ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پیروانی: بازی با گوام سیاسی شده است


مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال گفت: بازی ایران و گوام حالتی سیاسی پیدا کرده است.

خبرگزاری تسنیم: افشین پیروانی در خصوص دیدار تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان اظهار داشت: بازی فردا را رایگان اعلام کرده‌ایم تا انشاءالله هواداران استقبال خوبی از این بازی به عمل بیاورند و شاهد یک بازی زیبا و جذاب در حضور آنها باشیم.

وی افزود: نتیجه بازی فردا اهمیت بالایی دارد و روحیه و انگیزه ملی‌پوشان برای این دیدار خوب است. امیدوارم بتوانیم نتیجه لازم را کسب کنیم.

مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال با تاکید بر اینکه بازی ایران و گوام حالتی سیاسی پیدا کرده است، یادآور شد: متاسفانه کارشکنی‌های حریف همچنان ادامه دارد و آنها برای 2 نفر از تدارکات تیم هم ویزا صادر نکرده‌اند. من امروز در جلسه هماهنگی اعلام کردم که برای بازی ایران و گوام در آنجا جلسه هماهنگی را به نشانه اعتراض ترک خواهم کرد چرا که آنها مسائل فیرپلی را رعایت نکردند و با وجود اینکه ما از 2 ماه پیش این بحث را مطرح کرده بودیم و برای ویزای اعضای تیم اقدام کرده بودیم اما کارشکنی‌های آنها ادامه پیدا کرد، مشکل اصلی فعلی ما همین است.

پیروانی ادامه داد: ما در بازی با ترکمنستان فقط احتیاج به حمایت داریم و امیدوارم تماشاگران به ورزشگاه بیایند و ما را تنها نگذارند. همه باید یکدل و یک تیم باشیم و اینجا حامیان هستند که به تیم ملی کمک می‌کنند.

وی درباره اینکه چرا سفر آندو به قطر برای گرفتن ویزا لغو شد و بالاخره مشکل او چه خواهد شد، گفت: آندو امروز قرار بود به قطر برود اما با صحبتی که با اسلامیان انجام دادیم قرار شد از وزارت امور خارجه کمک بگیریم. ایجا درخواستمان از آقای ظریف این است که با سفارت آمریکا در قطر ارتباطی برقرار کند تا مشکل آندو حل شود. می‌دانم که وزیر خارجه کشورمان فوتبالی است و به ورزش علاقه دارد و تا به اینجا کارهای بزرگی هم انجام داده است.البته درباره ویزای آندو هم باید بگویم حتی اگر او بتواند مشکل خودش را حل کند باید 30 ساعت پرواز به گوام را پشت سر بگذارد که به این شکل روز بازی به ما خواهد رسید اما باز هم می‌تواند با حضورش به عنوان کاپیتان تیم ملی روحیه‌ای به بازیکنان بدهد.

مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال با اشاره به مشکلی که برای ویزای بازیکنان به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: این همه سال در فوتبال بودم و تاکنون چنین کارشکنی ندیدم. اینکه تیم ایران تیم رنکینگ اول آسیا است اما چنین رفتاری صورت می‌گیرد واقعا خوب نیست و حرفی برای گفتن نمی‌گذارد.

پیروانی درباره اینکه گوامی‌ها نیز در بازی رفت و برای گرفتن ویزا مشکل داشتند که به همین موضوع اعتراض کردند ، گفت: در بازی رفت مقصر خود گوامی‌ها بودند که برایشان مشکل به وجود آمد آنها 3 کشور را برای ویزا گرفتن عوض کردند که به خاطر نامه‌های اداری به مشکل خوردند، ابتدا گفتند از واشنگتن ویزا می‌گیرند بعد از آن اعلام کردند که به اروپا می‌روند و بعد از آن هم گفتند که از یک کشور آسیایی اقدام می‌کنند و حتی دوبی را معرفی کرده بودند اما در نهایت از چین ویزا گرفتند. با این حال تمام نفرات آنها ویزای خود را دریافت کردند و مشکلشان حل شد که تنها مشکل هم تغییر کشورها و نامه‌نگاری‌های اداری بود.

وی با بیان اینکه پرواز چارتر تیم ملی به گوام به صورت 100 درصد لغو شده است، اظهار داشت: به خاطر همین مسئله که بتوانیم زودتر به گوام برسیم درخواست کردیم که بازی ما با ترکمنستان در ساعت 15 برگزار شود تا بعد از بازی به صورت مستقیم راهی فرودگاه شویم.

مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال در باره اینکه حسن روشن علیه کارلوس کی‌روش صحبت‌هایی را مطرح کرده و نظرش درباره این صحبت‌ها چیست که به تیم ملی ضربه می‌زند، گفت: من خودم شاگرد آقای روشن بودم و در تیم تجارت ناصرخان و روشن مربی‌ام بودند، او بازیکن بزرگ و مربی بزرگی بوده اما به نظرم در این مقطع باید صحبت‌هایی انجام دهیم که به نفع تیم ملی باشد و هر حرفی‌ را نزنیم تا با رفتن به جام جهانی دل همه شاد شود. اکنون مربیان و مدیران باشگاه‌ها نیز انتقادهایی دارند اما این انتقادها باید فنی باشد نه اینکه تخریب کنیم، اگر ما به جام جهانی برویم همه از این مسئله خوشحال خواهند شد و شور و اشتیاق نیز به تمام فوتبال ما می‌رسد.

پیروانی ادامه داد: اگر انتقادی هست همه بیایند رودررو صحبت کنند و بحث فنی داشته باشند، مانند اینکه ما مقابل ترکمنستان نتیجه خوبی نگرفتیم و در بازی با عمان ضعیف ظاهر شدیم این انتقادها فنی است و بهتر است صحبت غیرفنی نکنیم. اینکه صحبت غیرورزشی کنیم و به زندگی افراد بپردازیم، کار خوبی نیست و همه و خود شما هم از این صحبت‌ها ناراحت می‌شوید، امیدوارم همه به خاطر تیم ملی نهایت همکاری را داشته باشند.

وی درباره این سوال که آیا با توجه به توافقات هسته‌ای این کارشکنی از سوی آمریکا انجام می‌شود یا گوامی‌ها؟ گفت: این سوال شما سیاسی است و من نباید به آن پاسخ بدهم بلکه مسئولان وزارت خارجه کشورمان باید در این باره اظهارنظر کنند. فقط می‌توانم بگویم امیدوارم در همه زمینه‌ها اتفاقات خوبی برای جمهوری اسلامی ایران رخ دهد. من برای کشورم در همه زمینه‌ها بهترین آرزوها را دارم چرا که معتقدم مردم ایران لیاقت بهترین‌ها را دارند. ما مردم بافرهنگ و با ادبی را داریم و آرزو می‌کنم در آینده نزدیک با حمایت‌هایی که در تمام زمینه‌ها از قبیل سیاسی، ورزشی و کشورمان می‌شود بتوانیم یک ایران سربلند را در جهان داشته باشیم.


ویدیو مرتبط :
برنامه 90 - تماس تلفنی با افشین پیروانی در گوام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ربایش من بازی سیاسی علیه ایران بود



 

 

ربایش من بازی سیاسی علیه ایران بود

 

شهرام امیری در بدو ورود به ایران:

ربایش من بازی سیاسی علیه ایران بود/بازجویانی از اسراییل در جلسات بازجویی من حضور داشتند


اسنادی از آمریكا در اختیار دارم که آنها را منتشر خواهم کرد تا مشخص شود که ادعای آنان دروغ است/می‌خواستند مرا به اسرائیل منتقل كنند/مبادله امیری با سه زندانی آمریكایی در ایران صحت ندارد.

