ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کاروان ایران با 11 مدال به کار خود پایان داد


ملی‌پوش پرتاب دیسک کشورمان چهارمین مدال طلای ایران در رقابت‌های جهانی دوومیدانی معلولان را به نام خود ثبت کرد.

خبرگزاری تسنیم: ملی‌پوش پرتاب دیسک کشورمان چهارمین مدال طلای ایران در رقابت‌های جهانی دوومیدانی معلولان را به نام خود ثبت کرد.

در آخرین روز از رقابت‌های جهانی دوومیدانی معلولان در قطر امشب (شنبه) مسابقات پرتاب دیسک کلاس F12 در ورزشگاه «بن حمد» شهر دوحه  برگزار شد.

در این رقابت سامان پاکباز نماینده کشورمان با پرتاب 46 متر و 20 سانتیمتری مدال طلا را بر گردن آویخت و چهارمین قهرمانی یک ایرانی در این مسابقات را رقم زد.

پاکباز در رقابت امروز در پرتاب‌های خود به ترتیب رکوردهای 36.62 متر، 43.77 متر، 46.20 متر، 43.35 متر و 44.61 را بر جا گذاشت و موفق به کسب این مدال ارزشمند شد.

از آنجا که این ماده در رقابت‌های پارالمپیک ریو شرکت داده نمی‌شود، نشان طلا و نقره این ماده نیز حائز سهمیه پارالمپیک نخواهد بود. البته پاکباز در روزهای قبل با کسب نشان نقره در پرتاب وزنه، سهمیه پارالمپیک را دریافت کرده بود.

پس از نماینده ایران، حریف اسپانیایی نایب قهرمان شد و نماینده لهستان در رده سوم قرار گرفت.

بدین ترتیب رقابت‌های جهانی قطر برای کاروان کشورمان در حالی پایان یافت که ملی‌پوشان ایران به 4 طلا،7 نقره و 2 برنز و نیز 10 سهمیه پارالمپیک رسیدند.

در رقابت‌های جهانی دوومیدانی قطر طی 10 روز بیش از 1200 ورزشکار از 100 کشور جهان با هم به رقابت پرداختند و کاروان ایران نیز با 19 ملی پوش در این مسابقات حضور یافت.

کاروان اعزامی ایران به این مسابقات شامگاه روز یکشنبه، 10 آبان به کشور بازخواهد گشت.


ویدیو مرتبط :
پایان کار تیم ملی دوچرخه سواری ایران با ۹ مدال رنگارنگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان کار کاروان ایران با 12 مدال/60 مدال از لندن تا لندن



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

60 مدال از لندن تا لندن/رکوردهایی که شکست

خبرگزاری فارس: کاروان ورزش ایران با کسب 12 مدال به کار خود در المپیک 2012 لندن پایان داد.

سی‌امین دوره رقابت‌های المپیک در حالی امروز به میزبانی لندن به پایان می‌رسد که کاروان ایران با کسب 12 مدال از این رقابت‌ها تمام رکوردهای ادوار المپیک (از لحاظ ارزش مدال و تعداد مدال) را نیز شکست.

رقابت‌های کشتی آزاد امروز بدون مدال برای کشتی گیران ایران همراه بود تا در روز پایانی رقابت‌ها، دست ورزشکاران کشورمان از کسب مدال کوتاه بماند.

به این ترتیب کسب 4 مدال طلا، 5 نقره و 3 مدال برنز و مجموع 12 مدال حاصل حضور 52 ورزشکار ایرانی در 16 روز مصاف با حریفان در المپیک بود که این مدال‌ها به ترتیب زیر به دست آمد:

مدال طلا:

کشتی فرنگی: امید نوروزی، قاسم رضایی و حمید سوریان

وزنه برداری: بهداد سلیمی

مدال نقره:

کشتی آزاد: صادق گودرزی

وزنه برداری: نواب نصیرشلال و سجاد انوشیروانی

دوومیدانی: احسان حدادی

تکواندو: محمد باقری معمتد

مدال برنز:

کشتی آزاد: کمیل قاسمی و احسان لشگری

وزنه برداری: کیانوش رستمی

به این ترتیب و با کسب 12 مدال طلای المپیک 2012 لندن، مجموع مدال‌های تاریخ المپیک ایران که از المپیک 1948 لندن در این رقابت‌ها حضور دارد به ۶۰ مدال رسید.

*تمام مدال‌های المپیکی ایران:

طلا: 15 مدال

نقره: 20 مدال

برنز: 25 مدال

مجموع: 60 مدال

نکته دیگر اینکه تا به حال ایران تنها در 3 رشته مدال‌آور بود که این تعداد با کسب مدال نقره  احسان حدادی در پرتاب دیسک دوومیدانی به عدد 4 افزایش پیدا کرد./فارس