ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کارلوس کی‌روش؛ تحریم‌های بین‌المللی مشکلاتی را برای برنامه‌های ما ایجاد کرد/ قهرمانی ایران در جام ملت‌ها واقع‌بینانه نیست



اخبار,اخبار ورزشی,کارلوس کی‌روش

 

اخبار ورزشی - کارلوس کی‌روش؛
تحریم‌های بین‌المللی مشکلاتی را برای برنامه‌های ما ایجاد کرد/ قهرمانی ایران در جام ملت‌ها واقع‌بینانه نیست

مدعی دانستن ایران برای قهرمانی انتظار واقع بینانه‌ای نیست زیرا می‌توان ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا را بخت‌های اول رسیدن به قهرمانی در این مسابقات دانست.

کارلوس کی‌روش در گفت‌و‌گو با شبکه SBS استرالیا در خصوص تیم ملی فوتبال ایران و شرکت در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

-درباره انتظارات 85 میلیون ایرانی از تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا، چه نظری دارید؟
مسوولیت این پیراهن خیلی سنگین است. بازیکنان هر روز سنگین‌تر شدن بار پوشیدن پیراهن تیم ملی را احساس می‌کنند. امروز بار این مسئولیت پنج کیلو، فردا 10 کیلو، روز دیگر 15 کیلو است اما ما به این موضوع افتخار می‌کنیم و بازی در این مسابقات در کشوری مانند استرالیا باعث افتخارمان است. خیلی خوب می‌شود اگر بتوانیم به هدفمان برسیم.

-به نظرتان انتظار قهرمانی از ایران در این مسابقات تا چه حد واقع‌بینانه است؟
نه این واقع‌بینانه نیست. انتظار داشتم بعد از مسابقات جام جهانی تیمی خوب، جنگنده، آماده و با ثبات برای حضور در جام ملت‌های آسیا بسازم؛ با این حال موانعی مانند تحریم‌های بین‌المللی مشکلاتی را بر سر راه برنامه‌های ما ایجاد کرد. چنین شرایطی برای تیمی که در حال نتیجه گرفتن است و در صدر رده‌بندی آسیا قرار دارد، مایه تأسف است. مدعی دانستن ایران برای قهرمانی انتظار واقع بینانه‌ای نیست زیرا می‌توان ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا را بخت‌های اول رسیدن به قهرمانی در این مسابقات دانست.محدودیت‌ها و مسائلی که در روند آماده‌سازی ما وجود داشت از جمله‌ لغو اردوهای تمرینی، بازی‌ها و  کمبود فرصت و محدویت‌های مالی برای پرداخت هزینه‌های سفر و اردوهای تمرینی را با آمدن به اینجا فراموش می‌کنیم.

 

با روح و قلبمان آمده‌ایم، همانطور که در جام جهانی این کار را انجام دادیم. اعتماد دو طرفه‌ای میان من و بازیکنانم وجود دارد. در کنار هم می‌خواهیم از همه مشکلات و محدودیت‌هایی که داشتیم به عنوان یک انگیزه استفاده کنیم تا با قدرت و تعهد بیشتر باور داشته باشیم که می‌توانیم در کنار هم و با یکدلی در زمین بازی به اهدافمان برسیم. باید با اتحاد و همدلی کمبود تمرینات در اردوی آماده‌سازی‌ را جبران کنیم و به دنبال تعادل در تیم باشیم. خوشبختانه بازیکنانم قبل از شروع این مسابقات نیز چنین روحیه‌ای را داشتند.

-می‌توانید دلیل تاکتیک‌هایی را که در بازی با عراق اتخاذ کردید و تغییرات فراوان در ترکیب تیم ملی را توضیح دهید؟
برای اینکه به برخی بازیکنان فرصت دهم تا قبل از انجام بازی رسمی، بتوانند پیراهن تیم ملی را بر تن کنند، این تصمیم را گرفتم. نمی‌شود در این مسابقات تنها روی یازده یا 12 بازیکن حساب کرد. بازیکنان بااستعداد دیگری در ترکیب تیم داریم که باید تجربه کسب کنند. در مسابقاتی مانند جام ملت‌های آسیا این کیفیت تیم و تجربه بازیکنان است که حرف اول را می‌زند اما متأسفانه با توجه به کم بودن تعداد بازی‌های تدارکاتی تیم ملی، بازی مقابل عراق آخرین فرصتی بود که  می‌توانستم از آن برای میدان دادن به این بازیکنان استفاده کنم.

