ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کانادا میزبان احتمالی جام جهانی 2026


بلاتر عنوان کرد که کانادا قصد دارد میزبانی جام جهانی را کسب کند.

آی اسپورت: سپ بلاتر، رئیس فیفا از حضور کانادا در جمع کاندید‌های میزبانی جام جهانی 2026 ابراز خوشحالی کرد.

میزبانی دو جام جهانی بعد یعنی 2018 و 2022 به روسیه و قطر سپرده شده و تکلیف جام 2026 نیز تا زمستان مشخص می‌شود.

بلاتر در توئیترش نوشت: " کانادا قصد دارد برای جام جهانی 2026 مردان میزبان شود. آنها علاقه ی زیادی برای این موضوع نشان داده‌اند."

کانادا هیچ‌گاه در جام جهانی حضور نداشته و آخرین باری که جام جهانی در آمریکای شمالی برگزار شده، 20 سال قبل بوده است. آمریکا نیز یکی دیگر از کاندید‌های میزبانی است و این در حالیست که کانادا موفق شده میزبانی دوره بعد جام جهانی زنان را کسب کند.


ویدیو مرتبط :
کانادا میزبان جام جهانی بانوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قزاقستان میزبان جام‌ جهانی 2026؟


رئیس فدراسیون فوتبال قزاقستان از احتمال میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در کشورش خبر داد.

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون فوتبال قزاقستان از احتمال میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در کشورش خبر داد.

یرلان کوچاباگانوف رئیس فدراسیون فوتبال قزاقستان تاکید کرد که مسئولان ورزشی کشورش در حال بررسی امکان میزبانی جام جهانی 2026 هستند.

کوچاباگانوف که معاون شهردار آستانه پایتخت کشورش نیز است، به روزنامه اسپورت اکسپرس چاپ روسیه، گفت: من در صدد بررسی این موضوع هستم و در این رابطه با مقامات سیاسی کشورم هم گفتگوهایی خواهم داشت.

او همچنین افزود: کشور ما در حال تجربه پیشرفت‌های فراوان و سریعی است. اقتصادمان نیز پیشرفت‌های کلانی داشته است پس با این شرایط چرا ما در اندیشه‌های کلان نباشیم؟ ما در فکر برگزاری المپیک زمستانی 2022 نیز هستیم.
 
شهر آلماتی که برای میزبانی المپیک زمستانی با پکن رقابت تنگاتنگی داشت، سال پیش توانست امتیاز آن را به دست آورد.
گفتنی است که میزبان جام جهانی 2026 در خرداد 1396 مشخص می‌شود.

قزاقستان بزرگترین کشور محصور در خشکی جهان است که تنها 15 میلیون جمعیت دارد. مبادلات اقتصادی از راه دریا و اقیانوس این کشور از طریق بندر چابهار در کشورمان صورت می‌گیرد.

کشف و استخراج نفت در مناطق غربی در کنار دریای خزر، این کشور را جزو کشورهایی با درصد رشد اقتصادی بالا در میان جمهوری‌های اتحاد شوروی سابق قرار داده است.