ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کفاشیان؛ تند و تیز، شبیه پرخاش


اگر اهل دنبال کردن بحث‌های مدیریتی فوتبال هم نباشید، قطعا این‌ روزها وقتی سری به رسانه‌های ورزشی بزنید، متوجه اختلافات دامنه‌دار رئیس فدراسیون فوتبال با قشرهای مختلفی که درباره فوتبال نظر می‌دهند، می‌شوید.

روزنامه شهروند: اگر اهل دنبال کردن بحث‌های مدیریتی فوتبال هم نباشید، قطعا این‌ روزها وقتی سری به رسانه‌های ورزشی بزنید، متوجه اختلافات دامنه‌دار رئیس فدراسیون فوتبال با قشرهای مختلفی که درباره فوتبال نظر می‌دهند، می‌شوید. این ماجرا در یک ماه گذشته با توجه به نزدیک شدن به پایان دوره ٤ساله کفاشیان به اوج خود رسیده تا جایی که رئیس همیشه خندان هم دیگر خیلی لبخند بر لب ندارد و در پاسخ به مسائل مختلف درباره مجموعه تحت امرش موضع کاملا مخالف و بعضا پرخاشگرانه اتخاذ می‌کند. در ادامه به موضوع‌هایی که باعث بروز چنین رفتارهایی از سوی کفاشیان شده، اشاره شده است.

انتخاب سرپرست برای فدراسیون

بعد از تصویب به تعویق افتادن انتخابات در مجمع فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و خیلی دیگر از کارشناسان اعتقاد دارند باید بعد از تاریخ ١٥ اسفندماه تا زمان برگزاری انتخابات برای فدراسیون یک سرپرست به جز کفاشیان منصوب شود. کفاشیان اما بارها به صورت علنی مقابل تصمیم وزارتخانه ایستادگی کرده و در آخرین اظهارنظرش نیز اعلام کرده تا زمان انتخابات کسی نمی‌تواند جای او را بگیرد.

حمایت از شیخ سلمان

بعد از این‌که علی کفاشیان توانست با رایزنی‌های فراوان به‌عنوان نایب‌رئیس AFC در بخش آسیای مرکزی انتخاب شود، موضع کاملا حمایتی را در قبال رئیس بحرینی کنفدراسیون آسیا در پیش گرفت. برخی اتهامات سیاسی به شیخ سلمان و حمایت او از عربستان در ماجرای اختلاف با ایران، باعث شد اکثر اهالی فوتبال مواضعی مخالف رئیس AFC را در انتخابات فیفا داشته باشند اما کفاشیان با قاطعیت اعلام کرده در انتخابات فیفا از رئیس بحرینی حمایت می‌کند.

شکست در برابر عربستان

تصمیم AFC مبنی بر بازی نمایندگان ایران و عربستان در یک کشور بی‌طرف باعث شد تا همگان فدراسیون کشورمان را در مقابله با جوسازی عربستانی‌ها ناکام بدانند اما رئیس فدراسیون فوتبال که اخیرا به همین منظور به قطر سفر کرده بود همچنان معتقد است اقدامات خوبی در این پرونده از سوی ایران صورت گرفته و به هیچ عنوان نمی‌توان فدراسیون کشورمان را بازنده دانست.

فساد در فوتبال

گزارش مفصل کمیسیون اصل ٩٠ مجلس مبنی بر وجود فساد در فوتبال که اکثر بندهای آن به دوره حضور کفاشیان در فدراسیون برمی‌گشت، باعث نشد تا رئیس فدراسیون حتی یکی از این موارد را بپذیرد. او در مصاحبه تلویزیونی که بعد از قرائت گزارش فساد در فوتبال در صحن علنی مجلس انجام داد، خیلی راحت اعلام کرد هیچ فسادی در فوتبال نیست و بهتر است قوه قضائیه با متخلفان برخورد کند. این درحالی است که حتی موافقان کفاشیان نیز برخی از بندهای این گزارش را تایید کردند.

جنگ با صداوسیما

شکایت از صداوسیما مصوبه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در دی‌ماه بود. بعد از ٢‌سال رایزنی با مسئولان صداوسیما درنهایت توافقی حاصل نشد و تصمیم به شکایت از این سازمان نیز باعث ممنوع‌التصویری موقت کفاشیان شد. البته این موضوع با واکنش فوتبالی‌ها همراه بود که پشت آقای رئیس ایستادند، اگرچه به نظر برای تنها کسی که این موضوع اهمیتی نداشت، خود کفاشیان بود.