فقط همین یک فرصت را داشتم و به همین دلیل تصمیم گرفتم نشان دهم که به آنها اعتماد دارم و آنها هم باید به خودشان اعتماد داشته باشند. خوشبختانه این بازیکنان هم با انگیزه و اشتیاق بازی کردند و این همان چیزی بود که از آنها انتظار داریم.

 

دلیل نیمکت‌نشینی برخی بازیکنان در این بازی این بود که آنها قبلاً فرصت بیشتری برای حضور در تیم داشتند. بیشتر آنها در بازی قبلی برابر کره جنوبی بازی کرده بودند. در حال حاضر می‌خواهیم بیشترین استفاده را از جلسات تمرین برای بالا بردن سطح آمادگی بازیکنان ببریم. مشکلاتی وجود دارد اما نمی‌خواهیم توجیه کنیم بلکه قصد دادریم از تمام مشکلات و موانعی که در خارج از زمین بازی داشته‌ایم به عنوان محرکی برای افزایش انگیزه و اراده خود استفاده کنیم تا با خودباوری و قدرت بیشتر بازی کنیم.

-آیا تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا با رویکردی هجومی‌تر نسبت به بازی‌هایی که در جام جهانی 2014 به خصوص برابر آرژانتین داشت، به میدان خواهد رفت؟
فکر نمی‌کنم طرز تلقی‌ها از سبک بازی ما در مسابقات جام‌جهانی صحیح باشد. ما در جام جهانی برنامه خاص و ویژه‌ای برای ارائه بازی‌های منحصراً تدافعی نداشتیم. همان طور که برای دفاع عالی به تیم تمرین می‌دادیم برای حملاتمان هم برنامه داشتیم اما وقتی مقابل تیمی به میدان می‌روید که بیش از 60 درصد از زمان بازی توپ را در اختیار دارد، باید بتوانید ذهنتان را برای دفاع در آن 60 دقیقه از بازی آماده کنید.

 

سبک بازی تیم بر اساس سبک بازی حرف مشخص می‌شود. در جام ملت‌های آسیا و بازی مقابل بحرین هم همین است. اگر بحرین ما را وادار به دفاع کند، باید بهترین دفاع ممکن را در دنیا به نمایش بگذاریم اما اگر ما صاحب توپ باشیم، مانند بازی مقابل آرژانتین دست به حملات پیاپی می‌زنیم و آن وقت فقط یک هدف در سر خواهیم داشت و آن هم حمله برای گلزنی است.


این دقیقاً همان کاری بود که در جام جهانی هم مقابل آرژانتین، نیجریه و بوسنی انجام دادیم. برای تصاحب توپ سخت تلاش می‌کنیم و اگر بازی‌ ما مقابل آرژانتین را به یاد داشته باشید، آن مسابقه، بازی ما بود، زیرا بهترین موقعیت‌های گلزنی را داشتیم اما متأسفانه داور با نادیده گرفتن آن پنالتی فرصت گلزنی را از ما گرفت. در این رقابت‌‌ها هم شرایط به همین شکل است، اگر بتوانیم حمله کنیم، حمله می‌کنیم و اگر باید دفاع کنیم، دفاع می‌کنیم. من می‌گویم همیشه باید با 14 نفر دفاع کنیم و با هشت، 9نفر هم دست به حمله بزنیم.
اخبار ورزشی - بانک ورزش

 


ویدیو مرتبط :
ایران,شانس اول قهرمانی در جام ملت های آسیا 2015

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارلوس کی روش:مردم ایران ،تنک یو!/رونالدوی ناآماده از دلایل حذف ما در جام جهانی بود /



  کی روش,کیروش,کارلوس کیروش,مصاحبه کیر.ش,مصاحبه کارلوس کیروش,اخبار تیم ملی ایران,اخبار ورزشی

