ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

چاقو دسته‌اش را بُرید!


اظهارنظر معاون وزیر ورزش درباره کمک مالی «سیاسی» به دو تیم دیگر به جز پرسپولیس مُهر تاییدی بود بر آنچه در گذشته گفته و البته از سوی مسئولان تکذیب می‌شد.

خبرگزاری تسنیم: در ابتدای فصل درست زمانی که وزارت ورزش و جوانان از اعلام هیئت مدیره جدید و اقتصادی پرسپولیس به خود می‌بالید نام یک نفر بیشتر از همه مطرح شد. حمیدرضا سیاسی از سوی وزارت ورزش و جوانان و شاید به دلیل متمول بودن به عنوان عضو و بعدها رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس انتخاب شد.

بعد از اینکه سیاسی کارش را در پرسپولیس آغاز کرد شنیده شد برادر او همه کاره راه‌آهن شده است. هرچند گفته می‌شد استیلی راه‌آهن را خریده اما در واقع امیر سیاسی مرد شماره یک لوکوموتیورانان بود.

مدتی گذشت که خبری عجیب گوش به گوش و دهان به دهان شنیده شد، خبر این بود: حمیدرضا سیاسی هزینه باشگاه استقلال را هم پرداخت می‌کند! ابتدا کسی نمی‌توانست این موضوع را باور کند اما با مصاحبه امیر عابدینی همه چیز «رو» شد، هر چند واقعاً در این مورد حق مطلب ادا نشد.

حالا که سیاسیِ منصوب وزارت ورزش و جوانان در زندان به سر می‌برد مصاحبه امیررضا خادم پرده از این موضوع برمی‌دارد که مدیرعامل پیشین پرسپولیس همزمان به سه تیم کمک مالی کرده است!

معاون وزیر ورزش امروز در گفت‌وگو با رادیو ورزش گفت: «سیاسی در مدتی که در فوتبال بود 30 میلیارد تومان برای سه تیم هزینه کرد که از این میزان سهم پرسپولیس  8-7 میلیارد بوده است.»

این حرف یعنی تایید تمام صحبت‌هایی که در گذشته درباره کمک سیاسی به تیمی غیر از پرسپولیس (استقلال و راه‌آهن) مطرح می‌شد که البته در آن زمان از سوی مسئولان تکذیب می‌شد.

حال باید از وزارت ورزش پرسید که تکلیف 22 میلیارد دیگر چه شده است؟ استقلال چقدر پول گرفته؟ سهم راه‌آهن چقدر بوده است؟ اصلاً مگر می‌شود رئیس هیئت مدیره یا مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خرج دو تیم دیگر را هم بدهد؟ آیا این موضوع قانونی است؟ وزارت ورزش برای این موضوع چه پاسخی دارد؟


ویدیو مرتبط :
حمله دسته جمعی با چاقو و قمه در سینما!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چاقو دسته خود را می‌برد؟



اخبار,اخبار اجتماعی, چاقو دسته خود را می‌برد

چاقو دسته خود را می‌برد؟ پدر مرحوم روح‌الامینی روز گذشته بعد از ششمین جلسه دادگاه سعید مرتضوی مدیرعامل سابق تأمین اجتماعی به همین ضرب‌المثل اشاره‌کرده و اظهار امیدواری کرد که قوه قضاییه آن را نقض کند..

اگرچه بررسی فسادهای کلان از سوی این نهاد مسئول در دو، سه سال اخیر نشان از عزم جدی حاکمیت برای مقابله با فسادهای گوناگون – مالی و غیرمالی - دارد اما پرونده سعید مرتضوی هنوز به نتیجه نرسیده است.

 

حالا بعد از شش بار آمدو رفت به دادگاه وکلای شاکیان می‌گوید که این آخرین جلسه بوده است و متهم معتقد است که امروز – یکشنبه- مشخص خواهد که جلسه دیگری در کار است یا خیر.

او که در جلسه قبلی با یک دفاعیه 51 صفحه‌ای به دادگاه رفته بود، در جلسه دیروز ناگفته‌های تازه‌ای را مطرح کرد. مرتضوی اکنون مدعی است که شش سال در عذاب بوده درحالی‌که مقصران اصلی سران فتنه هستند.

