ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پیام ژاک روگ به کشتی گیران نوجوان: از همین حالا برای ۲۰۲۰ تمرین کنید



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

پیام ژاک روگ به کشتی گیران نوجوان: از همین حالا برای ۲۰۲۰ تمرین کنید / دست روی هر رشته ای می گذاشتیم همین قدر شلوغ می شد

زمین لرزه احتمال حذف کشتی از المپیک همچنان پس لرزه هایی دارد و هر از چندگاهی خبری جدید از این عرصه به گوش می رسد.

نشست دو روزه هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک روز گذشته به پایان رسید و بلافاصله پس از آن، ژاک روگ به عنوان رئیس این کمیته در جمع خبرنگاران حاضر شد. جمعی که بیشتر سئوالهایشان پیرامون نبود کشتی در میان رشته های اصلی المپیک 2020 بود.

روگ در این نشست خبری اعلام کرد که مارتینتی به عنوان رئیس فیلا با او تماس گرفته و قرار است هر تلاشی برای باقی ماندن کشتی در المپیک انجام شود. «من و مارتینتی دیروز تلفنی با هم صحبت کردیم و قرار است در اولین فرصت با هم دیدار داشته باشیم و راجع به تصمیم اعضای هیات اجرایی با یکدیگر تبادل نظر کنیم. من خوشحالم که فیلا به این تصمیم ناخوشایند واکنش مناسبی نشان داده و مارتینتی نیز در صحبتهای خود این قول را داده هر تغییر برای بهبود شرایط کشتی انجام خواهد داد تا این ورزش از چرخه بازیهای المپیک کنار نرود. کشتی برای بقا در المپیک باید بجنگد تا در لیست بازیهای 2020 باقی بماند.»

رئیس 71 ساله کمیته بین المللی المپیک در ادامه افزود: « رای دیروز هیات اجرایی به معنای حذف کشتی از المپیک نیست. کشتی در بازیهای 2016 حضور خواهد داشت و من از همین مکان به همه کشتی گیرانی که اکنون در حال تمرین هستند می گویم تمریناتشان را برای شرکت در بازیهای ریو 2016 با قدرت ادامه دهند و مطمئن باشند که فدراسیون شان در حال تلاش برای وارد کردن این رشته در بازیهای 2020 است»

روگ در پاسخ به این سئوال که آیا فکر می کنید بازیهای 2016 آخرین حضور کشتی در المپیک خواهد بود یا خیر گفت: «من نمی توانم آینده را پیشبینی کنم.

ما یک پروسه عادلانه ای داریم که طی آن ورزشی که در بین ورزشهای هسته ای نیست شانس رقابت با هفت ورزش دیگر را برای حضور در المپیک خواهد داشت. ما پیش از این از این موضوع آگاه بودیم که اگر بخواهیم هر ورزشی را از میان ورزش های اصلی خارج کنیم، مورد انتقادهای گسترده قرار می گیریم، اما واکنش های فیلا کاملا مناسب بوده است.»/خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
گفتگو با بنا و کشتی گیران در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

4 مدال دیگر برای کشتی‌گیران نوجوان ایران


نمایندگان ایران در روز دوم رقابت های کشتی قهرمانی نوجوانان آسیا به یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز دست یافتند.

خبرگزاری ایسنا: و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، روز دوم رقابت های کشتی قهرمانی نوجوانان آسیا انتخابی المپیک نایجینگ چین با کسب یک مدال طلا در وزن 58 کیلوگرم کشتی فرنگی، یک مدال نقره در وزن 63 کیلوگرم، یک مدال برنز در وزن 54 کیلوگرم کشتی فرنگی و یک مدال برنز در وزن 69 کیلوگرم کشتی آزاد به پایان رسید.

نتایج کشتی گیران ایران در روز دوم به شرح زیر است:

در وزن 54 کیلوگرم کشتی فرنگی امین قلاوند پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 11 – 2 شهرام تیموراز از ازبکستان را شکست داد وی در دور سوم با نتیجه 8 بر صفر مغلوب بیداخ متف از قزاقستان شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار احمد حسن از سوریه را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن 58 کیلوگرم کشتی فرنگی کرامت عبدولی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 8 بر 4 از سد حسن اف از تاجیکستان گذشت وی در دور سوم نیز گیوم از ویتنام را 8 بر صفر شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. عبدولی در دیدار فینال با نتیجه 3 بر 2 کورماخالی از قزاقستان را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 63 کیلوگرم کشتی فرنگی مهدی زیدوند در دور نخست رحیم جان اف از قزاقستان را 3 بر صفر شکست داد وی در دور دوم فوجی شوماتو از ژاپن را با نتیجه 8 بر صفر مغلوب کرد زیدوند در دور سوم نیز با ضربه فنی (12-2) از سد چوئی از کره جنوبی گذشت و به دیدار پایانی راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه 5 بر یک و با ناداوری مقابل او-لولو از قرقیزستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن 69 کیلوگرم کشتی آزاد احمد بذری در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر مونخباتار از مغلوستان را برد وی در دور دوم نیز محموداف از ازبکستان را 7 بر صفر برد اما در دور سوم با نتیجه 4 بر 2 مغلوب پریتان از هند شد و به دیدار رده بندی رفت. بذری در این دیدار ماتسویوکی از ژاپن را 11 بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 76 کیلوگرم کشتی آزاد آرش نیرآبادی در دور اول 10 بر صفر وفایف از ترکمنستان را شکست داد وی در دوم با نتیجه 7 -4 مغلوب دولت حاجی از قزاقستان شد و با توجه به شکست این حریف در دور بعد نیرآبادی از دور رقابت ها کنار رفت.

 ایران در روز نخست رقابت‌ها به یک طلا، سه نقره و یک برنز دست یافته بود.