ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کشتی گیران برتر تست دوپینگ دادند


کشتی‌گیران سه تیم برتر جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان تست دوپینگ دادند.

کشتی‌گیران سه تیم برتر جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان تست دوپینگ دادند.

در پایان مسابقات جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان ماموران وادا با حضور در سالن 12 هزار نفری آزادی از اعضای سه تیم برتر این رقابت‌ها تست دوپینگ گرفتند.

تیم‌های بیمه رازی (ایران)، تایتان مرکوری (آمریکا) و کفایتی (ایران) به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.


ویدیو مرتبط :
گفتگو با بنا و کشتی گیران در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دوپینگ کشتی‌گیران با تریاک و شیره


چه کسی فکرش را می‌کرد پرونده بررسی مشکلات کشتی تهران از ماجرا دلال‌ها و جذب کشتی‌گیر توسط باشگاه‌های دیگر به جایی برسد که یکی از مربیان تهران، استفاده از مواد مخدر و مصرف تریاک در کشتی‌گیران را هم مطرح کند

چه کسی فکرش را می‌کرد پرونده بررسی مشکلات کشتی تهران از ماجرا دلال‌ها و جذب کشتی‌گیر توسط باشگاه‌های دیگر به جایی برسد که یکی از مربیان تهران، استفاده از مواد مخدر و مصرف تریاک در کشتی‌گیران را هم مطرح کند و از دوپینگ فراگیر در کشتی تهران خبر بدهد. حالا بعد از اسرافیل دودانه، جعفر لشنی، ارسلان پیروز و اکبر فلاح و...، حاشم حبیبی مربی کهنه‌کار تهرانی در گفت و گو با تماشا صراحتاً از مصرف تریاک توسط برخی کشتی‌گیران در تهران و عدم آگاهی آنها به دوپینگ بودن این ماده خبر داده است.
 
* خیلی‌ها از افت کشتی تهران صحبت می‌کنند، شما این مسأله را تأیید می‌کنید؟
نه در حال حاضر کشتی تهران هیچ مشکلی ندارد. الان سه ملی‌پوش در تیم بزرگسالان داریم. در رده نوجوانان هم سه نفر از تهران حضور داشتند که یکی قهرمان جهان شد و دو نفر دیگر هم نقره و برنز گرفتند. یکی دو سال بود کشتی تهران افت کرده بود، ولی الان چنین چیزی نیست. دو تیم از تهران برای قهرمان کشوری داریم و در آینده خیلی نزدیک می‌بینم که کشتی تهران به جایگاه درخور خودش بازمی‌گردد. نباید از روی غرض صحبت کنیم.

* مربیان سازنده تهران می‌گویند برخی باشگاه‌ها کشتی‌گیران مدال‌آور دیگر باشگاه‌ها را با وعده و وعید جذب می‌کنند.
به این شکل نیست، این خود کشتی‌گیر است که به باشگاه دیگری می‌رود. این چیز بدی نیست. مسأله اینجاست مربیانی که دست آنها از نظر مالی باز است و چند نفر آنها هم در شهرداری هستند، کشتی‌گیر را با وعده و وعیدهای مالی به سمت خود می‌برند. در این شرایط کشتی‌گیر از سمت خود می‌برند. در این شرایط کشتی‌گیر از نظر کشتی خراب می‌شود و دیگر روی بازگشت به باشگاه قبلی را ندارد و مربی آنها را نمی‌پذیرد. مربیان سازنده کشتی دستشان خالی است و فقط قهرمان‌سازی می‌کنند.

* اتفاق افتاده که کشتی‌گیر شما را با وعده و وعید جذب کنند؟
سه نفر از کشتی‌گیرانم را بردند. محسن جهان‌بخشیان که پیش من تمرین می‌کرد و به مسابقات جهانی و آسیایی اعزام شد. بعد از مدتی بُر خورد و از پیش من رفت.

* هیئت کشتی در این مورد برخورد نمی‌کند و جلوی این قضیه را نمی‌گیرد؟
من به مسئولان هیئت کشتی گفتم، کاری انجام ندادند.

* کشتی‌گیران از مواد نیروزا هم استفاده می‌کنند؟
من کارمند تربیت‌بدنی‌ام و از همه مربی‌ها بیشتر از هیاهوی دوپینگ در تهران خبر دارم. باشگاه‌های بدنسازی که مجوز بدنسازی می‌گیرند، مواد غیرمجاز تجویز می‌کنند. من خودم از چند باشگاه بازدید کرده‌ام. در این باشگاه‌ها کسی گفت که با دو سال تمرین بدنسازی، مربی شده است. کشتی‌گیرها هم به این باشگاه‌ها می‌روند تا بدنسازی کنند. اما ناخودآگاه به دوپینگ الوده می‌شوند. خیلی از کشتی‌گیرها ناخواسته این کار را انجام می‌دهند و نمی‌دانند دارویی که مصرف می‌کنند دوپینگ است. آنها برای پیشرفت، دارو مصرف می‌کنند؛ کاری که در همه دنیا همه ورزشکاران انجام می‌دهند اما اینجا چون زیر نظر پزشک نیست و داخل باشگاه است ناخواسته آلوده می‌شوند.

* این مسأله چقدر باشگاه‌ها را درگیر کرده؟ وضعیت نگران‌کننده است؟
خیلی، می‌توان گفت در تمام باشگاه‌ها از مواد نیروزا استفاده می‌کنند. البته غیر از یکسری باشگاه‌ها مثل جایی که آقای خیرالله‌زاده یا برادرم، رسول حبیبی یا برادران لشنی تمرین می‌دهند؛ کشتی‌گیران این باشگاه‌ها قهرمان می‌شوند و دوپینگشان هم درنیامده است. متأسفانه تریاک و شیره هم دوپینگ محسوب می‌شود و خیلی از کشتی‌گیران هم مصرف می‌کنند. من که در تهران در چهار رده سنی قهرمان دارم، غبطه می‌خورم که وقتی می‌شود بدون دوپینگ قهرمان و کشتی‌گیر درست کرد چرا بعضی مربی‌ها و کشتی‌گیران این کارها را می‌کنند.

* آیا از عملکرد هیئت کشتی تهران به عنوان یک مربی راضی هستید؟
هیئت کشتی خوب کار می‌کند. اما کشتی تهران بودجه ندارد. مشکل مالی خیلی هیئت کشتی را زمین زده است. سردار هاشمی وقتی آمد با 40 میلیون بدهی هیئت کشتی را تحویل گرفت. تربیت‌بدنی باید سالی چند میلیون به کشتی بدهد اما نمی‌دهد. اردوهای تیم‌ملی هم با کمبود مالی مواجه‌اند و قهرمان‌ها جوایزشان را نگرفته‌اند. حتی وقتی رئیس جمهور جوایزی به ورزشکاران می‌دهد، شاید یک سال طول بکشد تا به دست آنها برسد.

تهران با شهرستان‌ها فرق دارد. الان هیچ ارگانی به کشتی تهران کمک نمی‌کند اما در کشتی شهرستان مردم کمک می‌کنند. من سه سال است که رئیس هیئت کشتی جنوب شهرم اما هیچ پولی به حساب هیئت کشتی ریخته نمی‌شود. سال گذشته به شهردار منطقه 12 نامه نوشتم و او نامه به مسئولان بالاتر. سه ماه رفتم و آمدم اما دریغ از کوچک‌ترین کمک، یک قران هم نگرفتم.

تربیت بدنی هم هرچند ماه یک بار یک مبلغی می‌دهد اما  کشتی تهران گسترده است و نیاز به پشتیبانی و کمک دارد.

منبع: مشرق