ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

چگونه بارسلونا پس از آنوئتا اوج گرفت


بارسلونا پس از شکست مقابل رئال سوسیداد در 20 بازی موفق به کسب 19 پیروزی شده‌ است.

خبرگزاری ایسنا: شاگردان لوییس انریکه پس از شکست در آنوئتا در ژانویه پیشرفت قابل توجهی داشتند.

بارسلونا مدتی بود که خوب بازی نمی‌کرد اما در حال حاضر سرعت آنها در گرفتن نتیجه‌های خوب را نمی‌توان محاسبه کرد. کاتالان‌ها شروعی بسیار خوب در لیگ داشتند اما در مقطعی گرفتار افت شدند. مشکلاتی که در باشگاه به وجود آمد و موجب شد این تیم با بحران مدیریتی، استعفای برخی کارکنان از جمله آندونی زوبی‌زارتا و کارلس پویول، مشکلات مربوط به نپرداختن مالیات، محرومیت از خرید بازیکن تا سال 2016، اختلاف لوییس انریکه و لیونل مسی و مسایل مربوط به قرارداد نیمار مواجه شود، اکنون از بین رفته‌اند.

بارسلونا به رئال مادرید باخت و پس از آن در پارک دو پرنس و در لیگ قهرمانان اروپا مغلوب پاری سن ژرمن شد. مدل فوتبالی که آبی و اناری‌ها طی سال‌های گذشته ارائه می‌کردند تا حدودی رنگ باخته بود و انتظارهای هواداران هم با عملکرد ضعیف آنها برآورده نمی‌شد. لوییس سوارس به خاطر محرومیتی که داشت چند ماه دیرتر از آغاز فصل کارش را در بارسلونا آغاز کرد، لیونل مسی در اوج آمادگی نبود و خط دفاعی این تیم هم پس از کناره گیری کارلس پویول و آسیب دیدگی توماس فرمالن مستحکم به نظر نمی‌آمد. شکست مقابل رئال سوسیداد، اوج تیره‌روزی‌های بارسلونا بود. آن زمان بود که زنگ‌های خطر برای این تیم به صدا درآمدند.

سقوط ناگهانی این تیم طی چند ماه و آن شکست در نهایت به انگیزه‌ای بدل شد که بازیکنان بارسلونا خودشان را پیدا کنند. از آن زمان تاکنون، بارسا 19 دیدار از 20 دیدار خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌ که میانگین برد 95 درصدی را برای آنها در پی داشته است. میانگین گل‌های زده آنها از 2.35 به 3.41 رسیده است. به علاوه، آبی و اناری‌ها از آن زمان تاکنون مقابل تیم‌های بزرگی چون پاری سن ژرمن، منچسترسیتی و رئال مادرید موفق به کسب پیروزی شده‌اند. البته میانگین گل‌های خورده آنها نیز افزایش داشته و نزدیک به یک گل در هر دیدار رسیده است اما با توجه به گل‌های زیادی که وارد دروازه حریفان می‌کنند، این آمار نمی‌تواند زیاد تاثیرگذار باشد.

مسی بار دیگر به روزهای خوبش بازگشته و سوارس هم از آن مدل گل‌هایی که در لیورپول می‌زد را وارد دروازه حریفان می‌کند. جرارد پیکه و ژرمی متیو در قلب خط دفاعی به هماهنگی خوبی رسیده‌اند و به نظر می‌رسد بارسلونا شکل تازه‌ای به خود گرفته است. کاتالان‌ها به فینال کوپا دل ری رسیده‌اند، در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور دارند و صدر جدول رده بندی در لیگ فوتبال اسپانیا را نیز در اختیار دارند. تنها نقطه تاریک این تیم طی 20 دیدار اخیر هم به شکست خانگی مقابل مالاگا بازمی‌گردد.


ویدیو مرتبط :
اوج قدرت بارسلونا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیتی - بارسلونا؛ اوج هیجان در منچستر


در یکی از حساس‌ترین بازیهای دور رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه منچستر سیتی در ورزشگاه خانگی خود از بارسلونا پذیرایی می‌کند. لورکوزن هم در خانه به مصاف پاری سن ژرمن می‌رود.

ایسنا: در یکی از حساس‌ترین بازیهای دور رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه منچستر سیتی در ورزشگاه خانگی خود از بارسلونا پذیرایی می‌کند. لورکوزن هم در خانه به مصاف پاری سن ژرمن می‌رود.

 تنور رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا پس از چند هفته تعطیلی سه‌شنبه دوباره روشن خواهد شد و باردیگر تب فوتبال قاره سبز را در برخواهد گرفت آنهم با دیدار دو تیم پرستاره بارسلونا و منچسترسیتی که هر بیننده ای را پای گیرنده اش میخکوب خواهد کرد.

دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با انجام دو دیدار آغاز خواهد شد که در حساس‌ترین بازی منچستر سیتی در ورزشگاه اتحاد به مصاف بارسلونا می‌رود.

دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که در اوج آمادگی خود به سر می‌برند و چنانچه به قرعه هم نمی افتادند چه بسا به فینال صعود می‌کردند. منچستر سیتی که در فصل جاری پیگرینی آرژانتینی را بر روی نیمکت خود می بیند فصل خوبی را پشت سرمی گذارد و از شانس‌های اصلی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس به شمار می‌آید. شاگردان پیگرینی درحالی با 54 امتیاز در رده سوم قرار دارند که چنانچه در بازی عقب افتاده خود به پیروزی برسند با تفاضل گل بهتر نسبت به سیتی به صدر جدول رده‌بندی صعود خواهند کرد.

همشهریها در آغاز هفته نتیجه بسیار خوبی را به دست آوردند و موفق شدند در یک هشتم نهایی جام حذفی انگلیس تیم آماده چلسی را با دو گل شکست دهند تا با روحیه خوبی پای به دیدار حساس سه شنبه شب گذارند. از طرف دیگر هم بارسلونا همچون سیتی در شرایط خوبی به سر می‌برد.

شاگردان خراردو مارتینو با شکستی که برابر والنسیا در هفته بیست و دوم متحمل شدند صدر جدول رده‌بندی را پس از هفته ها از دست دادند اما تنها پس از یک هفته دوباره به صدر بازگشتند چرا که شکست غیرمنتظره اتلتیکو مادرید برابر اسپانیول باعث شد تا همه چیز بر وفق مراد آبی-اناریها شود.

شاگردان خراردو مارتینو آرژانتینی در آخرین بازی خود در رقابت های لیگا جشنواره گل به راه انداختند و موفق شدند در نوکمپ رایووایکانو را با شش گل از پیش رو بردارند تا برای سیتی در دیدار سه شنبه شب خط و نشان کشند و با خیال راحت به صدرنشینی خود در رقابت‌های لیگا ادامه دهند. خبر خوب برای آبی-اناریها بازگشت نیمار پس از چند هفته دوری از میادین بود. این بازیکن برزیلی موفق شد در این دیدار خانگی یک گل زیبا هم به ثمر رساند تا آبی-اناریها را غرق در شادی کند و امیدواری آنها را برای بازی سه شنبه شب زیاد کند.

* عملکرد دو تیم در مرحله گروهی

بارسلونا در گروهی که آژاکس، میلان و سلتیک در آن حضور داشتتند عملکرد خوبی داشت و به راحتی جواز صعود را کسب کرد. شاگردان مارتینو با چهار پیروزی یک تساوی و یک شکست 13 امتیازی شدند تا به عنوان تیم نخست جواز صعود به دور بعد را کسب کنند.

منچسترسیتی هم در مرحله گروهی نمایش بسیار خوبی داشت. این تیم در گروه چهار با تیم‌های بایرن مونیخ،ویکتوریا پلژن و زسکا مسکو همگروه بود. شاگردان پیگرینی تنها یک بار در این مرحله طعم شکست را چشیدند که آنهم برابر بایرن مونیخ در ورزشگاه إتحاد بود که با نتیجه سه بر یک بازی را واگذار کردند البته آنها در بازی برگشت جبران کردند و با نتیجه سه بر دو بایرن آماده و پرستاره را در آلیانس آره نا شکست دادند تا با 15 امتیاز و تنها تفاضل گل کمتر نسبت به این تیم در جایگاه دوم قرار گیرند و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند.

* بازیکنان مصدوم

منچستر سیتی در دیدار برابر بارسلونا آگرو بهترین گلزن خود را در اختیار نخواهد داشت و این بدون شک به ضرر این تیم خواهد بود البته با توجه به ترافیک زیاد در خط حمله این تیم به نظر می رسد که زیاد غیبت آگرو تاثیر گذار نباشد اما نمی‌توان انکار کرد که خط حمله سیتی با این مهاجم سرعتی آرژانتینی بسیار زهر دار بود و حضور او می توانست مدافعان کند بارسلونا را اذیت کند. دیگر غائب سیتی در دیدار سه‌شنبه شب فرناندینیو برزیلی است. البته روزنامه سان انگلیس نوشت ناستازیج هم به این دیدار نخواهد رسید تا سیتی با سه غائب بزرگ پای به این دیدار بزرگ بگذارد.

اما خبر خوب برای تیم پیگرینی بازگشت سمیر نصری به شرایط بازی است. این بازیکن فرانسوی چند بازی اخیر تیمش را به علت آسیب دیدگی از دست داد اما در دیدار برابر چلسی در جام اتحادیه به میدان رفت و گل دوم تیمش را هم به ثمر رساند.

