ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کربکندی: برای صعود دردسر زیادی نداریم


کارشناس فوتبال ایران گفت: در مرحله گروهی جام ملت‌های 2015 آسیا در قرعه مناسبی قرار گرفته‌ایم.

تسنیم: کارشناس فوتبال ایران گفت: در مرحله گروهی جام ملت‌های 2015 آسیا در قرعه مناسبی قرار گرفته‌ایم.

رسول کربکندی در مورد گروه ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: در مرحله اول با قرعه مناسی روبه‌رو شده‌ایم و گروه سختی نداریم. تیم‌های عربی گاهی مشکل ساز می‌شوند اما معتقدم برای صعود دردسر زیادی نخواهیم داشت. امارات تیم ضعیف این گروه است و شاید بحرین و قطر مزاحمت‌هایی ایجاد کنند. بازی‌ها خارج از ایران است و به همین دلیل نباید حریفان را دست‌کم بگیریم.

وی در مورد حضور 3 تیم عربی در گروه ایران تاکید کرد: تیم ملی باید خودش سرنوشتش را روشن کند تا کار به اما و اگر نکشد. اگر کارمان را به دست آنها بسپاریم، احتمال تبانی میان تیم‌های عربی وجود دارد. با این حال در مجموع به صعود ایران از این گروه خوشبین هستم و باید دید در مراحل بعدی با چه تیم‌هایی روبه‌رو می‌شویم.

کربکندی در مورد اینکه ماندن کی‌روش چقدر می‌تواند در موفقیت تیم ملی موثر باشد یادآور شد: کی‌روش آشنایی خوبی با بازیکنان دارد و به ترکیب مورد نظرش رسیده، بنابراین قطعاً با بودن او در جام ملت‌ها موفق‌تر خواهیم بود.

این مربی تصریح کرد: بخت اول قهرمانی مسابقات را استرالیا میزبان می‌دانم و بعد از آن هم ژاپن و کره جنوبی شانس بیشتری از ایران خواهند داشت اما در نهایت تیم ملی کشورمان به همراه این 3 تیم 4 گزینه اصلی قهرمانی خواهند بود.


ویدیو مرتبط :
صمیمیت زیادی دردسر داره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پور محمدی:مشایی نقش زیادی در خروج من از كابینه داشت/در برابر تحریم‌ها تدبیر مناسب نداریم



پور محمدی:مشایی نقش زیادی در خروج من از كابینه داشت

دولت رئیس داشت و رئیس این چنین تصمیم گرفت و فعالیت‌های ما را مفید ندانسته‌اند. حتما آقای رئیس جمهور و رئیس دفترشان نقش زیادی داشتند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: جمهوری اسلامی آمد این دو حوزه یعنی حوزه استکبار با اقتدار نظامی، سیاسی و اقتصادی و حوزه تمدن غرب به عنوان فرهنگ حاکم و به اصطلاح لیبرال دموکراسی را به چالش کشید.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی با حضور در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بناب گفت: بی‌شک انقلاب اسلامی ما تأثیرات بزرگی در عرصه جهانی گذاشته است. در این کسی تردید ندارد و چنانچه حرفی باشد در کم و زیادش است. قدرت نظامی آمریکا و هم پیمانانش بیش از شصت درصد قدرت نظامی دنیا است و قاعدتا نباید برای ایران دغدغه داشته باشند. ولی واقعیت این است که بیش از وزن مادی ما ذهن آنان را اشغال کرده و برایشان دغدغه آفرین هستیم.

