ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کفاشیان باید از عزت کشورمان دفاع می‌کرد


مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت که در بحث بازی با تیم‌های عربستانی از رئیس فدراسیون انتظار موضعی قوی‌تر را داشته است.

خبرگزاری تسنیم: سعید آذری در خصوص اظهارات حمیدرضا گرشاسبی، عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس پیش از برگزاری دیدار ذوب‌آهن - پرسپولیس در هفته نوزدهم لیگ برتر گفت: گرشاسبی گفته بود که نگران مسائل داوری در اصفهان است و به نظرم قبل از مسابقه‌ای حساس چنین صحبت‌هایی فرا رو به جلو مدیران پرسپولیس است. تیمی که به زعم کارشناسان و آنهایی که در فوتبال دستی به آتش دارند، فوتبال زیبایی به نمایش می‌گذارد، نیازی به این مسائل ندارد. ذوب‌آهن در این یکی دو سال گذشته از مسائل داوری ضرر دیده و بعضاً سود هم کرده است. به نظرم نیازی نبود گرشاسبی این حرف‌ها را بزند و ذوب‌آهن هم نیازی به این مسائل ندارد.

وی افزود: ما در این دو سال تلاش زیادی کردیم و نان زحمات‌مان را خورده‌ایم. به همین دلیل به گرشاسبی می‌گویم فرار رو به جلو نکند و این درست نیست قبل از بازی بزرگی که در اصفهان برگزار می‌شود، چنین مسائلی مطرح شود. این مسائل به ضرر خود پرسپولیس خواهد بود، چون کادرفنی آنها درگیر چنین مسائلی می‌شود.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن درباره اینکه آیا قرار است 10 درصد سکوهای ورزشگاه فولاد شهر به هواداران پرسپولیس تعلق پیدا کند، اظهار داشت: چون زمستان است و هوا سر می‌شود، یک قسمتی از سکوها که متعلق به هواداران خودمان می‌شود را برای پرسپولیسی‌ها در نظر گرفته‌ایم. قسمتی از سکوهای روبه‌روی جایگاه و پشت نیمکت پرسپولیس متعلق به هواداران این تیم است. سعی کردیم سکوهای بیشتری را به هواداران این تیم بدهیم، به طرزی که حق و حقوق خودمان هم رعایت شود.

آذری که با رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد درباره موضع باشگاه ذوب‌آهن در قبال بازی با تیم‌های عربستانی و اینکه فدراسیون فوتبال استراتژی قوی در این خصوص نداشت و نظری خلاف سازمان لیگ هم اعلام کرد، خاطرنشان کرد: وقتی وحدت رویه باشد از پراکندگی جلوگیری می‌شود. مهدی تاج به عنوان رئیس سازمان و نماینده باشگاه‌ها اعلام موضع کرد و نظر تاج موضع باشگاه‌ها بود. این را در مصاحبه‌های خود نیز اعلام کرده و از صحبت‌های رئیس سازمان لیگ حمایت کردیم. ما باید اول به فکر عزت و افتخار کشورمان باشیم تا فوتبال و مطمئناً هر موضعی از سوی تاج باشد، ما از آن حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به منفعل بودن کفاشیان یا داشتن موضعی ضعیف در قبال عربستانی‌ها و تصمیم AFC برای بازی نمایندگان این کشور مقابل تیم‌های ایرانی در کشوری بی‌طرف، گفت: انتظار داشتم کفاشیان همان رفتار فدراسیون فوتبال عربستان را انجام می‌دهد. البته علیرضا اسدی با استراتژی خاصی که داشت، از عربستانی‌ها زمان گرفت و ما 40 روز فرصت داریم که امیدوارم عربستانی‌ها سر میز مذاکره بیایند، از مواضع خود گذشته و به نظرم حتی در ایران هم بازی خواهند کرد، اما کفاشیان باید محکم‌تر موضع می‌گرفت. ما وقتی در فوتبال وارد عرصه بین‌المللی می‌شوید نباید به مسائل سیاسی ورود کنیم، اما وقتی مسائل از سوی عربستانی‌ها سیاسی شد، رئیس فدراسیون فوتبال باید به عنوان قوی‌ترین فرد فوتبال کشور وارد ماجرا شود. انتظار داشتیم کفاشیان قوی‌تر وارد شود، اما اینطور نبود. فوتبال ما در آسیا اول است و رتبه اول قاره را در اختیار داریم که می‌توانیم قدرتمندتر از این‌ها وارد مسائل شده و رئیس فدراسیون به عنوان نفر اول باید از عزت فوتبال و کشورمان دفاع می‌کرد تا عزت‌مان حفظ شود.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن درباره اینکه آیا این باشگاه شکایتی به فیفا داشته یا نه، تصریح کرد: در این خصوص قرار شد سازمان لیگ به عنوان نماینده باشگاه‌ها نامه‌ای را آماده کرده و با امضای چهار باشگاه به فیفا ارسال شود. حرف ما این است که کفاشیان باید برود از عزت ما دفاع کند، حتی اگر به قیمت اینکه ما باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا حاضر نباشیم.

