ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پیشنهادعجیب جایگزین رحمتی برای حضور در استقلال!



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه استقلال

 

اخبار ورزشی - پیشنهادعجیب جایگزین رحمتی برای حضور در استقلال!

دروازه بان صربستانی فصل گذشته ملوان رقم بالایی را برای حضور در استقلال درخواست کرده است.

 با اینکه مسئولان استقلال طی روزهای گذشته صحبت های متعددی را با سرگئی پاشنکو دروازه بان صربستانی فصل گذشته ملوان برای جایگزینی رحمتی انجام داده بودند و تا حد زیادی همه چیز را تمام شده می دانستند اما رقم پیشنهادی این گلر به آبی پوشان سبب شده تا او از استقلال بسیار دور شود.

پاشنکو در جلسه روز گذشته خود با استقلالی ها رقم یک میلیون دلار را برای یک فصل طلب کرده بود که این مساله با مخالفت مدیران استقلال مواجه شده است. استقلالی ها بی تردید نمی توانند رقمی در حدود 3 میلیارد تومان را به پاشنکو پرداخت کنند و اگر این دروازه بان از مواضعش کوتاه نیاید، تا حد زیادی پیوستنش به استقلال منتفی است.
 اخبار ورزشی - جام نیوز

 


ویدیو مرتبط :
حضور رحمتی در باشگاه استقلال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرط عجیب رحمتی برای حضور در استقلال



اخبار,اخبارورزشی,رحمتی


 اخبارورزشی  - طالب لو پس از سال ها افشاگری کرد؛
شرط عجیب رحمتی برای حضور در استقلال

دروازه‌بان با‌تجربه راه‌آهن گفت: «همیشه و هر روز دلم برای استقلال تنگ می‌شود چرا که بهترین روزهای عمرم را در استقلال گذراندم.»

معلوم نیست طی 4 سال گذشته چه بر سر وحید طالب‌لو آمده که هنوز هم از برخی مسئولان استقلال دلخور است... وی که طی هفته‌های اخیر بارها ناجی دروازه تیمش شده و واکنش‌هایی استثنایی از خود نشان داده است، در بازی با پرسپولیس نیز دو عکس‌العمل استثنایی و پشت‌سر هم داشت. او پنالتی پیام صادقیان را دفع کرد و در برگشت نیز ضربه مجدد ستاره جوان سرخپوشان را گرفت تا آمادگی خودش به عنوان یکی از آماده‌ترین سنگربانان حال حاضر لیگ‌ برتر را به رخ بکشد و...
 
حالا طالب لو دوباره به اوج برگشته و بر همین اساس با او گفتگویی انجام شده که در زیر می خوانید:
 * می‌خواهیم از بازی کذایی شاهین‌بوشهر و سپاهان اصفهان شروع کنیم، ضربه محکم بازیکن خودی و شکستن دست و مصدومیت شدید...
- (آهی می‌کشد) خیلی تلخ بود. آن اتفاق سهوی، زندگی ورزشی مرا به دو قسمت قبل و بعد از مصدومیت تقسیم کرد. هرگز فراموش نمی‌کنم، سعید مظفری‌زاده داور بازی شاهین بوشهر و سپاهان بود که یک لحظه مهدی نوری مدافع ما آمد توپ را دفع کند که به جای توپ دست مرا نشانه گرفت و... باورتان نمی‌شود هیچ‌کس جرأت نکرد نزدیک من بیاید. بچه‌ها حسابی ترسیده بودند. دستم از آرنج دررفته و پیچیده بود. گفتم هیچ‌کس به من دست نزند و خودم دستم را چرخاندم و جا انداختم!

 * آن صحنه را ما هم دیدیم و یک لحظه به فکر خانواده‌ات افتادیم که دارند می‌بینند...
- خودم هم در حالی که داشتم درد می‌کشیدم به فکر خانواده‌ام افتادم. شاید برایتان جالب باشد، روی برانکارد و در حالی که مرا می‌خواستند داخل آمبولانس بگذارند گفتم تلفن‌تان را بدهید یک زنگ بزنم. آنگاه با همسرم تماس گرفتم و صحبت کردم که نگران نباشد و از او خواستم به پدر و مادرم هم زنگ بزند تا خیال‌شان راحت شود.

