ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کربکندی پاسخ نویدکیا را داد


سرمربی پیشین تیم سپاهان گفت: اگر در مورد سپاهان صحبت کردم به خاطر این بود که نویدکیا به دنیا نیامده بود من مربی این تیم بودم.

خبرگزاری تسنیم: رسول کربکندی درباره اظهارات محرم نویدکیا گفت: او در صحبت‌های خود از 20 تا 30 فرد در باشگاه سپاهان نام برد و آنها را مقصر ناکامی این تیم معرفی کرد اما برای خودش در این ناکامی سهمی قائل نشد.

وی افزود: مردم بهترین قاضی در مورد اظهارات این بازیکن هستند و جواب دادن به وی نوعی اتلاف وقت به حساب می‌آید.

پیشکسوت فوتبال ایران در واکنش به این مسئله که صحبت‌های نویدکیا نشان داد در فوتبال ایران واقعا بازیکن سالاری بیداد می‌کند، گفت: متأسفانه این بازیکن سپاهان در صحبت‌هایش علیه افراد بزرگتر حتی از کلمه آقا هم استفاده نمی‌کرد. او نام من، فرکی، سبحانی و ...همه را بدون به کار بردن لفظ آقا بر زبان آورد. در مقابل چنین فردی حرفی نزنم خیلی بهتر است.

کربکندی با بیان اینکه اظهاراتش در مورد باشگاه سپاهان نوعی مطرح کردن دلایل ناکامی این تیم بوده است، یادآور شد: وقتی خبرنگاران در رابطه با دلایل ناکامی از سپاهان پرسیدند، تاکید داشتم که همه عوامل باشگاه سپاهان از مدیرعامل کارخانه گرفته تا بازیکن، مربی و حتی تماشاگران مقصر بودند و در حرف‌هایم از نویدکیا هم نام بردم. اگر این حرف‌ها را زدم به خاطر این بود که نویدکیا وقتی به دنیا نیامده بود من مربی سپاهان بودم. به هر حال مردم بهترین قاضی برای  این صحبت‌ها هستند.

وی درباره اینکه نویدکیا اعلام کرده حرف‌هایی که می‌زند و کارهایی که انجام داده از سر دلسوزی بوده، افزود: دلسوزی این بازیکن نتیجه‌اش این بوده که تیمی که برای قهرمانی بسته شده بود در نهایت یازدهم می‌شود و دلیلی ندارد من بخواهم درباره این موضوع بیشتر از این حرف زده و اتلاف وقت کنم.

سرمربی پیشین سپاهان در پایان در پاسخ به این سوال که آیا مربی جوانی چون عبدالله ویسی می‌تواند در باشگاه سپاهان با این همه حواشی کار کند، گفت: با شناختی که من از ویسی دارم اعتقاد دارم او مربی‌ای نیست که به بازیکن باج دهد و مقابل بازیکن سالاری کوتاه نمی‌‌آید. من در زمان مربیگری خودم هیچ وقت اجازه نمی‌دادم بازیکنی خودش را بزرگتر از همه بداند تا مشکلاتی درست کند.


ویدیو مرتبط :
جام عاشورایان-این کلیپ سخنرانی آقای کربکندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ کوبنده محرم به مدیران استقلال و پرسپولیس / نویدکیا: می توانیم می کنیم، شما هم می توانید بکنید



مصاحبه جدید نویدکیا,بهترین بازیکن سال,انتفاد نویدکیا از کی روش,بهترین بازیکن فوتبال ایران

پاسخ کوبنده محرم به مدیران استقلال و پرسپولیس / نویدکیا: می توانیم می کنیم، شما هم می توانید بکنید/دلم نمی خواهد در جام جهانی بازی کنم!

او درباره تیم ملی گفته: بازی کردن در جام جهانی حق کسانی است که برای آن زحمت کشیده اند و من که بیرون نشسته ام نباید بروم و به جای آن ها بازی کنم.

محرم نویدکیا کاپیتان سپاهان در جشن فوتبال به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد تا بعد از قهرمانی سپاهان در جام حذفی او دومین جایزه اش را در کمتر از 3 ماه بگیرد.  این یاغی اصفهانی در جدیدترین مصاحبه اش با روزنامه خراسان ،  همه را از دم تیغ می گذراند؛ از سرخابی های تهرانی گرفته تا کی روشی که از نظر نویدکیا نتوانسته تغییرات زیادی در فوتبال ملی ما به وجود بیاورد.

 

* تبریک بابت انتخابت به عنوان بهترین بازیکن فوتبال ایران.

