ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پیشرفت ساخت استادیوم‌های المپیک ریو


عکس‌های هوایی از ورزشگاه‌ها و پارک المپیک‌های ریو نشان می‌دهد پروسه ساخت آن‌ها در حال پیشرفت است.

خبرگزاری ایسنا: سایت Rio 2016 عکس‌های هوایی از پیشرفت ساخت استادیوم‌های ریو منتشر کرده است. این عکس‌ها نشان می‌دهد استادیوم‌ها در حال شکل گرفتن هستند.

ماه گذشته، شهرداری ریو عکس‌هایی به نمایش گذاشت که نشان می‌داد ساخت پارک المپیک بارا، 92 درصد تکمیل شده است و 12 استادیومی که در کنار دو پارک المپیک قرار گرفته‌اند، 90 درصد آماده هستند.

پیشرفت ساخت استادیوم‌های المپیک ریو
مرکز المپیک تنیس

مرکز المپیک تنیس 80 درصد آماده شده است.

پیشرفت ساخت استادیوم‌های المپیک ریو
پارک المپیک بارا

پارک المپیک بارا که بازی‌های مربوط به 16 ورزش المپیکی و 9 ورزش پارالمپیکی در آنجا برگزار خواهد شد. در کنار مرکز اصلی رسانه، این پارک 9 استادیوم دارد که هفت استادیوم آن جدید است.

پیشرفت ساخت استادیوم‌های المپیک ریو
استادیوم کاریاکا 1 و 2

عکس بالا استادیوم کاریاکا یک و دو را نشان می‌دهد که در کنار آن مرکز آبی المپیک قرار داد. ساختمان قهوه‌ای رنگ استادیوم فیوچر است.

پیشرفت ساخت استادیوم‌های المپیک ریو
مرکز آبی المپیک

مرکز آبی المپیک که مسابقه‌های شنای المپیک و پارالمپیک در آن برگزار خواهد شد. بازی‌های واترپلو نیز در این برگزار خواهند شد.

پیشرفت ساخت استادیوم‌های المپیک ریو
استادیوم ولودروم

استادیوم ولودروم که مسابقه‌های دوچرخه‌سواری در آنجا برگزار می‌شوند. این استادیوم یکی از میراث‌های المپیک است که در آمریکای جنوبی باقی خواهد ماند.

پیشرفت ساخت استادیوم‌های المپیک ریو
دهکده المپیک و پارالمپیک

دهکده المپیک و پارالمپیک که در کنار پارک المپیک بارا واقع شده است. این دهکده 1500 ورزشکار المپیکی را اسکان می‌دهد.

پیشرفت ساخت استادیوم‌های المپیک ریو
دهکده المپیک و پارالمپیک

دهکده المپیک و پارالمپیک در کنار کوهستان و نزدیک دریا واقع شده که به نظر می‌رسد یکی از زیباترین محل‌های بازی‌های ریو است.

پیشرفت ساخت استادیوم‌های المپیک ریو
پارک المپیک ددورو

پارک المپیک ددورو (Dedoro) دومین مجموعه برگزاری استادیوم‌های المپیک است. در این عکس پیست BMX و محل مسابقه‌ها کانوی اسلالوم نشان داده شده است. پیست دوچرخه کوهستان و ایکس پارک نیز در این مجموعه قرار دارند.

پیشرفت ساخت استادیوم‌های المپیک ریو
مرکز هاکی المپیک

مرکز هاکی المپیک نیز پارک المپیک ددورو (Dedoro) قرار دارد که سه زمین آن در حال ساخت هستند.


ویدیو مرتبط :
استادیوم المپیک توکیو 2020

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

6 ویژگی‌ استادیوم‌های المپیک ریو 2016


استادیوم‌ها و مراکز برگزاری بازی‌های المپیک ریو طوری طراحی شدند که ورزشکاران در آنها احساس راحتی کنند و مشکلات مربوط به دوره‌های گذشته المپیک بر طرف شود.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از ورزش جهان، استادیوم‌های المپیک ریو 2016، 6 ویژگی‌ دارند که کارایی آنها را افزایش داده است. این ویژگی‌ها عبارتند از:

1. نزدیکی بسیاری از استادیوم‌ها به مرکز شهر

تمامی استادیوم‌ها در بازی‌های المپیک در شهریور قرار دارند. در بازی‌های المپیک پیشین بسیاری از بازی‌ها در اطراف شهر و خارج از شهر برگزار می‌شد و از این نظر بازی‌های المپیک ریو برای ورزشکاران راحت‌تر خواهد بود. 65 درصد مسابقات در کمتر از پنج کیلومتری دهکده المپیک برگزار می‌شوند. این مساله کمک زیادی به ورزشکاران می‌کند.

2. استفاده از خود ورزشکاران برای طراحی استادیوم‌ها

تعدادی از ورزشکاران برزیلی در طراحی استادیوم‌ها و بر‌نامه‌ریزی بازی‌ها نظر داده‌اند تا امکانات بهتری برای ورزشکاران در استادیوم‌ها فراهم شود. برای مثال برای بر‌نامه‌ریزی مسابقات شنا و والیبال از ورزشکاران حر‌فه‌ای برزیل کمک خواسته شد.

3. بررسی امکانات و آزمایش آنها بیش از مسابقات

تمامی امکانات و سیستم‌های بازی‌های در زمان برنامه آزمایشی، احتمال شدند. مسئولان برگزاری با فدراسیون‌های جهانی و IOC برای بر‌نامه‌ریزی‌ها مشورت کردند. کوچک‌ترین جزئیات استادیوم‌ها از جمله اتاق‌های تعویض لباس و امکانات دیگر آزمایش شدند.

4. فضای بازی‌ها

برزیلی‌ها در بر پایی جشن تخصصی دارند. مسئولان برگزار بازی‌ها اعلام کرده‌اند که مطمئن هستند بازی‌ها در ریو فضای بسیار خوبی ایجاد خواهد کرد و فرهنگ و آداب و رسوم برزیلی به خوبی به نمایش گذاشته خواهد شد.

5. طبیعت زیبا

طبیعت برزیل یکی از نکات مثبت بازی‌های المپیک است. مسابقات خارج از سالن مانند دوچرخه‌سواری جاده، ماراتن، روئینگ، والیبال ساحلی و غیره در فضای بسیار زیبایی برگزار می‌شوند.

6. میراث المپیک

استادیوم های المپیک به عنوان یک میراث در شهر ریو باقی خواهد ماند. برای مثال استادیوم فیوچر به چهار مدرسه تبدیل می‌شود و مرکز تمرینی المپیک نیز محل تمرین ورزشکاران برای آمادگی المپیک خواهد بود.