ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

چگونگی انجام یوگا برای از بین بردن استرس



 

 

 

 

فواید یوگا,حرکات یوگا,استرس

 

 

 

 

از فعالیت‌های روزانه خسته شده‌اید؟ نیاز دارید كمی به جسم و ذهن‌تان استراحت بدهید و از استرس‌ها و اضطراب‌ها دور شوید؟ می‌توانید برای این كار از تمرینات حركات كششی یا آسانا‌ها شروع كنید.

 

 

از فعالیت‌های روزانه خسته شده‌اید؟ نیاز دارید كمی به جسم و ذهن‌تان استراحت بدهید و از استرس‌ها و اضطراب‌ها دور شوید؟ می‌توانید برای این كار از تمرینات حركات كششی یا آسانا‌ها شروع كنید. حركات كششی ذهن و جسم(یوگا) به شما كمك خواهند كرد تا سلامت بیشتری داشته باشید و بر جسم و روح‌تان مسلط و متمركز شوید. كسانی كه تمرین‌های حركات كششی انجام می‌دهند، معتقدند كه ذهن و جسم یكی هستند و اگر وسایل مناسب در اختیار داشته باشند و در محیط درستی قرار بگیرند به یك توازن می‌رسند و درمان می‌شوند. بنابراین حركات كششی ذهن و جسم یك وسیله درمانی محسوب می‌شود. یوگا به معنای واقعی خودش یك ورزش است؛  ورزشی كامل برای جسم و ذهن. مهم‌ترین تفاوتی كه این ورزش با ورزش‌های دیگر دارد این است كه حركات كششی ذهن و جسم بر خلاف سایر ورزش‌ها بسیار آرام صورت می‌گیرند.

 

 

اكسیژن  ذخیره كنید

 

 

تفاوت این ورزش با سایر ورزش‌ها در این است كه تمرینات حركات كششی ذهن و جسم، (یوگا) با نرمی و آهستگی انجام می‌شوند و درست و منظم نفس كشیدن هنگام تمرینات از نكات مهم این ورزش است. به این منظور باید هوا را آرام از بینی خود به داخل بكشید و از طریق بینی نیز خارج كنید. به یاد داشته باشید در این ورزش اكسیژن رسانی به بدن حرف اول را می‌زند.

 

 

نرمش مچ‌ها

 

 

راست بایستید و مانند تمرین قبل دست‌ها را به موازات شانه‌ها باز كنید. انگشتان دست‌ها را ببندید ولی آن‌ها را منقبض نكنید. با انگشتان جمع شده دایره‌ای در فضا از محور مچ‌ها رسم كنید. یادتان باشد كه هنگام رسم این دایره در فضا نیازی نیست كه عجله كنید بلكه باید به آرامی این حركت را انجام داده و دایره‌های كوچكی را در فضا ایجاد كنید. می‌توانید این تمرین را نیز مانند تمرین قبل 10تا12‌بار در جهت عقربه‌های ساعت و به همان تعداد در جهت عكس حركت عقربه‌های ساعت انجام دهید.این حركت روی مفاصل و تاندون‌های مچ‌ها و عضلات ساعد اثر مطلوبی دارد و انجام دادن با دقت و مكرر آن سبب از بین رفتن مراكز ضعف و بیماری مچ‌ها خواهد شد.

 

 

نرمش انگشتان دست ها

 

 

صاف بایستید و دست‌ها را به موازات شانه‌ها باز كنید. انگشتان دست‌ها را كاملا باز كنید و 2 تا 3 ثانیه آن‌ها را در این حالت نگه‌دارید. حواس خود را به كششی كه در آن قسمت به‌وجود آمده متمركز كنید. سپس انگشتان را جمع كرده، دست‌ها را مشت كنید و انگشتان را به هم بفشارید. این بار حواس خود را به انقباض دست‌ها یا مشت‌های گره شده خود معطوف كنید. بهتر است این تمرین را 10 تا 12 بار انجام دهید. سپس دست‌ها را به موازات شانه ولی در جلوی خود قرار داده، همان حركات را به همان دفعات تكرار كنید. پس از آن، همین تمرین را درحالی‌كه دست‌های‌تان عمود به سقف است انجام دهید.

