ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

چالش مجارستان برای میزبانی المپیک 2024


طرح پیشنهادی مخالفان دولت حاکم بر بوداپست ممکن است به لغو درخواست میزبانی این شهر برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ منجر شود.

خبرگزاری تسنیم: طبق گزارش‌های منتشر شده در کشور مجارستان، دو حزب سیاسی LMP و جوبیک از برگزاری همه‌پرسی برای میزبانی المپیک و پارالمپیک 2024 حمایت کرده‌اند اما دولت حاکم که اکثریت رأی در شورای شهر بوداپست را در اختیار دارد، اعلام کرد که برای انجام این رفراندوم خیلی دیر شده است.

گروه‌های مخالف می‌گویند حضور بوداپست در جمع نامزدهای میزبانی المپیک و پارالمپیک 2024 نباید با تصمیم سیاستمداران صورت بگیرد. این در حالی است که در جلسه شورای شهر بوداپست و در شرایطی که دو نفر از اعضا غایب بودند، طرح میزبانی این شهر با 16 رأی مخالف در مقابل 14 رأی موافق با شکست روبه‌رو شد.

برگزرای همه پرسی در بوداپست مانند همان طرحی خواهد بود که چند هفته قبل مسئولان شهر هامبورگ اجرا کردند و این شهر آلمانی در نهایت از ادامه رقابت برای میزبانی کنار رفت.

51.6 درصد مردم هامبورگ در همه پرسی روز 29 نوامبر با طرح 11.2 میلیارد یورویی به منظور میزبانی مخالفت کردند.

لس آنجلس، رم و پاریس سه شهر دیگری هستند که در کورس رقابت برای کسب میزبانی المپیک و پارالمپیک 2024 حضور دارند. شهر میزبان این بازی‌ها در سال 2017 در لیما، پایتخت پرو معرفی خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
رقابت مکرون رییس جمهور فرانسه و ترامپ بر سر تصاحب میزبانی المپیک 2024

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کانادا نامزد میزبانی المپیک 2024



اخبار,اخبارورزشی,المپیک سال 2024

رئیس کمیته المپیک کانادا اعلام کرد:« من برای به دست آوردن حمایت ضروری برای اینکه تورنتو میزبانی بازی های 2024 را به دست آورد با هر نهاد دولتی و خصوصی کانادا تشکیل جلسه خواهم داد.

مارسل اوبوMarcel Aubut رئیس کمیته المپیک کانادا یکشنبه اعلام کرد این کمیته به زودی شهر تورنتو را به اعلام نامزدی خود برای میزبانی بازی های المپیک 2024 ترغیب خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما وی در کنفرانسی خبری در حاشیه پایان بازی های کشورهای آمریکایی که از دهم ژوئیه (29 تیرماه) در تورنتو برگزار می شود گفت :«من هرچه در توان دارم انجام می دهم تا تورنتو بتواند میزبان بازی های المپیک در سال 2024 باشد.»

شهرهای نامزد میزبانی این بازی ها باید تقاضای خود را پیش از 15 سپتامبر(24 شهریور) به صورت کتبی به کمیته بین المللی المپیک ارائه کنند . این کمیته پس از بررسی پرونده های نامزدی سال 2017 در لیما ، شهر میزبان بازی های 2024 را معرفی خواهد کرد.

رئیس کمیته المپیک کانادا اعلام کرد:« من برای به دست آوردن حمایت ضروری برای اینکه تورنتو میزبانی بازی های 2024 را به دست آورد با هر نهاد دولتی و خصوصی کانادا تشکیل جلسه خواهم داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تورنتو ،‌ جان توریJohn Tory شهردار این شهر اوایل ژوئیه اعلام کرده بود تاسیسات ورزشی ساخته شده برای بازی های کشورهای آمریکایی به این شهر امکان خواهد داد میزبانی مهم ترین رویدادهای ورزشی جهان را پیش بینی کند.

وی در عین حال اعلام کرد این پرونده پیش از پایان بازی های معلولان کشورهای آمریکایی یعنی پانزدهم اوت (24 مرداد) در شورای شهر تورنتو مورد گفتگو قرار نخواهد گرفت.

این زمان ،‌وقت ناچیزی را برای بحث و به دست آوردن تعهدات ضروری استان تورنتو و دولت فدرال باقی می گذارد. آغاز احتمالی تبلیغات انتخابات پارلمانی در نیمه نخست اوت نیزپرونده نامزدی و تصمیم رسمی فدرال را پیچیده خواهد کرد .انتخابات پارلمانی قرار است به طور عادی نوزدهم اکتبر(27 مهر) برگزار شود.

بنابراعلام رسانه های محلی ،‌نامزدی تورنتو بخت زیادی برای موفقیت ندارد و شمار زیادی از اعضای شورای شهر با آن مخالفند. این نمایندگان عقیده دارند هرچند سرمایه گذاری زیادی در بخش تاسیسات ورزشی انجام شده است ،‌هزینه های تعمیر و نگهداری تاسیسات ورزشی نیز برای بودجه این شهر بسیار بالا است.

برخی نیز عقیده دارند اعلام این نامزدی پس از شکست در به دست آوردن نامزدی میزبانی بازی های 2008 هنگامی که پکن توانست میزبانی این بازی ها را به دست آورد ، خیلی زود است . در آن هنگام پنجمین بار بود که تورنتو نامزدی خود را برای این بازی ها اعلام می کرد بدون آنکه هرگز بتواند موفقیتی در این خصوص کسب کند.

کانادا فقط یک بار در سال 1976 توانسته است میزبانی این بازی ها را برای شهر مونترال به دست آورد.


اخبار  ورزشی  -   صدا و سیما