ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

چیچاریتو در مسیر بازگشت به انگلیس


مهاجم مکزیکی که با گلش به اتلتیکومادرید باعث صعود کهکشانی‌ها به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان شد، به فوتبال انگلیس بازخواهد گشت.

خبرگزاری فارس: «چیچاریتو» چهارشنبه شب در دربی برگشت مادرید از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا میان رئال و اتلتیکو، بازی بسیار خوبی انجام داد. او چند دقیقه قبل از اتمام مسابقه، تک گل بازی را زد تا یارانش به نیمه نهایی صعود کنند.

این مهاجم 26 ساله که قرارداد قرضی‌اش با رئالی‌ها تابستان به پایان می‌رسد، موظف خواهد بود باردیگر به فوتبال انگلیس بازگشته و برای منچستریونایتد بازی کند.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی اسکای، البته امکان دارد که رئالی‌ها حدود 10 میلیون یورو هزینه کرده تا بتوانند قرارداد قطعی با او امضا کنند.

در این گزارش همچنین عنوان شده در صورت بازگشت به بریتانیا حتی این امکان هست وی با پیراهن منچستری‌ها به میدان نرود. زیرا گفته می‌شود چند تیم از جمله اورتون میل و علاقه خود را برای در اختیار گرفتن وی اعلام کرده‌اند.


ویدیو مرتبط :
اعتكاف مسیر و زمینه ای برای توبه و بازگشت به معنویت است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمادگی بورس برای بازگشت به مسیر صعودی



اخبار اقتصادی - همگام با بازیگران بازار
آمادگی بورس برای بازگشت به مسیر صعودی

هفته گذشته بازار روند نزولی خود را مشابه دیگر روزهای امسال ادامه داد، اما حمایت‌های دولت و مجلس از بورس توانست در آخرین روز معاملاتی این روند را تغییر داده و بازار را سبزپوش كند. در این شرایط، شاخص کل با 2/4 درصد افت هفتگی مواجه شد.

طی هفته سپری شده، میانگین حجم و ارزش معاملات روزانه به 547 میلیون سهم و 180 میلیارد تومان رسید که نسبت به میانگین سالانه به ترتیب حدود 30 و 55 درصد کاهش یافته است. به‌رغم آنکه سهامداران حقیقی نقش بیشتری در معاملات داشتند، سهامداران حقوقی حضور پررنگی در نقش خریدار و حمایت کننده ایفا کردند. به این ترتیب، تغییر مالکیت قابل توجه 119 میلیارد تومانی (معادل 1/13 درصد ارزش کل معاملات هفته) از سوی سهامداران حقیقی به حقوقی انجام شد.

 

مثبت شدن شاخص کل در آخرین روز معاملاتی نشان از اقبال مناسب سهامداران از اخبار مثبت است. گرچه انتشار اخبار حمایتی توانست روند بازار را تغییر دهد، اما سطح پایین حجم معاملات، حاکی از عدم پویایی بازار است. بنابراین، سهامداران همچنان منتظر عملی شدن این وعده‌ها هستند و بر خلاف سال گذشته، موج امیدواری به تنهایی نمی‌تواند موجب رونق بازار شود. با این حال، اگر این وعده‌ها با حمایت بیشتر سهامداران حقوقی از بازار همراه شود زمینه رشد بازار سرمایه بار دیگر مهیا خواهد شد.

 

از سوی دیگر، به بررسی «دنیای اقتصاد» نسبت قیمت به درآمد (P/E) بازار به 7/6 مرتبه رسیده است که مقدار معقولی به شمار می‌آید و نشان می‌دهد بازار سهام پتانسیل مناسبی جهت از‌سرگیری مسیر صعودی دارد که مشروط به میزان عملی شدن وعده‌های دولت و حمایت سهامداران حقوقی است.


در این مطلب، نحوه تغییرات مالکیت سهامداران حقوقی به حقیقی در هفته پیشین در 12 نماد با بیشترین حجم و ارزش معاملات طی هفته گذشته مورد بررسی قرار گرفته است. نمادهای انتخاب شده به ترتیب عبارت است از: فولاد مبارکه اصفهان «فولاد»، بانک صادرات «وبصادر»، ایران خودرو «خودرو»، گروه صنعتی پاکشو «پاکشو»، مخابرات ایران «اخابر»، بانک ملت «وبملت»، گروه بهمن «خبهمن»، بانک تجارت «وتجارت»، پالایش نفت بندرعباس «شبندر»، گروه مپنا «رمپنا»، صنایع پتروشیمی خلیج فارس «فارس» و سایپا «خساپا». برای درک شهودی از این تغییرات مالکیت، نمودارهایی رسم شده است که در طول متن با ارائه مثال‌های عددی توضیح داده خواهند شد.


در نماد «فولاد» طی هفته گذشته تغییر مالکیت 27 میلیارد ریالی (معادل 7/1 درصد ارزش کل معاملات) از سوی سهامداران حقیقی به حقوقی انجام شد. همانطور که در نمودار مشاهده می‌شود، در روز شنبه تغییر مالکیتی به ارزش 9/1 میلیارد ریال از سوی سهامداران حقیقی به حقوقی انجام شده است که نسبت به ارزش کل معاملات نماد در آن روز، یعنی 8/8 میلیارد ریال، حدود 22 درصد کل را نشان می‌دهد.