 

کارلوس کی روش:مردم ایران ،تنک یو!/رونالدوی ناآماده از دلایل حذف ما در جام جهانی بود / سطح تیم ایران در حد رقابتهای بین المللی نیست

وقتی با ایران یا عراق کار می کنی باید تمام توانایی هایت را به عنوان یک مربی به کار بگیری.باید دقیق و صبور باشی و برای خواسته هایت جاه طلب باشی تا بازیکن ها باور کنند که میتوانند

سایت گل - کارلوس کی روش در مصاحبه با بی بی سی در مورد قرعه کشی مسابقات مقدماتی جام جهانی ، زندگی در ایران ، رابطه اش با مطبوعات و البته تیم ملی پرتغال و منچستریونایتد  صحبت های جالبی بر زبان آورده که خواندنش خالی از لطف نیست.

 

من و دوپینگ

به گزارش گل  کی روش  حرفهای خود را در این مصاحبه با انتقاد از فضایی که سال گذشته ایجاد شده بود اغاز کرد و در مورد محرومیتش به دلیل دخالت در کار ماموران ضد دوپینگ چنین گفت: روزهای بعد از آن اتفاق با اداره ضد دوپینگ پرتغال ، دوران سختی برای من بود.درک آن اتهام نادرست که پایه و اساسی نداشت مشکل بود.آن ها بدون مدرک من را به چیزی متهم کرده بودند که انجام نداده بودم خوشبختانه دادگاه سوئیسی به نفع من رای داد و از سیستم و رئیس مبارزه با دوپینگ پرتغال انتقاد کردوآن ماجرا تمام شد.

 

از زندگی در ایران راضی ام

سرمربی تیم ملی ایران درباره زندگی جدیدش می گوید: الان خیلی راضی ام. با تیم ملی ایران کار می کنم و این تیم رو به رشد است. بازیکن های خوبی داریم و الان در مرحله نهایی انتخابی هستیم و دیگر چه انتظاری می شد داشت؟البته وظیفه و آزمون دشواری پیش روی ماست برای آماده کردن تیم برای مرحله بعد باید برنامه خوبی داشته باشیم و این دقیقا کاری است که بلافاصله بعد از رسیدن به ایران شروع می کنم.من تمام جزئیات را بررسی می کنم تا تیم برای مرحله بعد کاملا اماده شود .

 

در ایران باید مربی بهتری باشی

کی روش در مورد تفاوت مربیگری یک تیم باشگاهی با تیم ملی یک کشور چنین می گوید : در این مواقع است که یک مربی خودش را محک می زند.موقعی که باید از نقاط قوت و مهارت ها نهایت استفاده را کرد و اطمینان داشت که می شود بازیکن ها و نحوه بازی آن ها را بهتر کرد و پیام درست را در زمان درست به بازیکن ها منتقل کرد. وقتی مربی رئال مادرید یا منچستر یونایتد هستی می توانی یک بازیکن خوب بخری و در زمانی کوتاه تاثیری بزرگ در تیم بگذاری  آنهم فقط با یک بازیکن. اما وقتی با ایران یا عراق کار می کنی باید تمام توانای هایت را به عنوان یک مربی به کار بگیری.

 

باید دقیق و صبور باشی و برای خواسته هایت جاه طلب باشی تا به تدریج بازیکن ها باور کنند که می توانند پیشرفت کنند و در سطح بالاتری بازی کنند. در مسابقات بین المللی سطح بازی ها بالاتراست. وقتی بازیکنان فقط در مسابقات داخلی ایران بازی می کنند  تفاوت بین لیگ داخلی با اسپانیا انگلیس با پرتغال را نمی دانند. و این وظیفه من هست که آن ها را آماده سطوح بالاتر کنم.

