ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پیروزی بسکتبال ایران مقابل هند/قدمی دیگر به سوی قهرمانی



پیروزی بسکتبال ایران مقابل هند,بسکتبالیست ها,رقابت ایران وهند

پیروزی بسکتبال ایران مقابل هند/قدمی دیگر به سوی قهرمانی

بسکتبالیست ها موفق شدند در مرحله یک هشتم نهایی هند را از پیش رو بردارند.

به گزارش  خبرآنلاین؛تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود در مرحله یک هشتم رقابت های جام ملت ها موفق شد با نتیجه قاطع 102 بر 58 تیم نه چندان قدرتمند هند را از پیش رو بردارد.ملی پوشان ایران که به عنوان تیم صدرنشین به این مرحله رسیده اند با شکست دادن هند و در دومین بازی خود باید به مصاف تیم بحرین بروند.


کوارتر نخست:25 بر 12 ایران
بلندقامتان کشورمان که با صدرنشینی در گروه سوم به دور دوم راه پیدا کرده بودند در اولین گام برابر تیم دوم گروه چهارم قرار گرفتند.مهمد بچیروویچ ترکیب همیشگی خودش را اوشیمن ساهاکیان،صمد نیکخواه بهرامی،مهدی کامرانی،حامد حدادی و حامد آفاق اسلامیه را به میدان فرستاد.هندی ها که سابقه طولانی در این پیکارها ندارند مقابل حملات ایران نتواستند کاری کنند و مورد حمله امواج پرتابهای سه امتیازی آفاق،نیکخواه و کامرانی قرار گرفتند.هر چند هندیها هم در حمله های خود خطرناک ظاهر شدند اما این تیم کشورمان بود که با نتیجه  25- 12 به پیروزی رسیدند.در این کوارتر آرن داوودی،اصغر کاردوست و محمد جمشیدی هم برای کشورمان به میدان رفتند.در وقت اول حامد حدادی با 12 امتیاز بهترین .

کوارتر دوم:29 بر 10 ایران
آسمان خراشهای کشورمان بعد از حضوردر میدان با تغییر تاکیتک سرمربی خود روبرو شدند و توانستند براحتی نفوذ کنند و راه مردان سرزمین بودا را به منطقه ذوزنقه ببندند.آرن داوودی با کنترل میدان،صمد نیکخواه بهرامی با پرتابهای دو و سه امتیازی اش  و فول گرفتن از حریف قدرت فکرکردن را از آنها گرفت.اما سامان ویسی و حامد سهراب نژاد هم با حضورشان پرتابهای سه امتیازی را روانه حلقه هندیها کردند و اختلاف را بالاتر بردند.این  وقت را هم 29- 10 ایران برد و با نتیجه 51- 22 به رختکن رفت تا با تاکتیکهای جدید به میدان برگردد.

کوارتر سوم: 27 بر 17 ایران
در کوارتر سوم باز هم تیم برتر میدان ایران بود.بچیروویچ در این کوارتر هم ترکیب اصلی اش راهی میدان کرد.ملی پوشان که برتری مطلقی نسبت به هند داشتند خیلی آرام بازی می کردند.ملی پوشان که 61 بر 27 از هند پیش بودند در ادامه رو به پرتاب های سه امتیازی آورد و حامد آفاق که جزو بهترین شوت زن های آسیا محسوب می شود در این کار موفق بود.ایران برتری اش در میدان را حفظ کرد و در نهایت نیز کوارتر سوم را با نتیجه 27 بر 17 به سود خود به پایان رساند.

کوارتر چهارم: 24 بر 19 ایران
در این کوارتر هندی ها از ایران پیش افتادند.بچه ها که کمی آشفته شده بودند با صحبت های مهمد بچیرویچ دوباره انسجام خود را به دست آوردند و با امتیازآوری از حریف پیش افتادند.بازی 83 بر 42 به سود ایران ادامه داشت و بچیروویچ به طور کامل به ترکیب اصلی اش استراحت داد.سه دقیقه به پایان بازی مانده بود و ایران 91 بر 47 از حریفش پیش بود. ملی پوشان ایران در ادامه خیلی راحت تر کار می کردند و امتیازآوری می کردند. بازیکنان در انتقال توپ سریع کار می کردند و خیلی ساده توپ را وارد سبد هند می کردند. اصغر کاردوست نیز در یک دقیقه مانده به پایان مسابقه صدمین امتیاز ایران را گرفت که با تشویق شدید حامد حدادی مواجه شد.

 ایران در یک دقیقه پایانی نیز تیم برتر بود و در نهایت توانست با نتیجه 102 بر 58 برنده مسابقه شود. کوارتر پایانی نیز با نتجیه 24 بر 19 به سود ایران پایان رسید./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // خلاصه بسکتبال : ایران 88 - 65 هند‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیروزی تیم‌ملی بسکتبال ایران مقابل هند


تیم ملی بسکتبال در نخستین بازی خود در بازی های آسیایی مقابل هند به برتری دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

خبرگزاری فارس: تیم ملی بسکتبال کشورمان که قهرمان آسیا محسوب می‌شود در نخستین مسابقه خود در بازی‌های آسیایی صبح امروز مقابل هند به میدان رفت و موفق شد با نتیجه 76 بر 41 به برتری رسیده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

ملی پوشان کشورمان در این بازی با ترکیب کامرانی، نیکخواه بهرامی، یخچالی، ساهاکیان و حدادی وارد میدان شد.

هندی‌ها که در چند سال گذشته پیشرفت خوبی در بسکتبال کرده‌اند، در این مسابقه هم بازی خوبی را به نمایش گذاشتند.

شاگردان مهمد بچیروویج در تیم ایران کوارتر اول را 22 بر 16 به برتری رسیدند و در 10 دقیقه دوم بازی هم برتری خود را ادامه دادند و توانستند 38 بر 28 پیروز شده و به رختکن بروند.

تیم ملی کشورمان در کوارتر سوم هم تیم برتر میدان بود و موفق شد 58 بر 36 پیروز شود و 10 دقیقه پایانی هم را هم 76 بر 41 پیروز شدند.

ایران با این برد و پیش از بازی دوم خود در مرحله مقدماتی مقابل فیلیپین، صعودش به یک چهارم نهایی را قطعی کرد.

در این گروه سه تیم حضور دارند که ایران و فیلیپین به مرحله بعد صعود کردند.