ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

چرا پرسپولیس دایی خوب بازی نمی‌کند/ تیمی که اثری از پرسپولیس ندارد!



هواداران پرسپولیس,ضعیف‌ترین بازیکنان فوتبال ایران,وضعیت پرسپولیس

چرا پرسپولیس دایی خوب بازی نمی‌کند/ تیمی که اثری از پرسپولیس ندارد!

پرسپولیس میلیون ها هوادار دارد که هر کدامشان انتظار دارند تیم شان در همه دیدارها پیروز شود. هر چند پیروزی در همه دیدارها خواسته منطقی و منطبق با واقعیت فوتبال نیست، اما اینکه میلیون ها هوادار انتظار داشته باشند پرسپولیس با وجود قبول شکست زیبا بازی کند، یک خواسته کاملا به حق و منطقی است. اما چرا تیم علی دایی خوب بازی نمی کند؟

به گزارش مهر، پرسپولیس را همه با فوتبالی که در دهه شصت به نمایش می‌گذاشت مقایسه می کنند، تیمی که در همان دقایق ابتدایی چنان بر حریفش می‌تاخت که کمتر تیمی می‌توانست تا دقیقه 20 دروازه‌اش را برابر سرخپوشان با انگیزه و تهاجمی بسته نگه دارد.

 

آن زمان بازیکنان وقتی می‌باختند سرشان را پایین می‌انداختند و بدون اینکه تقصیر را گردن توپ و لباس و زمین بیندازند راهی رختکن می‌شدند و البته بازی بعد چنان فوتبالی ارائه می‌کردند که همه هوادارانشان شکست قبل را فراموش می‌کردند. این شکست‌ها برای سرخپوشان به ندرت پیش می‌آمد.

اما حالا شرایط کاملا متفاوت شده. دیگر از آن بازیکنان تکنیکی و گریزپای خبری نیست. دیگر از آن مدافعان قلدر و مستحکم خبری نیست. حالا دیگر کسی از هافبک‌های پرسپولیس به عنوان مردانی تکنیکی و تاثیرگذار یاد نمی‌کند. دیگر خبری از مهاجمانی که از هر فرصتی برای رسیدن به گل استفاده می‌کردند و اصطلاحا "مرده خور" نامیده می‌شدند اثری دیده نمی‌شود. مهاجمی را در پرسپولیس نمی‌بینید که بخواهد خوب سر بزند و با شوت‌هایش تور دروازه حریف را به لرزه درآورد.

حالا پرسپولیس مانده و بازیکنانی معمولی که توان انجام کوچکترین کارهای فوتبالی را هم ندارند و نه تنها عاملی برای خوشحالی و شادی هوادارانشان نمی‌شوند، بلکه آنها را با چشمانی اشکبار و دل‌هایی پرغصه راهی خانه‌هایشان می‌کند.

 

حالا پرسپولیس پر شده از بازیکنانی که در طول 90 دقیقه حتی یک حرکت هم انجام نمی‌دهند که خوش بین‌ترین هواداراشان هم لب به تشویق بگشاید. این تنها مربوط به بازی پرسپولیس برابر نفت نیست. بلکه در دیدارهای قبلی لیگ سیزدهم هم همین روال بوده و ظاهرا قراری هم بر اصلاح امور نیست.

مردم پرسپولیس را هجومی و گلزن می‌خواهند، پرسپولیسی که از نام هیچ حریفی نترسد و فوتبال خاص خودش را بازی کند. اما مگر می‌شود بدون بازیکن خوب فوتبال خوب ارائه کرد؟ مگر می شود با چند بازیکن معمولی که مشخص نیست ملاک و معیار مسئولان برای جذب یا نگه داشتن‌شان در این تیم چیست، هواداران میلیونی را از دیدن یک فوتبال زییا سیراب کرد؟

 

مگر می شود از مهاجمانی که ظاهرا با دروازه بیگانه هستند انتظار داشت پرسپولیس در همان 20 دقیقه ابتدایی کار حریفانش را تمام کند؟ مگر می شود انتظار داشت وقتی سرخپوشان در نیمه اول خوب فوتبال بازی نمی‌کنند، با تفکرات مربی‌اش در نیمه دوم دگرگون شود؟