مرتضوی در این جلسه دلیل مرگ قربانیان کهریزک را ضربات حاصل از درگیری با پلیس در جریان حوادث 88 دانست و در خصوص پرونده تأمین اجتماعی نیز خواستار جلب علی ربیعی وزیر کار دولت یازدهم شد.

وی پس از پایان جلسه و در جمع خبرنگاران توضیحاتی را ازاین‌قرار ارائه کرد: «در این جلسه دو موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت؛ نخست شكایت سازمان تأمین اجتماعی كه در شكایت این سازمان مسائل مختلفی مطرح شد كه لازم بود وزیر كار در جلسه حاضر شود و به ابهامات شكایت پاسخ دهد. در این شكایت مواردی مربوط به مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بود كه بر اساس آن قرار شد مدیرعامل این سازمان نیز در جلسه حضور یابد.»

به گفته مرتضوی: «شكایت سازمان تأمین اجتماعی این بود كه من از مصوبه رییس مجلس شورای اسلامی و اجرای رأی دیوان عدالت اداری در خصوص تبدیل سازمان به صندوق و بالعكس استنكاف كردم.

 

در این رابطه دلایلی را ارائه كردم كه نه‌تنها من در رابطه با این موضوع استنكافی نكردم بلكه مدیرعامل و وزیر فعلی نیز خودشان از این موضوع استنكاف كردند. با توجه به انتشار این مطالب، دادگاه آقایان نوربخش و ربیعی را احضار كرد كه آنها در جلسه امروز حضور نیافتند و نمایندگان خود را معرفی كردند.

 

این در حالی است كه وقتی كسی برای گواهی یا به‌عنوان شاهد به دادگاه احضار می‌شود باید خودش در دادگاه حضور یابد.»

گفتنی است که وكیل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص صحبت‌های مرتضوی مبنی بر ضرورت حضور ربیعی در دادگاه و درخواست جلب وی گفته است «واقعیت این است كه به حضور ربیعی و نوربخش به‌عنوان وزیر تعاون و رییس سازمان تأمین اجتماعی نیازی نبود. این افراد از كسانی بودند كه با تغییر دولت بر سرکار آمدند.

 

پس این‌ها كه در آن زمان سمتی نداشتند تا دخالتی در كارهای مرتضوی داشته باشند برای چه باید در دادگاه حضور یابند. كجای دنیا وزیری بااین‌همه مشغله برای مسائل جزئی به دادگاه می‌رود؟ کریمی نژاد مدیركل سازمان تأمین اجتماعی در این جلسه حاضر شدند و با دلایل كافی در مورد حقوق دریافتی مرتضوی تا آخرین روز فعالیت وی در سازمان توضیحاتی را ارائه كردند.

 

با نامه‌ای كه از سوی وزیر كار به رییس دادگاه ارسال شد، نیز دیگر نیازی به حضور وی در دادگاه وجود ندارد.»

متهم پرونده کهریزک در خصوص شكایت روح‌الامینی نیز مدعی شد: «به شكایت آقای روح‌الامینی بیش از هشت بار رسیدگی شده و قرار منع پیگرد نیز صادرشده است و اساساً این پرونده اعتبار امر مختومه دارد.

 

آقای روح‌الامینی به مصاحبه‌ای از آقای احمدی‌مقدم استناد كردند و درخواست كردند كه در دادگاه حضور پیدا كنند، من نیز ازآنجاکه استناد آقای روح‌الامینی حرف‌های آقای احمدی‌مقدم بوده است مصاحبه‌های وی را در رابطه با حادثه كهریزك جمع‌آوری كردم.

 

آقای احمدی‌مقدم در مصاحبه خبری خود گفته بودند كه كشته‌شدگان كهریزك به‌ویژه آقای روح‌الامینی در كهریزك كتك نخوردند بلكه در محل درگیری و فتنه کتک‌خورده‌اند.

 

من نیز این مطالب را به دادگاه ارائه كردم. این افراد در اغتشاش سال ٨٨ شركت كردند و با پلیس درگیر شدند.

