ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کرش: لیگ ایران لیاقت این تماشاگران را ندارد



 

 

کرش: لیگ ایران لیاقت این تماشاگران را ندارد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: مسابقاتی که در لیگ انجام می‌شود لیاقت این تماشاگران را ندارد و باید کیفیت بازی‌ها هر روز بهتر شود.

 

به گزارش فارس، تیم ملی فوتبال ایران خود را برای مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل آماده می‌كند و در اولین دیدار خود 11 شهریور میزبان اندونزی خواهد بود. این روزها كارلوس كی‌روش همانند گذشته با جدیت خاصی لیگ ایران را رصد می‌كند و می‌خواهد تیم قدرتمندی را روانه مسابقات كند.

در این مصاحبه بحث‌های كلی مربوط به فوتبال ایران و البته ال كلاسیكو دربی نیز مطرح شد تا علاقمندان به فوتبال از نظرات سرمربی پیشین رئال مادرید درباره دیدار با بارسلونا نیز مطلع شوند.

شرایط كلی فوتبال ایران را چگونه ارزیابی می‌كنید؟

در چهار ماهی كه در ایران بودم سعی كردم كمتر صحبت كنم و بیشتر به بررسی شرایط بپردازم. پس از این مدتی كه فوتبال ایران و اتفاقات آن را زیر نظر گرفتم تا امروز 11 مورد اساسی را به فدراسیون فوتبال اعلام كردم. این 11 موردی كه شناسایی كردم باعث پیشرفت فوتبال ایران می‌شود كه آنها را به فدراسیون اعلام كرده‌ام.

یكی از موارد به كیفیت لیگ ایران مربوط می‌شود. باز هم تاكید می‌كنم كه این 11 مورد بسیار مهم هستند و این یك فرصت بسیار بزرگ برای پیشرفت فوتبال ایران به شمار می‌رود و اینكه بخواهیم چگونه از آن استفاده كنیم مثل این است كه یك انسان از فرصت‌هایی كه در طول زندگی نصیب‌اش می‌شود بخواهد استفاده كند.

انتخاب این 11 مورد به 4 ماه تلاش من در فوتبال ایران مربوط می‌شود و اینكه چه كارهایی انجام شده و اینكه چه كارهایی انجام می‌شود. به نظر من برای موفقیت فوتبال ایران تلاش‌ها كافی نیست و معتقدم برای موفقیت روز افزون باید در مورد كارهای پایه و همچنین مبحث لیگ برتر كارهای زیر بنایی و اساسی انجام شود.

هواداران فوتبال ایران همواره در لیگ برتر به دنبال پدیده‌ها هستند. در این مدت شما پدیده‌ای در لیگ برتر دیده‌اید؟

معجزه ممکن است اتفاق بیفتد اما این تفکر در فوتبال ایران وجود دارد که همواره به دنبال معجزه هستیم. این معجزه می‌تواند فردا اتفاق بیفتد و حتی ممکن است هیچ‌گاه به وقوع نپیوندد. شما چند بار تا به حال دیده‌اید که تیم ملی زیر 20 سال آمریکا در جام جهانی جوانان به مراحل نهایی راه پیدا کند؟

آیا این معجزه است که کشوری مانند پرتغال با 10 میلیون جمعیت و 100 هزار بازیکن در رده‌بندی جهانی بین 10 تیم اول جهان قرار دارد و تیم ملی جوانانش به مقام دوم جام جهانی می‌رسد؟

اینها اتفاق و معجزه نیست و مواردی است که روی آنها کار شده است. اگر برای آینده سرمایه‌گذاری نشود هیچ‌گاه این اتفاق نمی‌افتد.

ما در ایران حتی از یک آکادمی خوب برای فوتبال پایه برخوردار نیستیم تا کار سراسری در کشور انجام دهد. حتی تیم ملی امید به خاطر سهل‌انگاری و اینکه نمی‌دانست بازیکنش دو اخطاره هست از دور رقابت‌های مقدماتی المپیک حذف شد.

ما برای شروع کار نباید منتظر فردا باشیم و باید کار را از دیروز آغاز می‌کردیم. کشورهای دیگر که در حال پیشرفت در فوتبال هستند امروز حاصل کارهای سخت و تلاش مضاعف‌شان را می‌گیرند.

برای راه یافتن به جام جهانی، 230 کشور در حال مبارزه هستند و این نشان می‌دهد که تمام تیم‌ها در حال کار و تلاش هستند و ایران باید بیشتر از اینها تلاش كند. برای این کار پتانسیل لازم وجود دارد و همه چیز به انگیزه و تلاشی که انجام می‌دهیم برمی‌گردد. واقعا خجالت‌آور است اگر نتوانیم از پتانسیل و استعدادهایی که داریم استفاده لازم را ببریم.

هواداران که در حقیقت سرمایه‌های فوتبال محسوب می‌شوند به چه اندازه از واقعیت‌های فوتبال مطلع هستند؟

این علاقه یک قسمت از همان پتانسیلی است که تعریف کردم کجای دنیا برای یک بازی بین تیم صدر و قعر جدول 70 هزار نفر به ورزشگاه می‌روند اما این اتفاق در دیدار استقلال و فجر سپاسی رخ داد. حتی در کشورهایی مثل ایتالیا، فرانسه و آلمان این تعداد تماشاگر به ورزشگاه نمی‌روند.

البته در این بین باید حساب رئال مادرید، بارسلونا و منچستر را از سایرین جدا کرد. ما باید به آنها احترام بگذاریم و به آنها دروغ نگوییم و این حق هواداران است که واقعیت را بدانند. آنها لیاقت این را دارند که برای تفریح‌شان یک بازی با کیفیت را تماشا کنند. لیاقت این را دارند که بازیکنی را ببینند که 90 دقیقه تلاش می‌کند نه اینکه مدام خود را روی زمین می‌اندازد تا آنها را فریب دهد.

