ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ژاوی: رونالدو باعث بزرگ شدن مسی شد


کاپیتان سابق آبی-اناریها از دلایل درخشش مسی و رونالدو سخن به میان آورد. او می گوید اگر رونالدو نبود مسی نمی توانست تا این اندازه بدرخشد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از سایت الکاس قطر، رونالدو و مسی هفت سال است که بدون رقیب در رقابت های لیگا در حال درخشش هستند و به عنوان بهترین های فوتبال جهان انتخاب می شوند.

در هفت سال اخیر مسی چهار بار و کریستیانو رونالدو هم سه بار به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان انتخاب شده اند تا نشان دهند که اختلاف و فاصله زیادی با دیگر ستاره های بزرگ فوتبال جهان دارند.

ژاوی هرناندز که سال ها در بارسلونا با مسی همبازی بود از دلیل اصلی درخشش این بازیکن آرژانتینی سخن به میان آورد. او گفت: بسیار سخت بود که مسی بدون رونالدو به این سطح از آمادگی و کیفیت برسد. اگر رقابت با بازیکن بزرگی همچون رونالدو نبود او نمی توانست چهار بار به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان انتخاب شود. این درباره رونالدو هم صدق می کند. رقابت این دو بازیکن بزرگ فوتبال جهان باعث پیشرفت آنها شده است و انگیزه ای برای درخشش آنها به شمار می آید.

او ادامه داد: بدون شک مسی و رونالدو بازیکنان بزرگی هستند. تفاوت بین این دو بازیکن در این است که مسی در امر بازی‌سازی بیشتر از رونالدو فعالیت می کند و این باعث شده است تا بهتر از رقیب خود باشد. با این حال باید این را هم بگویم که رونالدو یک گلزن بزرگ است.

در حساس ترین و جذاب ترین بازی هفته دوازدهم رقابت های لیگا شنبه هفته آینده رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو از بارسلونا پذیرایی می‌کند. ژاوی درباره این دیدار حساس گفت: ال کلاسیکو همیشه برای دو تیم حساس بوده است. این بازی بزرگ است و سه امتیاز آن برای دو تیم مهم است. امیدوارم که بارسلونا بتواند بازی را به سود خود به پایان رساند.


ویدیو مرتبط :
نیمار - مسی - رونالدو - ژاوی - اینیستا ووووو... خلاصه همه.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اینیستا بالاتر از ژاوی برترین بازی‌ساز جهان/ مسی سوم شد، رونالدو ششم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال اعلام کرد:

اینیستا بالاتر از ژاوی برترین بازی‌ساز جهان/ مسی سوم شد، رونالدو ششم

اینیستا بالاتر از ژاوی به عنوان برترین بازی‌ساز فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۲ انتخاب شد.

به گزارش  فارس، فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال جهان برترین‌ بازی‌سازهای فوتبال دنیا در سال 2012 را اعلام کرد که بر این اساس 3 بازیکن بارسلونا در صدر قرار گرفتند.

آندرس اینیستا با 146 امتیاز صدرنشین شد و ژاوی هرناندس و لیونل مسی به ترتیب با 128 و 98 امتیاز در مکان‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

این در حالی است که مسعود اوزیل و کریستیانو رونالدو از رئال مادرید نیز در مکان‌های پنجم و ششم ایستادند.

نکته فابل توجه عدم حضور بازیکنان بوندس‌لیگا در این فهرست 15 نفره است.

فهرست برترین بازی‌سازهای فوتبال دنیا در سال 2012 که توسط فدراسیون آمار و تاریخ اعلام شده، به شرح زیر است:

1- آندرس اینیستا (بارسلونا): 146 امتیاز

2- ژاوی هرناندس (بارسلونا): 128

3- لیونل مسی (بارسلونا): 98

4- آندره‌آ پیرلو (یوونتوس): 87

5- مسعود اوزیل (رئال مادرید): 43

6- کریستیانو رونالدو (رئال مادرید): 34

7- داوید سیلوا (منچسترسیتی): 9

8- یحیی توره (منچسترسیتی): 9

9- نیمار (سانتوس): 9

10- استیون جرارد (لیورپول): 8

11- زلاتان ایبراهیموویچ (پاری‌سن‌ژرمن): 7

12- ژابی آلونسو (رئال مادرید): 5

13- فرانک لمپارد ( چلسی): 5

14- خوان ماتا (چلسی): 5

15- رادامل فالکائو (اتلتیکو مادرید)

فارس