ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پیاده روی مفیده، ولی دویدن نه



 

 

پیاده روی

 

به اعتقاد پژوهشگران، پیاده روی ورزشی مناسب برای همه سنین به شمار می آید، اما دویدن برای سالخوردگان خطرناک است و برای مبتلایان به بیماری قلبی مناسب نیست.

 

ورزش های سخت و تند، باعث لخته شدن خون در داخل رگ های خونی و در نتیجه توقف گردش خون در ماهیچه های قلب و درد شدید در قلب می گردد. برعکس "پیاده روی با کمی سرعت" ورزشی ساده و امن بوده و نقش مهمی در سلامت بدن و پیشگیری از بیماری ها دارد و باعث از بین بردن افسردگی می شود.

 

هنگام راه رفتن، عضلات همانند تلمبه کار می کنند و خون به راحتی در قلب جریان می یابد.

 

در ورزش، ران ها و ساق های پا نسبت سایر اعضای بدن نقش مهم تری دارند. اگر حرکت این اندام ضعیف و سست باشد، قوه محرکه بدن برای انتقال خون به قلب کافی نیست. لذا پیاده روی سریع به مراتب بهتر از دویدن است.

 

پیاده روی سریع به گردش بهتر خون کمک کرده و برای افزایش مصرف اکسیژن مناسب است و بر شدت ضربان قلب می افزاید.

پژوهشگران معتقدند، هنگام راه رفتن سریع باید طی 10 دقیقه حدود یک کیلومتر راه رفت. البته برای سالخوردگان و افراد ضعیف تر این مسافت کمتر است.

 

افرادی که چاق هستند و ورزش می کنند، به تدریج باید سرعت راه رفتن را بیشتر کنند، طوری که در هر دقیقه تقریبا 70 متر راه بروند.

 

بسیاری از افراد هنگام صبح پیاده روی می کنند و حدود 15 دقیقه این کار را انجام می دهند. پیاده روی روی اشتها و کیفیت خواب تاثیر مثبتی دارد.

 

 

پیاده روی

 

نکات مهم در پیاده روی سریع

 

پژوهشگران توصیه می کنند که در پیاده روی سریع باید به چند نکته مهم توجه کرد:

 

- هنگام راه رفتن باید سر را بالا نگه داشت؛

 

- سینه را جلو و دست ها را تا حد امکان باز و بسته کرد.

 

- گام ها باید بلند برداشته شود و سرعت آن باید سریع تر گردد.

 

- مرکز ثقل کمر باید بر روی گام های بلند باشد.

 

- هنگام راه رفتن باید از همه عضلات بدن استفاده کرد.

 

- این راه رفتن برای کاهش دردهای کمر و شانه و بهبود کارایی اعضای داخلی بدن مفید است.

 

- این پیاده روی باید مستمر باشد و همیشه ادامه یابد.

 

- با این حال نباید در این زمینه افراط کرد. به ویژه سالخوردگان مبتلا به بیماری های قلبی در پیاده روی باید بر اساس توانایی خود عمل کنند و بیش از حد از نیروی بدنی خود استفاده ننمایند.

منبع: خبرگزاری چین


ویدیو مرتبط :
‫معرفی بهترین کتانی ها برای دویدن و پیاده روی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیاده‌روی بهتر چربی‌ها را می‌سوزاند یا دویدن؟



تناسب اندام,لاغر شدن,کاهش وزن

پیاده‌روی بهتر چربی‌ها را می‌سوزاند یا دویدن؟
سوال :
متخصص تغذیه ای که زیر نظر او هستم ، می‌گوید فردی که 150 پوند وزن دارد،با طی کردن هر مایل می‌تواند 100 کالری بسوزاند خواه آرم راه برود یا آن مسافت را بدود.وی می‌گوید بین دویدن و پیاده روی تفاوتی وجود ندارد ، تنها تفاوتی که این دو روش دارند مدت زمانی است که آن یک مایل (هر مایل برابر 1.6 کیلومتر است) طی می‌شود. اما به نظرم این حرف درست نیست ، من فکر می‌کنم دویدن کالری بیشتری را می‌سوزاند و یک پیاده روی سریع از یک پیاده روی آرام و آهسته نیز کالری بیشتری می‌سوزاند. در یکی از مقالات‌ نوشته بودید که " سعی کنید سریع پیاده روی کنید ، بدوید ، بالا و پایین بپرید". نظر شما چیست؟

 

پاسخ مارتیکا هینر متخصص تناسب اندام:
شما بین دو مفهوم سرگردان شده اید : چگونه کالری مشخصی را در مدت زمان معینی بسوزانید یا اینکه در یک مدت زمان معین کالری بیشتری بسوزانید؟

قبل از اینکه این موضوع را توضیح بدهم ، باید به این نکته توجه کنید که باید میزان کالری زاید خود را اندازه گیری کنید. میزان کالری‌های دریافتی و میزان کالری که باید بسوزانید و این کالری نیز برای هر فردی متفاوت است ، بسته به وزن و اندام هر فرد دارد و این کار را باید یک متخصص برای‌تان انجام دهد.