سفر کی‌روش به قطر

می‌شد پیش‌بینی کرد که سفر سرمربی پرتغالی تیم‌ملی بزرگسالان به قطر برای همراهی تیم امید نه‌تنها نفعی برای فوتبال ایران ندارد، بلکه صرفا باعث ایجاد حاشیه می‌شود اما کفاشیان، کی‌روش را مجبور به ترک پرتغال و حضور در قطر کرد تا همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، خبری از تعامل میان او و کادر فنی تیم امید نباشد.

تمدید قرارداد با آل اشپورت

چند سالی است که شرکت آل اشپورت به‌عنوان اسپانسر تهیه‌کننده البسه تیم‌های ملی فعالیت می‌کند. دیگر هر نوع عیبی که بگویید به این نوع لباس‌ها گرفته شده و بارها بازیکنان و کادر فنی از کیفیت پایین آن انتقاد کردند. درحالی‌که انتظار می‌رفت قرارداد البسه تیم‌ملی با شرکت معتبری امضا شود، کفاشیان از تمدید قرارداد ٣ ساله فدراسیون با آل اشپورت خبر داد تا مشخص شود که او توجهی به انتقادات ندارد.

پایان ماموریت خاکپور

ماجرای اختلاف خاکپور و کفاشیان از مدت‌ها قبل آغاز شده بود و فدراسیون با وجود اصرار اهالی فوتبال درنهایت قراردادی با سرمربی تیم امید امضا نکرد. جالب این‌جا بود که بعد از حذف تیم امید نیز اکثر کارشناسان از نحوه بازی این تیم تعریف و تمجید کردند و حتی رئیس کمیته فنی فدراسیون نیز خواهان تمدید قرارداد خاکپور شد اما کفاشیان در مخالفتی دیگر اعلام کرد ماموریت این کادر فنی به پایان رسیده و اعضای جدید بعد از انتخابات مشخص می‌شوند.

موضع مخالف کفاشیان طبیعی است

بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس فوتبال درباره مواضع مخالف کفاشیان با اهالی فوتبال می‌گوید: «کسی نمی‌داند که در ذهن کفاشیان چه می‌گذرد اما او هم قطعا برنامه‌هایی را دنبال و براساس آن رفتار می‌کند. در بحث انتخابات و اختلافی که با وزارتخانه وجود دارد، باید طبق اساسنامه عمل کرد چون یک مورد اشتباه می‌تواند به قیمت تعلیق فوتبال ایران تمام شود. از نظر من موضوع مهم و کلیدی که بعد از چند‌سال کار توسط کمیسیون اصل ٩٠ اعلام شده، گزارش فساد در فوتبال است.» او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه می‌دهد: «تمام اهالی فوتبال منتظر اقدامات قوه قضائیه هستند تا مشخص شود چه کسانی این همه تخلف انجام دادند و به ضرر فوتبال کار کردند. در این‌که مدیریت فوتبال کشورمان یک‌سری مشکلات دارد، شکی نیست اما باید صبور بود و دید که قوه قضائیه چطور با این پرونده برخورد می‌کند. این‌که کفاشیان می‌گوید گزارش فساد درست نیست، طبیعی است چون هیچ‌کس تخلف خودش را قبول نمی‌کند.»

کمی تعامل هم بد نیست

آخرین اظهار نظر علی کفاشیان نشان می‌دهد که خودش نیز خیلی فضا را برای ادامه کارش مساعد نمی‌بیند:  «قبلا گفته بودم که قطعا در انتخابات شرکت می‌کنم اما اکنون برای این کار تردید دارم.» این‌که چرا آقای رئیس با این وضع با همه ارکان ورزش ساز مخالف می‌زند و اهل تعامل هم نیست را فقط خودش باید جواب بدهد. به‌هرحال شرایط طوری است که کفاشیان یک‌تنه در برابر مخالفانش ایستادگی کرده اما خودش هم خوب می‌داند در صورت انتخاب برای دوره بعدی کار کردن در این شرایط دشوار و شاید غیرممکن باشد.


