ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

چه كسی شعار قومیتی را برای تیم ملی ایران انتخاب كرد



اخبار,اخبار ورزشی, فیفا


 اخبار ورزشی - چه كسی شعار قومیتی را برای تیم ملی ایران انتخاب كرد

فدراسیون فوتبال مدعی است که هیچ گونه تاثیری در انتخاب شعار تیم ملی ایران در جام جهانی فوتبال ندارد.

انتخاب شعار "افتخار پارس" از سوی فیفا برای تیم ملی ایران در رقابت‌های جام جهانی، واکنش قومیت های دیگر در میهن عزیزمان را در پی داشت. شاید این سوال برای شما هم به وجود آمده باشد كه روند این انتخاب از كجا شروع شده؟ آیا فدراسیون فوتبال ایران هم تأثیری در انتخاب این شعار داشته یا نه؟

 واقعیت ماجرا این است كه شركت هیوندا به عنوان شریك تجاری فیفا و حامی مالی فدراسیون جهانی فوتبال، كلیه اتوبوس‌ها و اتومبیل‌های تیم‌‌های حاضر در برزیل را تأمین كرده و در ابتدا این شركت بوده كه بحث شعار تیم‌ها و حك شدن آن ها روی اتوبوس حامل بازیكنان را مطرح كرده است.


در همین راستا یك مقام آگاه در فدراسیون فوتبال ضمن تأیید این خبر، می‌گوید: «شركت هیوندا، طی نظرخواهی اینترنتی از هواداران تیم‌های ملی حاضر در رقابت‌ها این شعارها را با رأی‌گیری مستقیم از طرف هواداران برای تیم های مختلف برگزیده و فدراسیون‌های فوتبال این كشورها نقشی در انتخاب این شعارها نداشته اند.»

با این حال با توجه به اینكه به نظر می‌رسد در این شعار قومیت‌های مختلف ترك، لر و ... نادیده گرفته شده، شاید بهتر باشد فدراسیون در جهت تغییر این شعار فكری كند. هرچند كه مسوولان فدراسیون هنوز هیچ واكنشی نسبت به این موضوع نشان نداده اند.
 اخبار ورزشی - بانک ورزش


ویدیو مرتبط :
انتخاب بائرمن به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظرسنجی فیفا برای انتخاب شعار 32 تیم جام جهانی/ روی اتوبوس ایران چه جمله‌ای حک می‌شود؟



جام جهانی 2014,شعار تیم ملی ایران در جام جهانی


نظرسنجی فیفا برای انتخاب شعار 32 تیم جام جهانی/ روی اتوبوس ایران چه جمله‌ای حک می‌شود؟

فیفا اعلام کرد هواداران 32 تیم حاضر در جام جهانی 2014 می‌توانند در انتخاب شعار تیم مورد علاقه‌شان در این رقابت‌ها شرکت کنند؛ شعاری که بر روی اتوبوس این تیم‌ها در برزیل حک خواهد شد.

به گزارش ایسنا ، شرکت خودروسازی هیوندای کره‌جنوبی یکی از حامیان مالی فیفا از روز گذشته به طور رسمی کار خود را برای جام جهانی 2014 برزیل آغاز کرد. این شرکت تمامی اتوبوس‌ها و خودروهای تشریفاتی 32 تیم حاضر در جام جهانی را تامین می‌کند.

براساس سنتی که فیفا از جام جهانی 2006 بنا نهاد، بر روی اتوبوس 32 تیم این رقابت‌ها شعاری به عنوان شعار منتخب هواداران حک می‌شود. به همین خاطر فیفا اعلام کرده هواداران فوتبال می‌توانند تا آپریل (اردیبهشت 93) شعار موردنظر خود را برای تیم محبوب خود به فیفا ارسال کنند و در پایان فدراسیون جهانی فوتبال فیفا با انتخاب سه جمله، برای برگزیدن شعار نهایی آن را به رای می‌گذارد تا در پایان کاربران سایت فیفا شعار 32 تیم حاضر در جام جهانی را انتخاب کنند.

حامی مالی فیفا اعلام کرده به کسانی که در انتخاب شعار تیم‌ها شرکت کنند به قید قرعه جوایزی چون حضور رایگان در برزیل را اهدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، شعار تیم ملی ایران در جام جهانی "شاهزاده‌های پارسی" بود و این شعار بر روی اتوبوس تیم ایران حک شد./ایسنا