ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کارشکنی سعودی‌ها علیه فوتبال ایران


رئیس فدراسیون فوتبال عربستان از دوهمتای اماراتی و قطری خود برای همکاری علیه فوتبال ایران کمک خواست.

خبرگزاری فارس: عناد و دشمنی سعودی‌ها به مستطیل سبز هم کشیده شده است. روز گذشته رئیس سابق باشگاه الهلال عربستان و نائب رئیس باشگاه الاهلی اظهار داشتند که برای بازی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به ایران نمی‌آیند.

در این راستا روزنامه الحیاه عربستان نوست: سه باشگاه النصر، الهلال و الاهلی عربستان نامه‌ای را به فدراسیون عربستان ارائه دادند تا از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار تغییر مکان بازی‌ها به کشوری بی‌طرف شوند.

پس از این درخواست بی‌شرمانه باشگاه‌های سعودی، فدراسیون فوتبال عربستان هم دست‌رد به آنها نزد و حتی آنها را در این جوسازی حمایت کرد و به AFC این شکایت را ارائه داد.

اما این پایان کار نبود این منبع عربستانی در ادامه افزود: رئیس فدراسیون فوتبال عربستان با دوهمتای اماراتی و قطری خود تماس گرفت و خواستار تشکیل ائتلاف علیه ایران شدند تا بازی‌ها را در کشوری غیر از ایران برگزار کنند.

این عناد سعودی از کشورمان بسیار واضح است زیرا همه می‌دانند که چه اتفاقات بدی در ورزشگاه‌های سعودی رخ می‌دهد. در این گزارش جو بدی را علیه ورزشگاه‌های ما راه انداختند و ایرانی‌ها مردمانی خشن جلوه می‌دهد.

البته مسئولان سعودی در حالی به دنبال شیطنت علیه فوتبال ایران هستند که بارها این کار را انجام داده‌اند، اما AFC همواره پاسخ محکمی به این شیطنت ها داده است.


ویدیو مرتبط :
فاجعه منا و کارشکنی سعودی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارشکنی جدید سعودی‌ها علیه ایران!


عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا می گوید باشگاه های ایرانی برای فرار از محرومیت نامه عذرخواهی به AFC می فرستند و ادعا می کنند که متخلفانی را که نظم ورزشگاه را به هم ریخته اند زندانی و بازداشت کرده‌اند

خبرگزاری ایسنا: چندی پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه الاتحاد عربستان را از یک بازی خانگی با حضور تماشاگر در لیگ قهرمانان آسیا محروم کرد.الاتحاد در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید در ورزشگاه خانگی خود به مصاف العین امارات برود اما بنا به رای کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی تواند در این دیدار خانگی از حضور تماشاگران خود سود ببرد.

سعودیها نسبت به این حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا به شدت اعتراض دارند و در پی آن هستند که این حکم را لغو کنند. الاتحاد در دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه در ورزشگاه خانگی خود به مصاف العین امارات می‌رود اما بنا به اعلام AFC نمی تواند در این دیدار خانگی از تماشاگران خود بهره برد اما سعودی‌ها به دنبال آن هستند که در این دو روز باقیمانده این رای تغییر کند و تماشاگرانشان در ورزشگاه حضور یابند.

اما نکته جالب و قابل تامل این است که سعودیها می خواهند با بد جلوه دادن باشگاه های ایرانی خود را تبرئه کنند. آنها معتقد بودند که AFC عدالت را رعایت نمی کند و به جای باشگاه‌های عربستانی باید باشگاه‌های ایرانی با محرومیت تماشاگران مواجه شوند! این تنها اظهار نظر عجیب و به دور از انصاف سعودی ها نیست بلکه سران باشگاه های دیگر و حتی فدراسیون فوتبال عربستان هم برای تبرئه خود به دنبال لکه دار کردن باشگاه های ایرانی بودند.

حافظ مدلج عضو کمیته اجرایی و رئیس بازاریابی کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکنش به حکم محرومیت الاتحاد سخنان قابل تامل و عجیبی را بر زبان آورد که نشان می دهد او هم همچون دیگر هموطنانش به دنبال ضربه زدن به باشگاه های ایرانی است. این عضو عربستانی کمیته اجرایی فیفا به جای اینکه بدور از تعصب بر منصب خود بنشیند به نظر می رسد که راه دوستان خود را دنبال می کند و برای رفع محرومیت الاتحاد دست به دامان هر کاری می شود.

او در گفت و گویی که با روزنامه الشرق الأوسط داشت در پاسخ به این سوال که چرا باشگاه های ایرانی با محرومیتی از سوی AFC مواجه نمی شوند اینگونه پاسخ جالبی داد: باشگاه ایرانی به محض این که تخلفی را انجام می دهند نامه عذرخواهی به کنفدراسیون فوتبال آسیا می فرستند و شواهد و مستندانی را درباره زندانی کردن افراد متخلف در کنار عکس های آنها ارائه می دهند تا از این طریق از جریمه و محرومیت رهایی یابند اما باشگاه های عربستانی به تخلف خود اعتراف می‌کنند و منتظر می مانند تا با محرومیت مواجه شوند.