ویدیو مرتبط :
انتقادات تند و تیز مداح سرشناس به برنامه تند و تیز عادل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کفاشیان: اگر با رویانیان و دیگران تند برخورد کنیم، باید کرکره را بکشیم پایین!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

کفاشیان: اگر با رویانیان و دیگران تند برخورد کنیم، باید کرکره را بکشیم پایین!/ پرسپولیس مشکل گل نزدنش را حل کند

علی کفاشیان می‌گوید اگر در لیگ تبانی شود، خبرنگارها زودتر از همه می‌فهمند.

سعید اکبری/ علی کفاشیان رئیس میانه رو فدراسیون، بعد از انتقادهای تند محمد رویانیان آرام رفتار می کند. این آرامش در روزهایی دیده می شود که مدیر عامل پرسپولیس او و مجموعه اش را متهم به تبانی کرده است. حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری معتقد است، او و کمیته داوران حالا در معرض اتهام نیستند، بلکه کل فدراسیون و رئیس اش، متهم به تبانی شده اند. اما علی کفاشیان سعی می کند همه چیز را مثل همیشه با لطافت و نرمی حل و فصل کند. او معتقد است رویانیان و عسگری عصبانی هستند و باید به موقع در این باره تصمیم گرفت، نه در اوج عصبانیت. کفاشیان دیروز مقابل در فدراسیون فوتبال به سوالات ما پاسخ داد.

*مصاحبه محمد رویانیان علیه شما و مجموعه تان بسیار تند بود. او فدراسیون فوتبال را متهم به تبانی کرد. این یعنی شما نتایج بازی ها را تعیین می کنید.

(خنده) ببیند در هر صورت نباید در برخورد با چنین مواردی عجله کرد. بازی پرسپولیس یک بازی بود از بین بازی های مختلف لیگ برتر. کمیته داوران و دوستان داور این بازی را بررسی کردند. آقای عسگری هم جوابیه خود را پس از بررسی صادر کرده است. به نظر من نباید در این شرایط قضاوت تند و تیزی انجام داد. بالاخره باید صبر کنیم. داورهای ما تلاش می کنند که روی قوانین رفتار و کار را جلو ببرند. ممکن است اشتباه هم رخ بدهد ولی آقای رویانیان نباید از روی عصبانیت حرف بزند. اتفاقا من بازی پرسپولیس را دیدم. در 20 دقیقه اول این تیم باید گل می زد. می توانست بزند ولی نزد...

*در واقع شما معتقد هستید که بهتر است پرسپولیس گل زدن به مهاجم هایش یاد بدهد تا اینکه از داوری انتقاد کند.

به هر حال باید این مشکل را درست کند. مسئله همان بوده. پرسپولیس نتوانست گل بزند چون قرار بود انگار توپ های این تیم گل نشود. من نمی توانم از نظر فنی صحبت کنم ولی این تیم در نیمه دوم مثل نیمه اول بازی کرد. در هر صورت بازی باید مساوی می شود. آقای رویانیان نباید اینقدر زود قضاوت کند.

*ولی او شما را متهم به تبانی کرده است. قرار نیست پیگیری لازم را در این باره انجام دهید؟

نه حرف های او را پیگیری نمی کنیم. آقای رویانیان از روی عصبانیت این حرف ها را زده است. اتفاقا خود خبرنگارها و روزنامه ها روی این مسایل حساس هستند. اگر گوشه از قوانین اجرا نشود و مثلا تبانی شود، شما خبرنگارها زودتر از همه می فهمید چون در جریان ریز موارد و مسایل هستید. خبرنگارها واقعا باهوش هستند و همه چیز را در می آورند. ولی بنده نه مدرک تبانی دیده ام و نه احساس می کنم که تبانی صورت گرفته است. تازه ما عکس این بحث ها رفتار می کنیم. ما همیشه دوست داریم پرسپولیس ببرد و بالاخره رشد و کند و بالا برود. با توجه به اینکه طرفدار زیاد دارد و باید موفق باشد.

*ظاهرا ناراحتی ایشان از حکم کمیته انضباطی شروع شد. وقتی بنگر را محروم کردند که آقای رویانیان گفتند یک دفعه ما را مرحوم کنید!