- خوشحالم که این جایزه را گرفتم. البته من در کنار سایر بچه های تیم بازی کردم و به این عنوان رسیدم و شاید هر کسی دیگر از بچه های ما هم بود می توانست به این عنوان برسد. البته بار دومی است که به این عنوان دست پیدا می کنم و می دانم که گرفتن این جایزه لذت خاصی دارد.

 

* خودت می دانستی قرار است به این عنوان دست پیدا کنی؟

- وقتی با من تماس گرفتند که به این مراسم بیایم به من گفته شد کاندیدای این عنوان هستم اما نمی دانستم قرار است من انتخاب شوم.

 

* با گرفتن این جایزه احتمالا وظیفه ات در ادامه راه با سپاهان سنگین تر می شود.

* خب این طبیعی است که وظیفه من سنگین تر می شود اما سیستم و شکل بازی من در سپاهان همیشه به یک شکل بوده و تفاوت زیادی در بازی های من دیده نمی شود. من همیشه یک جور هستم اما این را بدانید که مهم تر از گرفتن این جایزه موفقیت سپاهان برایم در اولویت قرار دارد.

 

* مجتبی جباری هم که به سپاهان آمده. در این باره چه صحبتی داری؟

- امیدوارم که بتواند به سپاهان کمک کند. به شخصه از حضور او در سپاهان خیلی خوشحالم و نوع بازی اش را خیلی دوست دارم.

 

* تو و جباری نوع بازی تان شباهت زیادی به هم دارد. دو بازیکن خلاق که فانتزی باز هم هستید. این موضوع شما دو نفر را در سپاهان دچار مشکل نمی کند؟

- این موضوع مشکلی نیست. من اصلا با این موضوعات مشکلی ندارم. نهایتا من یک خط کنارتر بازی می کنم. بازی کردن یا نکردن در سپاهان اصلا برای من مهم نیست و فقط مهم این است که سپاهان موفق باشد.

 

* با کرانچار که صحبت کردیم اعتقاد داشت سپاهان امسال از سپاهان سال گذشته خیلی قوی تر است. خودت با این موضوع موافقی؟

- بازیکنانی که به تیم ما آمده اند بازیکنان خوبی هستند اما فعلا نام آن ها به سپاهان آمده و باید دید این اسم ها می توانند به سپاهان کمک کنند یا نه.

 

* در آسیا سپاهان یکی از تیم های پر امید ما برای سال آینده است. با تیمی قدرتمندی که بسته شده سپاهان می تواند در آسیا باز هم تاریخ سازی کند؟

- این که در آسیا چه کاری می توانیم انجام دهیم را از همین حالا نمی توانم بگویم اما سال گذشته به خاطر موضوعاتی که بود ما تیم معمولی تری نسبت به این سپاهان هستیم  باید بگویم که قهرمانی در جام حذفی و سوم شدن در لیگ هم با تلاش بسیار زیاد بچه ها به دست آمد و همین معمولی بودن باعث شد در آسیا نتوانیم کاری کنیم اما امسال وضعیت خیلی بهتر از سال گذشته است اما باز هم می گویم که بستگی دارد که بازیکنان جدید و اضافه شده به تیم چقدر بتوانند به ما در ادامه راه کمک کنند. سال گذشته ما در یارگیری اشتباهاتی داشتیم که امسال نداریم. بازیکنانی که سال گذشته به ما اضافه شدند به جز یکی دو نفر خیلی نتوانستند به ما کمک کنند.

 

* امسال با مصدومیت سوکای، رفتن خلعتبری، جدایی طالبی و ... به نظر می رسد توازنی در خط دفاع و حمله سپاهان با هافبک وجود ندارد. فکر نمی کنی این موضوع برای تان دردسر ساز شود؟

- من این فکر را نمی کنم. به نظرم سیستم دفاعی تیم ما خیلی بهتر از قبل شده است. هادی عقیلی، علی حمودی، شجاع خلیل زاده ، رحمان احمدی و شهاب گردان در عقب زمین خیلی خوب هستند. ما چون تیم هجومی هستیم اگر در دفاع خوب نباشیم ضربه می خوریم. نفرات جدیدی که به ما اضافه شده اند اگر در سیستم سپاهان جا بیفتند خیلی می توانند به ما کمک کنند.

 

* مصدومیت خودت در چه وضعیتی قرار دارد؟ این که گفته می شود هفته های اول لیگ را از دست می دهی صحت دارد؟

- وضعیتم هنوز مشخص نیست. 2 هفته دیگر به آلمان می روم تا جراحی که چند بار زانوی پای چپ من را عمل کرده باز هم مرا معاینه کند. باید دید تشخیص او چیست. اگر مجبور به جراحی شوم که هفته های ابتدایی را از دست می دهم. بستگی دارد دکترهایم چه تشخیصی بدهند.