واقعیت پرسپولیس با آن چیزی که هوادارانش انتظار دارند بسیار تفاوت کرده. حالا دیگر از آن بازیکنان تکنیکی و دونده و گلزن که هواداران با صاحب توپ شدنشان نیم خیز می‌شدند و تا گل نمی دیدند نمی نشستند، خبری نیست. حالا پرسپولیس پرشده از بازیکنانی که در اوج فوتبال به این تیم می‌آیند و چند هفته بعد ضعیف‌ترین بازیکنان فوتبال ایران می‌شوند. حالا کاپیتان بودن در پرسپولیس به معنای تاثیرگذار بودن نیست. ظاهرا همین که بازوبندی به بازوی بازیکنی بسته شود و نامش کاپیتان باشد کافیست.

همه چیز این روزهای پرسپولیس را هم نباید تیره و تار دید. این تیم در خط دروازه و دفاع عملکرد خوبی داشته و گل های کمی دریافت کرده. بازیکنانی دارد که وظایفشان را بهتر از دیگران انجام می دهند و موفق تر از بقیه هستند.

 

اما در مرکز زمین وضعیت آشفته و ناامیدکننده است. جایی که محمد نوری به عنوان کاپیتان انجام وظیفه می‌کند و شش دیدار است کسی اثری از او که باید تاثیرگذارترین باشد نمی بیند. قاسم دهنوی نشان داده که در آن همه جنگ و دعوا بین پرسپولیس و سپاهان، تیم اصفهانی یک برنده تمام عیار بود که او را جذب نکرد. بقیه هم اوضاع بهتری ندارند.

در خط حمله پرسپولیس باید دلش را به کدام بازیکن و کدام تاکتیک خوش کند. سیدصالحی هر چقدر هم تلاش می کند مهاجمی اثرگذار نیست. او بیشتر یک تخریب‌گر خط دفاعی حریف است تا مهاجمی زیرک و فرصت طلب که تیمش را صاحب گل کند. هادی نوروزی که ظاهرا در پرسپولیس جا خوش کرده، اوضاع بدتری دارد.

 

او آنقدر پسرفت کرده که در تیم دایی "بی گلزن" هم جایی در ترکیب اصلی ندارد. غلامرضا رضایی که عضو تیم ملی بود و مهاجمی تاثیرگذار حالا به یک بازیکن معمولی تبدیل شده که فقط در زمین خوب می‌دود. جوان‌هایی هم که آمده اند حتما زمان می خواهند که با شرایط تیم آشنا شوند!

اما علی دایی در پرسپولیس چه می کند؟ او که در همه مصاحبه هایش تاکید کرده تیم را با خواسته خودش بسته و بازیکنانی را به خدمت گرفته که نیاز دارد. دایی شش هفته است هنوز نتوانسته اقدام مثبتی در روند تاکتیکی پرسپولیس ایجاد کند.

 

تیم او همچنان کمترین برنامه را برای رسیدن به دروازه حریف دارد و گل نزدن کار اصلی اش است. تیم دایی این روزها بد بازی می کند و البته خوب امتیاز از دست می دهد. پرسپولیس شش هفته است بازی کرده و هر چند در بازی اول و در شرایطی که خیلی خوب نبود، تراکتورسازی را برد اما در دیدارهای بعدی نمایش ناامید کننده ای داشت.

تیم دایی در دومین دیدار برابر ذوب آهن بحران زده به تساوی رسید و در ورزشگاه آزادی مس کرمان را هر چند 2 بر صفر برد اما بازهم فوتبال زیبایی بازی نکرد. در هفته چهارم تیم دایی در دیداری ناامیدکننده تر از قبل به سایپا باخت و هر چند در هفته پنجم با یک گل ملوان را شکست داد اما در هفته ششم برابر نفت تهران شکست خورد.

 

هر چند نمی توان قدرت تیم‌ها را از روی نامشان تشخیص داد، اما واقعیت این است که پرسپولیس بجز تراکتورسازی، هنوز با تیم های مدعی مثل سپاهان، فولاد ، استقلال و ... بازی نکرده و دیدارهای نسبتا آسانی را پشت سرگذاشته است.

