ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

چند حرکت ورزشی برای تقویت عضلات پشت بازو در منزل(+تصاویر)



ورزش,تقویت عضلات پشت بازو,بدنسازی

چند حرکت ورزشی برای تقویت عضلات پشت بازو در منزل(+تصاویر)
عضلات پشت بازو معمولا" زیاد مورد توجه قرار نمی گیرند و شاید بیشتر ورزشکاران و یا حتی افراد عادی ظرافت بازو را در عضلات جلو بازو ببینند، در حالی که  دو سوم عضلات بازو از عضلات پشت بازو (سه سربازو) تشکیل شده است. شما در هر سنی که باشید می توانید با چند دقیقه وقت گذاشتن عضلات پشت بازو را تقویت کنید و اصلا" نگران این نباشید که بازو های افتاده دارید و یا اینکه عضلات پشت بازو شما ضعیف هستند. در این مطلب چند حرکت ساده و بسیار کاربردی را برای شما انتخاب کرده ایم که می توانید به راحتی در منزل انجام دهید.

قبل از انجام این حرکات حتما" بدن را گرم کنید.  هر حرکت را در ۳ ست و با ۱۰ الی ۱۵ تکرار انجام دهید.

 

دمبل نشسته

 

ورزش,تقویت عضلات پشت بازو,بدنسازی


برای انجام این حرکت به دو مبل نیاز دارید، وزن دمبل بستگی به میزان توانایی و قدرت شما دارد، بهتر است تنبلی را کنار بگذارید و دو دمبل تهیه کنید اگر هم فعلا" به دمبل دسترسی ندارید پس دو بطری آب را با شن پر کنید و از آن استفاده کنید. البته فقط تا زمانی که دمبل تهیه می کنید. روی یک نیکمت یا صندلی بنشینید، البته می توانید از پله هم استفاده کنید. وزنه ها را در دست بگیرید و دست ها ر ا بالای سر ببرید. دست ها باید صاف و کشیده باشند. سپس به آرامی بدون اینکه آرنج ها به اطراف باز شود دمبل را به پشت سر ببرید و به آرامی به موقعیت اول برگردید.

 

دیپ

 

ورزش,تقویت عضلات پشت بازو,بدنسازی


برای انجام این حرکت دست ها را روی نیمکت بگذارید و یک گام پاها را از نیمکت دور کنید. پاها را جفت کنید و دست ها را به اندازه عرض شانه باز کنید. به این نکته توجه داشته باشید که هنگام اجرای حرکت آرنج ها از موقعیت فعلی که دارند بیشتر از هم فاصله نگیرند یعنی موقعیت آن را در تا آخر حرکت حفظ کنید. پس از اینکه در موقعیت مورد نظر قرار گرفتید و آماده انجام حرکت شدید به آرامی پایین بروید تا جای که آرنج های شما به زاویه ۹۰ درجه برسند، سپس با فشار دست ها به موقعیت اول برگردید. در حین اجرای حرکت سر و سینه شما باید صاف باشد. این حرکت همچنین روی تقویت عضلات سینه و شانه هم تأثیر دارد.

 

ورزش,تقویت عضلات پشت بازو,بدنسازی

 

برای اینکه عضلات پشت بازو را بیشتر به چالش بکشید، می توانید پاها را صاف کنید و حرکت  دیپ را انجام دهید. به این نکته توجه داشته باشید اگر می خواهید به جای نیکمت از صندلی چرخ دار استفاده کنید، حتما" صندلی را به دیوار تکیه دهید.


پوش آپ

 

ورزش,تقویت عضلات پشت بازو,بدنسازی


عضلات هدف در این حرکت، عضلات پشت بازو هستند ولی روی تقویت عضلات سینه و شانه نیز تأثیر خوبی دارد. دست ها را به اندازه عرض شانه باز کنید و روی لبه نیکمت قرار دهید. به آرامی پایین بروید و سینه را نزدیک نیمکت کنید سپس به موقعیت اول برگردید، سعی کنید در این حرکت نیز آرنج ها از موقعیت خود خارج نشوند، البته بهتر است عضلات بازو  با بدن در تماس باشند تا از مسیر خود خارج نشوند. در حین اجرای این ۳ حرکت شما باید حتما" درگیر شدن عضلات پشت بازو را احساس کنید در این صورت دارید حرکت را به درستی انجام می دهید.
منبع : elmevarzesh.com


ویدیو مرتبط :
‫حرکت جلو بازو چکشی با هالتر برای تقویت عضلات دوسر بازو و براکیالیس‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

5 حرکت ورزشی برای تقویت عضلات سه سر بازو (عضلات پشت بازرو)



عضلات سه سر بازو, عضلات پشت بازو, تقویت عضلات سه سر بازو

 عضله سه سر بازو در پشت بازو قرار گرفته و در بالا سه سر تاندونی دارد

 

5 حرکت ورزشی برای تقویت عضلات سه سر بازو (عضلات پشت بازو)
این پنج حرکت مؤثر و تقویت کننده عضلات سه سر بازو را انجام دهید تا با پشت بازوهای آویزان خود خداحافظی کنید.

 

1- کشش عضله ی سه سر بازو (عضله پشت بازو) در حالت خوابیده 

 

عضلات سه سر بازو, عضلات پشت بازو, تقویت عضلات سه سر بازو

تقویت عضلات سه سر بازو


- برای انجام این حرکت کششی ابتدا، به پشت دراز بکشید، زانوها را خم کنید و پاها را روی زمین بگذارید.
- دو دمبل را در دو دست بگیرید، دست ها را تا کنار گوش ها پایین بیاورید طوری که آرنج به سمت سقف قرار بگیرد. همزمان با عمل دم، دست ها را صاف کنید و بالا بیاورید طوری که دمبل ها روبه روی سینه قرار بگیرند.
- همزمان با بازدم، دست ها را به آرامی به سمت گوش ها پایین بیاورید. آرنج ها باید کاملاً بالای شانه ها قرار بگیرند تا به  عضلات سه سر بازو (عضلات پشت بازرو) فشار وارد شود.
- این حرکت ورزشی را دو سری و در هر سری، ۱۲ تا ۱۵ بار تکرار کنید.

