ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کفاشیان با وزیر گرگم به هوا بازی می‌کند!


پیشکسوت فوتبال ایران درباره مشکلات به وجود آمده برای نشستن کرانچار روی نیمکت تیم امید ایران گفت: آنها کرانچار را نمی‌خواهند و حق آنها کسی مثل کی‌روش است که آویزانشان کند.

خبرگزاری فارس: اصغر شرفی در خصوص اینکه وزارت ورزش با حضور کرانچار در تیم امید مخالفت کرده است، گفت: واقعا منظور این صحبت‌ها را نمی‌فهمم. گودرزی خودش ورزشی بوده و معنی این اقدامات را من متوجه نمی‌شوم. کفاشیان هم که گه گاه با او گرگم‌ به هوا بازی می‌کند! اینها چه می‌‌گویند و از ورزش چه می‌خواهند. اگر کرانچار را سرمربی تیم ملی امید نکنند ،‌لابُد وزارت ورزش می‌خواهد آن مربی چاق را به عنوان مربی انتخاب کند!

وی ادامه داد:‌ برای مرگ مظلومی دیدید که چقدر آدم آمده بود. امروز کفاشیان رئیس است و گودرزی هم وزیر اما اینها بمیرند فکر می‌کنید 4 نفر هم بیایند؟ محبوبیت را ببینید و کار را به دست آدم‌های کاردان بسپارید و تا این اندازه بی‌مورد در کارها دخالت نکنید.

شرفی یادآور شد: در نهایت هم این کارها دودش به چشم تیم امید خواهد رفت. مگر خُم رنگرزی است که بخواهند دو روزه مربی تعیین کنند. اینطور آدم‌ها حق‌شان همان کی‌روش است که اینها را گرفته و آویزان‌شان کنند؛ اتفاقا دستش هم درد نکند.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: در این مدت فقط باید معجزه کرد. مگر می‌توان دو ماهه کاری انجام داد؟ باید برای تیمی مثل تیم امید برنامه درازمدت دو تا چهار ساله داشت تا بتوان به جایی رسید.در غیر این‌صورت همه مرخص هستیم و در نهایت هم این وسط حق ورزش و ورزشکار ضایع می‌شود.

وی تأکید کرد: گودرزی دو روز است که وزیر شده است و یک روز هم می‌رود. جالب اینکه امروز قهرمان المپیک را کسی نمی‌شناسد اما کفاشیان صد متر را در دو ساعت طی کرد و امروز از هر فرد دیگری مشهور شده است. آدم از این چیزها خنده‌اش می‌گیرد؛ در واقع خنده که چه عرض کنم باید بگویم زهرخند.

شرفی گفت: در حال حاضر هم با این زمان کم اگر کرانچار هم بیاید نمی‌توان کاری کرد. باید به سرعت تصمیم گرفت و یک آدم حرفه‌ای را انتخاب کرد. باز هم تأکید می‌کنم که اینها لیاقت‌شان کی‌روش است که هر کاری می‌خواهد می‌کند و دست آخر هم بازیکنان عاشقش هستند.


ویدیو مرتبط :
گرگم به هوا بازی گنجشك ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازی محلی گرگم به هوا



بازی محلی گرگم به هوا,بازیهای محلی

● اهداف کلی: پرورش روحیه ایثار، تعاون و نوعدوستی و استقامت
● اهداف جزئی: بهبود عمل ها و عکس العمل ها
● تعداد بازیکن: 10 الی 30 نفر
● سن بازیکنان: 7 الی 13 ساله
● ابزار لازم: ندارد
● محوطه بازی: 30 × 20 متر


● شرح بازی: ابتدا بازیکنان در محل بازی جمع می شوند و یکی از آنها به قید قرعه با عنوان گرگ معرفی می شود. او تلاش می کند سایر بازیکنان را که در محوطه بازی پراکنده هستند تعقیب و از پشت با دست لمس کند. البته بچه ها موقعی از دست گرگ در امان هستند که:

1- در جای بلندتری نسبت به گرگ بایستند (گرگم به هوا)

2- و یا دو نفری، دست یکدیگر را گرفته باشند، یعنی هنگامی که یکی از آنها تحت تعقیب گرگ قرار گرفته و در گوشه ای از زمین به خطر افتاده، یکی از دوستانش می تواند با استقبال خطر به سویش برود و به او کمک کند (برادر کمکم کن).

پس چنانچه فردی توسط گرگ لمس و یا از خط محدوده خارج شد بنابر نظر مربی یا معلم ورزش یا برکنار می گردد و یا به جای گرگ انجام وظیفه می نماید و اگر دو بازیکن همواره در کنار هم باشند از سوی مربی اخطار می گیرند.

● نکات:

1- این بازی در بعضی جاها، با تفاوت کمی به اجرا در می آید. بدین صورت که وقتی گرگ، یکی از آنها را لمس کرد و یا زد، آن بازیکن، دستش را روی ناحیه لمس شده می گذارد و در معیت گرگ اصلی به شکار سایرین می پردازد.

در ادامه بازی است که بر تعداد گرگها افزوده می شود و بازی تا آخرین نفر ادامه می یابد و فردی که بتواند از این مهلکه جان سالم بدر ببرد، برنده مسابقه است.

2- برای شیرینی و جذابیت بازی می توان از چاشنی (استوپ و استارت) در مواقع خطر استفاده کرده و با گفتن آن گرگ را مجبور به صبر و انحراف کنند.

● نتیجه بازی:

کودکان با انجام این بازی، پی به مفهوم اتحاد و همبستگی برده و یاد می گیرند که چگونه در مقابل مکر و حیله دشمنان و بدخواهان تسلیم نشوند.

 

منبع:rasekhoon.net