ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کفاشیان: استعفای کی‌روش با هماهنگی بود


رئیس فدراسیون فوتبال ایران ضمن حمایت از کارلوس کی‌روش فکر کردن روی گزینه‌ای غیر از او برای سرمربیگری تیم ملی را منطقی نمی‌داند.

ورزش سه: علی کفاشیان پیرامون برنامه‌شان برای تیم ملی امید، لیگ برتر و ادامه کار با کارلوس کی‌روش توضیحاتی ارائه کرد.

المپیک اهمیتی ندارد

سرمایه‌گذاری بیشتر کشورها در رده‌های نوجوانان، جوانان، المپیک و ... برای داشتن تیم ملی خوب و باشگاه‌های قوی است و به همین دلیل پایه‌سازی می‌کنند. المپیک برای کشورهای صاحب نام فوتبال اصلا مهم نیست. در حال حاضر نیز به جایی رسیده که می‌خواهند فوتبال را از المپیک حذف کرده و فوتسال را جایگزین آن کنند چون فوتبال اهمیت زیادی برایشان ندارد. اینکه بازیکنان چنین رده سنی قوی باشند خیلی خوب است ولی آنقدر حائز اهمیت نیست.

باشگاه‌ها در مضیقه هستند

خوشبختانه لیگ خوبی داریم و اخیرا نیز تماشاگران زیادی برای بازی‌ها می‌آیند که این اتفاق مثبتی است. از سوی دیگر بازی‌ها به صورت منظم برگزار می‌شود و حتی سعی داریم سال‌های آینده بازی‌ها به شکل بهتری صورت گیرد طوری که بیش از 95 درصد بازی‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه انجام شود و تسهیلاتی برای حضور تماشاگران به وجود آید. در حال حاضر باشگاه‌ها برای درآمد کمشان کمی در مضیقه هستند و مشکلاتی دارند که ان‎شاءالله این مسائل نیز برطرف می‌شود.

به رفتن کی‌روش فکر نمی‌کنیم

همواره مربیانی که سابقه کار در تیم‌های ملی داشته باشند و تیم را به جام‌جهانی ببرند مربیان خوبی قلمداد می‌شوند. برانکو مربی خوبی می‌باشد و در ایران عملکرد خوبی داشته است. او و همه مربیان می‌توانند جزو گزینه‌ها باشند ولی ما فعلا به رفتن کی‌روش فکر نمی‌کنیم و او هنوز سرمربی تیم ملی است. 4 سال دیگر شاید ما هم نباشیم و اینکه فوتبالمان به چه شکل و شرایطی باشد مشخص نیست.

کی‌روش با ما هماهنگ است

آقای کی‌روش می‌گوید اگر می‌خواهم بمانم باید شرایط مهیا باشد و زمین، امکانات و بودجه لازم فراهم شود تا بتوانم کار کنم چون در مقابل رقبایی مثل ژاپن، کره و کشورهای عربی که پول‌های کلان خرج می‌کنند راه سختی برای رفتن به جام جهانی داریم. بالاخره باید امکانات لازم را برای او فراهم کنیم تا تیم ایران بتواند به جام‌جهانی برود. آقای کی‌روش این استعفاء را داد ولی با ما هماهنگی کامل دارد.

داستان استعفای کی‌روش

کی‌روش گفت من این استعفا را دادم تا بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال دست، رئیس فدراسیون برای انتخاب سرمربی باز باشد. علی‌رغم اینکه قرارداد ما با کی‌روش 4 ساله است و تا مسابقات جام‌جهانی 2018 می تواند باشد اما این تصمیم را گرفته است. بالاخره مربی مورد احترام و قابل قبولی است که توانسته جوانان زیادی را معرفی کند. ما نیز رضایت کامل را از او داریم ولی باید بتوانیم امکانات لازم را برای او فراهم کنیم.

کی‌روش محبوب و کار بلد است

در سه سال و نیم حضور آقای کی‌روش در فوتبال ایران ما از نظر رنکینگ فیفا در رده اول جای داریم. او از نظر برنامه و کار خوب است و از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار می‌باشد.

حضورم به فوتبال لطمه بزند باید بروم

معلوم نیست من در فدراسیون باشم یا خیر. بستگی به انتخابات و ماندن من دارد اگر دولت از فوتبال حمایت کند، بودجه لازم را در اختیار ما قرار دهند، حضور من لطمه‌ای به فوتبال نزند و بخواهند در انتخابات حاضر باشم باید بیایم ولی اگر بگویند ماندن من به فوتبال ضربه می زند، باید بروم.

