ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

چهار نقطه ضعف بزرگ فردوسی پور



اخبار,اخبارورزشی,عادل فردوسی‌پور


 اخبار ورزشی  - راه های شکست عادل در برنامه 90؛
چهار نقطه ضعف بزرگ فردوسی پور

حالا دیگر خیلی‌ها راه شکست نخوردن از فردوسی‌پور را یاد گرفته‌اند، اینکه چه کار کنند و چه چیزی بگویند که او دست از حمله بکشد.

 عادل فردوسی‌پور هم مثل هر آدم دیگری نقطه ضعف‌هایی دارد. از یک جایی به بعد، درست وقتی همه باور کرده بودند که او از هر مجادله‌ای در برنامه‌اش پیروز بیرون می‌آید، دست گذاشتن روی همین نقطه‌ضعف‌ها کار دستش داد.
 
شاید اولین بار واعظی آشتیانی، مدیرعامل وقت استقلال بود که با گارد تهاجمی به 90 رفت و همین گارد کمکش کرد بازنده نباشد. قبل از او البته علی دایی و امیر قلعه‌نویی و محمد مایلی‌کهن هم همین راه‌ را رفته بودند و توانسته بودند تمرکزش را به هم بزنند.

 حالا دیگر خیلی‌ها راه شکست نخوردن از فردوسی‌پور را یاد گرفته‌اند، اینکه چه کار کنند و چه چیزی بگویند که او دست از حمله بکشد.

 * علاقه به پرسپولیس در بچگی:
اولین‌بار فراز کمالوند، وقتی سرمربی تراکتورسازی بود به او یادآوری کرد که زمانی طرفدار پرسپولیس بوده. کمالوند هم مانند فردوسی‌پور، سال‌ها قبل در روزنامه ابرار ورزشی روزنامه‌نگاری می‌کرده.

 عادل که از این افشاگری جا خورده بود، بدترین واکنش را نشان داد. او به جای عادی نشان دادن چنین علاقه‌ای، سعی کرد تکذیب کند و همان شد که بعدها هر‌کسی که در بحث کم آورد، از همین اسلحه استفاده کرد.

فرهاد مجیدی آخرین نفر بود و ناباورانه او هم با همین روش نخ‌نما، تمرکز عادل را به هم زد. این بار فردوسی پور مجبور شد پرسپولیسی بودنش را بپذیرد.

 * دستمزد:
شایستگی، مقبولیت عمومی، سلامت کاری یا هر متر دیگری هم اگر ملاک ارزیابی باشد، فردوسی‌پور باید در میان چهره‌های تلویزیونی بالاترین دستمزد را بگیرد. شواهد می‌گوید حتی بسیاری از گزارشگران و مجریان درجه دو هم درآمد بیشتری از عادل دارند.

با این همه، وقتی کسی روی آنتن زنده برنامه 90 درباره دستمزدش می‌پرسد، دستپاچه می‌شود، سقف را نگاه می‌کند و شروع می‌کند به قسم خوردن که دستمزدش یک پنجم فلان رقم و یک دهم بهمان رقم هم نیست.
 
* برادر:
امیر فردوسی‌پور، برادر کوچکتر عادل است. ظاهرا او مدتی برای تحصیل در خارج از کشور زندگی می‌کرده. امیر قلعه‌نویی یک بار بدون هیچ سند و مدرکی برادر عادل را دلال بازیکنان دو‌ملیتی تیم‌ملی ایران معرفی کرد.

 کسانی که عادل را می‌شناسند، نمی‌توانند چنین ادعایی را بپذیرند. او محتاط‌تر از آن است که موقعیتش را این‌گونه به خطر بیندازد.

 شاید به همین خاطر هم هست که حالا هر وقت کسی مستقیم یا با ایما و اشاره به برادرش اتهام می‌زند، آشکارا عصبانیت عادل را می‌توان دید.

* حمله:
علی دایی نه دستمزد عادل را بهانه می‌کند، نه کاری به برادرش دارد و نه قاعدتا می‌تواند به او انگ طرفداری از پرسپولیس را بزند. با این وجود او هم مثل قلعه‌نویی و مایلی‌کهن راه پیروزی در برنامه 90 را یاد گرفته.

