ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پیش بینی AP از سرنوشت ایران در جام ملتها


ایران در گروهی که همه تیم هایش از غرب آسیا هستند خیلی راحت صعود می کند و شانس قهرمانی دارد.

ایسنا: پایگاه اینترنتی آسوشیتدپرس در گزارشی از تیم ملی ایران نوشته است: تیم ملی فوتبال ایران که پیشینه قهرمانی در سه دوره جام ملت های آسیا را در کارنامه دارد و در آخرین رنکینگ فیفا هم عنوان بهترین تیم قاره آسیا را به خود اختصاص داده، روز یکشنبه مقابل بحرین، دومین دیدار گروه سوم را انجام خواهد داد.

ایران و بحرین

ایران که یکی از شانس های قهرمانی در این دوره از رقابت ها است، انتظار می رود خیلی ساده از این گروه که همه آنها از غرب آسیا هستند راهی مرحله بعد شود. ایرانی ها در سه دوره پیاپی و بین سال های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۶ موفق شده اند عنوان قهرمانی در آسیا را از آن خود کنند که دو دوره آن در خاک این کشور برگزار شده است اما پس از آن نتوانستند هیچ جامی در قاره آسیا را کسب کنند.

چیزی که به ایرانی ها اعتماد به نفس بیشتری برای حضور در این دوره از رقابت های قهرمانی آسیا داده، ماندن کارلوس کی روش به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم است. پس از آنکه کی روش بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل تصمیم گرفت در ایران بماند، بسیاری خوشحال شدند. رضا قوچان نژاد هم که بهترین گلزن این تیم در مرحله مقدماتی بود، تنها گل ایران را در جام جهانی به ثمر رساند.

تیم ملی ایران با بدشانسی هم رو به رو بوده به شکلی که چند روز پیش دست هاشم بیک زاده، مدافع آنها در جریان تمرینات شکست و او حضور در جام ملت ها را از دست داد. کی روش غیبت این بازیکن ۳۰ ساله را فقدان بزرگی برای تیمش دانسته زیرا پژمان منتظری، دیگر مدافع این تیم نیز یک ماه پیش به دلیل آسیب دیدگی جام ملت ها را از دست داده بود.

با این حال کی روش از اینکه تیمش با توجه به تمام مشکلات و نداشتن بازی های تدارکاتی می تواند به مرحله حذفی این رقابت ها صعود کند اطمینان دارد.

وی در این رابطه گفته بود: نه بهانه، نه زیاده گویی و نه عذرخواهی. ما اینجا هستیم که فوتبال بازی کنیم. با روحیه تیمی که در دیدارهای گذشته مان نشان دادیم، شانس بسیار بالایی برای انجام این کار داریم.

این سیزدهمین حضور ایران در جام ملت های آسیا است که با کره جنوبی در شرایط مساوی قرار دارد. ایرانی ها با زدن ۱۱۲ گل در این تورنمنت، آمار بیشترین گل زده را در اختیار دارند و تنها کشوری هستند که در سال ۲۰۱۱ موفق شدند تمام دیدارهای مرحله گروهی را با پیروزی پشت سر بگذارند.

بحرین از هفت دیدار گذشته خود در جام ملت های آسیا، پنج دیدار را با شکست به پایان رسانده اما در شرایطی به تورنمنت کنونی راه یافته که در دیدارهای مقدماتی تنها یک گل خورده است.


ویدیو مرتبط :
گزارشی از حضور ایران از اول تا 2015در جام ملتها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش بینی مورینیو از سرنوشت گروه ایران در جام جهانی



اخبار ورزشی - پیش بینی مورینیو از سرنوشت گروه ایران در جام جهانی

سرمربی پرتغالی تیم فوتبال چلسی پیش‌بینی کرد از گروه تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴، تیم‌های آرژانتین و نیجریه به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا می‌کنند. 

به گزارش تسنیم، ژوزه مورینیو به عنوان سفیر جهانی فوتبال سایت یاهو پیش‌بینی خود را از تیم‌های صعود کننده از هر یک از گروه‌های هشت گانه جام جهانی 2014 اعلام کرد که البته در این پیش‌بینی تنها فاکتور او برای ارزیابی شانس صعود تیم‌ها، استانداردهای فنی و فوتبالی نبود.

سرمربی تیم فوتبال چلسی، در گروه نخست جام جهانی، جایی که برزیل میزبان، کرواسی، مکزیک و کامرون حضور دارند، پیش‌بینی کرد که سلسائو به عنوان صدرنشین صعود می‌کند و مکزیک به عنوان تیم دوم در جمع 16 تیم برتر رقابت‌ها قرار می‌گیرد.

مورینیو در گروه B‌ اسپانیا و هلند را به ترتیب به عنوان تیم‌های اول و دوم گروه که به مرحله یک هشتم نهایی صعود می‌کنند معرفی کرد و گفت:در مورد این گروه من خیلی احساساتی‌ام چون در آن دوستان زیادی دارم.

یکی از صمیمی‌ترین دوستان آقای خاص در این گروه لوئیز فن‌خال، سرمربی تیم ملی هلند است که مورینیو در بارسلونا به عنوان مترجم او کار می‌کرد.

مورینیو در گروه C جایی که تیم‌های ملی کلمبیا، یونان، ساحل عاج و یونان حضور دارند، صعود یونان و هم‌تیمی‌های شاگرد قدیمی‌اش دیدیه‌ دروگبا در ساحل عاج را پیش‌بینی کرد.

پیش‌بینی تیم‌های صعودکننده از گروه D برای مورینیو سخت بود و او نتوانست تیمی را انتخاب کند، هرچند آقای خاص به قدرت اروگوئه اذعان داشت. مورینیو گفت: اگر بگویم که انگلیس حذف خواهد شد، فصل آینده احتمالاً انگلیسی‌ها دیگر نخواهند گذاشت در چلسی مربیگری کنم!

مورینیو درباره گروه E، گروهی که در آن سوئیس، اکوادور، فرانسه و هندوراس حضور دارند، اظهار داشت: به اعتقاد من فرانسه مانند دوره قبل در مرحله گروهی حذف نخواهد شد.

مورینیو از این گروه صعود فرانسه را به عنوان صدرنشین و صعود سوئیس را به عنوان تیم دوم پیش‌بینی کرد.

 

اخبار,اخبار ورزشی , تیم ملی ایران

 
و اما در مورد گروه F، گروهی که تیم ملی ایران،‌ آرژانتین، نیجریه و بوسنی‌وهرزگوین حضور دارند، سرمربی پرتغالی چلسی، صعود آرژانتین را به عنوان صدرنشین پیش‌بینی کرد و گفت نیجریه پشت سر آلبی‌سلسته به عنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم نهایی خواهد رسید. به این ترتیب مورینیو عملاً احتمال صعود ایران را به دور بعد صفر دانست.

پیش‌بینی مورینیو از گروه G این بود که هیچ تیمی از این گروه بدون امتیاز به کارش پایان نخواهد داد هرچند این تیم‌های آلمان و پرتغال خواهند بود که به عنوان تیم‌های اول و دوم به مرحله یک هشتم نهایی صعود می‌کنند. او همچنین در خصوص مصاف تیم ملی کشورش و آمریکا ابراز نگرانی کرد.

در نهایت مورینیو از گروه آخر، صدرنشینی روسیه و حضور بلژیک را در رده دوم در پایان مرحله گروهی پیش‌بینی کرد.
اخبار ورزشی - تسنیم