امیدواری هواداران پرسپولیس این است که در هفته های آینده تیم علی دایی بتواند شرایط بهتری پیدا کند. این تیم باید در هفته هشتم به مصاف استقلال برود. دیداری که برای هواداران هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است و خیلی از آنها اعتقاد دارند اگر همه دیدارهای لیگ را باختند ایرادی ندارد اما به تیم رقیب نبازند.

 

باید دید دایی می تواند در فاصله‌ای اندک تا دربی بزرگ تهران تیمش را سروسامان دهد و بازیکنانش را به خود بیاورد تا حداقل برای دقایقی فوتبال زیبا و تماشاگر پسند ارائه دهند یا...؟/مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
حرکت تیمی فوق العاده پرسپولیس در بازی با لخویا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دایی: هیچ تیمی در زمین خوب حریف پرسپولیس نمی‌شود/رویانیان: چه کسی گفته تکلیف من سه‌شنبه روشن می‌شود؟



علی دایی,بازی پرسپولیس و راه‌آهن,استعفای رویانیان

نظر بازیکنان هم برای رفتن یا ماندن در پرسپولیس مهم است
دایی: هیچ تیمی در زمین خوب حریف پرسپولیس نمی‌شود/ مقابل راه‌آهن محکوم به برد هستیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در دیدار مقابل راه‌آهن محکوم به برد و گرفتن 3 امتیاز هستیم.

  علی دایی در گفت‌وگویی با فارس، در مورد دیدار با راه‌آهن، وضعیت انتقال بازیکنان از پرسپولیس و احتمال حضور بازیکنان جدید صحبت کرد که در زیر می‌خوانید:

 پس از برد مقابل پدیده وضعیت پرسپولیس در شرایط خوبی قرار دارد، نظرتان چیست؟
خدا را شکر همه چیز خوب است و ما مقابل یک تیم خوب که بسیار با تجربه بازی کرد به یک نتیجه خوب رسیدیم. پدیده بازیکنانی با تجربه و بسیار خوب داشت اما بچه‌ها با تلاش‌شان در وقت اضافه پیروزی خوبی را کسب کردند تا برای آینده امیدوارتر شویم، البته کار ما سخت است و از امروز باید به بازی با راه‌آهن فکر کنیم.
 آقای دایی می‌گویند بازی با راه‌آهن برای شما خیلی سخت است؟
خیر، این را بدانید من تیم راه‌آهن را خیلی دوست دارم،‌ اکثر بازیکنان راه‌آهن از دوستان و رفیقان خود من هستند و حتی از شاگردان بسیار خوب من در دوران مربیگری، اصلا راه‌آهن را خیلی دوست دارم.

 حتی پس از اتفاقات اخیر؟
من احترام خاصی برای این باشگاه‌ قائلم، من گفتم همه از دوستان بسیار خوبی بودیم، ما در راه‌آهن مربی و بازیکن نبودیم بلکه دوست همدیگر بودیم و هنوز هم دوستی‌هایمان بسیار پررنگ ادامه دارد و ان‌شاءالله باز هم ادامه داشته باشد.


قطعا برای برد به میدان می‌روید.
بله،‌ همینطور است ما در دیدار مقابل راه‌آهن محکوم به برد و گرفتن 3 امتیاز هستیم. باید این بازی را ببریم تا جایگاه‌مان در جدول لیگ برتر بهتر از گذشته شود. ما با تمام وجود و با تلاش بازیکنان و یک بازی هوادارپسند قطعا به فکر 3 امتیاز هستیم. امیدوارم خدا کمک کند تا به هدف‌مان برسیم.

  به نظر شما بازی مقابل پدیده در جام حذفی بازیکنان را خسته نکرده؟
بله، این حرف کاملا درست است، ما 120 دقیقه مقابل پدیده بازی کردیم و کمی به بازیکنانمان فشار آمده، باید دو یا سه روز ریکاوری حسابی داشته باشیم تا صد درصد آماده بازی با راه‌آهن شویم. کارمان خیلی سخت است.