* مهدی نوری را بعد از آن اتفاق بخشیدی؟
- (می‌خندد) بله، همان موقع بخشیدم چون یک اتفاق سهوی و ناخواسته بود. هنوز هم هر از گاهی با مهدی در ارتباط هستم. به‌هرحال فوتبال است دیگر!

* شاید اصلاً نباید به بوشهر می‌رفتی. همان زمان از سپاهان و یکی، دو تیم مدعی دیگر پیشنهاد داشتی!
- سپاهانی‌ها که خیلی لطف داشتند. خاطرم هست آقای حسینی رئیس وقت هیأت‌مدیره سپاهان شخصاً با من تماس گرفت و آنها تصمیم داشتند تیمی مدعی بسازند و اتفاقاً بعداً سید‌جلال حسینی را هم گرفتند ولی به نظرم در آن مقطع بهترین انتخاب را انجام دادم. تیم ما تا فینال جام‌حذفی هم آمد و 120 دقیقه مقابل استقلال ایستادگی کرد. ما در نیم‌فصل اول جزو 6 تیم بالای جدول بودیم و اگر اشتباه نکنم بهترین خط دفاعی را داشتیم اما مشکلات مدیریتی و بد‌قولی اسپانسر، شاهین بوشهر را به حاشیه برد و از موفقیت دور کرد. (محمد‌رضا تاج‌دوزیان تأکید می‌کند که میثم منیعی باعث رفتن وحید طالب‌لو به بوشهر شد و...)

 * بگذریم! چه کسی باعث جدایی وحید طالب‌لو از استقلال شد؟
- متأسفانه اتفاقی افتاد که باعث جدایی‌ام از استقلال شد. از فصل قبلش آقایان برنامه‌ریزی کردند که رحمتی را بیاورند و او هم یکسری شرط و شروط گذاشته بود که... (لحظه‌ای سکوت می‌کند)

* شایعه شده بود که مهدی رحمتی گفته به شرطی به استقلال می‌آیم که وحید طالب‌لو نباشد. این حرف را تأیید می‌کنی؟
- بله، می‌توانید از معاون باشگاه استقلال بپرسید که به نمایندگی از ایشان حرف می‌زد.

 * ظاهراً تو هم گفته بودی می‌مانم و رقابت می‌کنم؟
- به شکلی غیرمنطقی از من خواستند تعهد کتبی بدهم که در صورت نیمکت‌نشینی اعتراض نکنم و سروصدا به راه نیندازم! من هم زیر بار نرفتم چون اعتقاد داشتم این حرف‌ها فنی نیست و آقایان از قبل تصمیم خود را گرفته‌اند.

* طی این مدت دوری از استقلال دقیقاً چه روزی دلت برای بازی در این تیم تنگ شد و با خودت گفتی که کاش امروز دروازه‌بان این تیم بودم؟
- یکی، دو بار و یکی، دو روز این اتفاق نیفتاده است. من همیشه و هر روز دلم برای استقلال تنگ می‌شود. بهترین روزهای عمرم را در استقلال گذراندم. بهترین خاطراتم در این تیم رقم خورد. طبیعی است که دلم برای تیم محبوبم لک بزند.

 * یک قانون نانوشته فوتبالی می‌گوید بازیکنان استقلال و پرسپولیس دوره محدودی در این تیم‌ها دارند و بالاجبار باید جدا شوند چون به قول عوام "گنده" می‌شوند؟!
- دقیقاً همین است که این دو تیم این قدر نوسان دارند. البته من که بزرگ نیستم ولی وقتی جوان‌تر بودم و به استقلال پیوستم الگوهای من آقایان علی منصوریان، محمود فکری، علی سامره و محمد خرمگاه بودند و مسائلی که شما می‌گویید را در مورد این بزرگان دیدم.


* هیچ کدام که گلر نبودند؟
- از لحاظ رفتاری عرض می‌کنم. این عزیزان خیلی به من کمک کردند و من هم همیشه سعی می‌کنم در هر تیمی که باشم به جوان‌ترها کمک کنم.