فعلا با کی‌روش کار داریم

 اگر کی‌روش بخواهد برود کار ما سخت می شود چون اگر بخواهیم فردی مثل کی‌روش بیاوریم باید در همان سطح باشد تا بتواند کارها را به درستی و خوبی انجام بدهد. فعلا به گزینه جانشینی کی‌روش فکر نمی‌کنیم. فعلا با کی‌روش کار داریم و او هنوز هست. اگر یک زمانی بخواهد برود، باید روی این مساله فکر کنیم و هنوز راجع به آن فکر نکردیم چون تا کی‌روش هست درست نیست به مربی دیگری فکر کنیم. هر مربی بخواهد بیاید فقط یک سال طول می‌کشد تیم را بشناسد ولی حالا کی‌روش تمام زیروبم فوتبال ایران را می داند پس عاقلانه است کی‌روش بماند و از تجربه او استفاده کنیم. باید امکانات بدهیم تا کار را با کی‌روش پیش ببریم و نمی‌شود مربی دیگری بیاوریم.


ویدیو مرتبط :
استعفای جنجالی محمدزاده از زبان کفاشیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتخاب سرپرست تیم ملی بدون دخالت کی‌روش/ عدم استعفای کفاشیان در مجمع



انتخاب سرپرست تیم ملی بدون دخالت کی‌روش/ عدم استعفای کفاشیان در مجمع

نایب رئیس نخست فدراسیون فوتبال از انتخاب سرپرست تیم ملی فوتبال ایران بدون دخالت کادرفنی تا پایان هفته آینده، مربی پروازی نبودن کی‌روش و کسر امتیاز از باشگاه‌های بدهکار حتی اگر استقلال و پرسپولیس هم بین این باشگاه‌ها باشند، خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

هادی آیت‌اللهی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد انتخاب سرپرست برای تیم ملی فوتبال ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: در حال حاضر شرایط کار به گونه‌ای شده که خود کی‌روش هم به این عقیده رسیده است تیم ملی نیاز به سرپرست دارد.

انتخاب سرپرست تیم ملی بدون دخالت کادرفنی

وی اضافه کرد: سرپرست تیم ملی فوتبال تنها با نظر فدراسیون فوتبال و نفر اول فدراسیون یعنی علی کفاشیان انتخاب می‌شود و نظر کادر فنی در خصوص اینکه چه فردی سرپرست شود، دخیل نیست.

کی‌روش با اجازه کفاشیان به مرخصی رفت

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال با بیان اینکه سرپرست تیم ملی تا پایان هفته آینده معرفی می‌شود، در مورد مرخصی دوباره کی روش تاکید کرد: کی‌روش با اجازه فدراسیون فوتبال و هماهنگی با کفاشیان به مرخصی رفته و برخلاف آنچه در برخی از رسانه‌ها مطرح می‌شود، باید بگویم تعداد روزهای مرخصی وی در قراردادی که با او داریم، کاملا شفاف و مشخص است.

کی‌روش مربی پروازی نیست

وی تصریح کرد: به هیچ وجه قبول ندارم کی‌روش مربی پروازی است، ضمن اینکه در حال حاضر سایر اعضای کادر فنی تیم ملی در حال رصد کردن رقابت های جام حذفی هستند.

روی مسائل جزئی تمرکز نمی‌کنیم!

آیت‌اللهی در پاسخ به این پرسش که آیا کی‌روش برای استفاده از البسه تیم ملی تقاضای مبلغ مجزا کرده، اظهار داشت: من اطلاع دقیقی ندارم و این موضوع به ما مربوط نمی‌شود. در حال حاضر ما آنقدر مشکل و دغدغه فکری در فدراسیون فوتبال داریم که نمی‌توانیم بر روی چنین مسائل جزئی تمرکز کنیم.

ثبات نباشد، نمی‌‍توان برنامه‌ها را پیش برد

وی در پاسخ به پرسش دیگر که پس از یک هجمه سنگین علیه فدراسیون فوتبال و کفاشیان آرامش نسبی بر این فدراسیون حاکم شده، گفت: مطمئن باشید اگر ثبات نباشد، نمی‌توان کاری کرد و برنامه‌های فدراسیون فوتبال را پیش برد.

استعفای کفاشیان در مجمع بهمن‌ماه کذب است

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال همچنین به نکته مهمی اشاره کرد: صحبت‌هایی که در برخی از رسانه‌ها در مورد استعفای کفاشیان در مجمع بهمن‌ماه فدراسیون فوتبال مطرح می‌شود، کذب محض است. مطمئن باشید در آن مجمع کفاشیان استعفا نخواهد داد.

کسر امتیاز از باشگاه‌های بدهکار

وی در خصوص مهلتی که کمیته انضباطی به باشگاه‌های بدهکار داده، تاکید کرد: مطمئن باشید فدراسیون فوتبال با همه توان از تصمیم کمیته انضباطی دفاع می‌کند و اگر باشگاه‌ها تا قبل از شروع نیم فصل با بدهکاران خود بویژه آنهایی که حکم قطعی از کمیته انضباطی دارند، تسویه حساب قطعی نکرده و یا رضایت آنها را نگیرند، مطابق احکام کمیته انضباطی که حتی منجر به کسر امتیاز از آنها می‌شود، عمل می‌کنیم.

تبعیض قائل نمی‌شویم

آیت‌اللهی در پایان گفت: مطمئن باشید در این خصوص هیچگونه تبعیضی برای تیم ها قائل نمی‌شویم حتی اگر این تیم‌ها استقلال و پرسپولیس باشند./مهر