 با زمین تختی چه کار می‌‌کنید؟
زمین تختی همه چیز آن مشخص است، اما امروز این حرف را می‌زنم هیچ تیمی در زمین خوب حریف پرسپولیس نمی‌شود، بچه‌های من روی زمین فوتبال بازی می‌کنند و کارشان را بلدند، همیشه بسیار خوب و منطقی فوتبال را مخصوصا روی زمین بازی می‌کنند و قطعا در زمین بد دچار مشکل و دردسر می‌شوند. اما هیچ چیزی دست ما نیست و با تابعیت قانون باید بازی کنیم و مطمئن باشید با تمام وجود و قوا برای کسب سه امتیاز می‌رویم تا یک نتیجه خوب بگیریم.

  یعنی اینقدر به بازیکنان‌تان اطمینان دارید؟
بله، من حرف خودم را زده‌ام و تا الان هم این موضوع را ثابت کرده‌ایم، در زمین خوب هیچ تیمی حریف پرسپولیس که فوتبال را روی زمین بازی می‌کند، نیست.

بالاخره مشخص شد کدام بازیکنان از پرسپولیس می‌روند و چه کسی اضافه می‌شود؟
فعلا خیلی زود است در مورد رفت و آمد بازیکنان حرفی بزنیم ما باید در یک نشست کارشناسی همه چیز را به دقت بررسی کنیم و سپس نظر نهایی را اعلام کنیم، نباید عجله کنیم.

 اما خیلی‌ها می‌گویند بازیکنان جدا شده شما مشخص است.
بازیکنان پرسپولیس همه با ما قرارداد دارند، نظر بازیکنان ما نیز برای رفتن و یا ماندن برای ما ملاک است، اگر آنها بخواهند ما می‌توانیم چنین کارهایی یعنی رد و بدل کردن بازیکنان را انجام دهیم، اگر نخواهند ما چنین کاری را نمی‌توانیم انجام دهیم.

 

این کاملا مشخص است، خدا را شکر بچه‌ها همه خوبند و با ما قرارداد دارند. هم با تجربه‌ها و هم جوان‌ها بسیار خوبند و به یکدیگر کمک می‌کنند تا پرسپولیس موفق شود. این برای پرسپولیس خوب است و حالا باید ببینیم خدا در آینده چه می‌خواهد.

  نظر شما درباره نشستن علی دایی در بازی‌های پرسپولیس روی سکو چیست؟
مطمئنا خیلی خیلی سخت است، باور کنید مربی از روی سکوها هزار برابر بیشتر از کنار زمین حرص می‌خورد. می‌دانم هواداران چه می‌کشند، اما خیلی چیزها را از روی سکو بهتر می‌توان دید تا کنار زمین ولی مطمئنا تجربه خیلی سختی برایم خواهد بود چراکه کنار زمین خیالم راحت‌تر بود.

  با حضور کریم باقری؟
بله، من خیالم از دستیارانم راحت است.

  ولی باقری نمی‌خواست مربیگری کند، چه اتفاقی افتاد این پست را قبول کرده؟
آقا کریم بزرگ فوتبال است و احترامش برای همه ما واجب. ما برای کریم باقری خیلی خیلی احترام قائل هستیم و نظرات آقا کریم مثل همیشه برای ما مهم است. باقری آمده که به ما کمک کند و خدا را شکر مشکل کارتش هم حل شد و از این به بعد با قدرت می‌تواند کنار ما باشد.

  در پایان خبر دارید رویانیان استعفا کرده است؟
ان‌شاءالله هیچ اتفاقی نمی‌افتد و با همین برنامه و بازیکنان و وضعیتی که هست، با قدرت برای کسب جام حرکت می‌کنیم. هیچ اتفاقی نمی‌افتد. چون همه باید به همدیگر الان کمک کنیم تا پرسپولیس سربلند و موفق و با آرامش کامل باشد.


فقط به عنوان هوادار به تمرین پرسپولیس رفتم
رویانیان: چه کسی گفته تکلیف من سه‌شنبه روشن می‌شود؟/ در حاشیه کارم را ادامه می‌دهم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: فقط به عنوان یک هوادار به تمرین پرسپولیس رفتم و در کنارش با بچه‌های ایتام و نیازمندان نیز صحبت کردم.

