ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کشف غذای مسموم در دهکده بازی‌ها


ورزشکاران چهار رشته ورزشی تیراندازی، شمشیربازی، وزنه‌برداری و سپک‌تاکرا در آستانه مسمومیت غذایی قرار داشتند.

خبرگزاری تسنیم: مسئولان برگزاری بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون امروز (دوشنبه) اعلام کردند با تشخیص آلودگی بسته‌های غذایی وعده ناهار ورزشکاران به باکتری سالمونلا از شیوع احتمالی مسمومیت غذایی عمده در بین ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها جلوگیری کردند.  مسئولان برگزاری این مسابقات روز گذشته (یکشنبه) وجود این باکتری را در گوشتی که در یکی از این بسته‌های غذایی بود، کشف کردند.

سخنگوی کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی 2014 به «خبرگزاری فرانسه» گفت: تمامی 76 بسته غذایی که برای تعدادی از ورزشکاران تهیه شده بود، دور ریخته شد. این سیاست کاری ما در طول برگزاری این مسابقات است و اگر حتی یک نمونه آلوده یافت شود، تمامی غذاها بدون استثنا دور ریخته می‌شود. پس از این ماجرا تصمیم گرفتیم شرکتی که تهیه غذای مسابقات را بر عهده داشت را تغییر دهیم و جایگزینی دیگر برای آن یافتیم.

در بین افرادی که این وعده غذایی آلوده به باکتری سالمونلا را سفارش داده بودند ورزشکاران چهار رشته تیراندازی، شمشیربازی، وزنه‌برداری و سپک‌تاکرا به چشم می‌خوردند. همین موضوع باعث شد این ورزشکاران روز گذشته برای رسیدن غذای جایگزین چند ساعت معطل شوند.

مسمومیتی که توسط باکتری سالمونلا به وجود می‌آید می تواند باعث درد معده شدید، اسهال و حالت تهوع شود و معمولاً علائم آن بین چهار تا هفت روز در فرد مبتلا دیده می‌شود.


ویدیو مرتبط :
دهکده گردشگری عباس برزگر-پشتکار ازشغل نمکی تا این دهکده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف دهکده عشاق در سیبری توسط باستان شناسان +تصاویر



اخبار گوناگون - کشف دهکده عشاق در سیبری توسط باستان شناسان +تصاویر

دانشمندان روسی در تلاشند تا اسرار مربوط به قبور باستانی روستایی در سیبری که درآن اسکلتهایی متعلق به زن و شوهر و خانواده های عصر برنز کشف شده است را رمز گشایی کنند.

دانشمندان روسی  در تلاشند تا اسرار مربوط به قبور باستانی روستایی در سیبری که درآن اسکلتهایی متعلق به زن و شوهر و خانواده های عصر برنز کشف شده است را رمز گشایی کنند. یکی از معروف ترین این قبور ، گور زن و شوهری است که رو در روی یکدیگر و درحالیکه دستان همدیگر را در دست دارند به خاک سپرده شده اند.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,  قبور باستانی

 

روستای " استرالی تارالسی"  واقع در سیبری حدود 600 مقبره دارد که شامل صدها اسکلت است . وجه تمایز این قبور با دیگر گورهای باستانی دفن اجساد به صورت گروهی و یا جفت در این مقابر است. یکی از فرضیه ها در این مورد میگوید : رسوم مردم این قبیله مرگ اجباری زن و یا مردی که همسرش را از دست داده است مجاز شمرده است.

 

اما وجود مقبره هایی که اجساد بچه های کوچک در کنار والدین و یا جسد یک مرد و یک پسر و یا یک مادر و یک دختر در آن قرار دارد این فرضیه را باطل میکند. برخی از باستان شناسان نیز معتقدند که شاید مرگ این افراد به صورت همزمان رخ داده و همین مسئله باعث دفن همزمان آنها بوده است. اما آنچه مورد توجه است اهمیت حفظ ارتباط خانوادگی در این روستای باستانی است. دانشمندان امیدوارند با انجام آزمایشات دی ان ای بتوانند نسبت اجساد را رمز گشایی کرده و به این ترتیب معمای قبور دسته جمعی این منطقه حل شود.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,  قبور باستانی

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,  قبور باستانی

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,  قبور باستانی

 

اخبار گوناگون - پرداد