ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

چین دومین قربانی ایران در راه المپیک/ماراتن آسیایی با طعم انتقام



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

والیبال انتخابی المپیک - ژاپن

چین دومین قربانی ایران در راه المپیک/ماراتن آسیایی با طعم انتقام

خبرگزاری فارس: تیم ملی والیبال صبح امروز در دومین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک برابر چین قرار گرفت و توانست حریف خود را از پیش‌رو بردارد.

تیم ملی والیبال امروز در دومین مسابقه خود برابر چینی قرار گرفت که در روز اول ترکیب اصلی خود را رو نکرده بود . به هر حال شاگردان ولاسکو هرچند که گیم اول و سوم را به حریف واگذار کردند، اما در ادامه توانستند بهتر بازی کنند و در پایان با حساب 3 بر 2 حریف خود را شکست دهند. چینی‌ها برای موفقیت در این مسابقات تدارک بسیار خوبی دیده‌اند و به عنوان یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای صعود به المپیک مطرح هستند.

در گیم نخست این مسابقه شاگردان ولاسکو بسیار خوب باز را شروع کردند، اما هرچه به پایان گیم نزدیک شدیم چینی‌ها بر توپ و میدان مسلط شدند و توانستند این گیم را با حساب 25 ب 23 به سود خود رقم بزنند. تیم ایران با کسب امتیاز 8 تیم‌ها را به وقت استراحت فنی اول برد که در این زمان چینی ها در امتیاز 5 مانده بودند. در ادامه مسابقه چینی‌ها اختلاف را بسیار کم کردند و با رسیدن به امتیاز 13 بر 12 به سود ایران ولاسکو را مجبور کردند تا درخواست وقت استراحت فنی بکند، اما پس از این وقفه بازهم چینی‌ها بهتر بازی کردند و 16 بر 14 از ایران پیش افتادند و توانستند این اختلاف را تا انتها ادامه دهند. در امتیاز 20 بر 20 ولاسکو بازهم دو تعویضه انجام داد و قرا و مهدوی را به زمین فرستاد، اما این دو بازیکن هم کاری از پیش نبردند و در پایان چینی‌ها پیروز این گیم لقب گرفتند.

 

در گیم دوم بازهم این تیم ایران بود که بازی را بهتر آغاز کرد. زمانی که نتیجه بازی 3 بر صفر به سود ایران شد. جیانان، سرمربی چین درخواست وقت استراحت کرد، اما این وقفه هم تاثیری در روند بازی نداشت، چراکه شاگردان ولاسکو با رسیدن با امتیاز 8 و ماندن چینی‌ها در امتیاز 3 تیم‌ها را روانه وقت استراحت فنی اول کردند. کسب امتیاز 8 به قدری برای ولاسکو شیرین بود که این مربی را وادار به واکنش کرد. بازی پایاپایی پیش رفت و چینی‌ها توانستند مانند گیم قبل اختلاف را کمتر کنند، اما پاس دقیق معروف و ضربه تمام کننده موسوی موجب شد تیم ایران زودتر به امتیاز 16 برسد و تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. زمانی که 5 امتیاز اختلاف به یک رسید و نتیجه بازی 18 بر 17 به سود ایران شد، ولاسکو احساس خطر کرد و درخواست وقت استراحت کرد تا وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد شود. پس از پایان این وقفه غفور جای خود را به قرا داد. در ادامه این بازیکنان ایران بودند که بهتر بازی کردند و با آبشار زیبای زرینی شاگردان ولاسکو به امتیاز 21 بر 17 رسیدند تا این بار سرمربی چینی‌ها درخواست وقت استراحت کند. با شروع دوباره بازی چینی‌ها بازهم اختلاف را کم کردند و ولاسکو مجبور شد تا وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند. امتیاز 24 برای ایران با اشتباه بازیکن چین هنگام زدن سرویس کسب شد و پس از آن مهدوی جایگزین معروف شد تا تیم ایران دفاعی مطمئن را داشته باشد، اما اینگونه نشد و معروف در امتیاز 21 برای چینی‌ها بازهم وارد زمین شد. ضربه تمام کننده رضا قرا پایان دهنده گیم دوم به سود ایران بود. شاگردان ولاسکو این گیم را با حساب 25 بر 21 به سود خود رقم زدند تا دو تیم برای برگزاری گیم سوم آماده شوند.