آذری در خصوص این مسئله که آیا از جزئیات جلسه اسدی با مسئولان AFC باخبر است یا نه، اظهار داشت: از برخی نکات جلسه خبر داریم. استراتژی باشگاه ذوب‌آهن در خصوص این موضوع این بود که با تیم‌های اول عربی از جمله عربستانی‌ها و قطری‌ها طوری رفتار کنیم که بدانند ما ایرانی‌ها عملکردی داریم که ریشه در فرهنگ و اسلام دارد و نشان دهیم موضعی که آنها می‌خواهند به آسیا و دنیا نشان دهند، موضع‌گیری غیرواقعی است. ما خواستیم اجازه بدهیم تا خود آنها جبهه‌گیری کنند. اکنون هم معتقدیم با استراتژی در پیش گرفته از سوی تاج و کفاشیان عربستانی‌ها موضع خود را تعدیل کرده و برای بازی با ما به ایران می‌آیند.


ویدیو مرتبط :
اینگونه از سوریه و کشورمان دفاع میکنیم.......

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دفاع: در اوج عزت آماده مذاکره هستیم/قبلا به سوریه سلاح می‌دادیم اما الان آنها نیازی ندارند



وزیر دفاع,حسین دهقان

وزیر دفاع: در اوج عزت آماده مذاکره هستیم/قبلا به سوریه سلاح می‌دادیم اما الان آنها نیازی ندارند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی هرگز مذاکره به عنوان طرف ضعیف را نمی‌پذیرد، خاطرنشان کرد: ایران در اوج عزت و اقتدار، آماده مذاکره است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی هرگز مذاکره به عنوان طرف ضعیف را نمی‌پذیرد، خاطرنشان کرد: ایران در اوج عزت و اقتدار، آماده مذاکره است.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العالم در تبیین مفهوم «نرمش قهرمانانه» در حوزه ارتباطات بین‌المللی گفت: مقام معظم رهبری قبلا نیز در خصوص سیاست خارجی سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را مطرح کردند که شاید سیاست نرمش قهرمانانه تعبیری از همان سه اصل باشد.

وی با بیان اینکه این اصول بر روابط و مناسبات خارجی جمهوری اسلامی ایران حاکم بوده و تغییری نخواهد کرد، افزود: معنی سیاست نرمش قهرمانانه اینست که اصول، منافع و اهداف ملی ایران ثابت است و ما راهبردهای خودمان را نیز ثابت و غیرقابل تغییر می‌دانیم اما هر کسی در تاکتیک، مانور می‌کند تا منافعش را به دست بیاورد.

گزیده سخنان وی از این قرار است:
*یکی از اصول ثابت ایران این است که بر سر میز مذاکره نباید به عنوان طرف ضعیف تلقی بشویم. ایران در اوج عزت و اقتدار آماده مذاکره است و هیچ پیش شرط و تهدیدی را نخواهد پذیرفت و از طرف مقابل هیچ ترس و واهمه ای به خود راه نخواهد داد.

*رژیم صهیونیستی همیشه به دنبال این بودند که آمریکائی‌ها را به اقدامی علیه ایران تحریک کنند ولی آمریکائی ها تاکنون نشان داده اند که آنقدر هم کم عقل نیستند و اوضاع را تجزیه و تحلیل می کنند لذا باید بپذیریم که لابی صهیوینستی همیشه آمریکا را علیه ایران تحریک می کند.