بارسلونا برای بازی سه شنبه شب غایب بزرگی ندارد. تنها غایب بزرگ این تیم که شائبه‌های زیادی درباره او وجود داشت نیمار بود که او هم به شرایط آمادگی رسیده است و در دیدار برابر رایووایکانو هم به میدان رفت و گل زیبایی هم به ثمر رساند البته کارلوس پویول که تازه به شرایط بازی رسیده بود در دیدار شنبه شب آبی-اناریها از ناحیه کمر آسیب دید و به احتمال زیاد به بازی سه شنبه شب نخواهد رسید.

* اظهار نظر بازیکنان

این دیدار برای یک بازیکن از جذابیت زیادی برخوردار است و آن یحیی توره هافبک منچستر سیتی است که دوران درخشانی را در بارسلونا هم پشت سرگذاشت اما با بی مهری گواردیولا همراه شد و مجبور شد آبی-اناریها را به مقصد تیم متمول شهر منچستر طی کند. او قبل از دیدار با بارسلونا سخنانی را بر زبان آورد که نشان می دهد هنوز عاشق بارسلونا است. بهترین بازیکن سال قاره آفریقا گفت: بازی سختی برای من است چرا که دوست نداشتم مقابل بارسلونا به میدان بروم. احترام زیادی برای بارسلونا قائل هستم چرا که این باشگاه چیزهای زیادی به من یاد داده است. در بارسلونا دوستان زیادی دارم اما متاسفانه الان مجبور هستم برابر آنها به میدان روم.نوکمپ ورزشگاهی است که عاشق بازی کردن در آن هستم. الان باید به نوکمپ بازگردم اما برای بارسلونا بازی نمی‌کنم و این خوب نیست. دوست نداشتم برابر تماشاگرانی به میدان روم که چیزهای زیادی به من بخشیدند از جمله عشق و احترام اما این فوتبال است و باید با‌ آن کنار آمد.

* پیکه

مدافع آبی-اناریها برخلاف یحیی توره برای بازی سه‌شنبه خط و نشان کشید: در گذشته تمام حریفان تلاش می کردند تا مسی را متوقف کنند، اما الان اگر مسی هم در اوج نباشد ما راه حل های دیگری هم داریم. نیمار،پدر و سانچس می‌تواند بازی را درآورند. ما در خط حمله گزینه‌های زیادی داریم و این بسیار خوب است.

* مربیان

پیگرینی" به خوبی بارسلونا را می‌شناسم. آنها تیم بسیار خوبی دارند. در این تیم ستاره‌های چون نیمار، مسی، اینیستا، ژاوی و سانچس بازی می‌کنند، اما من ژاوی را بیشتر می‌پسندم و به بازی او علاقه دارم. پا به پای بارسلونا بازی خواهیم کرد. این تیم بسیار قوی است، اما با گواردیولا ابهت بیشتری داشت. نباید فراموش کنیم که سیتی هم تیم بسیار خوبی است و شانس زیادی برای پیروزی و صعود به دور بعد دارد.

خراردو مارتینو" خوشبختانه ما توانستیم بازی خوبی را برابر رایووایکانو به نمایش گذاریم. الان باید به بازی برابر منچستر سیتی فکر کنیم.همه بازیکنان بارسلونا آماده این دیدار هستند و می‌خواهیم با قدرت برابر حریف خود بازی کنیم "

در دیگر دیدار سه شنبه شب پاری سن ژرمن در آلمان به مصاف بایرلورکوزن می‌رود. دو تیم فصل خوبی را پشت سرمی‌گذارند. پاری سن ژرمن که دو سه سالی است با مالکان متمول قطری خود کاملا متحول شده است در فصل جاری کارلو آنچلوتی را بر روی نیمکت خود نمی‌بیند با این حال با لوران بلان هم خوب نتیجه گرفته است و با 58 امتیاز و اختلاف چهار امتیازی نسبت به تیم دوم در در قرار دارد.

شاگردان بلان در هفته بیست و پنجم با سه گل والنسین را در هم کوبیدند تا با روحیه خوبی پای به دیدار سه شنبه شب گذارند. امید نخست پاریسی‌ها در این دیدار زلاتان ابراهیموویچ است که همچون سال گذشته نمایش خیره‌کننده ای در این فصل هم داشته است. لورکوزن هم در فصل جاری نتایج خوبی کسب کرده است و با 43 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد البته شانس بسیار کمی برای کسب عنوان قهرمانی دارد چرا که با تیم صدرنشین بایرن مونیخ 16 امتیاز اختلاف دارد.

شاگردان سامی هیپیا در هفته بیست و یکم بوندسلیگا نمایش ضعیفی داشتند و با نتیجه دو بر یک در خانه برابر شالکه تن به شکست دادند تا با روحیه بدی پای به دیدار سه‌شنبه شب گذارند البته با توجه به آمادگی پاری سن ژرمن کمتر کسی برای نماینده آلمان شانس صعود به دور بعد را قائل است.