 دایی اغلب با گارد تهاجمی وارد می‌شود و همین گارد کمکش می‌کند که از حملات احتمالی عادل در امان باشد. افراد دیگری هم بوده‌اند که این راه را رفته‌اند و مثل دایی پیروز شده‌اند، چون عادل معمولا در چنین شرایطی تمرکزش را از دست می‌دهد.

 اخبار ورزشی  - تماشاگران امروز


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دردسر بزرگ برای فردوسی پور و برنامه 90



اخبار,اخبار ورزشی ,عادل فردوسی پور

 

اخبار ورزشی - دردسر بزرگ برای فردوسی پور و برنامه 90

با راه نیافتن دوربین‌های صداوسیما به ورزشگاه‌ها برای ضبط مسابقات فوتبال هفته دوازدهم از لیگ برتر، باید دید برنامه «90» در هفته آینده چه سیاستی را برای پرداختن به مسابقات اتخاذ خواهد کرد.

بخش عمده‌ای از برنامه «90» در طول این سال‌ها، بر محور پخش صحنه‌های حساس مسابقات فوتبال و پرداختن به اشکالات و شبهه‌های داوری استوار بوده است، اما مسلما بسته شدن درهای ورزشگاه‌ها به روی دوربین‌های صداوسیما، تولید و پخش برنامه به روال سابق را برای فردوسی پور و یارانش با مشکل مواجه می‌کند؛ بنابراین باید دید سازندگان «90» در هفته آینده چه رویکردی را برای پرداختن به مسابقات فوتبال لیگ برتر در برنامه‌شان اتخاذ خواهند کرد.

هر چند روز گذشته خبرنگاران به هنگام برگزاری بازی پرسپولیس و سایپا، حامد راستگو، خبرنگار برنامه «90» را در میکسدزون دیده‌اند که با دوربین کوچکی مشغول تهیه گزارش و گفت‌وگو با بازیکنان بوده است.


عادل فردوسی‌پور که پرداخت صریح و شفاف به مشکلات فوتبال کشور را در دستور کار خود قرار داده است،‌ تاکنون نسبت به اختلاف صدا و سیما و فدراسیون فوتبال بر سر خرید حق پخش مسابقات فوتبال سکوت کرده است؛ موضعی که مشابه آن را در میان مدیران ارشد سازمان صدا و سیما نیز می‌توان دید.

در طول ماه‌های اخیر به رقم تهدیدات جدی رییس فدراسیون فوتبال مبنی بر پخش نکردن مسابقات و اجازه ندادن به دوربین‌های صداوسیما برای پوشش بازی‌های لیگ برتر، ضرغامی و دیگر مدیران صداوسیما بارها تاکید کرده‌اند که این مسابقات از تلویزیون پخش خواهد شد.

این در حالی است که روز گذشته تهدیدات چندماهه کفاشیان عملی شد و برغم اعلام تلویزیون درخصوص پخش بازی پرسپولیس و سایپا، این دیدار روی آنتن نرفت تا اختلاف طولانی‌مدت فدراسیون و صداوسیما سرانجام به آنتن کشیده شود و بیننده‌ی تلویزیون را هم تحت تاثیر قرار دهد.


در پی راه ندادن دوربین‌های صدا و سیما به ورزشگاه آزاد ی و سایر ورزشگاه‌های کشور، سید تقی سهرابی، مدیر کل روابط عمومی سازمان و صدا و سیما در با ایسنا اعلام کرد که صدا و سیما آمادگی پخش این بازی‌ها را داشته است و فدراسیون فوتبال به دلیل کارشکنی اجازه پخش این بازی‌ها را نداد.

او تاکید کرده است که بابت پخش نشدن مسابقات فوتبال از تلویزیون، فدراسیون فوتبال باید پاسخگوی مردم باشد.

براساس این گزارش، امروز چهارشنبه (30 مهرماه) نیز دیگر بازی حساس لیگ برتر میان تیم‌های استقلال تهران و پدیده خراسان برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد همانند بازی پرسپولیس و سایپا این مسابقه نیز از شبکه سه سیما پخش نشود.
اخبار ورزشی - ایسنا