 

2- حرکت شنا از پهلو برای تقویت عضلات سه سر بازو

 

تقویت عضلات پشت بازو,عضلات سه سر بازو,تقویت عضلات سه سر بازو

حرکت شنا از پهلو برای تقویت عضلات پشت بازو

 

شنای پهلو، نوع دیگری از حرکت شنای استاندارد است. این حرکت عضلات سه سر بازو، عضلات دلتایی و عضلات خارجی سینه را تقویت می کند.
- برای انجام این حرکت ورزشی باید به پهلوی راست دراز بکشید، مفصل ران و زانو را ۴۵ درجه خم کنید. دست راست را دور کمر حلقه کنید و دست چپ را روبه روی شانه ی راست و انگشتان دست را موازی با بدن قرار دهید. با انرژی ای که از بالای سر وارد می کنید، کمر را بالا نگه دارید.


- همزمان با بازدم، دست چپ را به زمین فشار دهید و خود را بالا بکشید و آرنج چپ را صاف کنید. همزمان با دم، خود را به آرامی پایین بیاورید و به حالت اولیه بازگردید تا حرکت کامل شود.
- این حرکت ورزشی را برای هر طرف، سه سری و در هر سری، ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار کنید.

 

3- فشار سه سربازو

 

عضلات سه سر بازو, عضلات پشت بازو, تقویت عضلات سه سر بازو

تقویت عضلات سه سر بازو

 

- برای این حرکت ورزشی از دو دمبل ۱ کیلویی استفاده کنید.
- دمبل ها را در دست بگیرید، روی زانوها قرار بگیرید و انگشتان پا را روی زمین قرار دهید. از مفصل ران، به جلو خم شوید و آرنج ها را ۹۰ درجه خم کنید.
- آرنج ها را صاف کنید و دست ها را به سمت عقب ببرید طوری که کف دست ها، روبه روی هم قرار بگیرند. عضلات سه سر بازو را منقبض کنید و سپس، به حالت اولیه بازگردید.
- این حرکت تقویتی عضلات سه سر بازو  را سه سری و در هر سری، ۱۰ بار تکرار کنید.

 

4- دیپ سه سر بازو برای تقویت عضلات پشت بازو

 

تقویت عضلات سه سر بازو,عضلات سه سر بازو, عضلات پشت بازو

دیپ سه سر بازو برای تقویت عضلات پشت بازو

 

چه در باشگاه باشید و چه در خانه، حرکت دیپ سه سر بازو، عضلات پشت بازوهای شما را تقویت می کند.
- برای انجام این حرکت ورزشی دست ها را که به اندازه ی عرض شانه ها با هم فاصله دارند، از پشت، روی یک صندلی ثابت یا روی زمین بگذارید.
- پاها را به اندازه ی عرض باسن باز و خم کنید و کف پاها را روی زمین بگذارید؛ در این حالت، باسن را از صندلی جدا کنید و جلو بیاورید.
- بازوها را صاف کنید و آرنج را کمی خمیده نگه دارید تا به آرنج فشار نیاید و فشار بر روی عضلات سه سر بازو باشد.
- حالا، آرنج ها را ‌به آرامی خم کنید و بالاتنه را تا جایی پایین بیاورید که آرنج و بازو زاویه ی ۹۰ درجه تشکیل دهند. کمر را نزدیک صندلی نگه دارید.
- سپس، با فشار به دست ها، بدن را به آرامی بالا بکشید و به حالت اولیه بازگردید.
- حرکت را به همین ترتیب، تا یک دقیقه ادامه دهید.

 

5- حرکت شنا برای تقویت عضلات سه سر بازو (عضلات پشت بازو)

 

عضلات سه سر بازو, عضلات پشت بازو, تقویت عضلات سه سر بازو

حرکت شنا برای تقویت عضلات پشت بازو

 

این حرکت ورزشی که آن را با نام شنای یوگا هم می شناسند، همزمان با تقویت عضلات سه سر بازو، عضلات مرکزی را هم درگیر می کند.
- برای انجام این حرکت ورزشی ،ابتدا در حالت خم به جلوی ایستاده یا سگ سر به زیر قرار بگیرید و دست ها و کمر را صاف نگه دارید و به سمت بالا نگاه کنید. زانوها را کمی خم کنید و پاها را عقب ببرید تا در حالت شنا قرار بگیرید.

 

- همزمان با بازدم، آرنج ها را به عقب خم کنید طوری که بازوها در کنار بدن قرار گیرند و ساعد بر زمین عمود شود و بدن به حالت خط کش درآید. بدن را موازی با زمین و شانه ها را در امتداد آرنج ها نگه دارید. برای جلوگیری از آسیب دیدن کمر، شکم را داخل ببرید. حالت خط کش را ۵ ثانیه حفظ کنید.

 

تمرینات ورزشی, عضلات پشت بازو, تقویت عضلات سه سر بازو

حرکت شنا برای تقویت عضلات سه سر بازو

 

- عضلات شکم را شل کنید و سپس، به حالت سگ سر به زیر یا حالت شنا بازگردید تا حرکت شنا را تکرار کنید.
- این حرکت را ۳ تا ۵ بار تکرار کنید و هر بار، حالت شنا را ۵ ثانیه حفظ کنید.


منبع : baghdaroo.com