جنبش عدم تعهد قدرت عملی چندانی ندارد اما با اهمیت است

وی ادامه داد: به ما گفته می‌شود شما قصد ساخت بمب اتمی دارید. وضع بمب اتمی در دنیا چطور است؟! آمریکا شش هزار کلاهک اتمی دارد. روسیه هم هشت هزار کلاهک اتمی دارد. این‌ها می‌توانند چندین بار دنیا را نابود کنند. ولی نگران قدرت نظامی ایران هستند. در حوزه سیاسی درست است که اجلاس جنبش غیرمتعهد‌ها حرکت خوبی بود که به همت مسئولین و پیگیری آنان انجام شد. ولی به هر حال فشار سیاسی جهان بسیار سنگین است. دشمنان ما را محاصره کرده و در معرض محدودیت‌های سیاسی قرار دادند. اهمیت جنبش غیرمتعهد زیاد است ولی قدرت عملی چندانی ندارد. اما از باب قدرت تأثیرگذاری نهادهای رسمی بین المللی موثر‌اند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به قدرت تأثیرگذاری رسانه‌ای جهان گفت: در مقابل این حجم از رسانه‌های جهانی، رسانه‌های ما خیلی کم هستند. امکانات رسانه‌های دنیا فوق العاده گسترده است و حتی از ماهواره‌های فرستنده شبکه‌های تلویزیونی ما را محدود می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ اقتصادی به ما اجازه جابجایی پول نمی‌دهند. به بانک‌ها گفتند اگر پول ایران را جابجا کردید تحریم می‌شوید؛ اگر با بانک‌های ایران ارتباط داشته باشید ما با شما کار نمی‌کنیم. قدرت اقتصادی آمریکا نیز مانند قدرت نظامی‌اش حدود شصت، هفتاد درصد قدرت اقتصادی دنیا است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: الآن اجازه نمی‌دهند نفت ما را بخرند و حتی به خودشان هم ضربه می‌رسد ولی چون می‌خواهند مانع تأثیرگذاری ما شوند حاضرند خودشان هم ضربه ببینند. در کنار همه این مسایل قدرت ما قابل توجه است. اگر ما جایگاه نداشته باشیم و از قدرت برخوردار نباشیم این قدر با ما مقابله نمی‌شود. چرا که جمهوری اسلامی ایران از یک قدرت پیام دهی ناب برخوردار شده است.

جمهوری اسلامی ایران نظام سلطه جهانی و فرهنگ ضد انسانی را به چالش کشیده است

پورمحمدی گفت: از تمام ابزارهای خود استفاده کردند تا در کشور‌ها نفوذ پیدا کنند ولی امروز شاهد شکست سخت آنان هستیم. چرا که حادثه‌ای رخ داده است و این حادثه پیام ناب و جذاب تولید کرده است. این حادثه انقلاب اسلامی است که دو حرف بزرگ دارد؛ یک نفی سلطه جهانی و نفی فرهنگ بربریت و ضد انسانی است. این دو جلوه از یک منبع نشات می‌گیرد. یکی بحث فرهنگی است و دیگری بحث سیاسی، نظامی و اقتصادی است. جمهوری اسلامی آمد این دو حوزه یعنی حوزه استکبار با اقتدار نظامی، سیاسی و اقتصادی و حوزه تمدن غرب به عنوان فرهنگ حاکم و به اصطلاح لیبرال دموکراسی را به چالش کشید.

قدرت فرهنگی و فکری عقبه نظام جمهوری اسلامی است

وی در ادامه با اشاره به نقش روحانیت گفت: سرباز این پیام، ماشین تولید این پیام ناب و جذاب حوزه‌های علمیه و روحانیت است. تفکر شیعی و اهل بیتی ما است که این پیام را تولید می‌کند. قدرت فرهنگی، فکری و تولید پیام، عقبه نظام جمهوری اسلامی ایران است. امروز اینترنت، ماهواره‌ها، شبکه‌های تلویزیونی با همه هجوم و خسارت‌هایی که دارند به نفع ما عمل می‌کنند. انسانیت از این پلیدی‌ها، رذیلت‌ها و... خسته شده است. انتهای این مسیر بن بست وحشتناک است. این در حالی است که انسان‌ها دنبال سعادت و کمال می‌گردند. طبع بشر این است و اگر پیامی به آنان برسد که پیام حیات و کمال است آن را می‌گیرد. به همین خاطر بیشترین گرایش دینی در غرب به اسلام است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: روحانیت جایگاه مهم و بزرگی دارند که باید آن را حفظ کنند. ما باید بفهمیم که صحنه سختی است و مسیر بزرگی را در پیش داریم. سرمایه طلبه‌ها علم، عمل و اخلاص است و باید آن را حفظ کرد. اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند در پیچ تاریخی قرار داریم به خاطر تأثیر گذاری‌های ما در دنیا است. مسیر دنیا در حال تغییر است ولی مهم آن است که چه کسی می‌تواند محرک و ماشین این تحول باشد. انقلاب اسلامی ظرفیت‌های خوبی از خود نشان داد. اگر بتوانیم از مشکلات و چالش‌ها عبور کنیم این ظرفیت می‌تواند مبنای تحول دنیا باشد. در این شرایط آگاهی به ما کمک می‌کند تا خوب انتخاب کرده و نگاه‌مان نافذ باشد.

