ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

چه اتفاقاتی دست به دست هم داد تا کی‌روش از تیم ملی جدا شود؟



اخبار,اخبار ورزشی ,کارلوس کی‌روش

کارلوس کی‌روش در آخرین روز سال همکاری خود را با تیم ملی ایران پایان داد و شاید این مهم‌ترین اتفاق ورزشی کشور ما در سال ۱۳۹۳ باشد. اما چه اتفاقاتی موجب این جدایی شد؟

 سرمربی پرتغالی و محبوبی که در یک سال اخیر جدال بزرگی بر سر تمدید قرارداد و ماندن و رفتن او وجود داشت و سرانجام زور مخالفان به موافقان چربید و کی‌روش در آخرین روز سال از ادامه همکاری با تیم ملی انصراف داد و بازی با سوئد و شیلی در ایام نوروز آخرین همکاری او با تیم ملی خواهد بود.

به گزارش تابناک،  پس از کش و قوس هایی که بین فدراسیون فوتبال و کارلوس کی روش بوجود آمده بود، صبح امروز جمعه جلسه ای بین علی کفاشیان و این مربی پرتغالی برگزار شد و در پایان طرفین برای قطع همکاری به توافق رسیدند. مرور تیتر روزنامه‌های ورزشی در یک هفته اخیر نشان می‌دهد که ماجرای پیوستن جهانبخش و آزمون به تیم امید یا تیم ملی بزرگسالان گویا بزرگترین چالش سرمربی تیم ملی با مسئولان فدراسیون تیم ملی بود اما همه می‌دانند که این این ماجرا اینقدرها هم مهم نبود که کی‌روش آن را عامل ماندن یا رفتن خود در تیم ملی معرفی کند.

کمتر کسی تصور می‌کرد حضور دو بازیکن جوان و غالبا نیمکت نشین تیم ملی بزرگسالان در اردوی اتریش تا این اندازه در فوتبال ایران بحران آفرین شود. داستان از جایی شروع شد که محمد خاکپور برای بازی های مقدماتی المپیک که از فروردین ماه سال 94 به میزبانی تهران آغاز می شود به حضور علیرضا جهانبخش و  سردار آزمون احتیاج مبرم دارد. از سوی دیگر کارلوس کی‌روش در لیست جدید خود  مجددا نام این دو بازیکن را گنجاند و در آخرین نشست خبری خود تلویحا گفت به حضور این دو بازیکن نیازمند است چرا که کمتر پیش می‌آید تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های ملی  فوتبال سوئد و شیلی بازی کند از این رو برای آینده این دو بازیکن هم خوب است در اختیار تیم ملی باشند.

اما اوج تندخویی کی‌روش در خصوص حضور یا عدم حضور جهانبخش و آزمون در تیم ملی به مصاحبه او بعد از جلسه مهم‌اش با اسدی، دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال ایران بود که اعلام کرد در صورت نبودن این دو بازیکن در اردوی اتریش او هم در تیم ملی نخواهد بود. جلسه کی‌روش و اسدی با مصاحبه مهم و معروف کی‌روش بعد از آن نشان داد که میان سرمربی تیم ملی و دبیرکل جدیدی که بعد از تغییرات به نظر اجباری رخ داده در فدراسیون، به این صندلی رسیده بود ارتباط مناسبی وجود ندارد. کی‌روش که چنان از این جلسه عصبانی بود به خبرنگاران گفت که اسدی به او و خانواده‌اش توهین کرده و تلویحا اعلام کرد که دیگر نمی‌تواند با تیم ملی همکاری کند. بنابراین پیش کشیدن ماجرای جهانبخش و آزمون از سوی کی‌روش به نظر چیزی جز بهانه‌جویی به نظر نمی‌رسد.

علاوه بر جلسه کی‌روش و اسدی خیلی‌ها روابط فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان را در رخ دادن این اتفاق بی‌تاثیر نمی‌دانند. اخبار ورزشی شبکه سه در گزارش امروز خود در خصوص قطع همکاری کی‌روش صحبت‌های وزیر ورزش و جوانان را در این اتفاق بی‌تاثیر ندانست. وزیر امروز در گفت‌وگو با ایسنا درباره اختلافات با فدراسیون فوتبال گفت: «مبنای اختلاف من این است که نگاه من به فوتبال یک نگاه علمی، تحلیلی و دقیق است. فوتبال ما آسیب دیده، فوتبال ما توسعه پیدا نکرده، فوتبال ما رو به عقب رفته. سال 1978 در نخستین جام جهانی که رفتیم، دو بازی باختیم یک بازی را بردیم. در دوره بعد یعنی سال 98 که بعد از انقلاب شد دو مسابقه را باختیم، یک مساوی و یک برد داشتیم. دوره بعد از آن دو بازی را باختیم و یک بازی را مساوی کردیم. دوره بعدش هم دو تا باختیم یک مساوی داشتیم. در واقع این دو باخت و دو مساوی، پسرفت و عقب نشینی است. این وضعیت فوتبال ماست. جام ملت های آسیا هم که این گونه است. جام‌های دیگر، جوانان، تیم امید و سایر موارد را هم نگاه و قضاوت کنید. ما برگشتیم به سال 1978 اما آیا این برزیل، برزیل سال 78 است؟ آیا آرژانتین همان است؟ هلند،‌ انگلستان و سایر کشورها همان هستند؟ خیر. پس ما در جا زده‌ایم و منحنی رشد ما منحنی معکوس بوده و سیر نزولی داشته ایم. این فوتبال آسیب دیده است.

