببینیم چه تدابیری در این زمینه در نظر گرفته است.

اتفاقات سیاسی در حال رخ دادن است و یک نرمش قهرمانانه در حال اجراست پول‌های بلوکه شده در فدراسیون به کجا کشیده شد؟
ما نامه‌ای از خزانه‌داری آمریکا دریافت کرده‌ایم که فعالیت‌های ورزشی را آزاد کرده و این مسائل تحریم نیست. این خود قدم خوبی است.

 

این موضوع مربوط به 7-8 روز پیش است خزانه‌داری آمریکا یک نامه 3-4 برگی داده است خزانه‌دار آمریکا از واشنگتن یک نامه‌ای زده که اعلام کرده ارائه خدمات ویژه به منظور حمایت از فعالیت‌های ورزشی و تبادل مسائل ورزشی بین ایران و آمریکا و مجوز واردات و صادرات خدمات ورزشی بین آمریکا و سایر کشورها آزاد کرده است این مسائل شامل بازی‌های دوستانه، حمایت‌های مالی از بازیکنان و داوران و آموزشی این نشان می‌دهد که مشکلی وجود ندارد.

 

نامه‌نگاری‌های خوبی انجام شده و این موضوع نشان می‌دهد که آنها قدم اول را برداشته‌اند. همچنین بحث یک میلیون دلاری که بلوکه شده است مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

البته آنها این پول را مشروط اعلام کردند اما ما این موضوع را در مسائل آموزشی انجام داده‌ایم. به دنبال بازی دوستانه هستیم پیشنهادهایی هم در این زمینه انجام شده و به دنبال آن هستیم که این بازی را در آمریکا برگزار کنیم و قرارداد خود را هم نوشته‌ایم و قرار شده مبلغ اولیه را پرداخت کنند و پس از آن ما این موضوع را رسانه‌ای کنیم.
 
بحث اسپانسر به کجا کشیده شد؟
اقداماتی را انجام داده‌ایم و در صدد هستیم تا مسائل نهایی آن صورت بگیرد.

 این مبلغ به چه اندازه است؟
هر زمانی که پرداخت شد این موضوع را رسانه‌ای خواهیم کرد تا پایان هفته به آنها مهلت داده‌ایم و این موضوع نهایی خواهد شد.


 چرا آئین‌نامه کمیت داوران ابلاغ نمی‌شود؟
این آئین‌نامه را به ما ارسال کردند و فرستاده‌ایم تا مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشکلی پیش نیاید.


 چه زمانی حل می‌شود؟
به زودی این مسئله را انجام خواهیم داد

 صحبت‌های دایی را هم که در مورد داوران صحبت کرده شنیده‌اید؟
امروز عصر در کمیته تخلفات جلسه‌ای دارند و قرار است اگر مدارکی دارند در این کمیته ارسال کنند.

 به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال معتقدید جامعه داوری پاک است؟
هر جامعه‌ای ممکن است خطاهایی انجام دهد البته این مسائل اندک است مگر می‌شود داوری که چندین سال فعالیت کرده به صورت ناپاک تا این مرحله رسیده باشد. شک نکنید که جامعه داوری پاک است داورانی که در لیگ برتر سوت می‌زنند برگزیده جامعه داوری ما هستند حالا امکان دارد داوری هم اشتباه کند شاید یک درصد یا نیم درصد افراد متخلف هم در این جامعه باشند.

 

در همه جای دنیا آدم‌های متخلف وجود دارند باید افراد متخلف را شناسایی کنیم و کم کم آنها را حذف کنیم. داوران زحمت زیادی می‌کشند و با حداقل امکانات فعالیت می‌کنند. اگر بگوییم آنها ناپاک هستند بی‌انصافی است.

 لیگ قهرمانان آسیا در شرایط حساسی قرار دارد استقلال در بین 4 تیم قرار دارد نظرتان در این باره چیست؟
امیدوارم استقلال به فینال و قهرمانی برسد با روحیه‌ای که بازیکنان دارند می‌توانند نتیجه خوبی بگیرند.

 با این وضعیت می‌طلبد تعامل بین استقلال و تیم ملی بیشتر شود قبول دارید؟
صد در صد همین گونه است تعامل را به وجود می‌آوریم.

 مجمع فدراسیون چه زمانی انجام خواهد شد؟
امروز جلسه هیئت جلسه فدراسیون را داریم که تصمیم می‌گیریم برای اواخر مهر ماه برنامه‌ریزی می‌کنیم که مجمع برگزار شود./فارس