ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کشتی از المپیک 2020 حذف شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

کشتی از المپیک 2020 حذف شد

مسئولان کمیته بین المللی المپیک در اقدامی غافلگیرکننده رشته کشتی، یکی از کهنترین ورزش‌ها را از المپیک 2020 حذف کردند. این تصمیم در حالی گرفته شده است که ورزش ایران اکثر موفقیت هایش در المپیک های گذشته را در رشته کشتی فرنگی و آزاد کسب کرده است.

به گزارش مهر، مسئولان اجرایی کمیته بین المللی المپیک روز سه شنبه تصمیم به ابقای رشته پنجگانه گرفتند و به جای آن کشتی را از فهرست رشته های المپیکی حذف کردند.

بر پایه گزارش آسوشیتدپرس، مسئولان کمیته بین المللی المپیک پس از مطالعه 26 رشته المپیکی چنین تصمیمی را اتخاذ کردند. حذف این رشته بدین معنی است که کمیته بین المللی المپیک می تواند رشته جدیدی را جایگزین این رشته کند.

کشتی شامل کشتی فرنگی و کشتی آزاد می شود که از المپیک 1896 آتن در دستور کار این بازی ها قرار گرفته بود. کاروان ایران در ادوار گذشته المپیک بخش عمده ای از موفقیت ها و مدال های خود را از این دو رشته کسب می کرد./مهر


ویدیو مرتبط :
کشتی از المپیک حذف شد از فوتبال هم حدف میشه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آشنایی با کسانی که می‌خواهند کشتی از المپیک حذف شود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

آشنایی با کسانی که می‌خواهند کشتی از المپیک حذف شود

ترکیب اعضای هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک نشان می‌دهد که هیچ کدام از آن‌ها به لحاظ تاریخی هیچ تعلقی به رشته کشتی ندارند و این می‌تواند یکی از علت‌های حساس نبودن آن‌ها در پیشنهاد حذف کشتی از المپیک باشد.

هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک شامل رییس، چهار نایب رییس و 10 عضو دیگر می‌شود که همگی از کشورهایی هستند که هیچ کدام از آن‌ها نه سابقه و نه اعتباری در کشتی دنیا دارند. بنابراین می‌توان گفت که هیچ کدام از نمایندگان کشورهای صاحب نفوذ کشتی دنیا در میان این 15 نفر نبوده‌اند تا از رشته باستانی المپیک دفاع کنند. اکنون در ادامه به ترکیب اعضای هیات رییسه رشته‌های ورزشی آن‌ها و ملیت‌هایشان اشاره خواهیم کرد.

ژاک روگ – رییس کمیته بین‌المللی المپیک

روگ رییس 71 ساله کمیته بین‌المللی المپیک از کشور بلژیک است. او در دوران ورزشی در رشته‌های مختلف قایقرانی، در بازی‌های المپیک شرکت کرده بود. بدین ترتیب نه کشور روگ در کشتی حرفی برای گفتن دارد و نه رشته ورزشی او به کشتی مربوط می‌شود. البته روگ در رای‌گیری پیشنهاد حذف کشتی شرکت نکرده است.

سر میانگ ان جی – نایب رییس کمیته بین‌المللی المپیک

آقای میانگ که بیشتر در زمینه سیاست و اقتصاد سررشته دارد از کشور سنگاپور است و در کشورهای مختلف اروپایی به عنوان سفیر سنگاپور حضور داشته است. او نیز در دوره‌ای در رقابت‌های قایقرانی شرکت می‌کرده بنابراین کشتی نه برای کشور آقای میانگ اهمیت داشته و نه برای خود او.

توماس باخ – نایب رییس کمیته بین‌المللی المپیک

توماس باخ آلمانی اکنون از تاجرهای بزرگ بین آلمان و کشورهای عربی است و در دوره‌ای در بازی‌های المپیک 1976 توانسته در رشته شمشیربازی، مدال طلا را به دست آورد. سابقه نشان می‌دهد که کشتی برای آقای باخ نیز چندان اهمیت ندارد.

نوال المتوکل – نایب رییس کمیته بین‌المللی المپیک

نوال المتوکل دونده صاحب نام مراکشی است که به عنوان نایب رییس بانوان در کمیته بین‌المللی المپیک حضور دارد. او همچنین ریاست کمیسیون راهبردی کمیته بین‌المللی المپیک را نیز بر عهده دارد و نقش بسیار تاثیرگذاری در انتخاب شهر میزبان المپیک دارد. او که چندین مدال مختلف از المپیک به دست آورده نیز نه چندان تخصصی در زمینه کشتی دارد و نه کشورش در زمینه کشتی صاحب نام است.

کریگ ریدی - نایب رییس کمیته بین‌المللی المپیک

ریدی از کشور بریتانیاست و فعالیت اصلی‌اش نیز در زمینه اقتصادی است اما در بین سال‌های 1969 تا 1970 در رقابت‌های ملی و بین‌المللی بدمینتون شرکت کرده است. کشتی همچنین نه از رشته‌های ورزشی مورد علاقه در کشور او محسوب می‌شود و نه او در این زمینه تخصصی دارد.

