ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پیام احساسی افشین قطبی برای صلح جهانی


افشین قطبی، سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران، با انتشار پیامی در سایت اختصاصی اش، خواستار کمک فوتبالی ها برای پایان بحران های جهانی شد.

ورزش سه: افشین قطبی، سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران، با انتشار پیامی در سایت اختصاصی اش، خواستار کمک فوتبالی ها برای پایان بحران های جهانی شد.

قطبی با اشاره به اتفاقات ماه های اخیر در پاریس و بروکسل، بر توانایی فوتبال در حل مشکلات و ساختن دنیایی بهتر تاکید کرد.

او در این پیام احساسی نوشت:" من همواره باور داشته ام که فوتبال می تواند فارغ از نژاد، رنگ، مذهب و جنسیت نقطه اشتراکی میان مردم مختلف در سراسر دنیا باشد و آن ها را به یکدیگر متصل کند. در روزهایی که دنیا مملوء از عقاید و دیدگاه های افراطی شده است، فوتبال می تواند امید را به ما بازگرداند. فوتبال در گذشته مرزهای زیاد را درنوردیده  و ما باید کاری کنیم که این رشته ورزشی بتواند عشق را جایگزین نفرت در دنیا کند.

بیشتر از هر زمان دیگری ما به بازیکنان، مربیان، مدیران و هوادارانی نیاز داریم که صلح را ترویج دهند و وحدت را در هر گفت و گوی خود به وجود بیاورند. ما باید علیه خشونت مبارزه کنیم. همه انسان ها برابر به دنیا می آیند اما زندگی های مختلفی را پیش رو دارند. با این حال آن ها رویاهای مشترکی را در دنیا دنبال می کنند.

من در 3 قاره مختلف طی دوران حرفه ای خود کار کرده ام و باور دارم که فوتبال می تواند بهترین و بدترین مردم را به نمایش بگذارد. در این زمان ما نیاز داریم که فوتبال به سوی نمایش بهترین ها حرکت کند. فوتبال باید نماد شفافیت و برابری فارغ از هر نژاد، ملیت و جنسیت باشد. پس از خشونت های انجام شده در برابر مردم بی‌گناه پاریس و بروکسل، فوتبال بار دیگر این فرصت را دارد تا قدرت رهبری، هوش و ذکاوت خود را نشان دهد. با توجه به برگزاری جام ملت های اروپا در تابستان سال جاری در فرانسه، فوتبال بار دیگر این فرصت را دارد تا مردم یک قاره را متحد کنار یکدیگر قرار دهد.

جان لنون به زیبایی می گوید:" تصور کنید که تمام مردم در صلح زندگی کنند. شاید شما بگویید که من در این مورد یک رویاپرداز هستم اما من تنها رویا پرداز دنیا محسوب نمی شوم. امیدوارم شما نیز روزی به ما ملحق شوید و دنیا هم روزی جزئی از ما باشد."

یک بازی، یک عشق و یک دنیا

با عشق

افشین قطبی


ویدیو مرتبط :
خوشحالی افشین قطبی در ژاپن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام توئیتری ظریف به مناسبت روز جهانی صلح


دکتر ظریف به مناسبت روز جهانی صلح در صفحه توئیتری منسوب به وی بر حذف خشونت و افراط گرایی و اهمیت گفتگو تاکید کرد.

خبرگزاری تسنیم: دکتر ظریف به مناسبت روز جهانی صلح در صفحه توئیتری منسوب به وی بر حذف خشونت و افراط گرایی و اهمیت گفتگو تاکید کرد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان به مناسبت روز جهانی صلح  نوشت:«در روز بین المللی صلح به فرزندان خود  بیهوده بودن جنگ، طرد افراط گرایی و ضرورت گفتگو و تعامل را آموزش دهیم.»