حرف های امروز من ربطی به انتخابات ندارد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخشی از این نشست به سؤالات طلاب پاسخ گفت.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر شما رئیس جمهور شدید و جریان انحرافی نیز همچنان باقی بماند چه کار خواهید کرد؟!، گفت: حرف‌های امروز من ربطی به انتخابات ندارد. اگر قسمت و تقدیر این باشد و بنده در این مسیر قرار بگیرم داستان دیگری است. حضرت امام (ره) فرمود حکومت به دست نااهلان نیافتد. امیرالمومنین (ع) هم در آخرین وصیت خودشان فرمود امر به معروف را‌‌ رها نکنید. این نقش همه ما است. تنها یک امر حکومتی نیست. در جامعه باید اخیار و صلحا حکومت کنند. اگر نسبت به این موضوع بی‌توجهی کنیم غیر صلحا و اخیار حکومت می‌کنند. بنابراین این موضوع امری است که من و شما آن را انجام می‌دهیم. چندی بعد انتخابات شورای شهر برگزار می‌شود، باید افرادی را انتخاب کنید که بتوانند شهردار خوبی را انتخاب کرده و مشکلات شهر کاهش یابد. همچنین انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم. باید همت کرده و مدیر اجرایی خوبی انتخاب کنیم که همکاران خوبی را انتخاب کند. اگر نسبت به این موضوع بی‌توجهی کنیم این سرنوشت رقم خواهد خورد. خدا نیز در قرآن می‌فرماید که سرنوشت هیچ قومی تغییر نخواهد کرد مگر به اراده و اذن خودشان. خداوند این قدرت را به ما داده است که سرنوشت خود را رقم بزنیم.

تلاش کنیم با کمترین هزینه از شرایط فعلی عبور کنیم

حدود ۹ ماه دیگر به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و باید تلاش کرد سرنوشت خوبی برای خود رقم بزنیم. ما باید تلاش کنیم با کمترین هزینه از شرایط فعلی عبور کنیم.پورمحمدی در بخش دیگر از سخنان خود ادامه داد: همه باید تلاش و مراقبت کنیم که با مشکل مواجه نشویم. این‌که در مباحث اخلاقی هم بر مراقبه تأکید می‌شود به خاطر آن است که حواس انسان جمع باشد چرا که اگر یک لحظه غفلت کنیم، مشخص نیست به کجا کشیده شود. جامعه هم همین وضع را دارد. اگر امر معروف و نهی از منکر در جامعه تضعیف شود به شدت به تخلف و فساد گرایش پیدا می‌کند.

با جار و جنجال و فضاسازی و اتهام زنی میدان را خالی نمی‌کنیم

وی افزود: متاسفانه در دستگاه‌های اجرایی نظارت پذیری نیست. ما تلاش کردیم فرهنگ نظارت در کشور را جا بیاندازیم. پیوسته به هر کجا می‌رویم بر فرهنگ نظارت تأکید می‌کنیم. تاسف بیشتر آنکه امروز ما با یک نظارت ستیزی روبرو هستیم؛ عده‌ای با نظارت می‌جنگند. از‌‌ همان ابتدا تلاش می‌کنند علیه ما موضع‌گیری کنند. می‌گویند سازمان بازرسی و پورمحمدی سیاسی عمل می‌کند. اما معلوم است که چرا این حرف‌ها را می‌زنند، برای این‌که مانع نظارت شوند. من به آن‌ها گفتم با این حرف‌ها صحنه را خالی نمی‌کنم. اینکه برخی‌ها فکر کنند با اینجار و جنجال‌ها و فضاسازی‌ها، دروغ و تهمت‌ها میدان را خالی می‌کنیم این طور نیست. اگر شما حرف حساب و سندی دارید به دادگاه ارائه و مقابل دادگاه از خودتان دفاع کنید. اگر هم علیه ما حرف دارید چرا جار و جنجال کرده و دروغ‌پردازی می‌کنید بروید در دادگاه مطرح کنید. افراد به ماجراجویی دست نزنند. فکر نکنند با فحش و افترا می‌توانند کارهای خود را جلو ببرند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سؤال که چطور با ضعف‌های فرهنگی که در کشور است می‌توانیم برای دنیا الگو باشیم، گفت: من ضعف‌ها را رد نمی‌کنم. حرف من این است که ما یک فرهنگ فاخر انسانی ارائه دادیم. ضعف‌هایی هم داریم ولی‌‌ همان مقدار که در فرهنگ ما زمینه‌های پاک وجود داشت تأثیرگذار بود.

وی در پاسخ به اینکه علت ضعف تبلیغ تشیع در دنیا چیست، گفت: تمام امکانات دنیا در اختیار دشمن است. آنان به صورت گسترده تبلیغ می‌کنند. همین کاری که انجام شد خوب است و باید با قدرت و قوت ادامه پیدا کند. ظرفیت‌هایی که در این مسیر ایجاد کردیم بسیار بیشتر از توان ما است.