محمد رویانیان در گفت‌وگو با فارس، ابتدا در پاسخ سؤالی که چرا علی‌رغم کنارگیری از پرسپولیس در تمرینات این تیم شرکت کردید، گفت: من فقط به عنوان یک هوادار به تمرین پرسپولیس رفتم و در کنارش با بچه‌های ایتام و نیازمندان نیز صحبت کردم. من فقط به عنوان هوادار آمدم نه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس.

رویانیان در پاسخ سؤالی که پس چرا اینقدر برخوردها با شما گرم بود و روبوسی‌ها با قبلا فرق داشت، گفت: به خاطر عید دیدنی و لطفی بود که به من داشتند، من هم سعی کردم به بازیکنانم تبریک بگویم چون هم پیروز شده بودند و هم عید را به آنها تبریک گفتم.

مدیرعامل مستعفی سرخپوشان درباره بازی پرسپولیس و پدیده شاندیز نیز گفت:‌ به نظر من پرسپولیس در بازی مقابل پدیده در اولین بازی جام حذفی نشان داد که بسیار قدرتمند و مستحکم است. شک نکنید پرسپولیس اگر بخواهد، هیچ تیمی جلودارش نیست.

وی افزود: با تعویض‌های دایی، بازیکنانی که به زمین آمدند نشان دادند که ما امسال تیم فوق‌العاده و بسیار خوبی را بسته‌ایم و حرکت درستی رو به جلو با گزیده‌‌ای از جوانان و باتجربه‌ها آغاز شده است، من خیلی خوشحالم که در اولین گام در جام حذفی موفق بودیم.

وی ادامه داد: ‌از طرف دیگر خوشحالم که جوانان ما یکی پس از دیگری خودشان را نشان می‌دهند، میلاد غریبی نشان داد که بازیکنی بسیار فوق‌العاده و جوانی آینده‌دار است.

مدیرعامل سرخپوشان در پاسخ به این سوال که پس چرا می‌خواهید او را از دست بدهید، یادآور شد: چرا باید این کار را بکنیم؟ ‌اگر ذوب‌آهن غریبی را می‌خواهد دلیلی بر کوچک بودن غریبی و ضعفش نیست، این بزرگی غریبی است که ذوب‌آهن او را می‌خواهد یعنی بازیکن جوان ما را می‌خواهند تا به آن تیم کمک کند، الان سر خواستن بازیکنان جوان ما دعواست. این خوب است، یعنی الان سر خواستن میلاد غریبی دعواست. این بزرگی این بازیکن است. هم ما غریبی را می‌خواهیم و هم باشگاه ذوب‌آهن.

وی افزود: به جز غریبی بازیکنی مثل یونس شاکری نیز داریم، او نشان داد که مهاجمی مستحکم، قدرتمند و چارچوب‌شناس است. تک تک بچه‌هایمان خوبند و از صمیم قلبم به این پرسپولیس و کادر فنی و بازیکنان به عنوان یک هوادار، با غرور افتخار می‌کنم.

مدیرعامل سرخپوشان درباره استعفایش نیز گفت: من در حاشیه کارم را می‌کنم چون پرسپولیس نباید عقب بیفتد. چه کسی گفته تکلیف من سه‌شنبه روشن می‌شود؟

وی افزود: هر کسی این حرف را زده شوخی کرده و یا با شما شوخی داشته، من همه حرف‌ها را شوخی گرفتم. یکی از آقایان هیئت مدیره گفته که جنگ است و همه چیز را به جنگ و ترقه تشبیه کرده.

وی افزود: آقای جمشیدی، اینجا جنگ نیست، فوتبال یک بازی است. فوتبال به نظر من یک بزم است نه جنگ. شما هنوز رزم و جنگ را ندیده‌اید، هر وقت آن را دیدید درباره سایر چیزها مثل ترقه و جنگ صحبت کن. فوتبال به نظر من فقط یک بازی است که اسمش را روی آن گذاشته‌اند و یک بزم است.

رویانیان ادامه داد: این حرف اشتباهی بوده که این آقای محترم درباره جنگ و ترقه صحبت کرده ولی ما جنگ دیده هستیم. آقای جمشیدی، عضو محترم هیئت مدیره، من معتقدم دوستان هیئت مدیره بزرگوار هستند، ولی فکر می‌کنم از رفتن من خیلی خوشحال شدند و یا با حرف‌هایشان با من شوخی کرده‌اند./فارس