 

* تیم ملی هم که به جام جهانی رفت. قبل از 3 بازی آخر قرار بود به تیم ملی اضافه شوی اما خبری نشد.

- راستش چون اهل مصاحبه نیستم خیلی این موضوع رسانه ای نشد. قرار بود در 3 بازی آخر تیم ملی را همراهی کنم و به کادرفنی تیم ملی OK دادم اما چون زانوهایم اذیت می کردند و در لیگ کمتر بازی کردم مربیان تیم ملی ترجیح دادند که من نباشم و من هم با این موضوع مشکلی ندارم.

 

* خب حالا که تیم ملی به جام جهانی رفته می توانیم منتظر بازی های تو در این رقابت ها باشیم؟

- نه! فایده ای ندارد! بازی کردن در جام جهانی حق کسانی است که برای آن زحمت کشیده اند و من که بیرون نشسته ام نباید بروم و به جای آن ها بازی کنم.

 

* اما جام جهانی بازی کردن برای بهترین هاست و تو هم که فعلا جزء بهترین های فوتبال ایرانی.

- بله قبول دارم اما باز هم می گویم که این بازی کردن حق کسانی است که برای آن زحمت کشیده اند.

 

* اما خیلی ها اعتقاد دارند جای بازیکنی با خصوصیات تو در تیم ملی خالی است.

- نه دیگر! برای من بس است. من 32 سال سن دارم و دلم نمی خواهد در جام جهانی ای بازی کنم که دیگران برای به دست آوردن سهمیه اش تلاش کردند. بازی کردن در جام جهانی لیاقت همان کسانی است که برای این کار زحمت کشیدند. آن ها باید در برزیل بازی کنند.

 

* حالا که تب رفتن به جام جهانی فروکش کرده می توان منصفانه تر به عملکرد تیم ملی نگاه کرد. به نظر تو به عنوان یکی از بازیکنان قدیمی فوتبال ایران عملکرد تیم ملی با کارلوس کی روش در بازی های مقدماتی جام جهانی عملکرد خوبی بود؟

- من چون با کی روش کار نکرده ام نمی توانم درباره او نظر بدهم اما به نظرم کسی که مربی رئال مادرید، منچستر یونایتد و تیم ملی پرتغال بوده نباید مربی بدی باشد. با این همه اما با حضور مربی با اسم و رسم او تغییرات آن چنانی در تیم ملی مشاهده نشده و ندیدیم که تیم ملی تغییر زیادی کرده باشد.

 

من به عنوان یک فوتبالیست با مربی اسم و رسم داری که به تیم ملی آمده بود دلم می خواست بازی های متفاوتی از تیم ملی ببینم که ندیدم اما نباید از حق هم گذشت که در 3 بازی آخر تیم ملی از نظر دفاعی خیلی خوب بودیم که این خود نقطه امید خوبی است. خوب دفاع کردن در فوتبال امروز دنیا خودش یک هنر است.

 

* این روزها استقلال و پرسپولیس به هزینه کرد سپاهان در نقل و انتقالات انتقادات زیادی می کنند. تو به عنوان بازیکنی که در سپاهان هستی این حرف ها را قبول داری یا تکذیب شان می کنی؟

- من نمی خواهم در این باره حرف بزنم چون هم حرف زیاد دارم و هم حرف زدن کار درستی نیست اما من یک سوال دارم. این همه این دو تیم بازیکنان ما را خریدند ما حرفی زدیم؟! اعتراضی کردیم؟! بیانیه ای دادیم؟! کاری به کسی نداریم و سرمان به کار خودمان گرم است. باید همه یاد بگیریم که سرمان در کار خودمان باشد و به همدیگر احترام بگذاریم.

 

* اما گفته می شود استراتژی جدید سپاهان این است که با گرفن بازیکنان استقلال و پرسپولیس این دو تیم را تضعیف کنید! پول زیادی هم که انگار می دهید!

- اگر هم این کارها را می کنیم می توانیم این کار را بکنیم! شما هم می توانید این کارها را بکنید! ما می توانیم می کنیم شما هم می توانید بکنید!

 

* داستان میلگردها چیست؟ واقعا میلگرد به بازیکنان تان می دهید؟

- این هم همان است. می توانیم می دهیم. ما این قدر توانایی داریم که اگر هم بازیکن نداشته باشیم جام بگیریم نه مثل کسانی که میلیاردی خرج می کنند اما ... صحبت بس است!

سایت گل