 

 

گرم كردن  بدن

 

 

برای گرم كردن بدن قبل از تمرین، ورزش‌ و نرمش‌‌های كششی و انعطافی، توصیه می‌شود. سعی كنید به گرم كردن عضلات و مفاصل بیشتر توجه كنید. برای مثال، گرم كردن مچ‌ها، انگشت‌‌ها و ماهیچه‌های اصلی.

 

 

ذهن‌تان را كنترل كنید

 

 

در آساناها ذهن به 3 حالت معطوف می‌شود، اول كشش، دوم انقباض و در نهایت انبساط درمدت زمانی كه ذهن را كنترل می‌كنید و به سمت كشش، انقباض و انبساط می‌برید، تمركز ذهنی صورت می‌گیرد و شما با همان تمركز فكری قادر خواهید بود هر كاری را انجام دهید. كنترل ذهن ابتدا كار سختی خواهد بود ولی با تمرینات زیاد آن را فرا خواهید گرفت.


منبع :Salamatnews.com


ویدیو مرتبط :
اشکالی دارد به جای نماز یوگا انجام دهیم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه ورزش های کششی شکمی یوگا انجام دهیم؟



ورزش های کششی شکمی یوگا,یوگا,ورزش یوگا,نرمشهای یوگا برای شکم,حرکات کششی شکمی

چگونه ورزش های کششی شکمی یوگا انجام دهیم؟
حالت خوابیده کششی
بعد از یک روز بلند، حرکات کششی شکمی می توانند باعث کاهش تنش و استرس شود.
.
.
.
آنچه احتیاج دارید:
-لباس راحت
-زیرانداز مخصوص یوگا
.
.
.
گام اول:
در ابتدا باید حالت بدن را تنظیم کرد. به پشت دراز بکشید. دست ها را به طرفین دراز کنید و انگشتان پا را به سمت بالا بکشید.

ورزش های کششی شکمی یوگا,یوگا,ورزش یوگا,نرمشهای یوگا برای شکم,حرکات کششی شکمی

گام دوم:
سپس نفس عمیقی بکشید و و بازوهایتان را در امتداد شانه ها دراز کنید. کف دست ها را به طرف بالا بکشیدو در حالیکه نفس خود را بیرون می هید، ساق پا راطوری بالا ببرید که کف پاها به سمت سقف باشد.

ورزش های کششی شکمی یوگا,یوگا,ورزش یوگا,نرمشهای یوگا برای شکم,حرکات کششی شکمی

گام سوم:
حالت خوابیده:
پاها را مستقیم به سمت بالا نگه دارید ماهیچه های چهارسر را سفت کرده و کتف و شانه ها را محکم چسبیده به زمین نگه دارید.هنگامی که آماده بازدم شدید، آرام آرام پاها را به سمت راست پائین آورده و مفصل ران هارا به حالت دورانی چرخش دهید.هنگامی که پاها روی زمین قرار گرفت، به آرامی سر خود را خلاف جهت بچرخانید و تمام ماهیچه هارا شل کنید.

ورزش های کششی شکمی یوگا,یوگا,ورزش یوگا,نرمشهای یوگا برای شکم,حرکات کششی شکمی

گام چهارم:
حالت ساق پای بالاآمده دوگانه :
پاها را بالاگرفته و آنها را ۳۰ثانیه به این حالت نگه دارید.سپس ساق پاها را به سمت عقب ببرید.

ورزش های کششی شکمی یوگا,یوگا,ورزش یوگا,نرمشهای یوگا برای شکم,حرکات کششی شکمی

گام پنجم:
حرکت کششی خوابیده اصلاح شده:
این حرکت را برای افراد مبتدی اصلاح کنید. بدین صورت که ساق پاها را با زاویه ای حدود ۹۰درجه خم کنیدو پاها را به طرفین حرکت دهید.این حرکت در سطح میانگین می تواند فقط یکی از ساق های پارا تقویت کند ویکی ازآنها را به طرفین حرکت دهد.

ورزش های کششی شکمی یوگا,یوگا,ورزش یوگا,نرمشهای یوگا برای شکم,حرکات کششی شکمی

توصیه و هشدار:
حرکات کششی که در اینجا آمده است ، حتی باعث کشش ماهیچه های پشت نیز می شود.
این حرکات انعطاف پذیری ران و ستون فقرات را هم بالا می برد.
اگر هر کدام ازاین حرکات برای شما ناخوش آیند و سخت بود، بلافاصله آن را متوقف کنید.

منبع:Asemoni.com