ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ژوزه مورینیو، ماشین فتح عناوین


شیوه بازى این فصل چلسى از نظر مخالفین ژوزه مورینیو انتقاداتى را به همراه داشته، اما از نظر بسیارى از كارشناسان دنیاى فوتبال تیم چلسى در این فصل بازى هاى قابل قبول و بسیار هدفمندى از خود نمیش داده و از نظر آنها، مورینیو كاملا شایسته احترام است.

طرفداری: رومان آبراموویچ مالك میلیارد روسى بخشى از سال را در شبه جزیره اى در همسایگى بیل گیت مالك ثروتمند شركت آمریكایى مایكروسافت مى گذراند. مسیر  ویلاى مجلل او تا ورودى دریا مملو از سنگ ریزه هایى بوده كه براى رسیدن به دریا مزاحمت ایجاد مى نمودند.

به همین خاطر به دستور آبراموویچ دو فروند كشتى بارى، شن نرم و سفیدى را براى پوشاندن این سنگریزه ها به محل شبه جزیره حمل مى نمایند. اما بعد از گذشت چند روز وزش طوفانى سخت، بیشتر شن هاى نرم منتقل شده را با خود مى برند كه موجبات تعجب و عصبانیت آبراموویچ را فراهم مى آورد.

دانیل تیلور مدیر ورزشى روزنامه انگلیسى The Guardian به تازگى در مطلبى طنز و كنایه آمیز به چنین مطلبى اشاره نموده و افزوده است كه همواره همه چیز مطابق میل یكى از متمول ترین الیگارش هاى جهان نخواهد بود و چنین شرایطى براى رویاى او از فوتبال "Barca in Blue” (بارساى آبى) نیز صادق است. اما از نظر هواداران چلسى این تیم در استمفوردبریج هرگز فوتبالى به سبك تیكى تاكاى بارسلوناى بزرگ به نمایش نخواهد گذاشت.

كلكسیون فوق العاده عناوین مورینیو

با وجود حذف از رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا با قبول شكست مقابل پاریس سن ژرمن، آبراموویچ به نظر از شرایط فعلى چلسى و یا به نظر دانیل تیلور اسباب بازى خود بسیار راضى به نظر مى رسد. چون آبى هاى لندنى از هفته نخست رقابت هاى این فصل لیگ برتر جزیره، صدر جدول را در اختیار داشته اند و مى توانند حتى بیش از یك ماه مانده به پایان رقابت هاى لیگ برتر جزیره، قهرمانى زودهنگام خود براى پنجمین بار را جشن بگیرند.

در فوتبال چه موضوعى از اهمیت بیشترى برخوردار است؟ بى تردید عناوین و هیچ كسى به جزء مورینیو یا "The Title Winning Machine” (ماشین فتح عنوان) نمى تواند این مسئله را ضمانت نماید و به همین دلیل آبراموویچ در سال 2013 باردیگر آقاى خاص فوتبال را به لندن بازگردانده است.

فتح لیگ جزیره در فصل جارى در واقع هشتمین عنوان قهرمانى مورینیو در چهار لیگ مختلف اروپایى مى باشد، وى همچنین دو مرتبه لیگ قهرمانان را فتح نموده، فتح جام یوفا، جام اتحادیه، جام حذفى اسپانیا، انگلیس و ایتالیا نیز از دیگر افتخارات او محسوب مى شوند، در حالى كه وى تنها 52 سال سن دارد. هنوز مشخص نیست كه دوره دوم حضور مورینیو در چلسى تا چه زمانى به طول مى انجامد و یا وى چند قهرمانى دیگر را با آبى هاى لندنى كسب خواهد نمود. تنها مسئله اى كه مورینیو به جهان فوتبال اثبات كرده، این است كه وى بیشتر از دو یا سه فصل نمى تواند باشگاهى را تحمل نماید و شاید برعكس،‌ باشگاهى بیش از دو یا سه فصل نمى تواند بیشتر با آقاى خاص كنار بیاید.

باید به این موضوع توجه داشت كه مورینیو هرگز در این فصل با تیم خود فوتبالى نتیجه گرایانه به معرض نمایش نگذاشته است، بلكه چلسى با حضور بازیكنانى نظیر سسك فابرگاس مغز متفكر تیم در خط میانى و یا ادن هازارد جادوگر بلژیكى كه به تازگى به عنوان بهترین بازیكن فصل فوتبال جزیره نیز برگزیده شده، به تیمى بسیار جذاب تبدیل شده است.

ونگر و مورنیو

آرسن ونگر سرمربى آرسنال و دشمن شخصى ژوزه مورینیو به تازگى و بعد از برد 1:0 چلسى در مقابل یكى از حریفانش، برد چلسى را بیان جمله "One-nil? Usual” به نوعى به تمسخر گرفت كه براى سرمربى چلسى بسیار گران تمام شده بود، چون تیم او بعد از منچسترسیتى بهترین آمار را در لیگ برتر جزیره در امر گل زنى به خود اختصاص داده در حالى كه شاگردان پیگرینى تعداد بازى هاى بیشترى نیز نسبت به چلسى برگزار نموده اند.