 

گیم سوم بسیار نزدیک آغاز شد؛ تیم ایران با رسیدن به امتیاز 8 بر 7 تیم‌ها را روانه وقت استراحت فنی اول کرد. تعارف بازیکنان برای دریافت توپ موجب شد تا دو تیم در امتیاز 9 مساوی شوند، اما در ادامه رضا قرا امتیاز 10 را برای ایران به ارمغان آورد. یانگ می، سرویس خود را به تور زد تا امتیاز 11 به ایران برسد و پس از آن رضا قرا با زدن یک سرویس پرشی و هدفدار امتیاز 12 را برای ایران کسب کرد تا چینی‌ها درخواست وقت استراحت فنی کنند. امتیاز 14 برای ایران با سرویس زیبای زرینی کسب شد تا چینی‌ها همچنان در امتیاز 11 باقی بمانند. قرا در این گیم متفاوت‌تر از بازی‌های گذشته بازی می‌کرد و توانست امتیاز 15 را برای ایران به‌دست آورد. دفاع عالی چینی‌ها و زدن سرویس‌های خوب توسط آنها موجب شد تا دو تیم در امتیاز 15 مساوی شوند. با رسیدن به این امتیاز پوریا فیاضی وارد زمین شد. امتیاز 16 را بازیکنان چین با زدن سرویس خود به تور تقدیم ایران کردند. غفور و مهدوی در امتیاز 20 بر 18 به سود ایران وارد میدان شدند. غفور امتیاز 21 را برای ایران کسب کرد تا نتیجه بازی 21 بر 19 شود. دو اشتباه از سوی بازیکنان ایران موجب شد تا بازی 21 بر 21 مساوی شود و ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کند. اشتباه غفور که نتوانست از توپ برگشتی استفاده کند امتیاز را به چینی‌ها داد، اما در ادامه فیاضی با یک جای‌خالی بازی را 22 بر 22 کرد. امتیاز 23 را بازیکن 2 متر و 10 سانتی چینی‌ها کسب کرد تا معروف وارد میدان شود. از دست دادن سرویس توسط چینی‌ها بازی را 23 بر 23 کرد و در ادامه زرینی با زدن یک آبشار از پشت خط یک‌سوم بازی را 24 بر 23 به سود ایران کرد تا جیانان درخواست وقت استراحت کند. در امتیاز 25 بر 24 فیاضی جای خود را به قائمی داد، اما بازهم چینی‌ها توانستند بازی را به تساوی بکشانند. امتیاز 26 را چینی‌ها با زدن سرویس به دست آوردند، اما بازهم موسوی با زدن یک آبشار سرعتی بازی را مساوی کرد. چینی‌ها حرکت سرعتی موسوی را جبران کردند و به امتیاز 27 رسیدند، اما در ادامه خودشان سرویس را از دست دادند تا بازهم دو تیم مساوی شوند. دو تیم به امتیاز 28 رسیدند و زرینی پشت خط سرویس قرار گرفت و تور مانع رد شدن توپش شد. ماراتن دو تیم در امتیاز 29 هم مساوی شد. ریسک سعید معروف و جای خالی وی از سوی چینی‌ها برگشت داده شد و در ادامه شاگردان جیانان با حساب 31 بر 29 این گیم را به سود خود رقم زدند.