*آنچه که آقای روحانی در این باره فرمودند و مورد تأیید نظام نیز است، این است که نمی توان با زبان زور و تهدید با کسی مذاکره کرد. نکته مهم این است که مذاکرات باید در فضای برابر، بدون تهدید و با احترام متقابل برگزار شود و اراده طرفی بر طرف دیگری تحمیل نشود و عبارت امروزی هر مذاکره ای باید جریان بُرد - بُرد را با خودش همراه داشته باشد. از نظر ما تهدید کردن و دعوت کردن به مذاکره قابل قبول نیست.

*{در پاسخ به این سوال که آیا پیش بینی می کنید که آقای روحانی با اوباما دیدار کند؟} آقای روحانی گفتند که در دنیای دیپلماسی همه چیز ممکن است. ابتدا آمریکائی ها احتمال چنین دیداری را تکذیب کردند ولی الان می گویند که ما آمادگی داریم. نکته مهم این است که دوران مذاکره برای مذاکره پایان یافته است و مهم اینست که نشست، خروجی داشته باشد و پس از آن بتوان اقدامی را آغاز کرد.

*رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها اعلام فرمودند که ما از لحاظ شرعی نمی توانیم به دنبال استفاده نظامی از انرژی هسته ای باشیم و فرمایشات رهبری برای همه ارگان ها تکلیف شرعی است و نمی توانند از فرمایشات ایشان تخطی کنند.

*{درباره موضوع موشک‌های اس 300 روسی} روس‌ها علاقمندند به نوعی این مساله را حل کنند ولی ما معتقدیم براساس قراردادی که با آن‌ها داشته‌ایم، آن‌ها باید بیایند و به تعهدات خود عمل کنند. آن‌ها پیشنهادی مبنی بر عبور از اس 300 داشته‌اند، اما بحث ما بازگشت به قرار‌داد اولیه است و اگر پیشنهاد آن‌ها را بپذیریم، مجدداً بحث زمان تحویل و قیمت متناسب با قرارداد قبلی خواهد بود.

*غربی‌ها آنچه در سوریه می‌گذرد را درس عبرت و پیامی برای ایران تلقی می‌کنند. ما در نقطه مقابل می‌گوییم آنچه صورت گرفته و می‌گیرد، نوعی مداخله در امور داخلی سوریه است. آنچه آن‌ها به دنبال آن هستند، تضعیف یا از هم پاشیدن مربع مقاومتی است که در قبال رژیم جعلی صهیونیستی شکل گرفته است.

 

آن‌ها می‌خواهند این محور مقاومت را از بین ببرند که این کار دقیقا در جهت بالابردن امنیت اسرائیل صورت می‌گیرد. سوریه به عنوان پیشانی محور مقاومت به شمار می‌رود، به همین سبب هدف برنامه‌های آنان قرار گرفته است. تهدید به جنگ هم در جهت از بین بردن توان مقاومت صورت می‌گیرد.

*ما از محور مقاومت و از کشور سوریه کاملا حمایت می‌کنیم و در زمینه کمک‌های انسان دوستانه هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم تا ملت و دولت سوریه بتواند در برابر این تهاجم ایستادگی کند.

*{در پاسخ به برخی اتهام‌ها مبنی بر حمایت تسلیحاتی و مالی ایران از نظام سوری} آن‌ها نیازی به تسلیحات از طرف ما ندارند، چون منابع مختلفی برای تامین آن دارند، به عنوان مثال به محض آنکه بحث جنگ مطرح شد، روس‌ها اعلام کردند که کمک‌های تسلیحاتی به سوریه را قطع نخواهند کرد و به این کمک‌ها ادامه می‌دهند.

 

به این ترتیب باید گفت آن‌ها برای دفاع از خود، سلاح‌ها و ابزارهای لازم را در اختیار دارند. علاوه بر این، آن‌ها در طول سال‌های گذشته توانسته‌اند ظرفیت‌های تولید سلاح را هم در داخل کشور توسعه دهند. آن‌ها نیازی به سلاح از طرف ما ندارند.

 

البته ما قبلا بحث صادرات را به کشورهای مختلف داشته‌ایم و از توانمندی‌های بالایی در این زمینه برخورداریم. سوری‌ها هم در یک مقطع زمانی قراردادهایی با ما داشته‌اند که به آن‌ها عمل کرده‌ایم‌‌ همان طور که به تعهدات خود در قبال دیگر کشور‌ها نیز پایبند بودیم، اما اینکه بخواهیم امروز سلاحی برای آن‌ها بفرستیم، خیر. آن‌ها در این مرحله، چنین نیازی ندارند./فارس