* جایی از قول احمدرضا عابدزاده درباره بهزاد غلامپور مصاحبه‌ای خواندم که گفته بود؛ بهزاد گلر خوبی است. او می‌تواند حتی بهتر از من هم باشد اما تحت فشار نمی‌تواند خودش را حفظ کند و وقتی از لحاظ روحی و روانی به هم بریزد دیگر تمرکز ندارد. او در زمین بازی می‌کند اما ذهنش درگیر منتقدان، رسانه‌ها، حرف مربیان، همبازیان و ... می‌شود و به همین خاطر می‌بینی به یکباره به هم می‌ریزد و گل‌های بدی می‌خورد. وحید طالب‌لو چقدر شبیه بهزاد غلامپور است؟
- نمی‌شود گفت من شبیه ایشان هستم. اتفاقاً از آقابهزاد خیلی چیزها یاد گرفتم. هرگز فراموش نمی‌کنم پس از پشت سرگذاشتن دوران مصدومیت و در آن شرایط سخت به من زنگ زد و دعوت کرد بروم سر تمرین راه‌آهن ولی هر کس شرایط خودش را دارد. در گذشته شاید من هم خیلی شکننده بودم ولی با تجربیاتی که طی این چند سال به ویژه دوران مصدومیت پیدا کردم خیلی بهتر از قبل شدم.

 * تفاوت وحید طالب‌لوی دیروز و امروز چیست؟
- همین چیزهایی که گفتم. آن زمان وقتی رفتارهای نامطلوبی در استقلال با من می‌شد، مثلاً حقوقم را نمی‌دادند (که هنوز هم البته بعد از 4 سال طلبم را نداده‌اند!) یا اینکه بعد از 10 هفته به یک​باره مرا نیمکت‌نشین می‌کردند، به​هم می‌ریختم ولی الان خیلی باتجربه‌تر شده‌ام.

 * منظورت همان بازی با استقلال اهواز است که محمد محمدی به جای تو بازی کرد؟
- بله، همان مسابقه‌ای که 2 بر صفر جلو بودیم ولی در آخر باختیم! اجازه بدهید من یک نکته را یادآوری کنم و آن هم کاسیاس است. با وجود افت و نوسانی که داشت رئال‌مادرید به راحتی از او نگذشت.

* ولی کاسیاس هم نیمکت‌نشین شد و حرفی نزد!
- بله اما کاسیاس را از تیم کنار نگذاشتند. او را حفظ کردند چون روی او هزینه شده و دروازه‌بان بزرگ و محبوبی بود.

 * تا به حال فکرش را کرده‌ای که خیلی شبیه کاسیاس هستی؟
- بله، خیلی‌خیلی شبیه هستیم. هر دو از سن پایین شروع کردیم. از 19 سالگی به تیم‌ملی دعوت شدیم و حتی وقتی دست من شکست در همان مقطع انگشت کاسیاس آسیب دید و خیلی شباهت‌های دیگر هم داریم که بماند! (می‌خندد و ادامه می‌دهد) من در نوجوانی و جوانی پیتر اشمایکل دروازه‌بان دانمارکی منچستریونایتد را خیلی قبول داشتم اما کاسیاس هم گلر بزرگی است که شخصیت بالایی هم دارد.

* جدایی از استقلال یک بغض فروخورده برای وحید طالب‌لوست. درست است؟
- دقیقاً، شما ببینید طی این چند سال چقدر استقلال هزینه این پست کرده است؟ آن را با هزینه‌ای که برای من شد مقایسه کنید... ولی به هر حال من به بازی در باشگاه بزرگ استقلال افتخار می‌کنم.

 * نظرت درباره گرفتن پنالتی از صادقیان چیست؟
- باور کن هنوز هم صورتم درد می‌کند. دفع ضربه دوم پیام بیشتر از مهار پنالتی به من چسبید.

 * می‌دانیم شگرد تو مهار ضربات پنالتی است. با چه روشی این قدر خوب جهت ضربات پنالتی را تشخیص می‌‌دهی. به عنوان مثال همین ضربه پیام صادقیان را چطور مهار کردی؟
- کسی که معمولاً شگرد خودش را لو نمی‌دهد! اما از شوخی گذشته پس از صحبت با آقای اخباری آنالیزور راه‌آهن و تماشای فیلم بازی پرسپولیس و کارگر بنه‌گز بوشهر متوجه شدم صادقیان پنالتی‌اش را کجا می‌زند و خدا هم کمکم کرد. ناگفته نماند هم‌اتاقی‌ام امین منوچهری هم به من گفته بود صادقیان آن طرف ضربه‌اش را می‌زند و...