شاید ژوزه مورینیو به دلیل همین موضوع در پاسخ به فریادهاى "Boring, Boring Chelsea” (چلسى خسته كننده) هواداران آرسنال بعد از تساوى بدون گل در بازى یكشنبه شب به شدت واكنش نشان داد و گفت:"به نظر من خسته كننده سپرى كردن ده سال بدون عنوان است، حمایت از یك تیم و در انتظار ماندن براى فتح لیگ برتر براى سالیان طولانى بسیار بسیار كسل كننده و غیر قابل تحمل است." و با بیان چنین جمله اى اشاره مستقیمى به نقطه ضعف توپچى ها داشت كه سال گذشته بعد از گذشت ده سال سرانجام با قهرمانى در جام حذفى انگلیس، عنوانى را فتح نمودند.

مورینیو همچنین به طور طعنه آمیزى اعلام نمود كه شعار هواداران آرسنال بیشتر شایسته تیم خودشان است، البته پیش از شروع این دیدار نیز آقاى خاص، جنگ لفظى با آرسن ونگر سرمربى توپچى ها را نیز به نفع خود خاتمه داده بود، وى در پاسخ به اتهام آرسن ونگر در خصوص "تدافعى بازى كردن چلسى" گفته بود:"اگر دفاع كردن آسان است، آنها بازى خانگى مقابل موناكو را با نتیجه 1:3 واگذار نمى كردند." اما بعد از اتمام این جنجال ها ونگر در روز یكشنبه موفق به شكست مورینیو نشد تا سرى بازى هاى بدون شكست آقاى خاص مقابل این سرمربى فرانسوى به عدد سیزده برسد.

مى توان ژوزه مورنیو را دوست و یا از او نفرت داشت، اما باید به دلیل عناوین بسیار زیاد فتح شده توسط او و همچنین عملكرد چلسى در این فصل، "The Special One" دنیاى فوتبال را شایسته احترام دانست و حق را براى او قائل شد.


ویدیو مرتبط :
سری 3 تبلیغ ماشین ریش تراش براون - ژوزه مورینیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ژوزه مورینیو:نباید گل می خوردیم



 

 

  ژوزه مورینیو:نباید گل می خوردیم

ژوزه مورینیو در پایان این بازی گفت: خوشبختانه تیم ما در زمین بیشتر از حریف مالکیت توپ را در اختیار دارد و موقعیت‌های گلزنی بیشتری ایجاد می کند. مقابل مالاگا هم تیم برتر میدان بودیم و بازی خوبی به نمایش گذاشتیم. در نیمه‌ی اول کمی متفاوت بودیم و فشرده‌تر بازی کردیم. رونالدو و دی ماریا با حرکت‌های غیرقابل پیش بینی در جبهه‌ی میانی مشکلات زیادی را برای مدافعان حریف به وجود آوردند. زمانی که 2 بر صفر از حریف پیش افتادیم، از سیستم پایدارتر و متعادل‌تری استفاده کردم.

آقای خاص در ادامه عنوان کرد: از این که مالاگا موفق شد به ما گل بزند راضی نیستم، البته به آنها احترام می گذارم. مدافعان با سیستم مالاگا آشنا بودند و می دانستند آنها در زمین چه کاری انجام می دهند، اما باز هم نتوانستند کاملا متمرکز باشند تا دروازه‌مان فرو نریزد. زمانی که نتیجه 3 بر صفر شد، در واقع بازی به پایان رسیده بود، اما مالاگا با گلی که زد به بازی برگشت، اما در مجموع از عملکرد بازیکنان چه از لحاظ تاکتیکی و چه از لحاظ روانی راضی هستم.

مورینیو در پایان با اشاره به اهدای جایزه‌ی بهترین دروازه بان به کاسیاس عنوان کرد: رییس باشگاه درباره این جایزه توضیحاتی به من داد. من و تمام مادریدی ها برای کاسیاس احترام خاصی قائل هستیم، امیدوارم ایکر و همه‌ی اسپانیایی‌ها از این موضوع لذت ببرند. هر چیزی که برای مادریدی ها خوب و خوشایند باشد به من هم لذت می دهد.

سرمربی 47 ساله کهکشانی‌ها در پایان گفت: رییس باشگاه به من قول داده که کاسیاس برای دریافت جایزه‌اش صبح سفر خواهد کرد و ساعت 8 شب در هتل تیم باشد. ایکر جایزه‌اش را دریافت خواهد کرد و بدون هیچ مقدمه یا مراسم حاشیه‌ای اضافی با پروازی اختصاصی به مادرید باز خواهد گشت. از این که یک مادریدی این جایزه را دریافت می کند خیلی خوشحالم.

رئال مادرید با پیروزی پرگل مقابل مالاگا موقتا صدرنشین شد. ویارئال می تواند در صورت پیروزی در دیدار یک شنببه شب خود جای کهکشانی‌ها را در صدر جدول بگیرد.