 

این فوتبال مشکل دارد. در باشگاه ها هم نگاه کنید. آیا واقعاً از دیدن این فوتبال لذت می برید؟ واقعا برایتان جذاب است؟ ما این فوتبال را با الگوها مقایسه می کنیم. الگوی رایج در دنیا. در تلویزیون صبح تا شب فوتبال نشان می دهد آن فوتبال را مقایسه کنید با فوتبال ما. تیم ملی ما را مقایسه کنید با سایر کشورهای توسعه یافته در فوتبال. نه؛ حداقل با این تیم هایی که در جام جهانی حضور دارند. این فوتبال آسیب دیده است. نگاه حاکم بر مدیریت این فوتبال، اصلا فوتبالی نیست. نگاهی بنگاهی و غیر فنی است که من به این گونه نگاه و مدیریت انتقاد دارم. من به مدیریت گسسته و رهبری گسیخته اصلا اعتقاد ندارم. مبنای بحث من تئوریک است و در واقع تئوری هم مبنای خود را دارد.»

کارلوس کی روش در شرایطی در آخرین روز سال 1393 از هدایت تیم ملی فوتبال ایران کناره گیری کرد که در مصاحبه اش به عوامل این جدایی اشاره مستقیمی نکرد اما می شد حدس زد که منظور وی وزارت ورزش و جوانان است.

اخبار ورزشی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
‫حضور بیرانوند با دست شکسته در تمرین تیم ملی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ مثبت فرکی به دست همکاری با کی‌روش و تیم ملی



اخبار ,اخبار ورزشی,لیگ برتر

 

اخبار ورزشی - پاسخ مثبت فرکی به دست همکاری با کی‌روش و تیم ملی

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان به عنوان نخستین سرمربی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به درخواست کارلوس کی‌روش برای همکاری با تیم ملی در راه "آماده‌سازی ویژه" پاسخ مثبت داد.

حسین فرکی  اظهار کرد: به هر حال در این موضوع استثنایی نیست و مجبور هستیم که این موضوع را مانند سایر تیم‌هایی که در لیگ هستند، بپذیریم و کارمان را انجام دهیم. بحث تیم ما کمی با برخی از تیم‌ها متفاوت‌تر است؛ چرا که باید در سه جام حذفی، لیگ برتر و آسیا بازی کنیم. در کل تیم‌هایی که در هر سه جام بازی می‌کنند، باید فشار بیشتری را تحمل کنند و اگر تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا ملی‌پوش هم داشته باشند، این موضوع کار را برای آنها سخت می‌کند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان این‌ که آمادگی همکاری با تیم‌ ملی را دارد، گفت: به هر حال این موضوع را می‌پذیریم و چاره‌ای جز این هم نداریم. فشردگی مسابقات قطعا میزان آسیب‌دیدگی بازیکنان را بالا خواهد برد و به نظرم مربیان بدنساز ما باید خیلی هنرمند باشند و به صورتی بازیکنان را تحت‌نظر داشته باشند که درصد آسیب‌دیدگی آنها پایین باشد یا این‌که مصدوم نشوند. به هر حال ممکن است این آسیب‌دیدگی برای بازیکنان ما هم اتفاق بیفتد و به ما لطمه بزند.

فرکی در ادامه درباره آمادگی تیمش پیش از دیدار با داماش گیلان خاطرنشان‌ کرد: هفته گذشته یک برد بسیار خوب به دست آوردیم و شرایطمان از نظر روحی با توجه به این که چند هفته‌ای برد نداشتیم، بهتر شد و توانستیم خودمان را در کورس نگه داریم. این هفته مقابل داماشی بازی می‌کنیم که کمی متفاوت است؛ چرا که عملکرد این تیم در خانه و خارج از خانه نوسان داشته است که به نظرم این موضوع به وضعیت درونی خود داماش برمی‌گردد وگرنه تیم خوبی است و از بازیکنان خوب و خطرناکی هم بهره می‌برد.

مهاجم و مربی سال‌های گذشته تیم ملی عنوان‌ کرد: به هر حال مطمئنا بازی مقابل داماش در خانه‌اش کار ساده‌ای نیست ولی تیم ما برای این‌که در کورس بماند، باید در این بازی هم پیروز شود. البته مطمئنا مقابل تمام حریفان‌مان با تفکر برد و گرفتن سه امتیاز بازی می‌کنیم.

اخبار ورزشی - ایسنا