آنها لیاقت این را دارند که داوری را ببینند که هر دقیقه بازی را متوقف نکند و حتی لیاقت این را دارند که انجمنی را پشت فوتبالشان ببینند که آن را به خوبی برای فردا مهیا کند. بنابراین اگر به آنها دروغ بگوییم همین هواداران را هم به زودی از دست می‌دهیم.

آیا شأن هواداران با کیفیت فوتبال ایران همخوانی دارد؟ آیا کیفیت مسابقات لیگ در حدی است که 70 هزار نفر را به ورزشکار بکشاند؟

خیر. دیدارهایی که در لیگ انجام می‌شود لیاقت چنین تماشاگرانی را ندارد و باید کیفیت مسابقات هر روز بهتر و بهتر شود.

با شناخت جو فوتبال ایران به نظرتان بار فنی آن بیشتر است یا حاشیه‌ای؟

خیلی وقت‌ها بازی‌های باکیفیت هم انجام می‌شود اما باید به جایی برسیم که تمام دیدارهایمان اینچنین برگزار شود نه اینکه با آغاز فصل کیفیت رقابت‌ها بالا باشد و با گذشت زمان هر لحظه از کیفیت آن کاسته شود.

در یکی از بازی‌های آخر فصل گذشته که در ورزشگاه بودم شاهد بودم تیمی که باید با جان و دل تلاش می‌کرد تا سقوط نکند خیلی راحت بازی را واگذار کرد چرا که بازیکنانش بدون انگیزه بودند و این چیزی است که ما باید آن را از فوتبال بیرون کنیم.

در مورد مسائل حاشیه‌ای زیاد ورود نمی‌کنم و بیشتر روی کیفیت فنی مسابقات متمرکز هستم.

تیم ملی تا امروز با حضور شما 2 مسابقه را با ماداگاسکار و مالدیو برگزار کرده، این 2 بازی تا چه اندازه به شناخت شما از تیم ملی کمک کرده است؟

آشنایی زیادی با فوتبال ایران پیدا کرده‌ام به خصوص اینکه با ملی‌پوشانی که در کمپ اتریش بودند نیز از لحاظ فنی شناخت پیدا کردم. آنها از هر لحاظ با انگیزه بالا در اردوها حضور پیدا کردند و خودشان را در اختیار تیم ملی قرار دادند تا این تیم ملی موفق باشد.

پیغامی که برای همه دارم این است که بالاترین ارجحیت فوتبال ایران باید تمرکز بر روی رسیدن تیم ملی به جام جهانی 2014 برزیل باشد. تمام اهالی فوتبال باید دست به دست هم دهند تا این کار انجام شود.

برای ارتباط با مربیان لیگی چه برنامه‌‌هایی دارید؟ در این مورد انتقاداتی به شما وارد شده است.

یکی از برنامه‌های من این است که با مربیان لیگ ارتباط نزدیکی برقرار کنم. اواخر فصل گذشته چون برنامه‌های ما بسیار فشرده بود این كار انجام نشد اما برنامه‌های من این است که در آینده و با به ثبات رسیدن لیگ این کار را هر چه بیشتر و بهتر انجام دهم. از انتقادات مربیان بی‌اطلاع هستم و در این مورد خبر ندارم.

اگر با یک مربی صحبتی داشته باشم اخلاقم این است که آن را رو در رو و چشم در چشم مطرح می‌کنم. اگر یک مربی در نشریات می‌خواهد به من پیغام برساند این کار درست نیست و به نظرم او یک مربی حرفه‌ای نیست.

مربی خوب خودش را پشت نشریات پنهان نمی‌کند و اگر موضوعی باشد آن را مستقیم به خود من می‌‌گوید. یک مربی حرفه‌ای این دل و جرأت را دارد تا صحبتش را به صورت مستقیم مطرح کند..../فارس


ویدیو مرتبط :
آمار تماشاگران لیگ قهرمانان آسیا؛ چین بالاتر از ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میانگین تماشاگران در لیگ برتر چقدر بود؟/سقوط آزاد فوتبال ایران در آسیا!



اخبار,اخبارورزشی,میانگین تماشاگران

میانگین تماشاگران در هر بازی طی لیگ برتر فصل 93-94 به 6600 نفر رسید.

در فصل جاری لیگ برتر 240 بازی انجام شد که 6 بازی بدون تماشاگر بود. در 234 بازی با حضور تماشاگران در مجموع یک میلیون و 545 هزار نفر راهی ورزشگاه ها شدند. از این تعداد تماشاگر حدود 813 هزار نفر مربوط به بازی های نیم فصل اول بود  که 53 درصد کل تماشاگران را شامل می شود.

میانگین تماشاگر در این فصل 6600 نفر برای هر بازی بود که نسبت به فصل گذشته 600 نفر کاهش یافته است. در لیگ سیزدهم میانگین تماشاگر به ازای هر بازی 7200 نفر ، در لیگ دوازدهم 7700 نفر و در لیگ یازدهم 9300 نفر بوده است.

در بین لیگ های آسیایی، لیگ برتر ایران از نظر تماشاگر در رده هشتم قرار می گیرد. لیگ اندونزی با میانگین 26505 در رده اول، لیگ چین با میانگین 18986 در رده دوم، لیگ ژاپن با میانگین 17240 در رده سوم، لیگ استرالیا با میانگین 12514 در رده چهارم، لیگ مالزی با میانگین 10219 در رده پنجم، لیگ عربستان با میانگین 9071 در رده ششم و لیگ کره جنوبی با میانگین 7932 در رده هفتم قرار دارند.

 

 

اخبار ورزشی - خبر آنلاین