ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پیش‌بازی استقلال- سپاهان؛ نصف جام اینجاست!



پیش‌بازی استقلال- سپاهان؛ نصف جام اینجاست!

به احتمال فراوان برنده این بازی تیمی است که بازی‌سازش بهترین روز خود را سپری کند. جباری یا نویدکیا؟ مسئله این است

 

جام حذفی باشگاه‌های ایران,نتایج جام حذفی باشگاه‌های ایران,استقلال سپاهان

جام حذفی باشگاه‌های ایران- یادواره آزادسازی خرمشهر

سال ۹۱- ۹۲؛ مرحله نیمه‌نهایی

شنبه دهم فروردین ۱۳۹۲- ساعت ۱۷:۰۰

ورزشگاه آزادی تهران

استقلال تهران – سپاهان اصفهان

بی‌گمان مهم‌ترین بازی داخلی فوتبال در آغازین روزهای بهار سال ۱۳۹۲ تقابل تیم‌های استقلال و سپاهان در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی است. مسابقه‌ای که اولین دیدار هر یک از دو تیم در سالجدید محسوب می‌شود.

استقلال در آخرین دیدار خود مقابل نفت تهران به یک نتیجه تساوی ۱-۱ در چارچوب لیگ برتر دست یافت اما سپاهان در تبریز به یک برد دلچسب مقابل تراکتورسازی رسید.

استرس تا مرز خطر

تب و تاب رویارویی دو تیم بزرگ و پرافتخار فوتبال کشور در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی آن‌قدر بالا گرفته که علاقه‌مندان منتسب به دو تیم «آبی» و «زرد»پوش به کلی حال و هوای تعطیلات و دید و بازدیدهای نوروزی را به بوته فراموشی سپرده‌اند و با کری‌خوانی‌های مرسوم یکدیگر را محکوم به شکست می‌کنند.

با این اوصاف استرس بالا نیز در نزد بازیکنان دو تیم بیش از حد بالا گرفته و تیمی که در طول مسابقه بتواند بر این مشکل فائق آید به طور حتم برنده این جدال حساس خواهد شد. کادر فنی دو تیم استقلال و سپاهان برای رو نشدن اندیشه‌های تاکتیکی‌شان نزد هواداران و کم کردن حساسیت‌های کاذب نزد بازیکنان تمرینات خود را پشت درهای بسته برگزار کردند.

مصدومان و محرومان

از اردوی آبی‌پوشان این‌گونه خبر می‌رسد که ویسنته آرزه بازیکن بولیویایی این تیم به خاطر بازی‌های تیم ملی کشورش در تمرینات این تیم غایب بوده است. همچنین حسن اشجاری مدافع چپ‌پای استقلالی‌ها که سابقه عضویت در تیم سپاهان را هم دارد به خاطر حادثه رانندگی و مصدومیت به این بازی نمی‌رسد.

در آن سو حضور محمدرضا خلعتبری مهاجم تکنیکی و ریزنقش زرد‌ها در این بازی به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه عضله پا در هاله‌ای از ابهام است. اما دکتر رشادی پزشک تیم سپاهان با تمهیدات لازم خلعتبری را مهیای نبرد با شاگردان قلعه‌نویی کرده است. البته در تمرینات آبی‌پوشان بازیکنان مدام از آسیب‌دیدگی خلعتبری سوال می‌کردند.

دوئل ویژه: جدال «پلی‌میکر»ها

بدون شک جدال اصلی دو تیم در خط میانی است. همان جایی که از تیم استقلال مجتبی جباری برای بازی‌سازی می‌آید و در سوی دیگر در تیم طلایی‌پوشان این وظیفه خطیر را محرم نویدکیا بازی می‌کند. بهترین بازی‌سازهای فوتبال ایران فردا در دو سوی میدان روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند و به احتمال فراوان برنده این بازی تیمی است که بازی‌سازش بهترین روز خود را سپری کند. جباری یا نویدکیا؟ مسئله این است.

اندیشه‌های تاکتیکی

امیر قلعه‌نویی سرمربی آبی‌پوشان به همراه دستیار اول خود مجید صالح نقشه‌های زیادی را برای شکست شاگردان کرانچار ترسیم کرده‌اند.

استقلالی‌ها با توجه به میزبان بودنشان در این پیکار در وهله نخست در این اندیشه‌اند تا در‌‌ همان دقایق نخست مالکیت توپ و میدان را از آن خود کنند و با فرار‌های آرش برهانی و قدرت سرزنی فرزاد حاتمی کار طلایی‌پوشان را یکسره کنند. اما زردجامگان با پوشش همه‌جانبه از یار خودی و با هافبک‌های باانگیزه و دونده به احتمال زیاد با سیستم ۲-۴-۴ لوزی گام به کارزار با آبی‌پوشان می‌گذارند.

احسان حاج‌صفی مدافع چپ‌پا و ملی‌پوش سپاهان جدالی نفس‌گیر با خسرو حیدری مدافع راست استقلال خواهد داشت. حیدری در صدد ارسال سانترهای مواج خود بر روی دروازه گردان است و حاج‌صفی نیز می‌خواهد با ترفندهای دفاعی به عنوان یک دفاع چپ کلاسیک، از چنین کاری ممانعت کند.

یار دوازدهم؛ سپاهان و تراکتور علیه استقلال

استقلالی‌ها به شدت از هواداران خود دعوت کرده‌اند تا به عنوان یار دوازدهم تیم‌شان را برابر سپاهانی‌ها حمایت کنند. طلایی‌پوشان نیز با تدارک و گسیل کردن هواداران زردپوش به تهران و همیاری هواداران تراکتورسازی ساکن تهران از آنان خواسته‌اند تا مدافع عنوان قهرمانی را برابر تیم استقلال حمایت کنند./گل

 


ویدیو مرتبط :
کلیپ بازی پایانی استقلال و سپاهان در مقدماتی جام باشگاه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۱۰ فروردین تاریخ جدید بازی استقلال و سپاهان در جام حذفی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

سازمان لیگ پیشنهاد داد

۱۰ فروردین تاریخ جدید بازی استقلال و سپاهان در جام حذفی

سازمان لیگ تاریخ جدید برگزاری بازی نیمه نهایی جام حذفی بین استقلال و سپاهان را اعلام کرد.

به گزارش  فارس، پس از کش و قوس های فراوان در خصوص تاریخ برگزاری بازی استقلال و سپاهان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی سرانجام سازمان لیگ تصمیم خود را گرفت.

این طور که سازمان لیگ به دو باشگاه سپاهان و استقلال نامه ارسال کرده است تاریخ برگزاری این بازی را برای دهم فروردین در نظر گرفته است.

این نامه شب گذشته برای دو باشگاه ارسال شده است و تاریخ سایر مسابقات این دو تیم هم لحاظ شده است.

پیش از این سازمان لیگ اعلام کرده بود این مسابقه نهم فروردین برگزار می شود اما باشگاه استقلال به برگزاری این مسابقه در این روز اعتراض کرده بود و معتقد بود به دلیل بازگشت تیم ملی در تاریخ ۷ فروردین از کویت امکان برگزاری بازی در تاریخ نهم فروردین را ندارند.

البته این برنامه به این دو باشگاه پیشنهاد شده است و باید دید سازمان لیگ این برنامه را قطعی می کند یا خیر./فارس