 

سطح تیم ایران هنوز بالا نیست

اولین بازی اشکان دژاگاه حتی کی روش را هم شگفت زده کرده بود. او اینگونه نظرش را در مورد دژاگه بیان می کند: مثل فیلم ها بود. اتفاق خوبی بود. اما آخر کار نیست. ما باید فرصت های بیشتری را برای بازیکن های دیگری فراهم کنیم که در اروپا بازی می کنند. همانطور که گفتم دغدغه اصلی من اماده کردن بازیکن هایی است که در ایران بازی می کنند.چون سطح مسابقات در ایران برای آمادگی بین المللی کافی نیست امادگی برای سطوح بالاتر باید از همین الان شروع شود. چه از نطر ذهنی چه از نظر تاکتیکی سطح مسابقات  این مرحله بالاتر از مراحل قبلی است.و ما دو سه ماه وقت داریم تا آماده شویم. الان این وطیفه ما است.

 

رونالدو در جام جهانی آماده نبود

کی روش در پاسخ این سئوال خبرنگار بی بی سی که از او پرسید: به نظر می رسد برخلاف پرتغال مطبوات ایرانی با شما رابطه خوبی دارند.من اینجا دیدم که خبرنگاران ایرانی چقدر با شما احساس نزدیکی می کردند پاسخ جالبی داد: اوضاع مرتبه. تیم می بره و در حال پیشرفته و رسانه های ایران هم این را متوجه شدند. رسانه های ایران خیلی سخت گیرند و کار با آن ها آسان نیست . در پرتغال هم تقریبا همینطوره وقتی می بری همه دوستت دارند و باهات دوست هستند اما وقتی انتظارات مردم برآوره نشود و رسانه ها ناراضی باشند  که پیش هم  می آید تاوانش را مربی می پردازد .

 

کی روش اشاره ای هم به بازی های پرتغال در جام جهانی دارد . زمانی که او خود سرمربیگری این تیم را برعهده داشت: به نظر من پرتغال در جام جهانی خیلی خوب بود. به این معنی که ما به وظیفه و مسئولیت مان خوب عمل کردیم اما بعد از مرحله گروهی به قهرمان جهان خوردیم و مثل یک فینال بود.یکی باید حذف می شد به نظرم ما خوب بازی کردیم. فرصت پیروزی داشتیم. ما چند بازیکن مصدوم و یکی دوتا بازیکن نااماده داشتیم .  اگر مثلا بزریل یا آرژانتین باشید و یکی دو بازیکن تان را نداشته باشید می شود برایش راه حلی پیدا کرد.اما اگر در جام جهانی بازی داشته باشید و بهترین بازیکن تیم مثلا کریستیانو رونالدوکه بهترین بازیکن جهان بود آماده نباشد روی تیم تاثیر می گذارد و این اتفاقی بود که برای ما افتاد. به نظردر کل می توانم بگویم ما در مرحله گروهی و در بازی با اسپانیا تیم خوبی بودیم و انسجام مان را حفظ کردیم اما در ان روز تیم بهتر برنده شد. البته اسپانیا نه تنها در ان بازی که در کل جام جهانی خوب عمل کرد بنابراین من به آنچه انجام دادم افتخار می کنم.

 

منچستر هنوز هم می برد و به فینال می رسد

مرد پرتغالی از زندگی در ایران کامل به نظر می رسد. چرا که او در پاسخ خبرنگار که در مورد زندگی در ایران از او پرسید اینگونه جواب داد:  من واقعا از رفتاری که مردم با من دارند سپاسگزارم.

کی روش در آخر در پاسخ به این سئوال که که بعضی ها در انگلستان  فکر می کنند با رفتن کی روش منچستر از لحاظ تاکتیکی ضعیف تر شده پاسخ زیرکانه ای داد : من نمی خواهم در این باره اظهار نظر کنم. به نظر من منچستر یونایتد به هیچ مربی یا بازیکنی وابسته نیست. باشگاه بزرگتر از این حرفهاست. باشگاه همیشه برمربی یا بازیکن ارجحیت دارد و وظیفه ما این است که حداکثر تلاش مان را برای تیم و طرفداران بکنیم و من هم در سال هایی که در منچستریونایتد بودم همین کار را می کردم .آن ها ها هنوز هم به فینال ها می رسند و بازی هایشان را می برند. فقط در بازی با اتلتیک بیلبائو اینجوری شد و بازی شان را باختند.  اما شعار منچستریونایتد همیشه این است . ما آماده مسابقه بعدی هستیم./گل