ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

چند روز در هفته ورزش کنیم تا واقعا نتیجه بگیریم؟



ورزش, چقدر ورزش کنیم, تناسب اندام

حداقل سه روز در هفته برای یک برنامه ورزشی ساختاری لازم است

 

چند روز در هفته ورزش کنیم تا واقعا نتیجه بگیریم؟
چقدر باید ورزش کنیم ؟ بسیاری از ما باورهای خاصی در مورد این‌که چه چیزی برای متناسب ماندن ما بهترین است، داریم. ۵ روز در هفته یا ۴ روز در هفته ؟ دو روز کافیست ؟ خوشبختانه علم با یک نتیجه گیری شگفت انگیز به کمک ما آمده است، نتیجه‌ای که اگر برای انگیزه داشتن مشکل دارید تا حدودی پذیرفتن آن سخت است.

 

ما به تازگی صحبتی با شان آرنت، دانشمند علوم ورزشی در دانشگاه راتگرز داشتیم و از او در این مورد سوال کردیم. او می‌گوید تفاوت بزرگی میان دو روز و سه روز ورزش در هفته وجود دارد. با اینکه هر اندازه از ورزش بهتر از اصلا" ورزش نکردن است، اما اگر در حال حاضر اندام مناسبی دارید، تنها دو روز ورزش در هفته، فواید افزوده چندانی برای‌تان نخواهد داشت.

 

اما چقدر باید ورزش کنیم؟
حداقل سه روز در هفته برای یک برنامه ورزشی ساختاری لازم است. از نظر تکنیکی شما باید هر روز حرکتی انجام دهید یعنی نباید بدون فعالیت باشید، هر حرکتی بدنی که باشد، باید انجام دهید. چون بررسی‌ها و یافته‌ها نشان می‌دهد، یک‌جا نشستن تمام تحرک و تمرین‌هایی را که انجام داده اید خنثی می‌کند. بنابراین بگذارید این‌طور بگویم که شما یک ساعت در روز ورزش می‌کنید و سپس بقیه روز را می‌نشینید، عواقب یک‌جا نشستن برای سلامت، بسیار وحشتناک است. مطالعه‌ای جدید انجام شده که این مسأله را تأیید می‌کند. بنابراین لازم است همراه با تمرینات ورزشی هر روز به طریقی تحرک هم داشته باشید.

 

تفاوت میان دو جلسه و سه جلسه ورزش در هفته
اما تفاوت جالبی میان دو روز و سه روز ورزش در هفته وجود دارد، که مربوط به تعداد دفعاتی می‌شود که سیستم بدن‌تان را فعال می‌کنید. بنابراین با سه روز ورزش در هفته در مراحل اولیه دست آوردهای قابل توجهی خواهید داشت و به‌طور ایده‌آل مایلید فراتر از سه روز هم بروید. دو روز ورزش در هفته تغییر چندانی ایجاد نمی‌کند، فقط تعداد دفعات تمرین آن اندازه ای نیست که از سایر نتایج مثبتش برای سلامتی بهره مند شوید. در ارتباط با تمرینات استقامتی ( که باید انجام دهید ) بسته به مرحله‌ای که در آن هستید و چه اندازه پیشرفت کرده اید و بدن‌تان را چگونه تمرین می‌دهید، دو تا پنج روز در هفته باید تمرین داشته باشید.
برای کودکان و افراد سنین بالا در مراحل اولیه می‌توانیم با دو روز ورزش در هفته نتایج خوبی کسب کنیم، اما همچنان می‌خواهیم تا اندازه‌ای سریع به سه یا چهار روز در هفته ارتقا پیدا کنند.
منبع : elmevarzesh.com

 


ویدیو مرتبط :
تلاش میکنیم بهترین نتیجه را بگیریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طول عمر با 20 دقيقه ورزش در روز





طول عمر با 20 دقيقه ورزش در روز

 

 

طول عمر با 20 دقيقه ورزش ، ورزش به مدت 20 تا 30 دقيقه با فعاليت متوسط و حداقل هفته اي چهار بار مي تواند عمر انسان را تا 15 سال افزايش دهد.

 


همزمان نتايج آخرين نظرسنجي‌ها در آمريکا نشان مي دهد که يک سوم افرادي که ورزش مي کنند در ماههاي زمستان ورزش را متوقف مي کنند.

 


انجمن ملي ورزش در آمريکا مي گويد ورزش در زمستان و در هواي سرد نيز مفيد بوده و با رعايت يک سري اقدامها توصيه مي شود.

 

 


توصيه هاي اين انجمن براي ورزش در هواي سرد شامل موارد زير است.

 

 

- گرم کردن قبل از ورزش و توقف آن بصورت تدريجي ضروري است. هواي سرد عضلات را منقبض مي کند و زمان بيشتري براي کشيدن و نرم کردن عضلات قبل از آغاز فعاليت ورزشي لازم است.

 


- پوشيدن کفشهاي مناسب در هواي سرد ضروري است. بدن خود را با لباس مناسب عايق بندي کنيد.

 


- منتظر عرق کردن نباشيد. در هواي سرد فعاليت ورزشي مناسب هم ممکن است بدون عرق کردن باشد. پس از ورود به داخل ساختمان لباسهاي خود را به سرعت بيرون نياوريد.اين امر ممکن است منجر به کاهش خطرناک دماي بدن (هيپوترمي) شود.

 


- استفاده از نوشيدني و مواد غذايي مناسب مانند نان، بادام و گردو و نوشيدني هاي ويژه ورزش توصيه مي شود.

 


«مارجوري آلبوهم» رئيس انجمن ملي ورزش در آمريکا گفته است که رژيم ورزشي مناسب براي زمستان لازم است. اين برنامه ورزشي بايد انگيزه براي ادامه آن ايجاد کند و همراه با لذت باشد.

 


اين انجمن توصيه مي کند که قبل از انجام هر گونه ورزش جديد بايد با پزشک خود مشورت کنيد.