در رابطه با غذا ، عوامل مختلفی وجود دارند مانند مواد تشکیل دهنده ، میزان غذا و .. که در میزان کالری تاثیر دارند. و نکته مهم اینجاست که شما همه کالری که غذا حاوی آن است را جذب نمی‌کنید.

 

صد کالری میزان کالری استانداردی است که بدن فرد در هر مایل می‌سوزاند. بدن‌های سنگین تر انرژی بیشتری می‌طلبند (پس کالری بیشتری می‌سوزانند) تا حرکت کنند. شما با هر وزن و اندامی که هستید برای بیشتر سوزاندن کالری‌های زایدتان می‌توانید سرعت دویدن و یا پیاده روی‌هایتان را افزایش دهید ، از کوه یا تپه بالا بروید چرا که نیازمند انرژی بیشتر است). شرایط آب و هوا نیز در سرعت شما تاثیر مستقیمی خواهند داشت.


با انجام حرکات کمتر و اهسته تر کالری کمتری می‌سوزانید. هر چه مسیری که طی می‌کنید هموارتر باشد و یا مسافت کمتر باشد کالری کمتری خواهید سوزاند.
من معمولا به افراد توصیه می‌کنم که هرمایل را در 15 تا 20 دقیقه طی کنند ، و 7 تا 12 دقیقه نیز همین مسافت را به صورت دو یا پیاده روی سریع برگردند.اگر یک مایل را آهسته پیاده طی کنید، در هر دقیقه می‌توانید 5 کالری بسوزانید و اگر همین مسافت را بدوید 7 تا 8 کالری خواهید سوزاند؛ البته بستگی دارد که وزن شما یا سرعت‌تان چقدر باشد.

 

انرژی ، تغذیه و عملکرد افراد انرژی مورد نیاز افراد را برای انجام فعالیت‌های مختلف تامین می‌کنند. طبق این محاسبات ، یک فرد 150 کیلویی زمانیکه هر مایل را در هر ساعت طی می‌کند در هر دقیقه 3.6 کالری می‌سوزاند ؛ زمانیکه 3 مایل را طی می‌کند 5 کالری می‌سوزاند ؛ و 6.6 کالری در هر دقیقه زمانیکه 4 مایل را طی می‌کند. پس زمانیکه فردی با سرعت متوسط  پیاده روی می‌کند 180 کالری می‌سوزاند (20x5(  و کسی که آهسته تر پیاده روی می‌کند 99 کالری (15x6.6)


برای اینکه کالری بیشتری بسوزانید ، فعالیت‌های سنگین انجام دهید :
بدوید ، سریع پیاده روی کنید یا بالا و پایین بپرید ؛ فعالیت‌های بیشتری انجام دهید یا هر تمرین ورزشی را 10 یا 20 دقیقه تکرار کنید ( بیشتر از یک مایل پیاده روی کنید یا بدوید) ، روزهای بیشتری  ورزش کنید (پیاده روی کنید یا بدوید).


کسی که با اشتیاق بیشتری ورزش می‌کند کالری بیشتری هم می‌سوزاند چرا که با هر بلند کردن وزنه و یا انجام هر تمرین ورزشی انرژی بیشتری را به کمک می‌گیرد. پس اگر 2 یا 4 مایل را با سرعت طی کنید ، در هر دقیقه 3.6 کالری تا 6.6 کالری می‌سوزانید. بنابراین ، در 30 دقیقه پیاده روی می‌توانید برای اینکه کالری بیشتری بسوزانید تندتر راه بروید. البته ، در انجام تمرینات ورزشی‌تان هر چقدر هم که اشتیاق‌تان زیاد باشد باید توجه داشته باشید که حرکات‌تان درست باشد. پس اگر می‌خواهید کالری بیشتری بسوزانید یا مدت زمان تمرینات‌تان را بیشتر کنید یا آن حرکات را با سرعت و انرژی بیشتری انجام دهید.
منبع:seemorgh.com