ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کرسی ریاست فدراسیون فوتبال به چه کسی خواهد رسید؛ عقب گرد کفاشیان



 

 

کرسی ریاست فدراسیون فوتبال به چه کسی خواهد رسید؛ عقب گرد کفاشیان

 

در میان مدیران فدراسیون فوتبال مواضع متفاوتی نسبت به زمان برگزاری انتخابات وجود دارد.

به گزارش جام نیوز به نقل از اوج نیوز، در حالیکه علی کفاشیان هفته گذشته خبر داد که انتخابات فدراسیون فوتبال روز 19 دی برگزار نخواهد شد، برخی نزدیکان وی خبر می دهند او از تصمیمش منصرف شده و به زیر مجموعه اش برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر آماده باش داده است.

در این باره تحلیل کلی این است که دلیل اصلی عقب گرد رئیس خوش خنده فوتبال، به دلیل اعلام موضع وزارت ورزش و جوانان بر برگزاری انتخابات فوتبال در نوزدهمین روز زمستان 90 بوده است.

اوضاع در میان مدیران فدراسیون هم شرایط متفاوتی دارد. دبیر کل فدراسیون علی کفاشیان از موافقان تعویق انتخابات است. مهدی محمد نبی در تمامی جلسات زعمای فدراسیون بر مواضع خود تاکید دارد و استدلال می کند که با تعویق در برگزاری انتخابات موارد مندرج در اساسنامه بهتر اجرا می شود.

در سوی دیگر، اما رئیس سازمان لیگ قرار دارد. عزیز محمدی مخالف تعویق برگزاری انتخابات است و حتی گفته می شود که درباره این موضوع چند بار در نشست های فدراسیون بر سر این موضوع با موافقان تعویق مشاجره داشته است.

هر چند به نظر می رسد تلاش های او بوده که علی کفاشیان تا حدود زیادی برای برگزاری انتخابات در روز 19 دی متقاعد شود.

در این میان یک مدیر مهم دیگر هم در تشکیلات فدراسیون وجود دارد و او کسی نیست جز مهدی تاج. درباره نایب رئیسی که این ماه ها دیگر اختلافات عمیقش با رئیس هویدا شده، اخبار زیادی مطرح می شود که بی تردید یکی از مهم ترین آنها، تلاش مدیر اصفهانی برای نشستن بر صندلی علی کفاشیان در پی برگزاری انتخابات است.

باز هم شنیده می شود تاج در هفته های اخیر بارها در وزارت ورزش دیده شده تا برنامه هایش را برای کاندیداتوری در انتخابات فوتبال اعلام کند، هر چند برخی معتقدند او نمی تواند گزینه نهایی محمد عباسی باشد تا کلیددار ساختمان خیابان دوازده متری سئول باشد.


ویدیو مرتبط :
نشست نائب رئیس فدراسیون فوتبال عراق با کفاشیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کفاشیان ، اسلامیان و اسدی برای ریاست فدراسیون فوتبال آماده می شوند؟



اخبار,اخبار ورزشی,فدراسیون فوتبال

در فاصله 120 روز باقیمانده تا انتخابات فدراسیون فوتبال به نظر می رسد جبهه گیری لابی های قدرتمند برای حضور در این انتخابات مشخص می شود. شاید گزینه های زیادی به فکر حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال بیافتند اما به نظر می رسد که در نهایت یکی از 3 لابی قدرتمند موفق به پیروزی در انتخابات فدراسیون فوتبال شوند. لابی هایی که به نظرمی رسد ، گزینه هایشان ؛اسدی ، اسلامیان و کفاشیان باشند.

نام :وزارتخانه
نامزد : علی رضا اسدی
محل کسب رای : هیات های استانی
لابی اول لابی مورد حمایت وزارت ورزش است با نامزدی اسدی. دبیرکل فدراسیون فوتبال از عضویت اش در فدراسیون پزشکی ورزشی استعفا داده و اماده حضور در انتخابات می شود.وزیر ورزش پیش از این هم برای اصلاحات فوتبال فشار زیادی را به رییس فدراسیون فوتبال آورده بود. محمودگودرزی روش های کفاشیان را برای برخورد با مسائل نمی پسندید و ترجیح می داد که رییس فدراسیون فرد هماهنگ تری باشد.

 

در روزهای اخیر هم اتفاقی نیفتاده که خبر از تغییر نظر وزیر بدهد. او با اسدی یا بدون اسدی ترجیح می دهد دوباره باعلی کفاشیان رو به رو نباشد. اما به نظر می رسد که اسدی جدی ترین گزینه باشد.وزارت ورزش برای کسب رای برای گزینه خود می تواند به هیات های استانی امیدوار باشد و رایی که می آورد.

نام : اصفهانی ها
نامزد : محمود اسلامیان
محل کسب رای : مهدی تاج و روابط اش با اعضای مجمع
هرچند بارها گفته شده که باند اصفهانی ها در فدراسیون فوتبال معنی ندارد اما کسی نمی تواند از رابطه بسیار خوب محمود اسلامیان و مهدی تاج و سایر اصفهانی ها در فدراسیون چشم پوشی کند. رابطه خوبی که به نظر می رسد در انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال اثرگذار باشد.

 

مهدی تاج همیشه جز منتقدان علی کفاشیان بوده و حالا خیلی در ساختمان سازمان لیگ در شیخ بهایی احساس راحتی نمی کند و می خواهد با پستی در شان خودش به فدراسیون بازگردد.این تلاش محمود اسلامیان را به ریاست فدراسیون فوتبال نزدیک کرده است. اسلامیان ازافراد خوشنام فوتبال است و به تنهایی شاید آرایی داشته باشد اما با حمایت تاج می تواند ساده تر به هدف برسد.

 

او تا امروز حضور در انتخابات را تکذیب نکرده و از صحبتهای اسدی می شود مطمئن شد که در انتخابات حاضر می شود. هرچند که اگر اسلامیان به انتخابات ورود نکند حتما مهدی تاج تلاش های متفاوتی را اغاز خواهدکرد.

نام : فدراسیون
نامزد علی کفاشیان
محل آرا : ارتباط خوب با اعضای مجمع
«کفاشیان یک باردیگر رییس می شود؟»تجربه مجامع دیگر می گوید که بله. رییس فدراسیون فوتبال ایران که در مشاجرات اخیر گوشه ای نشسته و ماجرا را پیگیری می کند شانس اول تکرار ریاست فدراسیون فوتبال اس.ت او به خوبی از مجمع ریاست در دوره های قبل رای گرفته و امروز هم به راحتی می تواندآن را تکرار کند. ویژگی اصلی کفاشیان تجربه اش در برگزاری مجامع فدراسیون های مختلف در دوره معاونت اش در سازمان تربیت بدنی است.

اخبار ورزشی - عصر ایران