شهرام امیری در رابطه با نحوه ربایشش توسط نیروهای آمریكایی گفت: 14 ماه پیش من در مدینه و در مقابل هتلم توسط عوامل جاسوسی آمریکا و عربستان به مکانی نامعلوم در عربستان منتقل شدم و سپس با یک فروند هواپیمای نظامی از عربستان به آمریکا برده شدم. در دو ماه نخست که در آمریکا بودم تحت شدیدترین شکنجه‌های روحی و روانی ماموران سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) بودم؛ هدف اصلی آمریکا یک بازی سیاسی علیه ایران بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرام امیری شهروند ایرانی ربوده شده توسط نیروهای آمریكایی در عربستان، در ساعات نخستین روز پنجشنبه به تهران بازگشت.
وی در بدو ورودش به كشور به تشریح ربوده شدن خود توسط نیروهای آمریکایی و سعودی در یك نشست خبری پرداخت و گفت: تبلیغات منفی گسترده‌ای علیه من طراحی شده و حتی ایالات متحده آمریکا من را تهدید به انتقال به اسرائیل کرده بود.
امیری ادامه داد: از من می‌خواستند که در رسانه‌های گروهی اعلام کنم که به خواست خودم به آمریکا پناهنده شده‌ام و در این فرایند اسناد مهمی به همراه یک لپ‌تاپ که حاوی اسناد محرمانه هسته‌ای است به آمریکا منتقل کرده‌ام.
وی با بیان این مطلب كه اقدامات آمریکا در راستای خوی خصمانه استکبار است؛ گفت: هر کس دیگری هم که جای من بود حاضر نمی‌شد شرافت خود را فدای خواسته‌های مالی کند.
این شهروند ایرانی ربوده شده توسط آمریكا، با طرح این سوال كه چرا مقامات ایالت متحده آمریکا با وجود ادعا مبنی بر همکاری‌ام با این كشور حاضر نشدند وجود من را در آمریكا تایید کنند و یا اینکه به من اجازه دهند با رسانه‌های گروهی مصاحبه کنم؟، متذكر شد: این افراد می‌گفتند که اگر از خواسته آنان تمکین نکنم من را به اسرائیل تحویل می‌دهند. به نحوی که با حضور من در زندان‌های مخفی اسرائیل اثری از من نخواهد ماند.
امیری از پیشنهاد 50 میلیون دلاری آمریكا به همراه فراهم كردن شرایط ادامه زندگی و ی در یكی از شهرهای اروپا برای تطمیع وی جهت ارائه اطلاعاتی از فعالیت‌ هسته‌ای ایران خبر داد و گفت: از روز اول آمریكایی‌ها برای یك مصاحبه 10 دقیقه‌ای با شبكه خبری ‌‌CNN حاضر بودند به بنده 10 میلیون دلار بدهند كه من نپذیرفتم.
وی همچنین خاطرنشان كرد: بازجویانی از رژیم صهیونیستی در برخی جلسات بازجویی من حضور داشتند و مشخص بود برنامه آمریکا انتقال من به اسرائیل است.
امیری در پاسخ به پرسش دیگری در رابطه با نحوه فرار از دست ماموران امنیتی آمریکا و نیز نحوه انتشار فیلم‌هایش در سایت‌های اینترنتی گفت: این موضوعات به یک معما تبدیل شده و خودآمریکایی‌ها نیز می‌گفتند این موضوع واقعیت ندارد. اما من اسنادی در اختیار دارم که آنها را منتشر خواهم کرد تا مشخص شود که ادعای آنان دروغ است.

**قشقاوی: مبادله امیری با سه زندانی آمریكایی در ایران صحت ندارد
براساس این گزارش حسن قشقاوی، معاون پارلمانی وزیر امور خارجه نیز در مراسم استقبال شهرام امیری در مورد شایعاتی كه حاكی ازارتباط رهایی شهرام امیری و مبادله سه كوهنورد آمریكایی بازداشت شده در ایران است، گفت: نه طرف آمریكایی این‌چنین ادعایی كرده و نه چنین چیزی واقعیت دارد. همه اینها سناریوهایی تبلیغاتی است كه همواره مطرح می‌شود و كاملا بی‌پایه و اساس است. آینده نشان خواهد داد كه چنین چیزی صحت ندارد.
وی با تاكید بر این‌كه حقوق امیری توسط دولت و بر اساس تمامی موازین شناخته شده حقوق بین‌الملل مورد پیگیری قرار می‌گیرد، تصریح كرد: ما تمام تلاش خود را در مورد حقوق تضییع شده و خسارات وارده معنوی و روحی ایشان انجام می‌دهیم. طبیعی است با توجه به آمادگی نهادهای ذیربط از این پس با حضور ایشان این آمادگی وجود دارد كه پیگیری حقوق ایشان مورد پیگیری كامل قرار گیرد.
معاون پارلمانی وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با پیگیری‌های حقوقی اقدام سازمان‌های امنیتی عربستان در ربایش شهرام امیری اظهار داشت: این مساله باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.
وی در مورد اطلاق دانشمند هسته‌ای به شهرام امیری علی‌رغم اظهارات وی مبنی بر اینكه فعالیت هسته‌ای نداشته است؛ گفت: بنده زمانی سخنگی وزارت خارجه بودم و هیچگاه چنین چیزی نگفتم. سخنگوی بعدی نیز هرگز از ایشان به عنوان یك دانشمند هسته‌ای یاد نكرده است.
در مراسم استقبال از شهرام امیری شهرمند ایرانی ربوده شده توسط نیروهای آمریكایی و سعودی، ملاباشی معاون پژوهشی وزیر علوم نیز با تاكید بر پیگیری حقوق امیری در كلیه مجامع ذی‌صلاح جهانی گفت: ما این گروگان‌گیری را كه مخالف تمام موازین بشری است، براساس حقوقی كه بنا بر كنوانسیون‌های جهانی از آن برخورداریم مورد پیگیری قرار می‌دهیم...../تحلیل:ایلنا