 

گیم چهارم را تیم ایران با ترکیب موسوی، زرینی، قائمی، معروف، غفور، ظریف آغاز کرد. چینی‌ها دو سرویس را به خارج زمین زدند و امتیاز 5 بر 3 به سود ایران شد. زدن دو آبشار زیبا و غیرقابل مهار از قائمی نتیجه بازی را 7 بر 4 به سود ایران کرد؛ قائمی به بازی خوب خود ادامه داد تا اینکه بازی به امتیاز 8 بر 5 به سود ایران رسید و تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در این گیم غفور عملکرد خوبی نداشت بازهم چینی‌ها این بازیکن را دفاع کردند و اختلاف امتیاز به یک رسید. موسوی سرویس خوبی زد و بازی 10 بر 7 به سود ایران شد. بازی متفکرانه زرینی و سرویس عالی از غفور امتیاز 12 را برای ایران به ارمغان آورد؛ با این نتیجه جیانان درخواست وقت استراحت کرد تا مانع امتیازگیری ایران شود. دست پاچگی چینی‌ها و سرویس‌های خوب غفور موجب شد تا ایران به امتیاز 15 برسد، در ادامه هم چینی‌ها توپ را به تور زدند تا بازی 16 بر 9 به سود ایران شود و تیم‌ها به وقت استرحت فنی دوم بروند. اختلاف امتیاز به 8 رسید و شاگردان ولاسکو 18 بر 10 از حریف خود پیش افتادند و بازهم سرمربی چین درخواست وقت اسراحت کرد. این وقفه‌ها هم دردی از چینی‌ها دوا نکرد و این گیم را شاگردان ولاسکو با زدن سرویس‌های هدفدار و زیبا با حساب 25 بر 15 به سود خود رقم زدند تا بازی به گیم پنجم کشیده شود.

 

گیم سرنوشت‌ساز پنجم در حالی آغاز شد که چینی‌ها آغاز کننده بازی بودند و اولین سرویس را از دست دادند. بازی 3 بر 3 مساوی شد؛ امتیاز 4 را غفور برای ایران و چین کسب کرد. زدن آبشار دقیق امتیاز 4 را برای ایران کسب کرد و با از دست دادن سرویس چهارمین امتیاز را به چینی‌ها تقدیم کرد. ماراتن دو تیم در امتیاز 6 هم مساوی ادامه پیدا کرد تا اینکه غفور موفق شد هفتمین امتیاز را برای ایران کسب کند. نهمین امتیاز برای ایران را بازهم غفور کسب کرد تا جیانان درخواست وقت استراحت فنی کند. ملی‌پوشان ایران درحالی بازی را آغاز کردند که دو امتیاز از حریف خود پیش بودند و سرویس عالی قائمی موجب شد تا شاگردان ولاسکو امتیاز دهم را هم به دست بیاورند. یک دفاع خوب از چینی‌ها و در ادامه آبشار دقیق وان بازی را 10 بر 9 به سود ایران کرد، اما بلافاصله زرینی امتیاز 11 را برای ایران به ارمغان آرود. رالی برای کسب امتیاز 12 بسیار زیبا بود و در پایان داور با اعلام خطای تور چینی‌ها این امتیاز حساس را به ایران داد. چینی‌ها با دفاع خوب بازهم اختلاف را کم کردند و بازی 13 بر 12 به سود ایران شد و ولاسکو مجبور شد وقفه‌ای در بازی ایجاد کند. امتیاز 14 را زرینی برای ایران به ارمغان آورد و مهدوی جایگزین معروف شد تا در دفاع به ایران کمک کند و امتیاز 15 را قائمی برای ایران کسب کرد تا چین دومی قربانی ایران در راه المپیک نام بگیرد.

با این پیروزی شاگردان ولاسکو به 2 امتیاز اکتفا کردند و چینی‌ها یک امتیاز گرفتند.

تیم ملی ایران پس از برتری مقابل چین در فینال رقابت‌های آسیایی، نتوانست در بازی‌های جام‌جهانی حریف خود را شکست دهد و در این پیکارها به نوعی توانست انتقام شکست در جام‌جهانی را بگیرد.