جان کوتس - عضو هیات اجرایی

کوتس از کشور استرالیاست و خودش نیز در دوره‌ای در زمینه روئینگ فعالیت می‌کرده است. او سابقه طولانی در عضویت در کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون بین‌المللی روئینگ دارد اما کشتی برای او و کشورش جذابیتی ندارد.

سام رامسامی – عضو هیات اجرایی

رامسامی از آفریقای جنوبی یک استاد رشته تربیت بدنی است که خودش در دوران جوانی در رشته‌های دوومیدانی، شنا و فوتبال فعالیت می‌کرده. او همچنین در این زمینه‌ها مدرک مربی‌گری نیز دارد. بنابراین نه آفریقای جنوبی در کشتی دنیا محلی از اعراب دارد و نه این رشته ورزشی در میان رشته‌های مورد علاقه و تخصص اوست.

گونیلا لیندبرگ – عضو هیات اجرایی

خانم لیندبرگ از کشور سوئد در طول حضورش در کمیته ملی المپیک سوئد و کمیته بین‌المللی المپیک بیشتر در زمینه ورزش‌های زمستانی فعال بوده و خودش نیز در این زمینه ورزش کرده است. بنابراین اگرچه کشتی تا حدودی برای سوئد می‌تواند اهمیت داشته باشد اما بیشتر تخصص لیندبرگ در زمینه ورزش‌های زمستانی است.

چینگ کو وو – عضو هیات اجرایی

وو رییس فدراسیون جهانی بوکس و از کشور چین تایپه است. او یکی از بزرگ‌ترین تاجران حوزه ورزش محسوب می‌شود و خودش در زمان جوانی در رشته ورزشی بسکتبال فعال بوده است. وو یکی از اعضای باسابقه حوزه المپیک است و با توجه به سوابقش می‌توان تقریبا او را یک حامی نصفه و نیمه برای کشتی محسوب کرد.

رنه فاسل – عضو هیات اجرایی

فاسل در رشته هاکی روی یخ فعالیت می‌کرده و بیشتر فعالیتش در فدراسیون جهانی این رشته و کمیته بین‌المللی المپیک بوده است. با توجه به اینکه فاسل نیز همانند مارتینتی سوئیسی است، احتمال دارد که کشتی بتواند از این موضوع استفاده کند و رای او را برای این رشته داشته باشد.

پاتریک ژوزف – عضو هیات اجرایی

ژوزف ایرلندی دارای کمربند مشکی جودوست و از سال 1995 تاکنون در کمیته بین‌المللی المپیک فعال بوده و عضویت هیات رییسه را بر عهده داشته است. او از اعضای باسابقه IOC است اما همان طور که مشخص است، کشتی نه برای ایرلند مهم است و نه برای ژوزف جودوکار.

کلودیا بوکل – عضو هیات اجرایی

بوکل که تنها 40 سال دارد، در بازی‌های مختلف المپیک و رقابت‌های جهانی به مدال‌های شمشیربازی دست یافته است. البته او تحقیقات بسیار گسترده‌ای در زمینه المپیک داشته و از سال 2008 به عضویت کمیته بین‌المللی المپیک درآمده است. کشتی تا حدودی برای آلمان مهم است اما بعید است که این خانم آلمانی ارتباط یا علاقه‌ای در زمینه کشتی داشته باشد.

جونیور خوان آنتونیو سارامانش – عضو هیات اجرایی

سامارانش که پسر رییس پیشین کمیته بین‌المللی المپیک است در حقیقت عضو فدراسیون پنج گانه مدرن اسپانیاست و از حامیان سرسخت حضور پنج گانه مدرن در بازی‌های المپیک است. بدین ترتیب تکلیف سامارانش جوان مشخص است و معلوم است او به جای حمایت از کشتی از پنج گانه مدرن حمایت کرده است.

سرگئی بوبکا – عضو هیات اجرایی

قهرمان نامدار اوکراینی در رشته پرش با نیزه اکنون نایب رییسی اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌های دوومیدانی را نیز بر عهده دارد. اوکراین تا حدودی در کشتی صاحب سبک است و می‌توان بوبکا را از حامیان خوب کشتی در این رای‌گیری محسوب کرد.

ویلی لوخان – عضو هیات اجرایی

لوخان از کشور گواتمالا خودش در دوران جوانی بیسبال بازی می‌کرده و حرفه‌اش نیز در زمینه تبلیغات است. بنابراین کشتی نه برای گواتمالا چندان محلی از اعراب دارد و نه برای این عضو هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک.

با نگاهی کوتاه به اعضای هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک کشورهای آن‌ها و رشته‌های ورزشی‌شان بیشتر می‌توانیم درک کنیم که چگونه کشتی در میان سایر رشته‌ها کمترین رای را برای ماندن در بازی‌های المپیک به دست آورده است./ایسنا