 

به عبارت دیگر، سهام با ارزشی معادل 9/1 میلیارد ریال توسط حقیقی‌ها فروخته و به وسیله حقوقی‌ها خریداری شده که 22 درصد کل معاملات آن روز را شامل می‌شود. بنابراین در نمودار، میزان تغییر مالکیت با رنگ قرمز و در پایین منحنی قرار گرفته است. این نماد در کل هفته 1/4 درصد افت قیمت را تجربه کرد كه با حمایت نسبی سهامداران حقوقی مواجه شد.


در نماد «وبصادر» طی معاملات هفته گذشته، تغییر مالکیت 3/25 میلیارد ریالی (معادل 9 درصد ارزش کل معاملات) از سوی سهامداران حقیقی به حقوقی روی داده است. این نماد با توجه به قیمت پایین و سهام شناور نسبتا زیاد در بیشتر اوقات در میان پرمعامله ترین نمادها جای می‌گیرد و حمایت مناسب سهامداران حقوقی طی هفته گذشته، منجر شد که این نماد تنها یک صدم درصد افت قیمت را تجربه کند.


«خودرو» نیز در هفته گذشته، تغییر مالکیت 3/22 میلیارد ریالی را (معادل 7/7 درصد ارزش کل معاملات) از سوی سهامداران حقیقی به حقوقی تجربه کرده است. این نماد به‌رغم آنکه در آخرین روز هفته مثبت شد، در کل هفته با افت قیمت قابل توجه 11 درصدی مواجه شد که P/E بالای آن مهم‌ترین علت این مساله است.


از سوی دیگر، «پاکشو» تغییر مالکیت 3/7 میلیارد ریالی (معادل 9/0 درصد ارزش کل معاملات) را از سوی سهامداران حقوقی به حقیقی شاهد بوده است. این نماد که در روزهای پایانی سال 92 برای اولین بار در بورس عرضه شد، همچنان با اقبال سهامداران مواجه است و توانست طی هفته گذشته 4/13 درصد رشد قیمت را به ثبت برساند. به‌طور مشابه با فولاد، اگر معاملات روز شنبه «پاکشو» در نظر گرفته شود، 2/5 درصد از کل ارزش معاملات آن باعث تغییر مالکیت سهام از سوی سهامداران حقوقی به حقیقی‌ها شده است که با رنگ سبز و در بالای نمودار نمایش داده شده است (یعنی تغییر مالکیت از سوی حقوقی‌ها به حقیقی ها).


اما در نماد «اخابر»، تغییر مالکیت قابل توجه 7/61 میلیارد ریالی (معادل 8/27 درصد ارزش کل معاملات) به نفع سهامداران حقوقی انجام شد. حمایت شدید سهامداران حقوقی در ابتدای هفته این تغییر مالکیت را منجر شده است. «اخابر» طی هفته گذشته 6/6 درصد افت قیمت داشته است.


در نماد «وبملت» نیز تغییر مالکیت 5/36 میلیارد ریالی (معادل 1/26 درصد ارزش کل معاملات) از سوی سهامداران حقیقی به حقوقی انجام شده است. این نماد که طی هفته گذشته 7/4 درصد افت قیمت را تجربه کرده است در بیشتر روزها با حمایت سهامداران حقوقی همراه بوده است.


در این شرایط، «خبهمن» تغییر مالکیت 5/12 میلیارد ریالی (معادل 2/10 درصد ارزش کل معاملات) را از سوی سهامداران حقیقی به حقوقی تجربه کرد. سهامداران حقوقی که از ابتدای هفته از این نماد حمایت می‌کردند، در پایان هفته با مثبت شدن آن در نقش فروشنده حضور بیشتری پیدا کردند.


همچنین، «وتجارت» تغییر مالکیت 3/16 میلیارد ریالی (معادل 26 درصد ارزش کل معاملات) را از سوی حقیقی‌ها به حقوقی‌ها شاهد بوده است. روند حمایت سهامداران حقوقی از این نماد نیز مشابه «خبهمن» بود و به این ترتیب با 9/4 درصد افت قیمت طی هفته گذشته مواجه شد.
«شبندر» نیز تغییر مالکیت 1/61 میلیارد ریالی (معادل 3/19 درصد ارزش کل معاملات) از سوی سهامداران حقیقی به حقوقی را تجربه کرده است. حمایت شدید سهامداران حقوقی از این نماد در روز سه‌شنبه منجر به مثبت شدن آن در آخرین روز هفته شد.


در معاملات هفته گذشته، «رمپنا» تغییر مالکیت قابل توجه 2/125 میلیارد ریالی (معادل 9/46 درصد ارزش کل معاملات) را از سوی سهامداران حقیقی به حقوقی شاهد بود. قرمز بودن نمودار این نماد در تمامی روزهای هفته نشان از حمایت شدید حقوقی‌ها دارد.


در نماد «فارس» نیز تغییر مالکیت شدید 4/138 میلیارد ریالی (معادل 5/65 درصد ارزش کل معاملات) از سوی سهامداران حقیقی به حقوقی انجام شد. این نماد که در هفته گذشته 5درصد افت قیمت را شاهد بود با حمایت ویژه سهامداران حقوقی مواجه شد.


در نهایت، نماد «خساپا» طی هفته گذشته شاهد حضور قابل‌توجه سهامداران حقوقی در نقش خریدار بود، به طوری که در این نماد تغییر مالکیت 8/30 میلیارد ریالی (معادل 2/34 درصد ارزش کل معاملات) از سوی سهامداران حقیقی به حقوقی صورت گرفت. این نماد طی هفته گذشته، 6/4 درصد افت قیمت را تجربه کرد.

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بورس

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بورس

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بورس

 اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد