ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پیوس - طارمی؛ کدام اقای گل ترند؟


فرشاد پیوس، یک استثنا در گلزنی برای پرسپولیس بود، مردی که در 11 دوره از مسابقات لیگ و جام‌حذفی برای پرسپولیس بازی کرد و 7 بار از این 11 دوره آقای گل شد.

ورزش سه: بعد از جدایی پیوس، مردان زیادی در ادوار مختلف با زدن چند گل همه را به تشبیه خود با پیوس واداشتند اما هیچگاه این شباهت، وجوه زیادی نداشت و جایگزین‌های مورد تشابه واقع شده مثل ادموند بزیک، سهراب انتظاری، محسن خلیلی و بالاخره مهدی طارمی نتوانستند در موقعیت او قرار گیرند و تنها یک بار محسن خلیلی آقای گل شد و امروز مهدی طارمی دیگر مردی است که صدرنشین جدول گلزن‌های لیگ است اما ...

اما بد نیست مقایسه‌ای بین مهدی طارمی و فرشاد پیوس در عرصه‌های مختلف داشته باشیم.

1. فرشاد پیوس در اسفند 64، زمانی به پرسپولیس آمد که 24 ساله بود، مهدی طارمی در تیر 93 زمانی که 22 ساله بود به پرسپولیس آمد. پیوس بازیکنی شناخته شده بودو قبل از حضور در پرسپولیس 7 بازی ملی انجام داده و 2 گل هم زده بود در حالی که مهدی طارمی در قالب یک بازیکن پدیده به پرسپولیس آمد.

2. پیوس، بازیکن نوک حمله بود. او به توصیه علی پروین کمتر از محوطه هجده قدم خارج شده و انرژی خود را در این منطقه هزینه می کرد، در حالی که مهدی طارمی بازیکنی است که بعضا از میانه میدان توپگیری کرده با جنگندگی و همکاری سایرین خود و تیم را به محوطه جریمه نزیک می‌کند.

3. از حیث ذهنی، فرشاد پیوس بیش از طارمی از خلاقیت‌های ذهنی و هوش بهره می‌برد اما طارمی از توان بدنی و برخوردهای فیزیکی بهره‌ای بیشتر از فرشاد پیوس داشته است.

4. هر 2 مرد سال اول حضورشان در پرسپولیس 7 گل زدند. پیوس 65 با 7 گل زده در 11 بازی آقای گل شد اما طارمی 93 با 7 گل زده در 30 بازی جزو 10 گلزن اول لیگ بود.

5. استارت مهدی طارمی در تیم‌ملی بهتر بوده است. پیوس در 7 بازی ملی 2 و پیوس در 7 بازی اولیه تیم‌ملی 3 گل زدند البته در 7 بازی اول ملی پیوس تیم‌هایی چون شوروی، یوگسلاوی و چین حریفانی بهتر نیست به حریفان تیم‌ملی در زمان طارمی بوده‌اند.

6. طارمی در 43 بازی اخیر مسابقات لیگ‌ با پرسپولیس بوده و در این 43 بازی، 14 گل زده است در حالی که پیوس در 43 بازی اولیه خود برای پرسپولیس 33 گل برای سرخپوشان به ثمر رساند.


ویدیو مرتبط :
ویدئو: : گل طارمی به سبک مهدی طارمی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیوس: طارمی می‌توانست آقای گل شود


پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید که این تیم روز به روز بهتر از قبل می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید که این تیم روز به روز بهتر از قبل می‌شود.

فرشاد پیوس پس از پایان دیدار پرسپولیس - استقلال اهواز که با نتیجه یک بر صفر به سود سرخپوشان به پایان رسید، اظهار داشت: بازی خوبی بود و پرسپولیس در این بازی بسیار مسلط بازی کرد، اما موقعیت‌های زیادی را از دست داد.

وی با اشاره به موقعیت‌هایی که مهدی طارمی از دست داد، افزود: به نظرم در این بازی طارمی می‌توانست به راحتی آقای گل شود. او موقعیت‌های زیادی را از دست داد، اما در مجموع پرسپولیس خوب کار کرد. این تیم روز به روز بهتر می‌شود و در این بازی توانست از تمام فضاها، از کناره‌ها، روی ارسال‌ها و عمق دفاع به خوبی موقعیت ایجاد کند. اگر پرسپولیس در این بازی بدشانس نبود، می‌توانست با اختلاف بیشتری به پیروزی برسد و طارمی هم می‌توانست حداقل سه چهار گل با رقیبانش در جدول گلزنان فاصله بگیرد.

پیوس درباره اینکه آیا پرسپولیس در خط حمله مشکل دارد یا نه، خاطرنشان کرد: طارمی و علیپور مهاجمان خوبی هستند، اما باید بیشتر از این کار کنند و دقت بیشتری در ضربات آخر داشته باشند. من دوست دارم در این فصل یکی از بازیکنان پرسپولیس آقای گل شود و به نظرم مهدی طارمی می‌تواند این کار را انجام دهد.