ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پیامدهای حمله وزیر به سرمربی تیم ملی


به‌نظر می‌رسد قرار نیست سرمربی تیم ملی فوتبال با آرامش به کار خود ادامه دهد.

روزنامه شرق: به‌نظر می‌رسد قرار نیست سرمربی تیم ملی فوتبال با آرامش به کار خود ادامه دهد. درحالی‌که پس از تفاهم سه‌جانبه کارلوس کی‌روش، نماینده وزارت ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال، همه از ادامه کار کی‌روش در ایران مطمئن شدند و این تصور پیش آمده بود که آرامش به نیمکت تیم ملی برگشته است، صحبت‌های چهارشنبه محمود گودرزی، بحرانی تازه برای تیم ملی ایجاد کرد.

وزیر ورزش‌وجوانان در ملاقات با پیش‌کسوتان فوتبال با طعنه صحبت‌هایی درباره کی‌روش بیان کرد که بی‌سابقه بود. درست است که گودرزی نامی از کی‌روش نبرد، اما مشخص بود که منظور او از «لمپن وارداتی» چه‌کسی است. از طرفی این جمله او که گفت: «بیگانه‌ای که قرار بود کارمند ما باشد، کارفرما شده»، حمله‌ای غیرمستقیم به کارلوس کی‌روش بود.

وزیر ورزش حتی به نماینده خود، رضا حسنی‌خو، هم رحم نکرد. حسنی‌خو پس از تفاهم با کی‌روش، در یک اظهارنظر تهدیدآمیز عنوان کرد آنهایی که در فدراسیون مخالف کی‌روش‌ هستند، از فدراسیون بروند. گودرزی با انتقاد از نماینده‌اش تأکید کرد که از این به‌بعد مدیران وزارت باید صحبت‌هایشان را با او هماهنگ کنند.

رسانه‌ها بلافاصله این صحبت‌ها را بازتاب دادند و آن‌ را یک حمله بی‌سابقه از سوی وزیر ورزش به سرمربی تیم ملی قلمداد کردند. علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال هم، که از این جملات تند گودرزی شوکه به‌نظر می‌رسید، اعتراف کرد که این صحبت‌ها برای کی‌روش ترجمه شده و سرمربی تیم ملی خواهان جلسه‌ای اضطراری برای تعیین وضعیتش شده است. از آنجا که کفاشیان دو روز گذشته خارج از تهران بوده، قرار است این جلسه امروز برگزار شود.

عقب‌نشینی وزیر

به‌هرحال مشخص نیست به چه دلیل محمود گودرزی در نشستی که خودش کم‌حاشیه نبوده (برخی رسانه‌ها آن را ائتلاف ضدکفاشیان نام گذاشتند یا محمد دادکان آن را جلسه با لمپن‌ها و دلال‌ها توصیف کرد)، این‌گونه در این مقطع زمانی و پس از تفاهم با کی‌روش به او تاخته است؟

در این میان دو نظریه وجود دارد؛ نخست اینکه تفاهم هفته قبل یک نمایش بوده و دوم اینکه گفته می‌شود کی‌روش با نظر مستقیم دولت حفظ شده است. به‌هرحال خود وزیر ورزش هم دیروز در حاشیه بازدیدهایی که داشت، چندین‌بار خواست که صحبت‌های چهارشنبه‌اش را تعدیل کند و گفت: «من در مورد کی‌روش حرفی نزدم و نگفتم کارگر چه‌کسی هست و اسمی نبردم و شما تحقیق کنید ببینید اسم بردم یا خیر. هر خبرنگاری می‌تواند تحلیل خودش را داشته باشد. در مورد کی‌روش نظری نمی‌دهم و نظر فنی را باید مسئولان فدراسیون فوتبال بدهند».

کفاشیان هم که نمی‌خواهد با وزیر بیشتر از این درگیر شود، گفته نمی‌داند چرا وزیر این حرف‌ها را زده و منتظر است که امروز کی‌روش را ببیند و او را آرام کند. به گزارش ایسنا، کفاشیان دیروز تأکید کرد که سیاست وزارت درباره کی‌روش را متوجه نشده: «کی‌روش در زمان حضورش روند خوبی داشته و اتفاقا بسیاری از مردم و کارشناسان او را تأیید کردند و شاید هم حالا در این بین اشکالاتی وجود داشته باشد اما اینکه وزیر ورزش در این چند روز مواضع دیگری گرفته، من دلیل آن را نمی‌دانم؛ چراکه وقتی قرار شد او را مجددا نگه داریم خود وزارت ورزش نیز در آن دخیل بود و نظر مثبتش را اعلام کرد. درحال‌حاضر نیز کی‌روش برای ما کار می‌کند و کارفرمای او نیز فدراسیون فوتبال ایران است. ما سیاست‌های وزارت ورزش را هنوز متوجه نشده‌ایم و حتما در این خصوص در روزهای آینده صحبت‌هایی را مطرح می‌کنیم».

پنجشنبه فردای مصاحبه توفانی وزیر ورزش، این شایعه پیش آمد که کی‌روش استعفا خواهد داد. اما برخی مدیران فدراسیون در تلاش بودند او را در این یکی، دو روز آرام کنند. همه منتظر جلسه امروز کفاشیان با کی‌روش هستند. رئیس فدراسیون فوتبال در این‌باره گفت: «اگر کی‌روش استعفا دهد کار ما سخت می‌شود. باید صحبت کنیم و بگوییم که محکم به کارش ادامه دهد. کی‌روش باید بداند با این انتقادات سازگار باشد البته او یک‌سری دغدغه‌های ویژه دارد و مهم‌ترین آن‌هم این است که چرا بدنه دولت مخالف اوست. درحالی‌که قبلا در این خصوص موافقت شده بود. اسلامیان، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال هم تأکید کرد فدراسیون تمایل به همکاری با کی‌روش دارد: «نمی‌خواهم وارد دعوا شوم اما می‌خواهم بگویم با این شرایط نظر هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال همکاری با کی‌روش است. ما با او به توافق رسیدیم و اصلا الان زمانی نیست که بخواهیم تغییری در کادر فنی داشته باشیم. من حرف‌های وزیر و دلایل بیانشان را درک نمی‌کنم».

احتمال ورود دولت

امروز جلسه‌ای سرنوشت‌ساز درباره تیم ملی فوتبال برگزار می‌شود. گروهی بر این باورند در این میان حرف آخر را نه کفاشیان می‌زند نه گودرزی؛ بلکه دولت درباره کی‌روش تصمیم خواهد گرفت. کمال‌الدین پیرمؤذن، نماینده مردم اردبیل در این‌باره به خبرآنلاین گفت: «صاحب‌منصان دولتی پیام افکارعمومی مبنی بر حفظ کی‌روش را درمورد ضرورت حفظ او برای استمرار موفقیت‌های تیم ملی فوتبال ایران بزرگ اسلامی و در جهت افزایش غرور ملی، نشاط و سرمایه ارزشمند اجتماعی شنیده و بر استمرار همکاری‌اش تأکید دارند. پس به همین دلیل از مردم خوبمان می‌خواهم اظهارات یک‌جانبه‌گرانه و دل‌آزار وزیر ورزش و کفاشیان را جدی نگیرند. در ضمن طبق اطلاع موثق واصله، آقای کفاشیان و هیأت رئیسه، تأکید بر حفظ ایشان دارند (مصوبه هیأت‌رئیسه).

مجلس و دولت به‌جد باید فکری به حال مقام وزارت ورزش به‌عمل آورند که هر روز حرفی می‌فرمایند. طبق قانون و اساس‌نامه فدراسیون، انتخاب سرمربی وظیفه فدراسیون است و دخالت ایشان غیرقانونی است. البته ایشان هر روز با یک قهرمان ملی و یا فدراسیون درگیر است». با وجود این صحبت‌ها بعید است این بار کی‌روش حاضر به ماندن شود، یک منبع موثق دراین‌باره خبر داد سرمربی پرتغالی تیم ملی مصمم به جدایی است و کفاشیان امروز کار سختی برای منصرف‌کردن او دارد.


ویدیو مرتبط :
انتخاب سرمربی تیم ملی در آستانه جام ملت‌ها | شوخی فدراسیونِ تاج با تیم ملی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله مارادونا به سرمربی تیم ملی:کی روش خیلی تند با من حرف زد!



سرمربی آرژانتینی  , کارلوس کی روش

 

سرمربی آرژانتینی الوصل امارات ، درگیری لفظی ای با مربی پرتغالی تیم ملی ایران داشت

سایت گل - دیه گوآرماندو مارادونا، سرمربی تیم الوصل امارات، در صحبتهایی اعلام کرد که بعد از رد درخواست او مبنی بر حضور محمدرضا خلعتبری در الوصل و جدایی او از اردوی تیم ملی ایران، با صحبتهای تند و خشم آلود کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران مواجه شده

این درحالی است که تیم مارادونا یکشنبه شب در دور برگشت فینال رقابتهای گلف کاپ مقابل المحرق قرار خواهد گرفت و مارادونا امیدوار بود تا بتواند محمدرضا خلعتبری ستاره ایرانی تیمش را که گل پیروزی بخش ایران مقابل ازبکستان در آخرین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی را به ثمر رسانده بود دراختیار داشته باشد.

البته کارلوس کی روش به درخواست مارادونا پاسخ منفی داد چرا که تیم ملی ایران روز سه شنبه در دیدار دیگری درمرحله مقدماتی جام جهانی 2014 میزبان قطر خواهد بود.

مارادونا در آستانه دیدار امشب تیمش مقابل المحرق به خبرنگاران گفت:« من شخصا به کارلوس کی روش زنگ زدم تا از او بخواهم تا خلعتبری را برای این بازی دراختیار تیم ما قرار دهد ولی درخواست من رد شد و او حرفهای تندی را خطاب به من بر زبان آورد. .»

این درحالی است که الوصل در دیدار رفت دو تیم با نتیجه 1-3 به پیروزی رسیده بود و درآن بازی خلعتبری تیمش را همراهی نکرده بود؛هرچند که مربی ارژانتینی معتقد است که کار تیمش هنوز تمام نشده است.

مارادونا ادامه داد:« ما طوری بازی می کنیم که انگار در بازی رفت به برتری نرسیده ایم.اگر بخواهیم خودمان را تیم برتر بدانیم و ریلکس و خونسرد باشیم؛ خودمان را به دردسرانداخته ایم. پس باید این بازی را با حداکثر آمادگی شروع کرده و سعی کنیم که ببریم.فکر می کنم که ما شایسته آن هستیم که این فصل را با فتح یک جام قهرمانی به پایان ببریم؛ به ویژه بعد از تمام ناامیدی هایی که با آنها دست و پنجه نرم کرده ایم.»../سایت گل