مرتضوی افزود: «پلیس نیز آنها را دستگیر كرده و من دخالتی در دستگیری آنها نداشتم. سازمان بازرسی نیز نظریه‌ای داده و اعلام كرده كه اختصاصاً مرحوم روح‌الامینی زخم‌ها و جراحتش مربوط به زمانی كه در كهریزك بازداشت بود نیست بلكه این زخم‌ها قدیمی است و به قبل از اعزام به كهریزك بازمی‌گردد. من این گزارش را در دادگاه بیان كردم و گفته‌شده بود این زخم‌ها مربوط به قبل از هجدهم تیر است.

 

هم من به‌عنوان كسی كه با فتنه مبارزه كردم و هم آقای روح‌الامینی خسارت بالایی را دیده‌ایم حال خسارت ایشان بیشتر است، اما من نیز به‌عنوان دادستان تهران و مسئول امنیت تهران خسارت خورد‌ه‌ام. من در این شش سال در عذاب هستم درحالی‌که مقصران اصلی افرادی هستند كه در پشت‌صحنه حضور دارند كه همان سران فتنه و ضدانقلاب‌هایی هستند كه علیه كشور فتنه برپا كردند و باید پاسخگو باشند.»

او این اظهارات را مطرح می‌کند و خودش را در حوادث کهریزک بی‌گناه می‌داند اما ولی دم مرحوم روح‌الامینی، مرتضوی را استاد وارونه‌گویی دانسته و پیشنهاد می‌دهد که شغل دیگری مانند مشاور فیلم‌های پلیسی-تخیلی – جنایی انتخاب کند.

روح الامینی گفت: «برخی مردم از رسیدگی به پرونده مرتضوی نا امید هستند و می گویند چاقو دسته خود را نمی برد و من امیدوارم قوه قضاییه این ضرب المثل را باطل کند.»

میر مجید طاهری، وکیل خانواده روح‌الامینی نیز به پایان پرونده کهریزک خوش‌بین و امیدوار است که شکایت خانواده «روح‌الامینی» در مورد اتهام «معاونت در قتل» از «سعید مرتضوی» به نتیجه برسد.

 او بعد از جلسه دیروز با خبرنگاران گفت‌وگو کرده و با اشاره به مستمسک «مرتضوی» در دادگاه، برای تبری جستن از این اتهام گفته است «مرتضوی معتقد بود چون قبلاً در شکایت خانواده «کامرانی» از این اتهام تبرئه شده است پس بازهم باید تبرئه شود. درحالی‌که هیچ حرف و مطلب جدیدی برای گفتن نداشت و قاضی هم این استدلال را نپذیرفت».

طاهری افزود: «اتفاقات مختلفی در این دو سال افتاده است. فضای دادگاه با فضای دادگاه دو سال پیش تفاوت‌هایی داشت و قاضی هم فرد دیگری است. برای همین من امیدوارم که این پرونده به نتیجه مطلوب برسد و حکم به نفع آقای روح‌الامینی صادر شود».

لازم به ذکر است که جلسه دیروز و جلسات قبل از آن‌همه ابعاد پرونده مرتضوی را در برنداشته است. این درحالی‌که است که بخش زیادی از پرونده مرتضوی که به تحقیق‌وتفحص مجلس درباره نحوه فروش شرکت‌های زیرمجموعه سازمان به «بابک زنجانی»، چک‌های ضمانت و برخی پرداخت‌های مالی در قالب سکه و کارت هدیه به اشخاص مربوطه می‌شود هنوز در دادسرا است و به دادگاه نیامده است.

نامه پنج نماینده مجلس -علیرضا محجوب٬ احمد توکلی٬ نادر قاضی پور٬ سید حسین دهدشتی و علیرضا زاکانی د- در فروردین امسال به علی لاریجانی رییس مجلس که محتوای آن درخواست پیگیری در تسریع صدور حکم مرتضوی بود نیز به‌خوبی نشان می‌دهد، مجلسی‌ها هم در انتظار روشن شد تکلیف این پرونده هستند. به‌هرحال راهی جز انتظار نیست و باید دید که به قول روح‌الامینی چاقو دسته خود را می‌برد یا نمی‌برد؟

اخبار اجتماعی - فرارو