ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

کارت هوادارفوتبال درایتالیا اجباری شد



 

 

 

کارت هوادارفوتبال درایتالیا اجباری شد

دولت ایتالیا به منظور مقابله با خشونت در مسابقات فوتبال، صدور کارت شناسایی را برای هواداران علاقه مند به تماشای بازی فوتبال در ورزشگاه ها، اجباری کرد.

همزمان با آغاز فصل جدید مسابقات فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های ایتالیا، هواداران تیم های مختلف برای خرید آبونمان سالانه تماشای فوتبال در ورزشگاه و یا دیدن بازیهای خارج از خانه تیم خود، باید کارت شناسایی ویژه ای موسوم به "کارت هوادار"، داشته باشند.

باشگاه های فوتبال ایتالیا، این کارت را در اقدامی هماهنگ با وزارت کشور انجام می دهند و افرادی که دارای سابقه خشونت در ورزشگاه ها باشند از داشتن کارت هوادار محروم خواهند شد.

یکی از هواداران تیم رم درباره کارت هوادار گفت: به اعتقاد من، کارت هوادار جای بحث دارد اما در یک کشور قانونمند باید به قوانین احترام گذاشت و آن را پذیرفت.

دختر نوجوان رمی هم گفت: برای ما نوجوانان خیلی مهم است که وقتی که با والدینمان به ورزشگاه می رویم با آرامش و امنیت مسابقه را نگاه کنیم. این در حالیست که صدها نفر از هواداران تندروی باشگاه رم که با صدور کارت هوادار مخالف هستند، تا پایان نیمه نخست بازی در برابر ورزشگاه تظاهرات کردند.

یک شهروند برزیلی که به همراه خانواده خود به ورزشگاه امده بود گفت: من اولین باری است که به ورزشگاه می ایم تا بازی تیم رم را ببینم، امیدوارم این مسابقه بدون خشونت به پایان برسد. یک خانم سالمند هم در ورزشگاه رم  گفت: من یک عمر است که طرفدار تیم رم هستم.

برای من بیشتر از این که برد و باخت مهم باشد، تماشای یک بازی زیبا در ارامش اهمیت دارد. وزارت کشور ایتالیا بر این باور است که صدور کارت هوادار می تواند گام دیگری در جهت کاهش خشونت در ورزشگاه های این کشور باشد.


ویدیو مرتبط :
کودکستانی ممتاز درایتالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها اجباری است



اخبار,اخبار اقتصادی,کارت خوان

اخبار اقتصادی - قائم‌مقام بانک مرکزی مطرح کرد
دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها اجباری است

قائم‌مقام بانک مرکزی با تاکید بر اینکه موضوع کارمزد و دریافت آن یک سیاست حتمی و اجباری است، گفت: کارمزد دریافت هزینه خدماتی است که صورت می‌گیرد و بانک مرکزی از این سیاست کوتاه نمی‌آید.

اکبر کمیجانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ارتباط با برنامه بانک مرکزی برای دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌های فروشگاهی، اظهار کرد: این موضوع در دستور جلسه شورای پول و اعتبار است و ان‌شاءالله به‌زودی بررسی می‌شود.


وی درباره اینکه چه‌زمانی طرح دریافت از کارمزد کارت‌خوان‌ها به شورای پول و اعتبار می‌رود، گفت: موضوعات مختلف مطرح است که به‌نوبت به شورای پول و اعتبار می‌رود و در آنجا بررسی می‌شود و به‌زودی هم نوبت این طرح می‌رسد.


قائم‌مقام بانک مرکزی در پاسخ به اینکه «آیا امکان اجرایی شدن این سیاست در آذرماه وجود دارد؟» تصریح کرد: موضوع کارمزد و دریافت آن یک سیاست حتمی و اجباری است. کمیجانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی‌بر «آیا احتمال دارد بانک مرکزی این طرح را به‌طور کلی کنار بگذارد؟» افزود: کارمزد دریافت هزینه خدماتی است که صورت می‌گیرد و بانک مرکزی از این سیاست کوتاه نمی‌آید.


بر اساس این گزارش، نظام بانکی ایران در حالی طی سال‌های گذشته این خدمات را به‌صورت رایگان در اختیار فروشگاه‌ها قرار داده که سایر کشورها و حتی کشورهای همسایه به‌ازای ارائه همین خدمات نه‌تنها از هر تراکنش درصدی را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کنند؛ بلکه برای سایر خدمات خود نیز از فروشگاه هزینه می‌گیرند.

اخبار اقتصادی - تسنیم