تیم‌های حاضر در مسابقات انتخابی المپیک دو روز آینده را استراحت خواهند کرد و رقابت‌ها از روز دوشنبه‌،16 خردادماه از سر گرفته خواهد شد./فارس


ویدیو مرتبط :
بازی های آسیایی(والیبال) - ایران 3 - 0 چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چین دومین قربانی ایران در راه المپیک


تیم ملی والیبال صبح امروز در دومین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک برابر چین قرار گرفت و توانست حریف خود را از پیش‌رو بردارد.

خبرگزاری فارس : تیم ملی والیبال امروز در دومین مسابقه خود برابر چینی قرار گرفت که در روز اول ترکیب اصلی خود را رو نکرده بود . به هر حال شاگردان ولاسکو هرچند که گیم اول و سوم را به حریف واگذار کردند، اما در ادامه توانستند بهتر بازی کنند و در پایان با حساب 3 بر 2 حریف خود را شکست دهند. چینی‌ها برای موفقیت در این مسابقات تدارک بسیار خوبی دیده‌اند و به عنوان یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای صعود به المپیک مطرح هستند.

در گیم نخست این مسابقه شاگردان ولاسکو بسیار خوب باز را شروع کردند، اما هرچه به پایان گیم نزدیک شدیم چینی‌ها بر توپ و میدان مسلط شدند و توانستند این گیم را با حساب 25 ب 23 به سود خود رقم بزنند. تیم ایران با کسب امتیاز 8 تیم‌ها را به وقت استراحت فنی اول برد که در این زمان چینی ها در امتیاز 5 مانده بودند. در ادامه مسابقه چینی‌ها اختلاف را بسیار کم کردند و با رسیدن به امتیاز 13 بر 12 به سود ایران ولاسکو را مجبور کردند تا درخواست وقت استراحت فنی بکند، اما پس از این وقفه بازهم چینی‌ها بهتر بازی کردند و 16 بر 14 از ایران پیش افتادند و توانستند این اختلاف را تا انتها ادامه دهند. در امتیاز 20 بر 20 ولاسکو بازهم دو تعویضه انجام داد و قرا و مهدوی را به زمین فرستاد، اما این دو بازیکن هم کاری از پیش نبردند و در پایان چینی‌ها پیروز این گیم لقب گرفتند.

در گیم دوم بازهم این تیم ایران بود که بازی را بهتر آغاز کرد. زمانی که نتیجه بازی 3 بر صفر به سود ایران شد جیانان، سرمربی چین درخواست وقت استراحت کرد، اما این وقفه هم تاثیری در روند بازی نداشت، چراکه شاگردان ولاسکو با رسیدن با امتیاز 8 و ماندن چینی‌ها در امتیاز 3 تیم‌ها را روانه وقت استراحت فنی اول کردند. کسب امتیاز 8 به قدری برای ولاسکو شیرین بود که این مربی را وادار به واکنش کرد. بازی پایاپایی پیش رفت و چینی‌ها توانستند مانند گیم قبل اختلاف را کمتر کنند، اما پاس دقیق معروف و ضربه تمام کننده موسوی موجب شد تیم ایران زودتر به امتیاز 16 برسد و تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. زمانی که 5 امتیاز اختلاف به یک رسید و نتیجه بازی 18 بر 17 به سود ایران شد، ولاسکو احساس خطر کرد و درخواست وقت استراحت کرد تا وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد شود. پس از پایان این وقفه غفور جای خود را به قرا داد. در ادامه این بازیکنان ایران بودند که بهتر بازی کردند و با آبشار زیبای زرینی شاگردان ولاسکو به امتیاز 21 بر 17 رسیدند تا این بار سرمربی چینی‌ها درخواست وقت استراحت کند. با شروع دوباره بازی چینی‌ها بازهم اختلاف را کم کردند و ولاسکو مجبور شد تا وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند. امتیاز 24 برای ایران با اشتباه بازیکن چین هنگام زدن سرویس کسب شد و پس از آن مهدوی جایگزین معروف شد تا تیم ایران دفاعی مطمئن را داشته باشد، اما اینگونه نشد و معروف در امتیاز 21 برای چینی‌ها بازهم وارد زمین شد. ضربه تمام کننده رضا قرا پایان دهنده گیم دوم به سود ایران بود. شاگردان ولاسکو این گیم را با حساب 25 بر 21 به سود خود رقم زدند تا دو تیم برای برگزاری گیم سوم آماده شوند.