* بهترین واکنش وحید طالب‌لو در طول دوران بازی کدام واکنش بوده است؟
- واکنش‌های خاص زیاد داشتم. سال اول حضورم در استقلال و در بازی با ابومسلم، خسرو حیدری شوت سنگینی زد که شیرجه زدم و با دست مخالف از زیرطاق دروازه توپ را بیرون کشیدم. همه فکر می‌کردند گل شد (توضیح می‌دهد همان بازی معروفی که فیروز کریمی ماجرای کاشتن میخ و درو کردن میخ طویله را تعریف و کلی سر و صدا به پا کرد) در استقلال یک بازی هم با راه‌آهن داشتیم که وقت نکردم دستم را از زمین بلند کنم و با سینه جلوی توپ را گرفتم. امسال هم در بازی با سپاهان توپ به تیر دروازه‌مان خورد و در برگشت مهدی شریفی چنان شوت محکمی زد که صدایش در استادیوم پیچید، آن لحظه دستم را باز کردم و توپ به بازویم خورد.

 * مهار پنالتی رسول خطیبی در بازی استقلال و سپاهان هم خیلی حائز اهمیت بود. اگر آن توپ را نمی‌گرفتی، استقلال قهرمانی را از دست می‌داد؟
- بله، در لیگ پنجم بود. البته یادم آمد یک ضربه سر محمد نوری را هم به شکلی عجیب مهار کردم.

* وحید طالب‌لو چقدر به تیم ملی فکر می‌کند؟
- خیلی، من تا آخر فوتبالم به تیم ملی فکر می‌کنم. الان هم تمام هدفم این است که اول برای تیم راه‌آهن مثمرثمر باشم و جواب لطف و محبت آقای حمید استیلی را بدهم و سپس به پیراهن پرافتخار تیم ملی برسم.

* هرگز هم در تیم ملی به حق خودت نرسیدی!
- والله چه بگویم؟ آن‌طور که باید و شاید به من اعتماد نشد. 2 بار به عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ برتر انتخاب شدم اما به دیگران اعتماد شد. حتی در جام جهانی و دیدار آخر ما با آنگولا که تشریفاتی هم بود باز ابراهیم میرزاپور درون دروازه ایستاد و به من بازی نرسید.

* از برانکو دلخور هستی؟
- نه ولی انتظار داشتم آن فرصت را به من می‌داد. بازی در جام جهانی می‌توانست مسیر زندگی ورزشی‌ام را عوض کند ولی نشد دیگر.

 * فکر می‌کنی کارلوس کی روش تو را به تیم ملی دعوت کند؟
- از زمانی که ایشان به ایران آمده این افتخار نصیبم نشده که به تیم ملی دعوت شوم و زیر نظر این مربی بزرگ کار کنم اما امیدوارم بازی‌های اخیر ما را ایشان هم دیده باشد. زمانی که در شاهین بوشهر بودم به من زنگ زدند و حتی پاسپورتم را گرفتند. اما آخرش دعوت نشدم. می‌دانید چرا؟
 
* نه خودت بگو؟
- یکی از مربیان تیم ملی در آن زمان به من گفت که گلر اول تیم ملی به آقای کی روش اطلاعات غلط درباره من داده و گفته بود وحید طالب‌لو مصدوم است!
 
* عجب! فکر می‌کنی حضور علی کریمی چقدر می‌تواند در تیم ملی مؤثر باشد؟
- به هر حال ایشان بازیکن بزرگی بوده و شناخت خوبی از فوتبال ایران و بازیکنان دارد. مسلم بدانید آقای کریمی روی نیمکت تیم ملی یک وزنه است.

 * و بالاخره حرف پایانی؟
- همین جا می‌خواهم از همسر عزیزم تشکر کنم که در دوران تلخ مصدومیت و پس از آن مثل یک فرشته کنارم بود و امیدوارم بتوانم روزی محبت‌هایش را جبران کنم.

 اخبار ورزشی  - خبر ورزشی