ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

چه کسی جای کاسیاس را می‌گیرد؟


با توجه به اینکه قرارداد ایکر کاسیاس به زودی با رئال مادرید تمام می‌شود، چند دروازه‌بان مدنظر سران رئال مادرید قرار گرفته‌اند.

ایسنا: با توجه به اینکه قرارداد ایکر کاسیاس به زودی با رئال مادرید تمام می‌شود، چند دروازه‌بان مدنظر سران رئال مادرید قرار گرفته‌اند.

به نظر می‌رسد آینده دروازه‌بانی در باشگاه رئال مادرید با نام داوید دخیا گره خورده است زیرا سران باشگاه او را جانشین شایسته‌ای برای ایکر کاسیاس می‌دانند. قرارداد کاسیاس 17 ماه دیگر با رئال مادرید تمام می‌شود. بر اساس اعلام نشریه میرر، چاپ انگلیس، تمدید قرارداد این دروازه‌بان برای رئالی‌ها 30 میلیون یورو آب می‌خورد. همین مساله احتمال خروج وی از سانتیاگو برنابئو را افزایش می‌دهد.

آوردن دخیا از منچستریونایتد به رئال مادرید هم در حال حاضر به داشتن روابطی خوب با لوییس فان خال، سرمربی هلندی شیاطین سرخ گره خورده است. اکنون نباید با این مربی خشن تا ماه‌ها در مورد دخیا حرف زد. آخرین باری که از فان خال در مورد احتمال فروش دخیا به رئال مادرید سوال شد، وی واکنش بدی داشت. «دخیا چیزی در مورد خروجش از تیم چیزی به ما نگفته است. او دروازه‌بان ما است و اگر کسی در این مورد چیز دیگری فکر می‌کند، به طور قطع اشتباه می کند.»

باشگاه منچستریونایتد هم برای نگه داشتن این دروازه‌بان جوان در تیمش تلاش می‌کند. سران باشگاه برای تمدید قرارداد دخیا به وی پیشنهاد جدیدی ارائه کرده‌اند که درآمد سالیانه وی را به 10 میلیون یورو می‌رساند. این مساله انتقال احتمالی وی به رئال مادرید را نیز سخت‌تر و مبلغ انتقال وی را گزاف‌تر می‌کند. روسای رئال مادرید نیز از این مساله آگاه هستند و ارتباطشان را با خورخه مندس، مدیر برنامه‌های این بازیکن حفظ کرده‌اند.

مشکل اصلی اما نوع صحبت کردن فان خال در مورد ستاره‌های تیمش است. این نخستین بار نیست که این مربی هلندی بازیکنان تاثیر گذار تیمش را می‌رنجاند. پس از پیروزی سه بر صفر منچستریونایتد مقابل لیورپول اعلام شد دخیا در جریان بازی موفق به دفع هشت توپ شده است. این اتفاق، رکورد دفع توپ توسط دروازه‌بان‌های لیگ برتر انگلیس در فصل جاری را شکست اما فان خال در نشست خبری پس از بازی اعلام کرد: «فکر می‌کنم او فقط سه توپ را گرفت. بیشتر بود؟ آیا شما می‌گویید دفع توپ‌های او بیشتر بوده است؟ همان سه توپ بود. این طبیعی است و کار خاصی اتفاق نیفتاده است.» از سوی دیگر، پیتر اشمایکل، اسطوره دروازه‌بانی منچستریونایتد در گفت‌وگویی که اخیرا انجام داده اعلام کرده برای آنکه دخیا قراردادش را به مدت پنج سال با شیاطین سرخ تمدید کند، دعا کرده است: «امیدوارم او قراردادش را پنج سال دیگر تمدید کند. این خیلی مهم است که باشگاه بتواند بازیکنان بزرگ را در تیم نگه دارد تا نشان دهد در لیگ برتر انگلیس و اروپا حرف‌هایی برای گفتن دارد.»

دیگر گزینه‌های خرید رئال مادرید

تیباوت کورتوا. چلسی. 22 ساله.


این دروازه‌بان بلژیکی زمانی که 19 ساله بود از چلسی به شکل قرضی راهی اتلتیکو مادرید شد. نمایش او در ترکیب روخی بلانکو موجب شد به یکی از بهترین‌ دروازه‌بان‌های جهان بدل شود. او سه سال را در ویسنته کالدرون به میدان رفت و تابستان گذشته به چلسی بازگشت. قرارداد کورتوا با آبی‌های لندن تا سال 2019 معتبر است. در این فصل از رقابت‌ها، این دروازه‌بان 33 بار با پیراهن چلسی به میدان رفته و 26 گل هم خورده است. او جانشین پتر چک، دروازه‌بان کهنه‌کار چلسی در این تیم شده است.

فرانسیسکو کاسیا. اسپانیول. 26 ساله.

در 18 نوامبر گذشته موفق شد نخستین بازی ملی خود را مقابل آلمان انجام دهد. دروازه‌بان خوبی است و برای تیمش هم خیلی خوب دروازه‌بانی کرده است تا به یکی از گزینه‌های خرید رئال مادرید بدل شود. در این فصل 23 بازی انجام داده و 33 بار نیز دروازه‌اش باز شده است. قراردادش را نیز تا اکتبر 2018 تمدید کرده تا مبلغ دریافتی اسپانیول برای واگذاری‌اش به یک باشگاه دیگر به 20 میلیون یورو برسد.

کارلوس آبد. تنریف. 19 ساله.

آکادمی جوانان باشگاه رئال مادرید مدتی است این دروازه‌بان را زیر نظر گرفته است. او اکنون آسیب دیده است اما پیش از مصدومیت، هشت بازی برای تیمش در لیگ انجام داده بود. قرارداد آماتور وی در سال 2016 تمام می‌شود. به نظر می‌رسد رئال مادرید تابستان سال جاری او را بخرد و به همین تنریف قرض بدهد تا تجربه بیشتری برای حضور در رئال کسب کند.


ویدیو مرتبط :
کاسیاس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاسیاس: ما برتر بودیم



 

 

کاسیاس: ما برتر بودیم

کاپیتان تیم ملی اسپانیا، تاکید کرد که تیمش در بازی شب گذشته مقابل آلمان در بازی مرحله نیمه نهایی جام جهانی کاملا برتر بوده است.

کارلس پویول، مدافع باتجربه بارسلونا، در دقیقه 73 بازی با یک ضربه سر قدرتمندانه دروازه آلمان را گشود واسپانیا را راهی اولین فینالش در تاریخ جام جهانی کرد.

کاسیاس در مصاحبه با خبرنگاران گفت:" ما بسیار خوشحالیم. فقط یک بازی دیگر تا قهرمانی باقی است و می خواهیم از حضور در فینال لذت ببریم.

ما درمقابل آلمان برتر بودیم زیرا روی ضربان آزاد کاملا آنها را تحت کنترل داشتیم و سرانجام روی یک ضربه کرنر به گل رسیدیم. آلمان به ما اجازه داد که بازی خودمان را انجام دهیم."

وقتی از کاسیاس سوال شد که چرا این تیم در همه بازی های اخیرش تنها یک گل به پیروزی رسیده، گفت:" هواداران از موفقیت ما به وجد آمده اند؛ مهم این است و نتایج تنها در تاریخ ثبت می شود. به یاد داشته باشید که ما در مقابل تیم های بزرگی مانند آلمان و پرتغال بازی کردیم."