کی گفته این حرف را؟

*آقای رویانیان. گفته پرسپولیس را مرحوم کنید و تمام شود.

بالاخره باید به تصمیم داورها احترام گذاشت. الان داورهای ما شرایط خوبی ندارند. نباید اینقدر به آنها حمله شود. داورها جزئی از فوتبال ما هستند. مثل بقیه اجزا فوتبال هستند و باید به آنها احترام گذاشته شود. همانطور که ایشان روی بازیکنان، مربیان و نتایج تیم حساس است ما هم روی داورها حساس هستیم و اینکه به داورهایمان احترام بگذارند.

*به قول خودتان نمی خواهید او را به فدراسیون دعوت کنید و مثل یک «پدر» دستی به سرش بکشید و به او چایی بدهید؟! این را دفعه قبل گفته بودید.

حالا بگذارید این وضعیت تمام شود و عصبانیت ها از بین برود. چرا، در آن صورت دعوتش می کنم به فدراسیون فوتبال.

*پس شما دوباره تاکید می کنید که اگر اشتباهی صورت می گیرد، عمدی نیست.

صد در صد. من به این موضوع اعتقاد دارم. اصلا عمدی نیست، سهوی است.

*از سفر به فیفا بگوئید و دیدار با بلاتر.

جلسه خوبی بود.درباره 5،6 مورد حرف زدیم. راجع به کروش بود، پروژه گل، دوپینگ و عملکرد ما، فعالیت های فدراسیون و انتخابات آینده AFC. تمام اینها بحث شد و حرف های خوبی هم زدیم. انشاا... نتایج این مذاکرات را در آینده خواهید دید.

*آیا احتمال بخشش کارلوس کروش وجود دارد؟

نه احتمال بخشش کارلوس کروش نیست ولی احتمال تعلیق حکم چرا. اتفاقا رئیس کمیته انضباطی فیفا هم بود و گفتم که صحبت کردیم و قرار شد طبق مقررات رفتار کنند. ببیند شما. آقای کروش به خاطر اعتراض سه بازی از دست داد. یک بازی همان مسابقه ای که اخراج شد و دو بازی که یکی گذشته و دیگری در پیش است. ما هم باید مثل فیفا و بلاتر قاطع باشیم و محروم کنیم؟ فیفا اینطور از داورهایش حمایت می کند. پس ما هم باید یاد بگیریم و همینطور پشت داورها باشیم.

*الان بحث همین است. آقای عسگری می گوید که باید با رویانیان برخورد شود ولی شما دقیقا برعکس او حرف می زنید.

من چه می گویم؟

*می گوئید از روی عصبانیت بوده است. چرا مثل فیفا از داورهای خود حمایت نمی کنید؟

رویانیان از روی عصبانیت این حرف ها را زده است.

*آقای کروش هم از روی عصبانیت آن رفتارها را کرد!

ببیند الان دو طرف عصبانی هستند. من به عسگری هم گفتم. گفتم شما عصبانی هستید. باید منطقی تصمیم بگیریم. بالاخره نباید برخوردی که ما می کنیم، برخورد زیاد تندی باشد. اگر قرار باشد که اینطور برخورد کنیم که باید بعد از یکمدت کرکره فدراسیون فوتبال را پائین بکشیم!

*ولی آقای عسگری می گفت اگر شما دفعه اول با رویانیان برخورد می کردید، این اتفاق ها نمی افتاد.

اینها پرونده می شود و یکهو که زیاد شد، یک تصمیم خوب می گیریم!

*ولی وقتی اینطور رفتار می کنید، می گویند شما از رویانیان می ترسید. اگر مدیرعامل باشگاههای کوچک بودند، انصافا اینطور برخورد می کردید؟ الان شاید خیلی ها بگویند چون رویانیان و پرسپولیس هستند، برخورد قاطع نمی کنید.

مگر مدیرهای قبلی به خود بنده حرف هایی نزده بودند؟ زیاد علیه من مصاحبه کردند. ما الان نباید تنش درست کنیم. فدراسیون جای جنگیدن با افراد خاص نیست. به هر حال در فوتبال یک آدمی تند است و یکی نرم. باید با هر کدام از اینها به شکلی کنار بیائیم./خبرآنلاین