گیم سوم بسیار نزدیک آغاز شد؛ تیم ایران با رسیدن به امتیاز 8 بر 7 تیم‌ها را روانه وقت استراحت فنی اول کرد. تعارف بازیکنان برای دریافت توپ موجب شد تا دو تیم در امتیاز 9 مساوی شوند، اما در ادامه رضا قرا امتیاز 10 را برای ایران به ارمغان آورد. یانگ می، سرویس خود را به تور زد تا امتیاز 11 به ایران برسد و پس از آن رضا قرا با زدن یک سرویس پرشی و هدفدار امتیاز 12 را برای ایران کسب کرد تا چینی‌ها درخواست وقت استراحت فنی کنند. امتیاز 14 برای ایران با سرویس زیبای زرینی کسب شد تا چینی‌ها همچنان در امتیاز 11 باقی بمانند. قرا در این گیم متفاوت‌تر از بازی‌های گذشته بازی می‌کرد و توانست امتیاز 15 را برای ایران به‌دست آورد. دفاع عالی چینی‌ها و زدن سرویس‌های خوب توسط آنها موجب شد تا دو تیم در امتیاز 15 مساوی شوند. با رسیدن به این امتیاز پوریا فیاضی وارد زمین شد. امتیاز 16 را بازیکنان چین با زدن سرویس خود به تور تقدیم ایران کردند. غفور و مهدوی در امتیاز 20 بر 18 به سود ایران وارد میدان شدند. غفور امتیاز 21 را برای ایران کسب کرد تا نتیجه بازی 21 بر 19 شود. دو اشتباه از سوی بازیکنان ایران موجب شد تا بازی 21 بر 21 مساوی شود و ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کند. اشتباه غفور که نتوانست از توپ برگشتی استفاده کند امتیاز را به چینی‌ها داد، اما در ادامه فیاضی با یک جای‌خالی بازی را 22 بر 22 کرد. امتیاز 23 را بازیکن 2 متر و 10 سانتی چینی‌ها کسب کرد تا معروف وارد میدان شود. از دست دادن سرویس توسط چینی‌ها بازی را 23 بر 23 کرد و در ادامه زرینی با زدن یک آبشار از پشت خط یک‌سوم بازی را 24 بر 23 به سود ایران کرد تا جیانان درخواست وقت استراحت کند. در امتیاز 25 بر 24 فیاضی جای خود را به قائمی داد، اما بازهم چینی‌ها توانستند بازی را به تساوی بکشانند. امتیاز 26 را چینی‌ها با زدن سرویس به دست آوردند، اما بازهم موسوی با زدن یک آبشار سرعتی بازی را مساوی کرد. چینی‌ها حرکت سرعتی موسوی را جبران کردند و به امتیاز 27 رسیدند، اما در ادامه خودشان سرویس را از دست دادند تا بازهم دو تیم مساوی شوند. دو تیم به امتیاز 28 رسیدند و زرینی پشت خط سرویس قرار گرفت و تور مانع رد شدن توپش شد. ماراتن دو تیم در امتیاز 29 هم مساوی شد. ریسک سعید معروف و جای خالی وی از سوی چینی‌ها برگشت داده شد و در ادامه شاگردان جیانان با حساب 31 بر 29 این گیم را به سود خود رقم زدند.