کاهش مصرف بنزین به خاطر سهمیه بندی بود نه به خاطر هدفمندی یارانه‌ها

پورمحمدی همچنین در پاسخ به این سؤال که درباره هدفمندی یارانه‌ها چه توضیحی دارید، گفت: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها به این خاطر بود که بسیاری از کالا‌ها به قیمت واقعی ارائه نمی‌شد. مثلا امروزه بنزین در ترکیه لیتری دو و نیم دلار است. اگر با قیمت ارز مرجع دولت محاسبه کنیم این مقدار بنزین سه هزار و پانصد تومان قیمت دارد. در این شرایط باید چکار کرد؟!

حرف این بود که این کالا‌ها به قیمت‌های واقعی نزدیک شود. چون این قیمت‌ها واقعی می‌شد به جامعه فشار می‌آمد باید مبلغی به جامعه ارائه می‌شد. البته این‌که گفته می‌شود با هدفمندی یارانه‌ها مصرف بنزین کاهش پیدا کرده است را قبول نداریم. چرا که علت آن به خاطر سهمیه بندی بنزین است نه هدفمندی یارانه‌ها. ما حرف‌های فنی در این رابطه با مجلسی‌ها و دولتی‌ها داریم. قانون اصلاح حمل و نقل جامع که در سال ۸۶ تصویب شد و بعد از آنکه بنزین سهمیه بندی شد، موجب کاهش مصرف شد. درباره هدفمندی یارانه‌ها نکته دوم این است که این مقدار پول تزریق کردن به جامعه موجب افزایش نقدینگی و گرانی می‌شود.

از طرف دیگر دولت اینقدر درآمد ندارد و مجبور است که از جاهای دیگر برداشت کند که باید این مشکلات را حل کند. این مبحثی است که بار‌ها از سوی مراجع مختلف مانند دیوان محاسبات، مجلس و سازمان بازرسی مطرح شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤالی درباره احتمال حمله آمریکا به ایران، گفت: آمریکا اگر به ایران حمله کند یک جنگ فرسایشی رخ می‌دهد. این جنگ برای او خیلی خطرناک است. بنابراین اگر فکر کند دست به این کار نمی‌زند.

در برابر تحریم‌ها تدبیر مناسب نداریم

تحریم‌ها سؤال بعدی طلاب حوزه علمیه بناب از پورمحمدی بود. وی در پاسخ به این سؤال که «آیا دولت در برابر فرمایشات مقام معظم رهبری برای مقابله با تحریم‌ها کوتاهی نکرده است؟»، خاطرنشان کرد: در برابر فرمایشات مقام معظم رهبری همه ما کوتاهی کرده‌ایم. همه به حرف‌های رهبری گوش نکرده و در برابر تحریم‌ها تدبیر مناسب نداشتیم. دشمن از روش‌های ناجوانمردانه استفاده می‌کند ولی آنچنان که باید برنامه ریزی‌های ما نیز قوی نبود.

نیازمند اتخاذ تدابیر قوی برای جلوگیری از فشار تحریم هستیم

یکی از افراد حاضر پرسید، با توجه به وضعیت نابسامان بازار ارز وظیفه سازمان بازرسی چیست؟ که رئیس سازمان بازرسی در پاسخ گفت: ما درگیر بازار ارز آن طور که شما فکر می‌کنید نیستیم ولی با بخشی از بانک مرکزی در ارتباطیم و این موضوع را از آن طریق پیگیری می‌کنیم. البته باید قبول کنیم که شرایط کشور ویژه است و باید تدابیری به خرج بدهیم که هم فشار تحریم را کم کند و هم جلوی فساد افراد مفسد را بگیرد. با این وجود تا کنون این تدابیر قوی نبوده است و نیازمند اتخاذ تدابیر قوی هستیم.

وی درباره اتهامات یکی از اعضای دولت که سؤال یکی از حاضران بود، گفت: اولاً کسی حق ندارد درباره اتهامات فردی که در محاکم قضایی ثابت نشده است، حرفی بزند. پرونده‌ای بود و به دادگاه ارسال کردیم و منتظر رسیدگی هستیم. آنچه درباره من گفته شد خلاف و دروغ بود. دلیل آن را هم گفتم. هر کس با فساد مبارزه کند باید تاوان آن را هم بدهد. هر کس بخواهد دست خطاکار را قطع کند باید خسارت آن را بدهد. آن‌ها هم اگر مطلبی دارند باید به دادگاه ارسال کرده و دادگاه رسیدگی کند ولی چرا تهمت زده و به جای دادگاه این مسایل را از تریبون عمومی مطرح می‌کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سؤال که نقطه چالش انتخابات ریاست جمهوری آینده چیست، گفت: من فکر می‌کنم نقطه چالش انتخابات آینده برنامه اقتصادی و اداری است که در فضای آینده انتخابات جدی خواهد بود. یکسری هم فضای بین المللی است. اگر در فضای انتخابات اخلاق مداری حاکم باشد این مسایل به حاشیه‌های مضر نخواهد انجامید ولی اگر بی‌اخلاقی باشد به کشمکش‌های ناروا و ناصحیح کشیده می‌شود. بنابراین باید از کارهای ناصواب پرهیز شود. اگر بنا باشد هر کسی در فضای انتخاباتی حق و یا ناحق به هر کسی مسئله‌ای را نسبت دهد می‌تواند جزو چالش‌های انتخابات قرار گیرد.

تحریم‌ها و بی‌تدبیری‌ها بر وضعیت اخیر بازار ارز اثر گذاشته است

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که دلیل وضعیت اخیر بازار ارز و سکه چیست، گفت: ما گزارش‌های مفصلی درباره ارز و سکه برای بانک مرکزی و دولت فرستادیم ولی توجه کافی نشده است. پیامد‌های ناگوار را هم پیش بینی کرده بودیم. طی سال گذشته چند گزارش مفصل خدمت رئیس جمهور و برخی وزرا ارسال کردیم که توجهی به آن نشد. ولی باز هم تأکید می‌کنم این طور نیست که صرفا بی‌تدبیری‌ها شرایط کشور را به اینجا رسانده است بلکه تحریم‌ها هم بر آن اثر گذاشته است

.وی در پاسخ به این سؤال که آیا مسئولین برای تحریم چاره‌ای اندیشیده‌اند؟ گفت: این‌که از دشمن انتظار داشته باشیم کوتاه بیاید این طور نخواهد شد. دشمن به دشمنی خود می‌پردازد. او می‌خواهد ما را مضمحل کند. راهی جز مقاومت نداریم. مهم این است که این مقاومت با هزینه کمتر صورت بگیرد. باید دقت کنیم تا چه مقدار می‌توان با برنامه ریزی هزینه مقاومت را کاهش دهیم. می‌توانیم تدابیری بیاندیشیم تا مشکلات اقتصادی کشور را کاهش بدهیم. برخی از نقد‌ها و تذکرهایی که ما داریم به خاطر این است که خواستار تدبیر بیشتر هستیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در واکنش به یکی از روحانیون حاضر در جلسه که پرسید «دلیل خروج وزرای کارآمدی مانند شما و دیگران از کابینه چه بود و آیا جریان انحرافی در این زمینه نقشی داشتند، گفت: دولت رئیس داشت و رئیس این چنین تصمیم گرفت و فعالیت‌های ما را مفید ندانسته‌اند. حتما آقای رئیس جمهور و رئیس دفترشان نقش زیادی داشتند.

وی همچنین در پاسخ به یکی از حاضرین درباره وزارت اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات نهاد توانمندی است. خدمات بزرگی به کشور در این سال‌ها انجام داده است. وزارت اطلاعات از دوم خرداد کمی تضعیف شد. بعد از دوم خرداد نگاه‌ها به وزارت اطلاعات معیوب بود ولی حتما باید حمایت شوند. نیروهای بسیار توانمندی در این وزارت خانه حضور دارند.

اگر تکلیف باشد و حس کنم همراهی و حمایت هست کاندید می‌شوم

پورمحمدی در واکنش به سؤال یکی از طلاب بنابی که پرسید دلیل کاندیداتوری شما در انتخابات چیست و چه برنامه‌ای برای کشور دارید؟! گفت: اگر تکلیف باشد و فضا بطلبد و حس کنم حمایت و همراهی است خودم را در این معرض قرار می‌دهم. هر چه اراده خدا باشد محقق می‌شود و ما برای تکلیف آماده‌ایم.

وقتی هم وارد این صحنه شدیم برنامه ارائه می‌کنیم. ولی معتقدیم هر برنامه‌ای باید وضعیت فعلی کشور را اصلاح کند. هر فرد وارد این عرصه شود باید بتواند برنامه‌ای برای اصلاح در امور مختلف ارائه دهد تا این وضعیت به شکل مناسبی تحول پیدا کند؛ باید بتواند شرایط سخت اقتصادی فعلی کشور را بهبود ببخشد. وضعیت فرهنگی که آسیب دیده است را اصلاح کند؛ وضعیت دیوان سالاری و حوزه سیاسی که آسیب دیده است را اصلاح کند. هر کس توفیق پیدا کند این انتظار عمومی است و مردم توقع دارند که رئیس جمهور آینده در این مسیر حرکت کند./ایلنا