گیم چهارم را تیم ایران با ترکیب موسوی، زرینی، قائمی، معروف، غفور، ظریف آغاز کرد. چینی‌ها دو سرویس را به خارج زمین زدند و امتیاز 5 بر 3 به سود ایران شد. زدن دو آبشار زیبا و غیرقابل مهار از قائمی نتیجه بازی را 7 بر 4 به سود ایران کرد؛ قائمی به بازی خوب خود ادامه داد تا اینکه بازی به امتیاز 8 بر 5 به سود ایران رسید و تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در این گیم غفور عملکرد خوبی نداشت بازهم چینی‌ها این بازیکن را دفاع کردند و اختلاف امتیاز به یک رسید. موسوی سرویس خوبی زد و بازی 10 بر 7 به سود ایران شد. بازی متفکرانه زرینی و سرویس عالی از غفور امتیاز 12 را برای ایران به ارمغان آورد؛ با این نتیجه جیانان درخواست وقت استراحت کرد تا مانع امتیازگیری ایران شود. دست پاچگی چینی‌ها و سرویس‌های خوب غفور موجب شد تا ایران به امتیاز 15 برسد، در ادامه هم چینی‌ها توپ را به تور زدند تا بازی 16 بر 9 به سود ایران شود و تیم‌ها به وقت استرحت فنی دوم بروند. اختلاف امتیاز به 8 رسید و شاگردان ولاسکو 18 بر 10 از حریف خود پیش افتادند و بازهم سرمربی چین درخواست وقت اسراحت کرد. این وقفه‌ها هم دردی از چینی‌ها دوا نکرد و این گیم را شاگردان ولاسکو با زدن سرویس‌های هدفدار و زیبا با حساب 25 بر 15 به سود خود رقم زدند تا بازی به گیم پنجم کشیده شود.

گیم سرنوشت‌ساز پنجم در حالی آغاز شد که چینی‌ها آغاز کننده بازی بودند و اولین سرویس را از دست دادند. بازی 3 بر 3 مساوی شد؛ امتیاز 4 را غفور برای ایران و چین کسب کرد. زدن آبشار دقیق امتیاز 4 را برای ایران کسب کرد و با از دست دادن سرویس چهارمین امتیاز را به چینی‌ها تقدیم کرد. ماراتن دو تیم در امتیاز 6 هم مساوی ادامه پیدا کرد تا اینکه غفور موفق شد هفتمین امتیاز را برای ایران کسب کند. نهمین امتیاز برای ایران را بازهم غفور کسب کرد تا جیانان درخواست وقت استراحت فنی کند. ملی‌پوشان ایران درحالی بازی را آغاز کردند که دو امتیاز از حریف خود پیش بودند و سرویس عالی قائمی موجب شد تا شاگردان ولاسکو امتیاز دهم را هم به دست بیاورند. یک دفاع خوب از چینی‌ها و در ادامه آبشار دقیق وان بازی را 10 بر 9 به سود ایران کرد، اما بلافاصله زرینی امتیاز 11 را برای ایران به ارمغان آرود. رالی برای کسب امتیاز 12 بسیار زیبا بود و در پایان داور با اعلام خطای تور چینی‌ها این امتیاز حساس را به ایران داد. چینی‌ها با دفاع خوب بازهم اختلاف را کم کردند و بازی 13 بر 12 به سود ایران شد و ولاسکو مجبور شد وقفه‌ای در بازی ایجاد کند. امتیاز 14 را زرینی برای ایران به ارمغان آورد و مهدوی جایگزین معروف شد تا در دفاع به ایران کمک کند و امتیاز 15 را قائمی برای ایران کسب کرد تا چین دومی قربانی ایران در راه المپیک نام بگیرد.

با این پیروزی شاگردان ولاسکو به 2 امتیاز اکتفا کردند و چینی‌ها یک امتیاز گرفتند.

تیم ملی ایران پس از برتری مقابل چین در فینال رقابت‌های آسیایی، نتوانست در بازی‌های جام‌جهانی حریف خود را شکست دهد و در این پیکارها به نوعی توانست انتقام شکست در جام‌جهانی را بگیرد.

تیم‌های حاضر در مسابقات انتخابی المپیک دو روز آینده را استراحت خواهند کرد و رقابت‌ها از روز دوشنبه‌،16 خردادماه از سر گرفته خواهد شد.